Galeocerdo cuvier

especie de pexe

El tiburón tigre[2] (Galeocerdo cuvier) ye una especie d'elasmobranquiu carcarriniforme de la familia Carcharhinidae[3] mesmu de les agües templar y templáu de tolos océanos. Trátase del únicu representante del xéneru Galeocerdo.

Galeocerdo cuvier
tiburón tigre
Estáu de caltenimientu
Cuasi amenazáu (NT)
Cuasi amenazáu (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Chondrichthyes
Subclas: Elasmobranchii
Superorde: Selachimorpha
Orde: Carcharhiniformes
Familia: Carcharhinidae
Xéneru: Galeocerdo
Müller & Henle, 1837
Especie: G. cuvier
Péron & Lesueur, 1822
Distribución

[[Archivu:Cypron-Range Galeocerdo cuvier.svg

240px|260px|]]
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

 

L'apellativu de "tigre" deber a que, como'l gran felín América del Norte asiáticu, esti tiburón presenta una serie de rayes escures tresversales nel envés y bandes que tienden a difuminarse cola edá. La so piel varia del azul al verde azuláu lo que supón un gran camuflaje una y bones esti tiburón suel cazar atacando a la so presa dende embaxo pasando desapercibida na fondura. Na zona ventral y caro ye de color blancu. El morru ye chatu y la cabeza, abondo estrapada, presenta una forma cuasi rectangular, onde destaca una boca parabólica de gran tamañu que s'atopa arrodiada por unes plegues llabiales bien desenvueltos. Los güeyos son grandes y circulares y los furos nasales allargaos y bien adelantraos, dispuestos cuasi en posición frontera. Los dientes son grandes, afilaos y bien apuntiaos, provistos de cantos fuertemente serruchaos, salvu na parte interna de la punta. Esta peculiar morfoloxía fai-yos perfectamente capaces de romper güesos de grandes animales y cascos de tortúes. En casu de perdese dalgunu de los dientes mientres l'ataque, otru crez pa ocupar el so llugar.

El cuerpu ye bastante trabáu, pero endelgazar de forma acusada según avérase a l'aleta caudal. El pesu máximu comprobáu foi de 1524 kg, correspondiente a un exemplar prindáu en Nueva Gales del Sur, Australia, en 1954, que midía 5,5 m. L'aleta dorsal, llarga y apuntiada, ta bien desenvuelta; les aletes delanteres son anches y en forma de focete, y la caudal presenta un lóbulu cimeru de mayor tamañu que l'inferior. Les otres cuatro aletes posteriores (una dorsal y otros trés ventrales) son bastante pequeñes. L'aleta anal tien forma aparente de quilla.

Alimentación editar

 

El tiburón tigre ye un depredador solitariu y predominantemente nocherniegu, qu'ataca a tou tipu de preses: dende peces óseos y de calamar hasta rayes y otros tiburones, pasando por gasterópodos, crustáceos, culiebres marines, tortúes marines, aves y mamíferos marinos (botos, delfines, cetáceos, etc.).[4]

Reproducción editar

Como munchos de los grandes tiburones, la especie ye ovovivípara, pudiendo nacer ente 30 y 50 críes (máxima comprobada de 82) de 60-75 centímetros por partu. La crecedera ye lentu y el maduror nun llega hasta los 4-6 años, cuando los machos algamen 2,20 metros y les femes 2,60. L'exemplar más vieyu conocíu tenía 50 años.

Distribución editar

La especie atópase principalmente n'agües tropicales y subtropicales d'Oceanía y el sureste asiáticu, llegando pel norte a Xapón y pel sur hasta Nueva Zelanda. Habita tamién n'agües costeres de tol océanu Índicu, el golfu Pérsicu y el mar Roxu. N'América atópase-y na mariña del Pacíficu dende'l sur de California al norte de Chile (incluyíes delles islles como les Revillagigedo y les Galápagos), y nel Atlánticu, dende'l Ríu de la Plata hasta Nueva Inglaterra, siendo particularmente abondosa nel mar Caribe y el golfu de Méxicu. N'África ta presente nel golfu de Guinea, dende onde s'estiende bordiando la mariña noroeste del continente hasta algamar Marruecos y Canaries. Anque ausente del Mediterraneu, esiste una población exigua nel golfu de Cádiz y árees circundantes que dacuando s'enfusa nel estrechu de Xibraltar. Muncho más estraña ye la presencia d'una población nel sur d'Islandia, siendo la que ta asitiada más al norte y que vive n'agües más fríes. Rexistráronse avistamientos (ensin confirmar) n'Irlanda, Gales y Cornualles (Vease enriba cuadru taxonómicu).

La especie nun se considera amenazada. En distintos partes del mundu prindar por deporte, consumu y llogru de dellos productos como aceite de fégadu, aletes pal llogru de sopa y cueru. Tamién puede criase n'acuarios públicos, nos cualos demuestra xeneralmente una gran permisividad ante la presencia humana dientro de l'agua.

Un mambís eclécticu editar

El tiburón tigre ye un superdepredador, y tien fama d'encloyar cualquier cosa que llexe na agua, habiéndose atopáu restos de basura nel so sistema dixestivu. Precisamente, l'eclécticu mambís de los tiburones tigre dexó-y aventurar a Luis Español, que la primer descripción histórica conocida de la captura d'un tiburón ye, quiciabes, la d'un tiburón tigre. Dicha descripción apaez na Rellación escrita por Andrés de Tapia rellatando la conquista de Méxicu por Hernán Cortés. Diz L. Español:

Supónse que la rellación escribir en vida inda de Cortés. Atrévome a suxurir que se trata de la primer descripción de la pesca de tiburón nuna llingua moderna, y los detalles qu'ufierta son del tou creíbles colo que sabemos d'esos poderosos animales:

“Ellí tuvo dos díes por falta de bon tiempu, y yo vi que nel navío onde yo taba tomamos un pexe que llamen tiburón, que ye a manera de marraxu, y segund paeció habie comíu toles raciones que daben de carne a los soldaos y persones que diben nel armada, que como yera de puercu salada, pa la echar en mueyo cada cual arreyar al bordu del so navío na agua; y tomámosle nel nuesu navío con un anzuelu y con ciertos llazos que lu echaron pola veta do diba l'anzuelu; y non podiéndolo sobir colos apareyos porque daba enforma llau al navío, col batel matar na agua, y como podimos meter a cachos nel batel y nel navío colos apareyos, y ternie nel cuerpu más que trenta tocinos de puercu, y un quesu, y dos o tres zapatos, y un platu d'estañu, que paecía dempués cayese'l platu y el quesu d'un navío que yera del adelantráu Alvarado, a quien el señor marqués habie fechu capitán d'un navío de los de la so armada. […] La carne que se sacó del pexe comimos, porque taba más desalada que la otra, y sabie meyor”.

Tenía De tratase d'un gran escualu yá que nun podíen xubilo a bordu ensin que se escorara el navío, por pequeñu que fora. Quiciabes fuera un gran tiburón tigre dáu'l conteníu del so estómagu. Ye conocida l'enclín d'esos escualos, verdaderos basureros del mar, a encloyar tou lo qu'atopen, y la lentitú del so sistema dixestivu dio pie a una escena inolvidable de la película Jaws.[5]

Pol contestu deduzse que los fechos a los qu'alude Andrés de Tapia asocedieron en febreru de 1519.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Galeocerdo cuvier (Tiger Shark) (n'inglés)
  2. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  3. [1] Froese, R. and D. Pauly. Editors. 2009. FishBase. World Wide Web electronic publication. www.fishbase.org, version (10/2009).
  4. [Moreno, J. A. 2004. Guía de los tiburones d'agües ibériques, Atlánticu nororiental y Mediterraneu. Ediciones Omega.]
  5. http://abcblogs.abc.es/espejo-de-navegantes/2014/09/23/el primer-tiburon/

Enllaces esternos editar