Glycine max

especie de planta

La Glycine max ye una planta de la familia de les lleguminoses fabácees, collechada poles sos semientes, legumes, d'altu valor proteicu (cercanu al 35%) usaes n'alimentación y pa la producción d'aceite.

Glycine max
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Tracheobionta
Filu: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Subclas: Rosidae
Orde: Fabales
Familia: Fabaceae
Subfamilia: Faboideae
Tribu: Phaseoleae
Subtribu: Glycininae
Xéneru: Glycine
Especie: G. max
(L.)
Distribución
Producción mundial (2013)
Producción mundial (2013)
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

Esta planta, ye orixinaria de China, y el so nome vien del Xapón. Ye usada pa una infinidá de productos que pueden reemplazar a otros d'orixe animal. La soya úsase tamién como alimentu p'animales, en mena de fariña fariña de soya, estaya na que compite internacionalmente cola fariña de pescáu. Magar que con una nidia diferencia inferior nel so preciu, la cotización de la soya ye paralela a la de la fariña de pescáu.

El so usu na alimentación humana ye enforma importante. L'altu valor proteicu de la llegume faila un sustitutu fabulosu de la carne nes naciones probes. De la soya sáquense subproductos como la Lleche de soya, aceite de soya y la carne de soya.

El consumu de productos que remanecen de la soya ta rellacionáu a munchos beneficios na salú, y puen protexer escontra'l cáncer de mama y el cáncer de próstata, tamién amenorga los síntomes de la menopausia, disminúi el riesgu d'enfermedá cardiaca y osteoporosis. Munchos d'estos beneficios remanecen de los isoflavones de soya

Producción mundial editar

Principales productores de soja - 2005
(millón T)
  Estaos Xuníos d'América 82,8
  Brasil 50,2
  Arxentina 38,3
  China 16,9
  India 6,0
  Paraguái 3,5
  Canadá 3,0
  Bolivia 1,7
Total mundial 209,5
Fonte:
FAO
[1]

Referencies editar

Enllaces esternos editar