La Galería Uffizi (italianu: Galleria degli Uffizi ) ye un palaciu y muséu en Florencia que contién una de les más antigües y famoses coleiciones d'arte del mundu. Considerar como una de les atraiciones turístiques más vistes de Florencia y en 2015 recibió cuasi dos millones de visites, siendo por ello la pinacoteca más frecuentada d'Italia.

Galería Uffizi
Galleria degli Uffizi (it)
palaciu, edificiu de muséu y muséu d'arte
Llocalización
PaísBandera d'Italia Italia
RexónBandera de Toscana Toscana
Ciudá metropolitana Ciudá metropolitana de Florencia
Comuña Florencia
Masa d'agua Arno (es) Traducir
Direición Piazzale degli Uffizi (en) Traducir, 6
Coordenaes 43°46′06″N 11°15′19″E / 43.7683°N 11.2553°E / 43.7683; 11.2553
Galería Uffizi alcuéntrase n'Italia
Galería Uffizi
Galería Uffizi
Galería Uffizi (Italia)
Altitú 56 m
Historia y usu
Inicio de manufactura o construcción (es) Traducir 1560
Dueñu Ministerio de Bienes y de las Actividades Culturales y del Turismo (es) Traducir
Direición Eike Schmidt
Comisariu Cosme I de Médici
Usuariu Galería Uffizi (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a Giorgio Vasari
Bernardo Buontalenti
Alfonso Parigi (es) Traducir
Superficie 47 515 m²
Visitantes añales 2 361 732
Instalaciones
Cafetería
Guardarropa (es) Traducir
Llibrería
Formáu por Tribuna de los Uffizi (es) Traducir, Flemish and German Renaissance paintings, room 22 (en) Traducir, Pollaiolo, Room A10 (en) Traducir, room 15 (en) Traducir, 14th-century Sienese Painting, room 3 (en) Traducir, Paintings in the Uffizi Gallery (en) Traducir, Bronzino, room 64 (en) Traducir, Contini Bonacossi collection (en) Traducir, Q97500354 Traducir, Galería Uffizi (es) Traducir, Q107209467 Traducir, Hall A.35 Leonardo (en) Traducir, Signorelli and Florence - room 31 (en) Traducir, Q112158047 Traducir, Room A5 Lorenzetti - Simone Martini (en) Traducir, Room A6 Il Trecento a Firenze (en) Traducir, Room A7 Lorenzo Monaco - Gentile da Fabriano (en) Traducir, Room A9 Paolo Uccello - Filippo Lippi - Piero della Francesca (en) Traducir, Room A3 12th-century (en) Traducir y Room A4 Giotto — Cimabue (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia del edificiu editar

La construcción del palaciu de los Uffizi foi empezada en 1560 por Giorgio Vasari, siguiendo órdenes de Cosme I de Médicis. La so finalidá inicial yera allugar les oficines de les maxistratures florentines, una vegada que quedó pequeñu'l Palazzo Vecchio. D'esta función deriva'l so nome de «Galería de les Oficines». Les obres terminaron en 1581. Mientres años, partes del palaciu sirvieron p'almacenar les pieces d'arte de la magnífica coleición de la familia Médicis.

Ante la estinción de la dinastía Médicis nel sieglu XVIII, les obres d'arte corrieron el riesgu de ser tresferíes a Viena, una y bones el ducáu de Florencia pasó a ser dominiu austriacu. Sicasí, la última duquesa Ana María decretara la permanencia de la coleición en Florencia al doná-yles nel so testamentu al pueblu de Florencia, siendo l'embrión d'unos de los primeros museos modernos del mundu. La galería yera abierta a los visitantes que lu solicitaben mientres el sieglu XVI y en 1765 abrió oficialmente al públicu como muséu.

Por causa de la magnitú de la coleición, delles obres fueron treslladaes a otros museos florentinos, como les escultures, al Muséu Bargello. Por cuenta de la llindada superficie d'esposición nel edificiu, ésti foi ampliáu en 2006 y anguaño hai una propuesta d'ampliación.

En 1993, un coche-bomba esplotó en Via dei Georgofili, matando a cinco persones y produciendo graves daños al palaciu. La parte más afeutada foi la Sala de Níobe d'escultures clásiques y que la so decoración neoclásica tuvo que ser restaurada. La causa del atentáu nun foi esclariada.

Sales de la Galería Uffizi editar

La coleición d'arte de los Uffizi ye bien amplia, con fondos inclusive non espuestos por falta d'espaciu. La esposición distribuyir a lo llargo de dos pisos del palaciu, ordenada cronológicamente, empezando'l so percorríu pol segundu pisu.

Les sales de la Galería Uffizi son les siguientes:

Antepar d'entrada editar

 
Nupcias de María de Médici con Enrique IV de Francia (1600, Jacopo Chimenti).

Esti espaciu, compuestu de tres vestíbulos, foi realizáu a finales del Settecento, cuando, por voluntá del Gran Duque Pietro Leopoldu, foi completada la escalera monumental que dexó un nuevu accesu a la Galería.

Ta decoráu con estatues, sarcófagos y relieves antiguos. Ente estos postreros son de particular interés dos Pilastres con paxellos, seique d'un edificiu sagráu romanu del sieglu I, que representen armes y pieces d'armadura.

La puerta que conduz a la Galería ta coronada pol bustu de Pietro Leopoldu y la placa que recuerda la renovación por él promovida del muséu mediceo. Nos llaterales hai dos perros mastines, copies romanes del sieglu I del orixinal griegu del sieglu III e.C., que dellos espertos creen que parte de uncomplejo escultoreo qu'ilustra la caza de xabalín, ente qu'otros crear con un oxetivu funerariu.

Nel primer antepar tán los bustos de mármol y pórfido de los Médici dende Fernandu I hasta Gian Gastone; comunicando con ésti ta l'antepar rectangular, decoráu nel tiempu por Giovanni da San Giovanni con Caprichos Mitolóxicos, decoráu con bustos antiguos y modernos; nel antepar elípticu: estatues romanes, sarcófagos y relieves antiguos.

Autor Nome ---- Stefano Ricci Bustu de Leopoldu II de Lorena -
Taller romanu Sarcófagu: Apolo y les Muses sieglu II
Ottavio Giovannozzi Bustu de Lorenzo'l Magníficu 1825
Giambologna Bustu de Cosme I de Médici 1563
Domenico Poggini Bustu de Francisco I de Médici 1564
Atribuyíu a Tommaso Fedeli Bustu de Fernandu I de Médici primeres décades del sieglu XVII
Tommaso Fedeli Bustu de Cosme II de Médici 1624
Giovanni Battista Foggini Bustu de María Madalena d'Austria aprox. 1684
Raffaello Curradi Bustu de Fernandu II de Médici antes de 1638
Giovanni Battista Foggini Bustu de Victoria della Rovere 1680
Escuela toscana del sieglu XVII Bustu del cardenal Leopoldu de Médici metá del sieglu XVIII
Antonio Montauti Bustu de Gian Gastone de Médici aprox. 1724
Taller romanu Sarcófagu: Trunfu de Dionisio y Ariadna sieglu II
Stefano Ricci Bustu de Fernandu III de Lorena -
Taller romanu Sarcófagu: Cayida de Faetón; xuegos de circu sieglu II
Taller romanu Estatua loricada con cabeza de Traxanu sieglu II
Taller romanu Estatua togada con cabeza sieglu II
Taller romanu Perru moloso -
Taller romanu Perru moloso -
Taller romanu Estatua d'Apolo en reposu -
Jacopo Chimenti Nupcias de Catalina de Médici con Enrique de Valois 1600
Jacopo Chimenti Nupcias de María de Médici con Enrique IV de Francia -
Taller romanu Sarcófagu: Mitu de Fedra y Hipólito sieglu II-III
Taller romanu Pilastres con paxellos sieglu II
Taller romanu Cabeza d'Augustu con estatua togada sieglu I

Corredor del Este editar

 
Corredor del Este.

El llargu corredor que s'abrir ante los nuesos güeyos ye la parte más antigua de la galería, que Francisco I de Médici realizó nos años ochenta del Cinquecento, usando l'edificiu que coronaba la Galería.

Esti espaciu taba destináu a ser, sobremanera, la galería de les estatues, como la coleición d'estatues antigües de los Médici, representaba un elementu de gran prestíu social y d'interés cultural. Foi empecipiáu por Lorenzo'l Magníficu, que caltién les obres nel Xardín de San Marcos cerca del Palaciu Medici Riccardi copiaos por mozos artistes. La coleición foi ampliada por Cosme I dempués del so primer viaxe a Roma en 1560 cuando decidió encargar estatues p'afatar el Palaciu Pitti, y semeyes y bustos pal Palaciu Vecchio. A lo último, amontóse inclusive na dómina de Pedro Leopoldu de Lorena, cuando se llevó a Florencia les obres de Villa Medici, axuntaes na so mayoría pol futuru Gran Duque Fernandu I de Médici, entós cardenal.

Pa crear una redolada aparente, el techu de la galería foi decoráu con antiguos grotescos que se remonten a 1581, obra d'Antonio Tempesta y por un equipu empobináu por Alessandro Allori.

Nel corredor tamién hai semeyes de Homes Pernomaos, coleición Gioviana, y Semeyes de los Médici, coleición Aulica. Partiendo del fondu del pasiellu a la derecha de la entrada, vemos la semeya del fundador Giovanni di Bicci, a la izquierda la caña principal de los sos descendientes (Cosme el Viejo, Piero el Gotosu, Lorenzo'l Magníficu, y los papes Lleón X y Clemente VII), a la derecha los descendientes de la caña secundaria (Giovanni dalle Bande Nere y el so fíu Cosme I, que dio a vida a la dinastía que duró hasta 1737).

Les escultures antigües asitiaes a lo llargo del corredor reproducen la decoración settecentesca: fileres de semeyes a mediu cuerpu entrepolaos ente estatues de cuerpu enteru.

Ente les semeyes, formaos en gran parte con vieyes cabeces montaes en bustos modernos, destaca'l del emperador Adriano, tou orixinal y de precisa ellaboración, espresiva ya intensa como nos bustos denominaos Giulia y del emperador Vespasiano, onde namái la cabeza ye orixinal. Un puntu estreme merez el formosu bustu con cabeza d'Antínoo, unu de los meyores exemplos de les tantes semeyes antigües que representen al nuevu amáu pol emperador Adriano.

Les estatues griegues y romanes fueron restauraes según l'estilu estendíu ente'l Cinquecento y el Seicento, y dacuando fueron dafechu reconstruyíes. Ente les meyor calteníes cúntense: la Estatua icónica de la emperatriz Elena, representada sentada, acordies con el modelu clásicu griegu, el Doríforo, copia romana del sieglu I, del orixinal griegu de Policleto, el Baco y Sátiru, arte helenístico del sieglu II, restauráu nel sieglu XVI, Heracles y el Centauru, un tardohelenístico orixinal, integráu na figura del héroe de Giovanni Battista Caccini nel 1589, un Rei Bárbaru, compuesta nel 1712 a partir d'un bustu antiguu, Pan y Dafne, un orixinal Heliodoro de Rodas del principiu del sieglu I. Tamién s'atopen los antiguos sarcófagos del Raptu de Proserpina y el Raptu de les fíes de Leucipo. Más palantre atópase una estatua de Proserpina, un orixinal griegu del sieglu IV aC, el sarcófagu de los Trabayos de Heracles, la copia antigua de Apolo y l'oca d'Escopas (sieglu IV e.C.), y el sarcófagu cola Cacería del xabalín de Calidonia, un Heracles, orixinal de Lisipo, y un Bustu d'Adriano que pertenecía a Lorenzo'l Magníficu. Na última parte del corredor atopa'l pequeñu sarcófagu Tiaso Marín, pa la suscripción d'un segundu fíu, los dos Venus, de la orixinal del sieglu IV e.C. y un Apolo helenísticu, que taba na entrada de Villa Medici y convidaba, col brazu derechu restauráu, l'accesu a la casa, como si fuera'l reinu del mesmu dios.

Sala 1 Arqueoloxía editar

La sala foi creada en 1921 y alluga obres ellaboraes na so mayoría en Roma. Ente elles hai tres estatues romanes copies del Doríforo de Policleto, obra griega del sieglu I e.C.: una en bronce, otra en mármol y la que se considera la copia más fiel, el Torso de Doríforo en basaltu verde, que nunca se concluyó por cuenta de la durez del material.

Interesante ye tamién un Bustu de Cicerón en ónix, de la metá de sieglu I. El Torso Gaddi ye quiciabes un orixinal griegu del sieglu I e.C.

Ente los afayos atopen un relieve con parte d'un carru (sieglu V-IV e.C.) y el frisu de Atenea Nike (restauráu nel sieglu XVIII por Bartolomeo Cavaceppi).

Pertenecen al enclín plebeya del arte romano los dos afayos con Escenes de taller del sieglu I. Los exemplos del Ara Pacis son baleraos o copies llograes con moldes: los Médici teníen les lloses orixinales de Saturnia Tellus, pero en 1937 tornaron a Roma pa reconstruyir el monumentu. De dómina d'Augustu son los fragmentos de pilastres con espirales, ente que nos dos llaterales tópense relieves de querubinos, unu colos atributos de Xúpiter (el rayu) y otru colos de Marte (la coraza), fueron parte d'una serie bien popular na Edá Media, na que Donatello inspirar pal coru de Santa María del Fiore.

Provienen d'un frisu adrianeo del sieglu II, el Templu de Vesta y de la Escena del sacrificiu. El sarcófagu colos Trabayos de Heracles carauterizar por un acentuáu contraste lluminosu, gracies a les formes moldiaes por aciu perforación; les distintes edaes representaes de Heracles aluden a los periodos de la vida.

Autor Nome ---- Cleómenes Ara cilindrica con sacrificiu d'Ifigenia sieglu I e.C.
Taller romanu Ara funeraria de Claudius Fortunatus sieglu I
- Calcu en yelsu del Ara Pacis Augustae con representación del Ara Tellus -
Taller romanu Relieve de Putti con coraza 44
Taller romanu Pilastra 30-50
Taller romanu Relieve de Putti col rayu 44
Taller romanu Semeya d'una Vestal 120-130
Taller romanu Semeya de Cicerón metá del sieglu I
Taller romanu Relieve cola representación d'un taller de teles 50
Taller romanu Relieve con escena de sacrificiu primer metá del sieglu II
Taller romanu Base de candelabru sieglu I
Taller romanu Relieve cola representación d'un taller de coxinos 50
Taller romanu Grupu que representa a Hermafroditu y Pan sieglu II
Taller romanu Ara funeraria de Hateria Superba -
Taller romanu Relieve con viandante sieglu II
Taller romanu Torso con piel de sátiru sieglu II
Taller romanu Ara funeraria del llibertu Marcu Ulpio Verna primer metá del sieglu II
Taller romanu Semeya d'un atleta llamáu Alcibíades -
Taller romanu Frente d'un sarcófagu con representación de tiaso marín 200-250
Taller romanu Relieve con Niké conduciendo un toru al sacrificiu sieglu I e.C.
Taller romanu Relieve con tiaso de les ménades sieglu I e.C.
Taller romanu Relieve con parte d'un carru 400 e.C.
Taller romanu Relieve col templu de Vesta sobre'l Palatín finales del sieglu I- entamos del sieglu II
- Calcu en yelsu del Ara Pacis Augustae con procesión sagrada -
Taller romanu Parte de clípeo con cabeza d'Amón en relieve sieglu II
- Calcu en yelsu del Ara Pacis Augustae con procesión sagrada y Augustu n'hábitu sacerdotal -
Taller romanu Relieve pseudoantiguo col sacrificiu d'Eneas -
Taller romanu Relieve con figures femenines danzando sieglu I e.C.
Taller romanu Frente de sarcófagu colos trabayos de Heracles sieglu II
Taller romanu Frente de sarcófagu con tiaso marín 150-200
Taller romanu Herma de Crisipo sieglu II
Taller romanu Semeya d'un home pernomáu llamáu Arato sieglu I e.C.
Taller romanu Herma d'un filósofu llamáu Carnéades sieglu II

Sala 2 Duecento y Giotto editar

 
Madona Ruccelai (Madonna dei Laudese), Duccio, 1285, 450 cm × 290 cm.
 
Maestà di Santa Trinitá, Cimabue, 1280-1290, 385 cm × 223 cm.
 
La madona de Ognissanti (Maestà di Ognissanti), Giotto, 1310, 325 cm × 204 cm.

Na sala esponen pintures de les ilesies de la Toscana que daten dende la primer metá del sieglu XII y hasta los empiezos del sieglu XIV. La téunica usada nelles ye la de la témpera sobre madera, con fondu doráu, anterior a la espansión de la pintura al oleu nel sieglu XV.

Nesti gran espaciu destaquen los trés tables capitales de Duccio di Boninsegna (Madonna Rucellai), Cimabue (Maestà di Santa Trinitá) y Giotto (Maestà di Ognissanti), conocíes los trés por retratar la Maxestá: representen la Virxe entronizada col Neñu, arrodiada d'ánxeles y santos.

Estes obres son fundamentales pa entender la orientación de la pintura na Toscana, ente'l Duecento y Trecento, y la fonda renovación que s'empecipió nesti periodu.

La tabla de Cimabue caltién munches carauterístiques formales de la pintura bizantina, anovada pola fuercia plástica; Duccio estrume una feliz síntesis tres l'enclín más clásicu de la tradición oriental y l'arte gótico; Giotto cola so representación del espaciu, l'atención a la lluz que da forma a les figures, l'interés polo natural, representa unu de los puntos de partida más significativos pal desenvolvimientu del arte italiano.

Tamién hai en salar dos exemplares de Croce dipinta (cruz pintada), ornamientos sagraos típicamente italianos, un dosel de Meliore, un dípticu de la escuela de Bonaventura Berlinghieri y el Polípticu de Badia de Giotto.

Autor Nome ---- Maestru della Sant'Agata Virxe con Neñu (Madona Pisa) aprox. 1250-1280
Maestru della Croce 434 Crucifixu con ocho histories de la Pasión aprox. 1240-1245
Maestru della Maddalena San Lucas aprox. 1280-1285
Duccio di Boninsegna Madonna Rucellai (Madona dei Laudesi) 1285
Giotto Polípticu de Badia aprox. 1300
Giotto Madona de Ognissanti aprox. 1310
Cimabue Maestà di Santa Trinita 1280-1290
Maestru della Croce 432 Crucifixu con hestories de la pasión y de la redención aprox. 1175-1200
Meliore Redentor ente la Virxe y trés santos 1271
Bonaventura Berlinghieri Dípticu de la Crucifixón y de la Virxe con Neñu y santos aprox. 1255
Maestru del San Francesco Bardi Estigmes de San Francisco aprox. 1250
Maestru del Bigallo Virxe con Neñu en tronu y dos ánxeles aprox. 1230
Maestru de Greve Madona di Casale aprox. 1210-1215

Sala 3 Trecento sienés editar

 
Natividá, Simone dei Crocifissi, 1380, 47 cm × 25 cm.
 
Anunciación ente los santos Ansano y Margarita, Simone Martini y Lippo Memmi, 1333, 180 cm × 114 cm.
 
Polípticu de la Beata Humildá, Pietro Lorenzetti, 1341, 226 cm × 185 cm.

La sala acueye una preciosa seleición d'obres maestres sienesas del Trecento.

Los dos estraordinaries pintures que s'enfrenten ente sigo provienen de la catedral de Siena. L'Anunciación de Simone Martini y Lippo Memmi y La Presentación nel Templu d'Ambrogio Lorenzetti, son seique los primeros exemplos de retablu que tán suxetos a episodios evanxélicos, en llugar d'un iconu de cultu, tocantes a la catedral de Siena la imaxe de la Virxe, patrona de la ciudá, foi representada na gran Maxestá pintada por Duccio.

Los dos obres atestigüen diversos enclinos del arte sienés: una, representada por Simone Martini, que desenvuelve tol refinamientu llinial y los colores del góticu, y la otra, interpretada polos hermanos Pietro y Ambrogio Lorenzetti, atenta a les innovaciones de Giotto.

De Pietro Lorenzetti la sala espón una obra de gran interés, el Polípticu de la Beata Humildá, que nos sos paneles dedicaos a la vida de la Beata, ilustra numberosos aspeutos de la vida na Edá Media.

Autor Nome ---- Pietro Lorenzetti Virxe en tronu con Neñu ente ocho ángel 1340
Ambrogio Lorenzetti Trípticu de San Procolo 1332
Andrea Vanni Virxe con Neñu 1390-1400
Simone Martini, Lippo Memmi Anunciación ente los santos Ansano y Margarita 1333
Pietro Lorenzetti Retablu o Polípticu de la beata Humildá aprox. 1341
Simone dei Crocifissi Natividá aprox. 1380
Niccolò di Bonaccorso Presentación de la Virxe nel Templu (Historia de la Virxe) aprox. 1380
Ambrogio Lorenzetti Historia de San Nicolás aprox. 1332
Ambrogio Lorenzetti Presentación nel Templu 1342

Sala 4 Trecento florentín editar

 
Piedá de San Remigio, Giottino, 1360-1365, 195 cm × 134 cm.
 
Trípticu de San Mateo, Andrea Orcagna, 1367-1368, 291 cm × 265 cm.
 
Polípticu de San Pancracio, Bernardo Daddi, 1338, 261 cm × 338 cm.

Na sala dedicada a los maestros de la pintura florentina del Trecento, atópense, xunto a los grandes polípticos, por desgracia incompletos y carentes de los sos marcos, cuadros de pequeñu formatu, que fueron usaos pa la devoción doméstica.

El Maestru della Santa Cecilia, collaborador de Giotto, nuna fase xuvenil de la so actividá, podemos almirar la tabla cola hestoria de la Santa Cecilia, de la que l'artista desconocíu tomó'l so nome.

L'heriedu de Giotto ta representáu por Taddeo Gaddi, un maestru activu mientres enforma tiempu nel so taller, y delles décades más tarde por Andrea Orcagna, autor del Trípticu de San Mateo y hestoria de la so vida.

Ye totalmente estremáu Giottino, un artista raru que cola so formosa Piedá, introduz calteres más modernos, amosándose sensible a la espresión de los sentimientos, y utilizando un color variáu en sutiles pasaxes cromáticos.

Para Giovanni da Milano, un artista foresteru, que puede xunir a la tradición nórdica de la Toscana, al que pertenez l'estazáu Polípticu de Ognissanti.

Autor Nome ---- Giovanni da Milano Cuatro santos del Polípticu de Ognissanti aprox. 1360
Andrea Orcagna, Jacopo di Cione Trípticu de San Mateo aprox. 1367-1368
Bernardo Daddi Polípticu de San Pancracio antes de 1338
Giottino Piedá de San Remigio aprox. 1360-1365
Taddeo Gaddi Virxe en tronu con Neñu, ánxeles y santos 1355
Nardo di Cione Cristu crucificáu coles dolioses y santu aprox. 1350
Bernardo Daddi Trípticu de Ognissanti 1328
Bernardo Daddi Virxe con Neñu, ánxeles y santos 1334
Jacopo del Casentino Trípticu de la Virxe en tronu con Neñu, ánxeles y santos aprox. 1325-1330
Pacino di Buonaguida Altar cola Crucifisión, Virxe y santos aprox. 1300-1315
Maestru della Santa Cecilia Santa Cecilia y hestoria de la so vida dempués de 1304

Sala 5-6 Góticu internacional editar

 
Coronación de la Virxe, Lorenzo Monaco, 1414, 506 cm × 447,5 cm.
 
Adoración de los Reis Magos, Gentile da Fabriano, 1423, 203 cm × 282 cm.
 
Virxe con Neñu y santos, Giovanni di Paolo, 1445, 247 cm × 212 cm.
 
Virxe de la Humildá, Gherardo Starnina, 1403, 80,5 cm × 51 cm.

Obres d'artistes procedentes de distintes rexones d'Italia contribúin a ilustrar la cultura figurativa de les primeres décades del Quattrocento que fai referencia al llamáu Góticu Internacional.

Amás de los florentinos tán de fechu presentes obres del sienés Giovanni di Paolo, el venecianu Jacopo Bellini y de Gentile da Fabriano.

Destacar ente los florentinos Lorenzo Monaco cola magnífica Coronación de la Virxe, pintada en 1414 pa la Ilesia del Conventu de Santa María de los Ánxeles de la Orde de los Camaldulenses, a la que'l pintor pertenecía.

Les formes allargaes de les figures y l'evolución de les plegues, xunto colos colores fríos, brillantes so la lluz, amuesen claramente l'enclín a principios del sieglu XV l'arte florentino.

A Gentile da Fabriano, consideráu, ente la tercera y cuarta década del Quattrocento, unu de los grandes pintores italianos, pertenécen-y dos de les más famoses obres de la sala: Cuatro santos del Polípticu Quaratesi y la Adoración de los Reis Magos, dambos realizaos mientres una estancia del pintor florentín.

Autor Nome ---- Lorenzo Monaco Adoración de los Magos 1420-1422
Giovanni di Paolo Virxe con Neñu y santos 1445
Agnolo Gaddi Crucifixón aprox. 1390-1396
Jacopo Bellini Virxe con Neñu 1450
Gentile da Fabriano Adoración de los Reis Magos 1423
Gentile da Fabriano cuatro compartimientos del Polípticu Quaratesi con santos 1425
Lorenzo Monaco Coronación de la Virxe 1414
Gherardo Starnina Virxe de la Humildá 1403
Fra Angelico Tebaide aprox. 1418-1420
Masolino Virxe de la Humildá antes de 1423
Sanu di Pietro Cristu en Piedá ente la Virxe y San Juan doliosos -

Sala 7 Primer Renacimientu editar

 
Batalla de San Romanu, Paolo Uccello, 1438, 182 cm × 323 cm.
 
Sant'Anna Metterza, Masolino-Masaccio, 1424-1425, 175 cm × 103 cm.
 
Virxe con Neñu y santos, Domenico Veneziano, 1445, 210 cm × 215 cm.

Recuéyense equí dalgunes de les obres emblemátiques de la Renacencia italiana, universalmente conocíes.

La so agrupación, según la emoción estética, produz un fuerte efeutu didácticu por cuenta de que tolos cuadros, a pesar de la diversidá de temes y carauterístiques formales, son una espresión de la cultura de la humanidá, el redescubrimientu de lo antiguo, de la busca d'un espaciu primeramente definíu.

Masaccio en Sant'Anna Metterza, obra de collaboración con Masolino, representa una nueva humanidá, austera y solemne, al igual que los que se topen nes parés de la Capiya Brancacci na Ilesia de Santa María del Carmine.

La esaltación del home, espresáu al traviés de les sos virtúes, bien marcáu na semeya de los Duques de Urbino de Piero della Francesca.

La Batalla de Paolo Uccello amuésanos una interpretación orixinal de la perspeutiva y un sentimientu de cuentu de fades.

Nel Retablu de Santa Lucía de'Magnoli Domenico Veneziano crea unu de los primeros retablos nel nuevu formatu rectangular. Seique per primer vegada, esanicia'l fondu d'oru de la tradición medieval, los personaxes sagraos apaecen somorguiaos nuna clara lluz matutino.

Autor Nome ---- Paolo Uccello Batalla de San Romanu 1438
Paolo Uccello Santa monxa con dos neñes aprox. 1435
Masaccio Virxe del cosquilleo (Madonna Casini) 1426-1427
Masolino-Masaccio Virxe con Neñu y Santa Ana (Sant'Anna Metterza) 1424-1425
Domenico Veneziano Virxe con Neñu y santos (Retablu de Santa Lucía de Magnoli) 1445
Fra Angelico Madonna de Pontassieve aprox. 1435
Fra Angelico Coronación de la Virxe aprox. 1432

Sala 8 De los Lippi editar

 
Dípticu del duque de Urbino, Piero della Francesca, 1465-1472, 47 cm × 33 cm.
 
Coronación de la Virxe (Coronación Maringhi), Filippo Lippi, 1439-1447, 220 cm × 287 cm.
 
Virxe con Neñu y cuatro santos (Retablu de los ocho), Filippino Lippi, 1486, 355 cm × 255 cm.
 
Retablu del Noviciáu, Filippo Lippi, 1438, 196 cm × 196 cm.

La sala contién munchos cuadros de Filippo Lippi, realizaos nes décades centrales del Quattrocento, y del so fíu Filippino, activu nos dos últimes décades del sieglu.

Filippo Lippi, flaire carmelita, formóse como home y artista nel conventu florentín del Carmine, en contautu direutu colos frescos de Masaccio y Masolino.

La influencia d'esti postreru foi importante pal artista na so mocedá, mientres los años Filippo amosó una gran atención a la evolución de la escultura florentina contemporaneasobremanera la producción de Donatello y de Luca della Robbia.

La pintura flamenca adquirió'l gustu polos materiales preciosos con estraordinaria eficiencia, como podemos constatar na Coronación de la Virxe o na Virxe col Neñu y dos ánxeles, unu de los cuadros más famosos de la galería.

Na sala hai delles obres maestres de Filippino, como'l gran retablu cola Adoración de los Magos, y les obres d'Alesso Baldovinetti.

Autor Nome ---- Alesso Baldovinetti Anunciación aprox. 1457
Alesso Baldovinetti Retablu de Cafaggiolo aprox. 1454
Filippino Lippi Adoración de los Magos 1496
Filippino Lippi Virxe con Neñu y cuatro santos (Retablu de los Ocho) 1486
Filippino Lippi Adoración del Neñu 1483
Filippino Lippi San Jerónimo aprox. 1490
Filippo Lippi Virxe con Neñu y dos ánxeles (Lippina) 1460-1465
Filippo Lippi Virxe nel tronu col Neñu y los santos Francisco, Damián, Cosme y Antonio de Padua (Retablu del Noviciáu) 1438
Francesco Pesellino Predela del Retablu del Noviciáu 1445
Filippo Lippi Adoración del Neñu de Camaldoli 1463
Filippo Lippi Coronación de la Virxe (Coronación Maringhi) 1439-1447
Filippo Lippi Adoración del Neñu de Annalena aprox. 1455
Filippo Lippi Predela del Retablu Barbadoli 1438
Filippo Lippi Virxe Anunciada, Ángel Anunciante, San Antonio Abá y San Xuan Bautista aprox. 1452-1453
Piero della Francesca Dípticu del duque de Urbino aprox. 1465-1472

Sala 9 De los Pollaiolo editar

 
Fortaleza, Botticelli, 1470, 167 cm × 87 cm.
 
Semeya femenina, Antonio Pollaiolo, 1475, 45,5 cm × 32,7 cm.

La sala contién la mayoría de les pintures de los hermanos Antonio y Piero Pollaiolo, intérpretes na segunda metá del Quattrocento d'una pintura de fuerte énfasis llinial, pero tamién bien atenta a les suxerencies de la pintura flamenca, como lo atestigüen dos de les sos obres maestres, el Semeya femenina d'Antonio, y el Retablu de San Jaime, San Vicente y San Eustaquio (Retablu del cardenal de Portugal), trabayu de collaboración ente los dos.

Atópense tamién los siete tables con Virtúes, seis de los cualos fueron executaos por Piero Pollaiolo y el séptimu, que representa la Fortaleza, obra de Sandro Botticelli, a una edá temprana.

Autor Nome ---- Piero Pollaiolo Semeya de Galeazzo Maria Sforza 1471
Antonio y Piero Pollaiolo San Vicente, San Jaime, San Eustaquio (Retablu del Cardenal de Portugal) aprox. 1466-1467
Antonio Pollaiolo Semeya femenina aprox. 1475
Antonio Pollaiolo Hércules y Anteo aprox. 1475
Antonio Pollaiolo Hércules y l'hidra aprox. 1475
Botticelli Fortaleza 1470
Piero Pollaiolo Templanza 1470
Piero Pollaiolo Prudencia 1470
Piero Pollaiolo Xusticia 1470
Piero Pollaiolo Fe 1470
Piero Pollaiolo Caridá 1469
Piero Pollaiolo Esperanza 1470

Sala 10-14 Botticelli editar

 
La Primavera, Botticelli, 1477-1478, 203 cm × 314 cm.
 
Retablu de San Ambrosio, Botticelli, 1470, 170 cm × 194 cm.
 
La nacencia de Venus, Botticelli, 1483-1485, 278,5 cm × 172,5 cm.
 
San Agustín nel estudiu, Botticelli, 1480, 41 cm × 27 cm.
 
El llevantu d'Apeles, Botticelli, 1495, 62 cm × 91 cm.
 
Trípticu Portinari, Hugo van der Goes, 1476 - 1478, 253 cm × 304 cm.
 
Llamentu y entierru de Cristu, Rogier van der Weyden, 1460 - 1463, 96 cm × 110 cm.

La gran sala, derivada del precedente del antiguu teatru de los Medici, caltién la cubierta orixinal. Ye una de les más famoses de la galería, yá que alluga dalgunes de les obres maestres del Renacimientu realizaes nes últimes décades del Quattrocento.

Ente los quince obres de Sandro Botticelli les más conocíes son La Primavera y La nacencia de Venus, les primeres pintures de tema profana de grandes dimensiones del Renacimientu italianu, qu'atestigüen el clima cultural de Florencia na dómina de Lorenzo'l Magníficu.

D'estraordinaria intensidá son tamién les sos pintures de temes sagraes como'l Retablu de San Bernabé, o la maraviyosa Virxe del Magnificat.

Un llau de la gran sala ta ocupada por una de les obres maestres de la pintura flamenca, el Trípticu Portinari de Hugo van der Goes, una obra que llegó a Florencia en 1483, y exerció una gran influencia nos artistes florentinos, dende'l mesmu Botticelli.

La influencia de les cultures nórdiques tamién se nota en Domenico Ghirlandaio, quien ye representáu por trés pintures nesta sala.

Autor Nome ---- Botticelli San Agustín nel estudiu 1480
Botticelli Virxe col neñu (Virxe de la rosal) 1469 - 1470
Botticelli Virxe col neñu y ánxeles (Virxe del Magnificat) 1483
Botticelli La nacencia de Venus 1483 - 1485
Botticelli Palas y el Centauru aprox. 1482
Botticelli Torna de Judit del campu enemigo 1470
Botticelli Descubrimientu del cadabre de Holofernes 1470
Botticelli Virxe col neñu (Virxe en gloria de los serafinos) 1469 - 1470
Botticelli Virxe col neñu y ánxeles (Virxe de la granada)) 1487
Botticelli Alegoría del llevantu aprox. 1494 - 1495
Botticelli Primavera aprox. 1477 - 1478
Botticelli Adoración de los Magos aprox. 1475
Botticelli Semeya d'home cola medaya de Cosme el Viejo aprox. 1475 - 1476
Botticelli Virxe col Neñu y seis santos (Retablu de San Ambrosio) aprox. 1470
Domenico Ghirlandaio Adoración de los Magos 1487
Hugo van der Goes Adoración de los pastores (Trípticu Portinari) 1476 - 1478
Rogier van der Weyden Descendimiento nel sepulcru 1460 - 1463
Domenico Ghirlandaio Virxe col neñu (Sagrada conversación de Monticelli) 1483
Domenico Ghirlandaio, Bartolomeo di Giovanni Predela Piedá y hestoria de los santos 1483
Domenico Ghirlandaio Virxe col neñu y los santos (Sagrada conversación de Ingesuati) 1484 - 1486
Botticelli Anunciación aprox. 1489
Botticelli Coronación de la Virxe (Retablu de San Marcos) 1488 - 1490
Botticelli Predela Histories de los santos 1488 - 1490
Botticelli Virxe y el neñu colos Santos (Retablu de San Bernabé) 1487
Botticelli Predela Hestories de los santos 1487

Sales 15-45 editar

Sales Azules (46-55) editar

Sales de la primer planta editar

 
Carauterística forma n'O del Palaciu Uffizi, vistu dende la Piazza della Signoria.
 
Vista nocherniega de la Galería Uffizi col Palazzo Vecchio al fondu.
 
Detalle de los frescos que decoren les estancies de la galería.
 
Estatua de Michelangelo del esterior del edificiu.

Apuértase al traviés de la Escalera de Buontalenti:

Coleición Contini Bonacossi editar

Na ala derecha del edificiu, con entrada per vía Lambertesca, atópase espuesta la estraordinaria coleición Contini Bonacossi, axuntada a empiezos del sieglu XX y donada a la Galería Uffizi nos años 90, representando asina una ampliación considerable de los fondos del muséu. De la coleición forma moblame, cerámica antigua, terracotas de Luca Della Robbia y sobremanera una bien notable serie d'obres d'escultura y pintura, cuantimás toscana, ente les que destaquen:

Sala de les postas reales editar

Esta sala de la planta baxa del a la derecha ye usada pola asociación Amici degli Uffizi, qu'entama dacuando esposiciones temporales gratuites sobre diversos temes, con obres oxeto de depósitu. Les últimes esposiciones realizaes nesta sala tuvieron dedicaes al erotismu y a los autorretratos.

Galería d'obres maestres editar

Los dos obres más importantes que s'atopen nesti muséu son la "Virxe del xilgueru" de Rafael y la "Sagrada Familia con San Giovannino" por Miguel Ángel. Tamién se caltienen les obres en cautiverio y otros como la "Aguamala" de Caravaggio, La nacencia de Venus de Botticelli y de la "L'anunciación" de Leonardo da Vinci.

Referencies editar

Enllaces esternos editar