Un fusil d'asaltu ye un fusil diseñáu pal combati, de fueu selectivo (capaz de disparar tanto en manera automáticu como en manera semiautomático). Los fusiles d'asaltu son el arma d'infantería estándar na mayoría de los ejército modernos y reemplazaron o complementaron llargamente a los más grandes y potentes fusiles de batalla como'l M14 estauxunidense, el FN FAL belga y el Heckler & Koch G3 alemán. Como exemplos de fusiles d'asaltu tenemos el fusil M16 y la carabina M4 estauxunidenses, el AK-47 soviéticu, el L85A2 británicu, el FA-MAS francés, el QBZ-95 chinu, el FX-05 Xiuhcoatl mexicanu, los G36 y HK 416 alemanes , el Fusil Automáticu Doble peruanu o'l Steyr AUG austriacu.

El Sturmgewehr 44 alemán entró en serviciu en 1944. Utilizaba munición 7,92 x 33 Kurz.
El AK-47 soviéticu entró en serviciu en 1949. Dispara cartuchos 7,62 x 39 (M43).
El M16 d'Estaos Xuníos entró en serviciu en 1964. Dispara cartuchos 5,56 x 45 OTAN.
FX-05 Xiuhcoatl, fusil d'asaltu versión carabina fabricáu en Méxicu.

El fusil d'asaltu ta encuadráu ente los subfusiles, qu'empleguen munición de pistola (pesada y de baxa velocidá, apenes supersónica, con algame efeutivu inferior a 150 m.; e.g., 9mm Parabellum) y los fusiles de gran calibre o fusiles de batalla (como'l CETME C, el FN FAL, l'H&K G3, etc.), qu'empleguen munición bien rápida y pesada (como'l cartuchu 7,62x51 OTAN o'l 7,62x54R) y que poles sos carauterístiques son bien difíciles de controlar en fueu automático, anque'l so algame efeutivu cifrar en 800 m. aproximao. Precisamente, el fusil d'asaltu definir pol so munición entemedia: de pequeñu calibre, llixera y de gran velocidá (SCHV, Small Calibre High Velocity, como'l 5,56x45 OTAN o'l 5,45x39), o de calibre completu y velocidá y pesu entemedios inferiores a la munición emplegada n'ametralladores de propósitu xeneral y fusiles de batalla. en dambos casos, l'algame efeutivu asitiar ente l'algame de la munición de pistola y l'algame de la munición de batalla, y el fueu automático ye lo suficientemente controlable como pa ser emplegáu ensin necesidá d'un entrenamientu altamente específicu. Los distintos creadores de conceutu y modelos de munición entemedia consideraron que pal infante desmontáu, que nel so momentu emplegaba mires abiertes, 300 m yera lo más razonable como algame efeutivu ensin apenes recibir un entrenamientu altamente especializáu.

Los dos modelos más estendíos de fusil d'asaltu son el AK-47 y el M16, que son l'exemplu básicu de la so clase. Los fusiles semiautomáticos, como'l AR-15, y los fusiles con cargador llindáu (de 5 a 8 bales, de normal versiones civiles de los fusiles d'asaltu), nun son consideraos fusiles d'asaltu pola so incapacidá de faer fueu selectivo.

Historia editar

Dende empiezos del sieglu XX esperimentar con munición entemedia y diseños de fusiles semiautomáticos o automáticos como medios p'aumentar la potencia de fueu del infante. Ente ellos, destacaríense:

  • Winchester Modelu M1907, en calibre 9x35SR. Precursor direutu en conceutu de la Carabina M1, foi emplegáu polos franceses na Primer Guerra Mundial como eficaz arma de trinchera.
  • Avtomat Fiódorova.[1] Adoptáu en 1916, ye'l primer fusil d'asaltu operativu adoptáu oficialmente. Pol baramentu de la guerra, emplegar en calibre 6,5x50 arisaka en llugar del 6,5 mm Fiódorov previstu pol so creador. La derrota rusa y la revolución d'ochobre torgaron l'adopción definitiva d'esti modelu tan adelantráu al so tiempu.
  • Ribeyrolles M1918. D'una concepción similar al Winchester Modelu M1907, lo más destacao d'esta arma ye la so munición 8 x 35mm, d'una concepción bien cercana a lo qu'acabaría siendo la munición entemedia adoptada tres décades más tarde por alemanes o rusos

Otros modelos suizos, daneses, alemanes ya italianos topetaron hasta la mesma segunda guerra mundial con distintes torgues que torgaron la so adopción. Ente ellos, podríamos citar:

  • El deséu de caltener una munición común cola ametralladora de seición.
  • La intención de caltener un algame equivalente al de l'ametralladora de seición. En realidá, yera la sobrevivencia d'un conceutu previu de descarga concentrada de fusilería, yá estinguíu pola maduración de les ametralladores. A la fin de la 1ª G.M. yá se sabía que l'infante, emplegando un fusil de mires abiertes, tenía un algame efeutivu de 400 metros pa fueu apuntáu.
  • La prevención a que los infantes fixeren un usu escesivu de munición, "abusando" del usu de fueu automático. Esa oxeción solucionar cola meyora de la cadena loxística de los exércitos qu'adoptaron el fusil d'asaltu, ganando a cambéu los beneficios d'un mayor volume de fueu y de munición acarretada pol infante (pasando de los 70 disparos na 2ª G.M. a 180-240 na década de los 70).

Con tou, la munición entemedia presentaba ventayes teóriques tan importantes que los esperimentos siguieron asocediéndose hasta la rápida socesión de xeneraciones d'armes que llevaríen al Sturmgewehr 44.

SturmGewehr 44, el primer fusil d'asaltu operativu editar

El términu fusil d'asaltu ye una traducción de la pallabra alemana Sturmgewehr (lliteralmente "fusil tormenta", siendo nube una metáfora del estreldu del combate), términu que foi acuñáu por Adolf Hitler[2] pa referise al arma primero conocida como Maschinenpistole 43 (Mp 43), que foi rebautizada como Sturmgewehr 44 (StG 44) xeneralmente considerada como'l primer fusil d'asaltu n'entrar en serviciu, que sirvió pa popularizar el conceutu. La traducción del nome d'esti primer fusil d'asaltu sirvió pa definir a la clase d'armes que vendríen dempués d'esta con similares carauterístiques. Nuna definición estricta, por que una arma seya considerada un fusil d'asaltu tien de tener les siguientes carauterístiques.[3][4][5]

  1. Una arma individual del tamañu d'una carabina que se dispara dende'l costazu.
  2. Capaz de faer fueu selectivo (automáticu o semiautomático).
  3. Cartuchu de potencia entemedia, ente unu de pistola y unu de fusil tradicional.
  4. La munición ye suministrada por un cargador xebrable d'alta capacidá. 30 disparos ye la carga más habitual yá dende aquella dómina
  5. Que seya fabricáu por aciu estampáu y otros medios económicos de fabricación en masa.

El diseñu axuntó elementos de tolos precedentes anteriores (munición, configuración, métodu de fabricación) nun modelu de bien elevada disponibilidad. Unu de los elementos más novedosos foi la d'incorporar un diseñu de retrocesu llinial escontra'l costazu, qu'amenorgaba los efeutos del retrocesu en cuenta de tener qu'alzar los dos postes de mirar. Igualmente, el llargor total y del cañón yeren sensiblemente más curties que los fusiles a los que sustituyía, anque más llargu que los subfusiles de la dómina. Como defectu, ameyoráu nos diseños siguientes, puede citase l'escesivu altor del cargador, que provocaba un efeutu "monópode", qu'alzaba l'altor de l'arma nel tiru cuerpu a tierra más allá de lo deseable.

En 1945 entamárase la sustitución del StG-44 pol Sturmgewehr 45. Esti modelu, anque emplegaba los mesmos cargadores, tenía un sistema operativu dafechu distintu. En llugar del usu de pistón y zarru basculante, el StG-45 emplegaba un sistema de retrocesu tardiegu por rodiellos que, xuníu a otres particularidaes de diseñu, abarataba los costos de producción y dexaba una producción más rápida.

Magar esti diseñu non fructificaría darréu, acabaría desenvolviéndose nos fusiles CETME C, CETME L, H&K G3, H&K G33 y, no que se refier al so sistema operativu, una variante del mesmu emplegaríase nel FA-MAS

Elementos editar

Les siguientes carauterístiques son comúnmente atopaes nos fusiles d'asaltu, anque nun sían compartíes por tolos diseños, pero nun son esclusives d'estos, pudiendo atopase tamién en subfusiles, fusiles de combate, ametralladores y fusiles semiautomáticos.

  • Pistolete.
  • Dispositivos pa la boca del cañón, como frenos de boca o bocachas apagallamas.
  • Guardamanos
  • Toma de gases (pistón / tubu)
  • Cañón
  • Caxón de mecanismos
  • Cierre
  • Tolva del cargador
  • Guardamonte
  • Ventana d'espulsión
  • Culata

Galería editar

 
M16A2
 
AK-47
 
FARA 83
 
FN SCAR
 
Steyr AUG
 
FAMAS
 
Fusil SG 543-1
 
SA80
SA80  
 
IMI Galil
 
IMI Tavor
 
REC7
REC7  
 
Fusil R4
 
FN F2000
 
VHS (fusil d'asaltu)
 
Heckler & Koch HK416
 
Beretta ARX-160
Ficheru:SG 540 Manurhin.jpg
SIG SG 540
 
Ak 5
Ak 5  
 
QBZ-95
 
Heckler & Koch G36
 
INSAS

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Modern Firearms - Fedorov avtomat» (inglés). Consultáu'l 30 de xineru de 2017.
  2. "Machine Carbine Promoted," Tactical and Technical Trends, Non. 57, April 1945.
  3. C. Taylor The fighting rifle – A complete study of the rifle in combat, ISBN 0-87947-308-8
  4. F.A. Moyer Special Forces foreign weapons handbook, ISBN 0-87364-009-8
  5. R.J. Scroggie, F.A. Moyer Special Forces combat firing techniques, ISBN 0-87364-010-1

Bibliografía editar

  • Crawford, S. (2003). Twenty-First Century Small Arms. MBI Publishing Company. ISBN 0-7603-1503-5
  • Cutshaw, C. (2006). Tactical Small Arms of the 21st Century. Gun Digest Books. ISBN 0-87349-914-X
  • Halls, Chris. (1974) Guns in Australia, Paul Hamlyn, Sydney. ISBN 0-600-07291-6
  • Lewis, J. (2004). Assault Weapons: An In-Depth Look at the Hottest Weapons Around. Krause Publications. ISBN 0-87349-658-2

Enllaces esternos editar