Fuji Speedway ye un autódromu que s'atopa en Shizuoka, al pie del monte Fuji. Allugó'l Gran Premiu de Xapón de Fórmula 1 en 1976, 1977, 2007 y 2008. El Campeonatu Mundial de Resistencia visitó la pista dende 1982 hasta 1988, y depués a partir de 2012 hasta l'actualidá. Tamién recibe davezu a campeonatos locales y nacionales, ente ellos el Campeonatu Xaponés de Sport Prototipos, el Campeonatu Xaponés de Gran Turismos y la Fórmula Nippon.

Fuji Speedway
Autódromu
Llocalización
PaísBandera de Xapón Xapón
Prefeutura prefeutura de Shizuoka
Distrito (es) Traducir Distrito de Suntō (es) Traducir
Pueblo (es) Traducir Oyama
Coordenaes 35°22′18″N 138°55′36″E / 35.371666666667°N 138.92666666667°E / 35.371666666667; 138.92666666667
Fuji Speedway alcuéntrase en Xapón
Fuji Speedway
Fuji Speedway
Fuji Speedway (Xapón)
Historia y usu
Gran Premiu de Xapón
Orixe del nome Monte Fuji
Usuariu Xuegos Olímpicos de Tokiu de 2020
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La pista foi diseñada pa ser una pista de carreres enorme, de 33,3 km con una llargada de 10 km pero nun hubo suficiente presupuestu pa completar el proyeutu, y namái foi diseñada una sesta parte.

El circuitu abrió les sos puertes n'avientu de 1965, y demostróse que yera una pista peligrosa, yá que nella dieron munchos casos d'accidentes. El trazáu construyíu yera de 6 km, con una recta principal de 2 km, y la primera curva peraltada en baxada. Por causa de esto, esanicióse'l primer sector del antiguu circuitu en 1975, y finalmente quedó col llargor de 4,359 km.

El fabricante d'automóviles xaponés Toyota Motor Corporation mercó'l complexu nel añu 2000.

Historia editar

1963-1979: llanzamientu de la F1 en Xapón editar

Fuji Speedway Corporation foi fundada en 1963, como parte de la creación de Xapón NASCAR Corporation. De primeres, el circuitu taba previstu celebrar competiciones de la serie NASCAR en Xapón. Poro, el trazáu foi orixinalmente diseñáu pa ser un circuitu de 4 km (2,5 milles) convirtiéndose nun Superspeedway, pero nun había abondu dineru pa completar el proyeutu, polo tanto namái una parte de trazáu (del que nun principiu se convertiría nun circuitu oval) diseñárase, aun así el restu del previstu diseñu del trazáu nunca se completó. La Mitsubishi Ta Co. invirtiera nel circuitu y tomó el derechu pa la so xestión n'ochobre de 1965.

Cola construcción d'un circuitu permanente, el circuitu foi inauguráu n'avientu de 1965 y de primeres resultó ser un pocu peligrosu con unos cambeos realizaos a los peraltes con regularidá, y como resultáu d'accidentes graves.

Vic Elford recuerda:

"En 1969 pasé dos meses en Xapón fixi un contratu pa una prueba pa Toyota nun coche Toyota 7 (5 llitros V-8), xunto con un Nissan (6,3 llitros V-12), de pruebes pa les competiciones de la serie CanAm. Na mio última prueba que realicé entós foi nel siguiente coche deportivu GP taba atópase en Fuji, pero'l percorríu de la pista executóse nel sentíu de les manes del reló. La razón pela pista yera tan tarrecible, ye que nel final de la recta al dise averando al peralte, había una cresta ciega cuando dibes ente los 190/200 quilómetros per hora faciendo que'l peralte amenorgárase. Como n'otres pistes (Daytona, Monthlery, etc) al emplazarse pol peralte, unu de los resultaos foi que, anque había munchos pilotos xaponeses valientes nun había demasiaos pilotos pa tener la gran habilidá tomar la curva y el númberu de muertos d'aquella curva foi horrible. A tal puntu que'l gran 7 coches de GP fueron prohibíos dempués en Xapón y, poro, Nissan o Toyota y nunca llegaron a la CanAm."

Prueba Non puntuable del campeonatu USAC IndyCar y el Primer Gran Premiu de Xapón de Fórmula Unu editar

De nuevu reconstruyóse'l circuitu pa compensar el problema, y el resultante foi un trazáu de 4.359 kilometros (2.709 milles) supuestamente tuvo más ésitu. En 1966, la pista acoyó per primer vegada la USAC IndyCar, siendo esta parte del calendariu de la entamada por USAC como una prueba fora del campeonatu, ganando Jackie Stewart. El circuitu atraxo la primer competencia de Fórmula Unu a Xapón pal final de la temporada 1976. La carrera tuvo una dramática batalla pol campeonatu del Mundu ente James Hunt y Niki Lauda, y en condiciones d'una tarrecible agua, Hunt ganó los puntos abondos pa quedase col títulu. Mario Andretti ganó la carrera, col retiru de Lauda por cuenta de les condiciones peligroses.

Hubo menos celebración tres la segunda versión del Grann premiu de Xapón de 1977 como cuando Gilles Villeneuve tuvo arreyáu nun accidente que mató a dos espectadores nel llau de la pista, lo que lleva a la Fórmula Unu dexar el trazáu. Cuando Xapón volvió pa ostentar una nueva prueba nel calendariu de F1 diez años más tarde, foi Suzuka escoyida nel so llugar. La F1 nun volvería a Fuji hasta 2007.

1980-2000: celebración de pruebes nacionales editar

Fuji siguió siendo trazáu pa celebrar otres competiciones nacionales. Asímismo, el Campeonatu Mundial de Resistencia de la FIA apostó los 1000 km de Fuji ente 1982 y 1988, y el Campeonatu Mundial de Turismos visitó la pista en 1987. Les velocidaes siguieron siendo bien altes, polo que decidió amestase -y dos chicanes a la pista una d'elles allugada un pocu más allá de la curva de la primer forqueta, y la segunda na entrada curva más grande, y de la mesma faciéndola bien rápida a la fin de la 300R. Pero inclusive con estos cambeos, la carauterística principal de la pista caltuvo les sos 1,5 km (0,93 milles) na recta principal, faciendo felicidá recta una de les más llargues en tolos deportes motor.

La llarga recta tamién foi utilizada pa otres carreres de resistencia. La esposición de la NHRA realizó una en 1989, y en 1993 Shirley Muldowney realizó una prueba de cuartu de milla en Fuji. Les carreres de cuartu de milla siguen siendo les principales competencies locales del circuitu. La pista siguió siendo utilizada pa los campeonatos nacionales xaponeses de coches, pero los planes pa entamar un eventu de la CART en 1991 fueron abandonaos y nun foi sinón hasta'l 2000 que la mayoría de les terrenal redoma a la pista fueron mercada por Toyota a la prefeutura de Mitsubishi, como parte de los sos planes pa les competencies de coches nel futuru.

El 3 de mayu de 1998 producióse un múltiple grave accidente de coche mientres una vuelta de calentamiento antes d'una d'una prueba del campeonatu de la JGTC. La causa foi un coche que se devasó dos veces la velocidá encamentada en plena agua enchente. El pilotu d'unu de los coches Ferrari en pista, Tetsuya Ota sufrió graves quemadures en tol cuerpu dempués quedar atrapáu nel so coche mientres cuasi 90 segundos. Unu de los conductores d'un Porsche, Tomohiko Sunako quebróse la pierna derecha.

2001-presente: les renovaciones al trazáu editar

 
Trazáu orixinal del Fuji Speedway Primer diseñu en color coloráu (1965-1985), Segundu diseñu en color Verde (1986-2004)

En 2003 el circuitu cerrar pa dar cabida a una importante remodelación de la pista, tomando un rediseño fechu por Hermann Tilke. La pista foi reabierta pal 10 d'abril de 2005. El circuitu allugó pal so primer eventu'l campeonatu de Fórmula Unu dempués de 29 años el 30 de setiembre de 2007. En circunstancies similares al primera Gran Premiu de Fuji en 1976, la carrera correr so una intensa agua y borrina, y les primeres 19 vueltes correr sol coche de seguridá, dicha carrera foi ganada por Lewis Hamilton.

El circuitu siempres agospió l'históricu Festival NISMO pa los corredores de Nissan, una y bones l'adquisición y renovación fecha en 2003, fizo que dichu eventu tuviera llugar nel Circuitu de TI Aida. Cuando'l festival tornó en 2005, los organizadores dexaron que'l propietariu del circuitu presentara'l coche Toyota 7 que se dalguna vegada haise´bia proyeutáu pa correr colos sos pilotos na antigua CanAm pa volver promulgar el GP de Xapón en dicha pista. Toyota tamién entamó'l so propiu eventu históricu una selmana antes del Festival NISMO llamáu Toyota Motorsports Festival . Cerca al circuitu, deriváu supuestamente pa rehabilitar un trazáu cercanu, que dióse-y una renovación so la supervisión del "Drift King", Keiichi Tsuchiya. El curtiu trazáu cercanu foi construyíu so la supervisión de la obra del anterior dueñu y direutor del equipu Super GT Masanori Sekiya que nun ye un xefe de seguridá del Centru d'Educación de Toyota, como un mini- circuitu. Amás de los deportes motor, Fuji tamién acueye'l Festival de Música de Udo.

La única vegada que'l circuitu executó competencies en sentíu inversu al cursu habitual, dar mientres el Grand Prix F1 y según Keiichi Tsuchiya el sentíu del nuevu diseñu significó l'amenorgamientu de la velocidá, lo que lo fixo menos aparente y al debalu. La serie recibió como pureba dende'l 2003, cola esceición na dómina del zarru de 2004, el circuitu convertir en primer llugar nun circuitu de nivel internacional y el primeru de los trés nel que se celebrara nuna prueba de F1. El cursu empecipiar dende la seición de 300R, pasando al traviés de la forqueta, depués al traviés de 100R y terminando más allá de la curva Coca Cola. Cola remodelación, como los coches yá nun funcionar nel Downbank (La curva peraltada), les grandes velocidaes qu'antes yeren rexistraes amenorgar de magar, la curva de la llomba toma la difícil salida nuna notable desaceleración. Como parte de les renovaciones de 2.003, la mayoría de les zones aperaltadas de la parte antigua de la pista fueron baltaes. Namái una pequeña parte sigue siendo parte del trazáu como una alcordanza hasta los nuesos díes. Dempués de la concesión como Grand Prix ente 2007 y 2008, y l'eventual planificación de la alternación ente Suzuka y Fuji, definiérase que pola situación económica de 2009, dichu alcuerdu de la alternación nun fuera realidá.

El circuitu continua usándose pa campeonatos nacionales xaponeses, ente ellos el Campeonatu Xaponés de Gran Turismos y la Fórmula Nippon. Tamién alluga añalmente, a nivel internacional, el Campeonatu Mundial de Resistencia de la FIA (FIA WEC), siendo Toyota el creitu local.

El circuitu en Videoxuegos Simuladores editar

El circuitu ye bien conocíu polos amantes del Pole Position yá que foi'l primer circuitu qu'apaeció nun videoxuegu. Tamién puede percorrese'l mesmu, nel so formatu actual, nel videoxuegu GTR2 pa PC, (nun ye una de les pistes orixinales del videoxuegu, pero puede llograse en foros de la comunidá on-line).

Historia na Fórmula 1 editar

Añu Pilotu Escudería Fecha Resultaos
1976   Mario Andretti   Lotus-Ford 24 d'ochobre Resultaos
1977   James Hunt   McLaren-Ford 23 d'ochobre Resultaos
1978-
2006
Nun se corrió
2007   Lewis Hamilton   McLaren-Mercedes 30 de setiembre Resultaos
2008   Fernando Alonso   Renault 12 d'ochobre Resultaos

Meyores tiempos editar

Años Llargor Pilotu Equipu Vuelta rápida
1976-1977 4.359 km   Jody Scheckter   Wolf-Ford 1:14.300 (1977)
2007-2008 4.563 km   Felipe Massa   Ferrari 1:18.426 (2008)

Curves editar

  1. 第一コーナー / First Corner 27R / Primer Curva 27R
  2. 75R
  3. コカ・コーラコーナー / Coca Cola Corner 80R / Curva Coca Cola 80R
  4. 100R
  5. ヘアピンコーナー / Hairpin Corner 30R / Curva Hairpin 30R
  6. 120R
  7. 300R
  8. ダンロップコーナー / Dunlop Corner 15R / Curva Dunlop 15R
  9. Siro Corner / Curva Siro
  10. 45R
  11. ネッツコーナー / Netz Corner 25R / Curva Netz 25R
  12. パナソニックコーナー / Panasonic Corner 12R / Curva Panasonic 12R

Apaiciones en videoxuegos editar

  • En Gran Turismo 4, puede transitase tantu pol trazáu antiguu ensin chicane (1974-85), como pol actual con chicane (1986-92) y nel más nuevu de 2005 nos sos dos versiones, con chicanes y ensin chicanes.
  • Nel TOCA Race Driver puede circulase pol trazáu na so versión más nueva de 1993-2004.
  • Nel Tourist Trophy tamién puede percorrese el circuitu.
  • Nel Grand Prix Legends apaez el circuitu orixinal de 1967. (mapa del circuitu)

Referencies editar

Enllaces esternos editar