La Glima ye l'estilu nacional islandés de llucha tradicional.

Dos lluchadores de Glima.

Hai cuatro puntos que lo estremen d'otres formes de llucha:

  • Los lluchadores tienen de permanecer siempres argutos.
  • Los lluchadores van caminar en sentíu de les manes del reló alredor del contrariu (paez similar a un valse). Esto ye pa crear oportunidaes pal ataque y la defensa, y prevenir la pasividá.
  • Nun se dexa cayer sobre'l to oponente o emburrialo escontra baxo con fuercia bruto, pos nun se considera deportivu.
  • Supónse que los lluchadores tienen de mirar percima de los costazos del contrariu cuanto seya posible porque se considera apropiáu lluchar al tactu y sentir meyor que ver.

La Glima permanez, como siempres foi, como un deporte de caballeros y una recreación amistosa, anque la versión de lösatags (descrita más embaxo) demuestra tamién que tien un llau más axatáu.

La Glima ye un estilu combativu bien antiguu. Ciertes evidencies de la glima daten del sieglu XII, pero delles descripciones de llucha nes sagues islandeses y na Edda prosaica faen razonable creer que'l sistema ye enforma anterior. La base del sistema son los ocho principales bragd (téuniques), que formen l'entrenamientu básicu para, aproximao, 50 formes d'executar una proyeición o un valtamientu.

La pallabra glima traduzse de cutiu como “el xuegu de l'allegría”. Puede tar rellacionáu con pallabra glimmer (inglés) /glimma (suecu)/glimre (danés)/glimt (noruegu), significando un rellumu o una repentina reflexón de la lluz. Nel últimu casu, el nome fadría referencia a les téuniques bien rápides d'esti estilu de llucha. Alredor de la glima esiste un códigu d'honor llamao Drängskap que llama al xuegu llimpiu, al respeutu y al cuidu de la seguridá de los compañeros d'entrenamientu.

Esisten 3 variantes de la Glima: byxtagsglima, livtagsglima y lösatagsglima, términos tomaos del suecu. N'Islandia'l byxtagsglima llámase glima y el livtagsglima llámase axlatök, Lösatagsglima nun esiste n'Islandia.

Byxtagsglima editar

La primer versión ye en gran midida la más estensa y la que ta acomuñada típicamente al términu glima. Ello ye que dalgunos diiríen que'l términu tien d'acutase solamente a esta variante, y ye esta versión la que ye deporte nacional d'Islandia. Yera históricamente tamién la que ta puesta na más alta estima por favorecer la téunica sobre la fuercia. Cada unu de los dos lluchadores utiliza una correa especial alredor de la so cintura y, xebradamente, correes adicionales na parte baxa de les zanques de cada pierna, que conecten cola correa principal con otres correes verticales. Entós tómase un agarre fixu con una mano na correa y la otra nos pantalones al altor de la zanca. Nesta posición el lluchador procura llanzar y proyeutar al so opositor. Nesti estilu de glima, un lluchador llanzáu puede intentar cayer de pies y manes y si tien ésitu, entós nun perdió la cayida. La condición pa ganar nesta variedá de glima ye faer que'l contrariu toque'l suelu cola área del cuerpu entendíu ente'l coldu y la rodía.

Livtagsglima editar

La Livtagsglima ye más similar a otros estilos de la llucha y considérase más una prueba de fuercia que de téunica. Na livtagsglima los lluchadores garren na parte cimera del cuerpu del contrariu; quien toque'l suelu con cualesquier parte del cuerpu que nun sían los pies perdería.

Lösatagsglima editar

Na lösatagsglima los contendentes pueden utilizar los agarre que deseyen. Esti estilu ye una reconstrucción, yá que tuvo ensin practicase mientres un periodu de cerca de 100 años antes de reiniciase la so práutica otra vegada apocayá, mientres la pasada xeneración.

Ye muncho más agresivu y estrémase de munches formes de los otros estilos de glima. Lösatagsglima tien dos variantes: Una versión pa la autodefensa y una versión pa la competición amistosa. En cualesquier de los dos variantes tán dexaes toes de téuniques de llucha, pero na versión amistosa enseñar a ser executaes d'una manera que nun puedan causar nenguna mancadura al rival. Nun combate amistosu considérase ganador a quién permanez de pies ente que l'otru ta baltáu nel suelu. Esto significa que si ambos lluchadores cayen al suelu xuntos el combate va siguir en suelu por aciu l'usu de téuniques que dexen caltener al otru embaxo ente que te llevantes.

Entá más distintu de les otres formes de glima ye'l lösatagsglima cuando se ta entrenáu puramente pa la autodefensa (igual que se fai nun par de llugares d'Escandinavia). En tal entrenamientu les téuniques, o formes d'executar les téuniques, dolioses y lesives, que nun s'acepten nes otres formes de glima, esplorar de la manera más llibre y creativa que seya posible, ente que nun estropien a los compañeros d'entrenamientu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar