Fuerte de San Cristóbalo (Navarra)

fortaleza de Navarra

El Fuerte d'Alfonsu XII o de San Cristóbalo ye una fortaleza militar nel monte Ezkaba cercanu a la ciudá de Pamplona (capital de la Comunidá Foral de Navarra, España) construyíu a fines del sieglu XIX y entamos del XX.

Fuerte de San Cristóbalo (Navarra)
Bien d'Interés Cultural
fortaleza (es) Traducir, cárcel y monumentu
Llocalización
País España
Comunidá foral Navarra
Conceyu Berrioplano (es) Traducir
Coordenaes 42°51′21″N 1°39′59″W / 42.855972°N 1.6663303°O / 42.855972; -1.6663303
Fuerte de San Cristóbalo (Navarra) alcuéntrase n'España
Fuerte de San Cristóbalo (Navarra)
Fuerte de San Cristóbalo (Navarra)
Fuerte de San Cristóbalo (Navarra) (España)
Historia y usu
Apertura1910
Patrimoniu
BIC RI-51-0010464[1]
Cambiar los datos en Wikidata

El nome oficial ye rei Alfonsu XII, porque foi llevantáu baxo'l so reináu como pue vese na porta d'entrada. Sicasí, ye más conocíu pol nome de los edificios que-y precedieron, que fueron una ermita con un castiellu nel sieglu XIII y darréu nel sieglu XVI, una basílica dedicaos al santu.

Construcción editar

 
Cara posterior del fuerte.

La so construcción entamó llueu de la Guerra carlista, formando parte de la defensa del Pirinéu por aciu de campos atrincheraos, del que'l fuerte foi l'únicu en ser construyíu dientro del campu atricheráu de Pamplona. Otros campos atricherados previstos y tampoco terminaos fueron los d'Oyarzun (fuertes de Guadalupe, San Marcos y Choritoquieta), Jaca (Rapitán), Biescas (Santa Elena), Canfranc (Coll de Lladrones, Batería de Sagüeta y dos torres fusileras) y Girona (Fuerte de San Julián de Ramis).

Esta fortaleza, la mayor de tipu poligonal del Pirinéu, foi proyeutada pol coronel d'Inxenieros Miguel Ortega y empobinada pol comandante d'Inxenieros José de Luna. Les obres prollongáronse dende 1878 hasta 1919. Para la construcción dinamitóse'l cume del monte, lo cual dexó que s'edificara la estructura de trés pisos nel interior del monte, tapeciéndola del esterior con dos metros de tierra. Atópase arrodiada por una fienda que torgaría un posible ataque de la infantería. La parcela na que se construyó tien una estensión de 615.000 , de los cualos 180.000 m² son de la fortaleza.

Referencies editar

Enllaces esternos editar