Publia Fulvia Plautila (década de de 180Roma – 212 (greg.)Lipari (es) Traducir) foi una princesa romana, de volao emperatriz romana y la única esposa del emperador romanu Caracalla. Caracalla yera'l so primu segundu per parte de padre.

Fulvia Plautila
Vida
Nacimientu Romadécada de de 180
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte Lipari (es) Traducir212 (greg.) (22/32 años)
Causa de la muerte pena de muerte
Familia
Padre Luci Fulvi Plaucià
Casada con Caracalla
Fíos/es Aurelia Antonina (en) Traducir
Hermanos/es Quint Fulvi Plauci
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Plautila nació y creció en Roma. Pertenecía a la gens Fulvia de l'Antigua Roma. La familia Fulvia yera d'orixe plebeyu y provenía de Túsculo, Italia y tuviera activa en política dende la dómina de la República romana. La so madre llamábase Hortensia; el so padre yera Cayo Fulvio Plauciano, comandante de la guardia pretoriana, cónsul, primu carnal maternu y estrechu aliáu del emperador romanu Lucio Septimio Severu (el padre de Caracalla). Tamién tenía un hermanu, Cayo Fulvio Plaucio Hortensiano.

Severu y Plauciano entamaron el matrimoniu ente Plaucila y Caracalla nuna ceremonia luxosa d'abril de 202. El matrimoniu iguáu resultó bien infeliz; Caracalla despreciar. Según Dión Casio, Plautila tenía un calter desbalidor.

Según la evidencia numismática, Plautila dio una fía a Caracalla, que'l so nome desconocer, en 204. Esi mesmu añu, el so suegru, Septimio Severu, ordenó la ereición del Arcu de Septimio Severu, que lu honra a él mesmu y a la so familia: la so esposa, la emperatriz Julia Domna, Caracalla, Plautila y el so cuñáu Publio Septimio Geta.

El 22 de xineru de 205 Cayo Fulvio Plauciano foi executáu por traición y les propiedaes de la familia fueron confiscadas. Plautila y la so fía fueron exiliaes por Caracalla a Sicilia y depués a Lipari. Fueron trataes bien severamente, y a la fin fueron esgañaes por orde de Caracalla dempués de la muerte de Septimio Severu'l 4 de febreru de 211.

Monedes cola so imaxe que sobrevivieron son principalmente del reináu del so suegru. Tienen la inscripción «Plautilla Augusta» («Plautilla Augustae»).

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Precedíu por:
Julia Domna
Emperatriz de Roma
202-205 (con Julia Domna)
Asocedíu por:
Julia Domna