Ghost ye una película d'Estaos Xuníos, un drama-thriller dramáticu-fantásticu y románticu, con un toque de comedia, de 1990. Ta protagonizada por Patrick Swayze, Demi Moore y Whoopi Goldberg, escrita por Bruce Joel Rubin y empobinada por Jerry Zucker. Ganó dos Oscar, a la meyor actriz de repartu (Whoopi Goldberg) y al meyor guión orixinal, y foi nomada a otros trés: a la meyor película, a la meyor música y al meyor montaxe.

Ghost
Datos
Títulu orixinal Ghost (en)
Xéneru cine románticu[1], cine fantásticu[2], cine dramáticu y cine de fantasmas (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 1990
13 xunetu 1990
11 ochobre 1990 (Alemaña)
7 payares 1990 (Francia)
Idioma orixinal inglés
Duración 122 min
Llugar de la narración Nueva York
Rodaxe Nueva York
Color en color
Ficha téunica
Direición Jerry Zucker[2]
Producción Steven-Charles Jaffe, Bruce Joel Rubin y Howard W. Koch
Guión Bruce Joel Rubin
Música Maurice Jarre
Fotografía Adam Greenberg
Edición Walter Murch
Repartu Patrick Swayze[2], Demi Moore[2], Whoopi Goldberg[2], Tony Goldwyn[2], Rick Aviles[2], Vincent Schiavelli[2], Stephen Root[6], Phil Leeds[6], Bruce Jarchow, Armelia McQueen y Gail Boggs
Ver llista completa
Compañíes
Productora Paramount Pictures[7]
Distribuidora UIP-Duna Film y Netflix
Costu 22 000 000 $
Recaldación 506 000 000 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[8]
FSK FSK 12
JMK llibre dende los 14 años
Medierådet pa mayores de 12 años[9]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

Argumentu editar

Sam Wheat (Patrick Swayze), un executivu de banca ya inversiones, y Molly Jensen (Demi Moore), una escultora de cerámica, son una pareya feliz que vive na ciudá de Nueva York. L'únicu problema na so rellación ye la incomodidad de Molly pol fechu de que cuando-y diz a Sam "Te amo" ("I love you" n'inglés) ésti a cencielles respuéndelu "ídem" ("igual" en llatín, "ditto" na versión orixinal n'inglés, en toscanu "lo dicho") y él nunca ye quien toma la iniciativa diciéndo-ylo a los so moza primero que la faiga ella. Esto fadia a Molly, que siente que precisa escuchalo diciéndo-y "Te amo" como respuesta o bien en primer llugar primero que seya ella quien lo esprese.

Una nueche, mientres caminen escontra'l so nuevu apartamentu tres una salida al teatru, son atacaos por un lladrón llamáu Willy López (Rick Avilés). Ésti saca una pistola y mientres l'agarradiella ente Sam y l'atracador, la pistola dispárase. Tres el disparu, Sam empieza a escorrer al lladrón, que sale fuxendo, anque finalmente perder de vista. Cuando torna escontra Molly, dase cuenta de la verdá: el disparu algamólu nel corazón y morrió práuticamente nel actu. Como un espectador invisible, presencia a Molly meciendo el so cadabre, intentando desesperada y en devanéu caltenelo con vida, y dase cuenta que se convirtió nun pantasma, atrapáu ente dambos mundos. La lluz vien buscalo dende lo alto pero él nun quier dexar sola a Molly, y llogra escapar. Adulces, llogra faese a la idea de que yá nun ta vivu.

Nel hospital onde llevaron el so cuerpu atopar con un vieyu, quien tamién ye una pantasma, ya intenten alicalo. Nesi momentu ven a un paciente que se ta morriendo y vien la lluz pa llevase la so alma, ésta sale del cuerpu del paciente, ente que'l vieyu diz qu'estimó de que nun vinieren los otros pa lleva-y lo. Sam intenta preguntar ¿quién son...? cuando'l vieyu sume. Nel so sepelio, Sam ve a una muyer d'azul cruciar una llábana mientres ésta salúda-y.

Mientres adulces va aceptando que morrió, y que yá nun puede tar con Molly. Sam dase cuenta de que'l robu fuera entamáu cuando Willy entra na casa y camina ente les sos pertenencies. Sam sigue a Willy escontra la so casa y afaya que'l so amigu y compañeru de trabayu, Carl Bruner (Tony Goldwyn), contratara a Willy pa roba-y a Sam y asina llograr la contraseña del ordenador de la so oficina. Carl taba envolubráu nun blanquéu de dineru nel bancu nel cual trabayaben él y Sam. Sam camudara apocayá la so contraseña, zarrando a Carl fora de les cuentes falsificadas nes que Carl despintara'l dineru. Sam enllenar de rensía escontra'l so supuestamente meyor amigu, pero da cuenta de que, como pantasma, nun puede faer enforma.

Sam tarrez que Molly tea en peligru pero él atópase indefensu, incapaz de comunicase con ella nel so estáu actual. Sicasí, atopa a Oda Mae Brown (Whoopi Goldberg), una artista que se fai pasar por médium que irónicamente afaya (dempués d'escuchar a Sam criticando'l so negociu fraudulento) que realmente tien el poder de la so familia d'escuchar a les pantasmes, anque nun puede velos. Viéndola como la so única esperanza de comunicalo con Molly, Sam empieza a acosar a Oda Mae hasta qu'ella finalmente se rinde y apuerta a ayudar.

Oda Mae, reticente, llapada a Molly y diz-y que se ta comunicando con Sam, pero Molly ye escéptica. Namái llogra convencela cuando-y cunta coses privaes que namái sabía Sam, principalmente'l so usu de la pallabra "ídem".

Mientres escorría a Willy hasta'l so apartamentu, Sam conoz a una pantasma inquieta (Vincent Schiavelli) rondando nel soterrañu de Nueva York, quien lu enseña a mover y tocar oxetos focalizando les sos emociones nel blancu. Tamién afaya qu'Oda Mae taba siendo solicitada por pantasmes provenientes de llugares tan alloñaos de Nueva York como Nueva Jersey por que falara colos sos parientes vivos. Unu tener de volao, pero esti actu baxa la enerxía de les pantasmes. Sam prométe-y a Oda Mae que yá non la fadiaríen si ayudar.

Mentanto, Molly va a la policía, yá que volviera'l so escepticismu alrodiu de les pallabres d'Oda Mae. El sarxentu asegúralu que tenía razón al duldar, y que nun había carpeta dalguna col espediente de 'Willy López', anque sí había una gran carpeta con datos d'Oda Mae Brown, quien ye reconocida ente los policías locales como una impostora.

Sam y Oda Mae deciden atayar el plan de Carl. Carl robara cuatro millones de dólares y depositar nuna cuenta fraudulenta. So les instrucciones de Sam, Oda Mae faise pasar por 'Rita Miller' (el nome de la cuenta) pa retirar el dineru, Sam diz-y que tien d'apurrir el dineru pa nun ser escorrida por Carl y de mala gana da-y el cheque a dos monxes que ciscaben caridá. Carl entra en llerza cuando se da cuenta de que la cuenta fuera cerrada, y ye acoradáu por Sam quien, invisible, pórtase como un poltergeist y teclea la pallabra "ASESÍN" y cuando na so desesperación pregunta Carl al aire quién lu ta acosando, Sam teclea SAM numberoses vegaes nel so ordenador.

Carl piensa que Sam quitó-y el dineru polo que termina na puerta de la casa de Molly, preguntando por Oda Mae. Molly revela qu'Oda Mae yera Rita Miller y que ye una timadora. Carl dase cuenta de que la pantasma del so antiguu compañeru de trabayu ta presente y qu'usó a Oda Mae pa quitar el dineru, polo que-y diz (a Sam) que tornaría a les 11 pm a matar a Molly si nun-y devolvía los dineru. Sam cuerre a alverti-y a Oda Mae, pero cuasi de momentu Willy y Carl lleguen a tratar de quitar el cheque de la cuenta liquidada. Oda Mae y les sos hermanes escapen mientres Sam apavora a Willy, favoreciéndolo a fuxir escontra la cai n'estáu de llerza. Willy ye cutíu por un camión y muerre, pero la so alma nun foi llevada pola lluz, sinón qu'unes solombres empezaron a convertise en seres demoníacos quien lo tomaron a encomalo y abasnar escontra l'infiernu mientres pide desesperadamente por ayuda. Guardando esto, Sam entiende qu'esos demonios son los otros que'l vieyu nel hospital mentára-y.

Sam y Oda Mae diríxense rápido a alverti-y a Molly que ta en peligru, pero Molly sigue ensin tar segura alrodiu d'Oda Mae; sicasí, convéncese depués de qu'ésta pasa un penique so la puerta y Sam usa los sos poderes p'allugar el penique na mano de Molly (Molly y Sam coleccionaben peniques pa tener bona suerte). Molly fála-y a la policía por que les protexa de Carl y no que la esperen Sam usa'l cuerpu d'Oda Mae pa llograr tocar per última vegada a Molly pero neso Carl llega, yeren les 11 pm yá, amenaciando con matar a Molly si Oda Mae nun-y da'l so dineru. Sam ye eyectado a encomalo del cuerpu de la médium y trata de detener a Carl, pero la posesión baxara la fuercia de los sos poderes.

Molly y Oda Mae escapen escontra un desván allugáu sobre'l departamentu, escorríes por Carl. Ésti trata desesperadamente d'atrapar a les muyeres y finalmente atrapa a Oda Mae, empuñando una arma. Molly sale a defensa de la médium, pero Carl superar y tomar como rehén. La enerxía de Sam torna y obliga a Carl a refundiar l'arma, dexándo-y a Molly fuxir ensin sufrir daños. Engarrando en devanéu pa detener los ataques de Sam, Carl torpemente refúndia-y el gabitu de la grúa (polea) del edificiu pa xubir coses. El gabitu pasa al traviés del cuerpu tresparente de Sam y cute una ventana abierta, de la cual cayen rotos los vidrios de la mesma y matando a Carl mientres trata d'escapar. Carl ve a Sam cuando la so alma sale del so cuerpu y atristáyase cuando se da cuenta de que morrió y los demonios van llevar porque fuera malu. Los demonios salen de les solombres y llevar, y Carl espresa terror mientres el so espíritu ye arrastráu al infiernu.

Cuando Sam torna escontra onde taben Oda Mae y Molly, pregúnta-yos si tán bien. Molly dase cuenta de que puede oyer a Sam, depués empieza a rellumar una lluz y Sam asume una forma parcialmente visible. En despidiéndose d'Oda Mae, comparte un últimu besu con Molly y diz-y que l'ama, a lo qu'ella respuende con "ídem". Sam depués vase acompañáu por una lluz brillosa.

Repartu editar

Actor Personaxe
Patrick Swayze Sam Wheat
Demi Moore Molly Jensen
Whoopi Goldberg Oda Mae
Tony Goldwyn Carl Bruner
Rick Aviles Willie López
Vincent Schiavelli Pantasma en metro
Phil Leeds Pantasma en quirófanu
Augie Blunt Orlando
Tom Finnegan Guardia de seguridá
Laura Drake Muyer policía
Vivian Bonnell Hortencia
Bruce Jarchow Lyle Ferguson
Sam Tsoutsouvas Sacerdote en funeral
Charlotte Zucker Emplegada del bancu
Arsenio Hall El mesmu
Armelia McQueen Clara
Gail Boggs Louise
Angelina Estrada Rosa Santiago
Stephen Root Sarxentu de policía
J. Christopher Sullivan Pantasma
Derek Thompson Amigu de Hortencia

Banda sonora editar

Ghost ye'l nome de la banda sonora de la película homónima de 1990, protagonizada por Patrick Swayze, Demi Moore y Whoopi Goldberg. Foi producida so la discográfica Milan América, cola producción de Maurice Jarre.

Ta catalogada como una de les más esitoses en ventes y publicidá na historia del cine y la música, sobremanera por representar un sector orquestado d'una dómina en particular. Caltener nel primer llugar de ventes y llistes per delles selmanes nel so añu de publicación.

  1. "Unchained Melody" - The Righteous Brothers
  2. "Ghost" - Maurice Jarre
  3. "Sam" - Maurice Jarre
  4. "Ditto" - Maurice Jarre
  5. "Carl" - Maurice Jarre
  6. "Molly" - Maurice Jarre
  7. "Unchained Melody (Orquestal)" - Maurice Jarre
  8. "Generique Fin" - Maurice Jarre

Feches d'estrenu mundial editar

País Fecha d'estrenu
  Alemaña Xueves 11 d'ochobre de 1990
  Arxentina Vienres 2 de payares de 1990
  Australia Xueves 25 d'ochobre de 1990
  Austria Vienres 12 d'ochobre de 1990
  Bélxica Miércoles 14 de payares de 1990
  Belize
Costa Rica  Costa Rica
  El Salvador
  Guatemala
  Hondures
  Nicaragua
  Panamá
Vienres 12 d'ochobre de 1990
  Brasil Xueves 1 de payares de 1990
  Bulgaria Vienres 5 de febreru de 1993
  Checoslovaquia Xueves 12 d'avientu de 1991
  Chile Vienres 26 d'ochobre de 1990
  Colombia Xueves 22 de payares de 1990
  Corea del Sur Sábadu 17 de payares de 1990
  Dinamarca Vienres 5 d'ochobre de 1990
  Ecuador Miércoles 19 d'avientu de 1990
  España Miércoles 31 d'ochobre de 1990
  Estaos Xuníos d'América
  Canadá
Vienres 13 de xunetu de 1990
  Filipines Miércoles 31 d'ochobre de 1990
  Finlandia Vienres 5 d'ochobre de 1990
  Francia Miércoles 7 de payares de 1990
País Fecha d'estrenu
  Grecia Vienres 23 de payares de 1990
  Ḥong Kong Xueves 20 d'avientu de 1990
  Hungría Xueves 6 d'avientu de 1990
  Indonesia Vienres 21 de xunu de 1991
  Israel Miércoles 3 d'ochobre de 1990
  Italia Martes 30 d'ochobre de 1990
  Xapón Vienres 28 de setiembre de 1990
  Malasia Xueves 29 de payares de 1990
  Méxicu Vienres 30 de payares de 1990
  Noruega Xueves 4 d'ochobre de 1990
  Nueva Zelanda Vienres 25 de xineru de 1991
  Países Baxos Xueves 11 d'ochobre de 1990
  Perú Xueves 31 de xineru de 1991
  Portugal Vienres 9 de payares de 1990
  Reinu Xuníu
  Irlanda
Vienres 5 d'ochobre de 1990
  República Dominicana Xueves 18 d'ochobre de 1990
  Singapur Xueves 29 de payares de 1990
  Sudáfrica Vienres 2 de payares de 1990
  Suecia Vienres 12 d'ochobre de 1990
  Suiza Vienres 2 de payares de 1990
  Tailandia Sábadu 24 de payares de 1990
  Taiwán Sábadu 15 d'avientu de 1990
  Turquía Vienres 18 de xineru de 1991
  Uruguái Xueves 8 de payares de 1990
  Venezuela Miércoles 24 d'ochobre de 1990

Premios editar

Premios Óscar
Añu Categoría Persona(s) Resultáu
1990 Meyor película Candidata
1990 Meyor actriz de repartu Whoopi Goldberg Ganadora
1990 Meyor guión orixinal Bruce Joel Rubin Ganador
1990 Meyor banda sonora Maurice Jarre Candidatu
1990 Meyor montaxe Walter Murch Candidatu
Premiu Globu d'Oru
Añu Categoría Persona(s) Resultáu
1990 Meyor película - comedia o musical Candidata
1990 Meyor actor - comedia o musical Patrick Swayze Candidata
1990 Meyor actriz - comedia o musical Demi Moore Candidata
1990 Meyor actriz de repartu Whoopi Goldberg Ganadora

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/es/film893272.html. Data de consulta: 15 abril 2016.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 URL de la referencia: http://www.ofdb.de/film/62,Ghost---Nachricht-von-Sam. Data de consulta: 15 abril 2016.
  3. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0099653/. Data de consulta: 15 abril 2016.
  4. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  5. URL de la referencia: https://www.siamzone.com/movie/m/3179. Data de consulta: 15 abril 2016.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0099653/fullcredits. Data de consulta: 15 abril 2016.
  7. URL de la referencia: http://stopklatka.pl/film/uwierz-w-ducha. Data de consulta: 15 abril 2016.
  8. Afirmao en: film distribution certificate database. Certificado de distribución cinematográfica: 74677.
  9. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos editar