El gametófitu ye l'individuu de la xeneración haploide nes plantes con ciclo de vida haplo-diplonte (esto ye, con xeneraciones alternaes d'individuos haploides y diploides). El gametófito ye descendiente d'un individuu adultu fértil de la xeneración diploide (llamáu esporófitu), y de la mesma va tener descendientes direutos que tamién van ser diploides (esporófitos).

Gametófitu
developmental stage of plant (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Diagrama esquemáticu del ciclu de vida haplo-diplonte (con alternanza de xeneraciones multicelulares.
Referencies:
n : xeneración haploide (gametofítica)
2n : xeneración diploide (esporofítica)
m! : mitosis
M! : meiosis
F! : fecundación
círculu: primer estadiu del ciclu de vida, unicelular
cuadráu: estadios siguientes del ciclu de vida, multicelulares

Carauterístiques editar

El gametófito ye nun principiu una única célula haploide aniciada por meiosis nel esporófitu (l'individuu adultu diploide multicelular), pero a diferencia de lo que pasa colos humanos por casu, esta célula haploide darréu desenvuélvese por meiosis, dando un individuu adultu multicelular. Ye esti adultu multicelular el que va dar los gametus fértiles que se van xunir mientres la fecundación, dando un nuevu individuu diploide.

El gametófito produz los gametos masculinos o femeninos (o dambos). Nun hai cambéu de númberu de cromosomes nel gametu, que tien la mesma cantidá haploide de cromosomes que'l gametófito y polo tanto nesti casu los gametos son producíos por mitosis (esto ye una diferencia colo que pasa nel ciclu de vida diplonte que tienen los animales, por casu). La fusión de los gametos masculinos y femeninos produz el cigotu diploide.

Nos mofos (Bryophyta sensu lato) y nos felechos y los sos allegaos, el gametófito ye una fase visible del ciclu de vida. Nos briofitos dizse que'l gametófito ye "la fase dominante" del ciclu de vida, porque ye fotosintéticu y el que tien d'aguantar la presión de seleición del ambiente. Sicasí nes otres plantes terrestres el gametófito ye bien pequeñu (como nos felechos) o en plantes con grana (Spermatophyta), onde'l sacu embrionariu conozse como megagametófito y la forma masculina (contenida nel granu de polen) llámase microgametófito.

Referencies editar

Enllaces esternos editar