El Gobiernu d'España (castellanu: Gobierno de España, tamién denomináu Gobiernu Central o Gobiernu de la Nación) ye'l órganu constitucional qu'encabeza'l poder executivu del país y dirixe l'Alministración Xeneral del Estáu. El Gobiernu depende políticamente del Congresu de los Diputaos al traviés de la invistidura o censura de la so presidente, conforme al sistema parllamentariu establecíu pola Constitución de 1978.

Gobiernu d'España
poder executivu
Llocalización
Sede Palaciu de la Moncloa
Direición España
Participación empresarial
Filiales
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La so regulación fundamental asitiar nel Títulu IV de la Constitución, según nel Títulu V de dichu documentu —respeuto de la so rellación coles Cortes Xenerales—, y na Llei 50/1997, de 27 de payares, del Gobiernu.

Acordies con l'artículu 97 de la Constitución y l'artículu 1.1 de la Llei de Gobiernu, «el Gobiernu dirixe la política interior y esterior, l'Alministración militar y la defensa del Estáu. Exerz la función executiva y la potestá reglamentaria acordies cola Constitución y el rei».

L'actual Gobiernu d'España ye'l Gobierno Sánchez.

Principios editar

L'actuación del Gobiernu ta rexida polos siguiente principios de funcionamientu:

  • Principiu de direición presidencial: el presidente del Gobiernu dirixe a los ministros y puede nomalos o cesalos llibremente.
  • Principiu de responsabilidá: El presidente respuende políticamente ante'l Congresu de los Diputaos pola actuación del Gobiernu. L'eventual cese del presidente supón el cese del Gobiernu.
  • Principiu de colegialidad: el Gobiernu, entendíu como Conseyu de Ministros, ye un órganu colexáu integráu por una pluralidá de miembros del Gobiernu.
  • Principiu de solidaridá: el Gobiernu respuende en forma solidaria pola actuación de cada unu de los miembros del Gobiernu.
  • Principiu departamental: Los miembros del Gobiernu, amás d'integrantes de dichu órganu colexáu, son tamién los titulares de los órganos departamentales encargaos d'una área competencial más o menos homoxénea.

Composición editar

Según l'artículu 98 de la Constitución Española y l'artículu 1.2 de la Llei del Gobiernu, el Gobiernu d'España ta compuestu por:

  • El presidente del Gobiernu.
  • El vicepresidente o vicepresidentes, si esisten. La so esistencia ye potestativa y non obligatoria, Les sos funciones son les que-yos encamiente'l presidente y sustituyir a este na so ausencia o indisponibilidad.
  • Los ministros. El nomamientu y cese realizar el rei a propuestes del presidente del Gobiernu. Les sos funciones son les del ámbitu departamental de los sos ministerios.
  • Otros miembros. Esiste la posibilidá d'incorporar otres figures nel gobiernu por llei. Sicasí, esta posibilidá constitucional nun foi utilizada hasta güei.

Requisitos editar

Acordies con l'artículu 11 de la Llei del Gobiernu, «pa ser miembru del Gobiernu ríquese ser español, mayor d'edá, esfrutar de los derechos de sufraxu activu y pasivu, según nun tar inhabilitáu pa exercer emplegu o cargu públicu por sentencia xudicial firme».

Fueru penal editar

Los miembros del Gobiernu gocien d'un fueru procesal penal propiu, de manera que van haber de ser xulgaos pola Sala de lo Penal del Tribunal Supremu.[1]

La iniciación d'una causa por traición o contra la seguridá del Estáu solo va poder responder a la iniciativa d'una cuarta parte del Congresu de los Diputaos, aprobada pola mayoría absoluta del mesmu,[2] nun pudiendo ser concedíu l'indultu en tales supuestos.[3]

Organización editar

Los miembros del Gobiernu axuntar en Conseyu de Ministros y en Comisiones Delegaes del Gobiernu.

Contémplense tamién diversos órganos de collaboración y de sofitu del Gobiernu nel Capítulu II del Títulu I de la Llei del Gobiernu, concretamente los secretarios d'Estáu, la Comisión Xeneral de Secretarios d'Estáu y Subsecretarios, el Secretariáu del Gobiernu y los Gabinetes.

Conseyu de Ministros editar

El Conseyu de Ministros ye l'órganu colexáu plenariu del Gobiernu. Axunta a tolos miembros del Gobiernu (presidente, ministros, y en casu d'esistir, vicepresidentes y ministros ensin cartera), pudiendo ser convocaos los secretarios d'Estáu.[4]

Dada la so composición, el Conseyu de Ministros suel identificase con el mesmu Gobiernu, ostentando amás una naturaleza dual (d'eslabón) como órganu de Gobiernu y como órganu Alministrativu. Esto postreru llevó a la xurisprudencia constitucional a sostener la teoría del "actu de Gobiernu" (rexíu pola oportunidá política), frente al "actu alministrativu" (qu'entá pudiendo ser discrecional, ye judicializable).[5]

Comisiones Delegaes del Gobiernu editar

Les Comisiones Delegaes del Gobiernu son órganos colexaos amenorgaos, que se crean y suprimen por Real Decretu del Conseyu de Ministros, a propuesta del presidente del Gobiernu.[6]

Dichu Real Decretu va haber de recoyer los miembros del Gobiernu qu'integren la Comisión Delegada (pudiendo incluyise secretarios d'Estáu), nomando a un presidente y a un secretariu, y determinando les funciones que va desempeñar l'órganu.[7]

Van Haber de preparar les propuestes a realizar nel Conseyu de Ministros, cuando éstes rican la intervención conxunta de dellos Ministerios. Tamién tienen ente les sos funciones la de resolver los asuntos, que magar afectar a dellos Ministerios, nun riquir de la intervención de toos ellos, descongestionando asina'l llabor del Conseyu de Ministros. Finalmente, van encargar de coordinar l'actuación conxunta de los Ministerios que lu integren, lo mesmo que de esaminar les cuestiones de calter xeneral que tengan rellación con dellos de los sos Departamentos Ministeriales.[8]

La regulación del órganu asítiase na Llei de Gobiernu, esixendo pal so cambéu, creación y supresión un Real Decretu del Conseyu de Ministros a propuesta del presidente del Gobiernu.

La presidencia de toa Comisión Delegada recái nel presidente del Gobiernu o nos sos vicepresidentes. De manera escepcional, incluyóse como miembru d'una Comisión Delegada del Gobiernu a un altu cargu sectorial.

A finales de la IX Llexislatura, les Comisiones Delegaes del Gobiernu seríen:

Presidente del Gobiernu editar

Trátase de la maxistratura con mayor poder políticu efectivu del Estáu. Ye'l miembru más importante del Gobiernu, siendo amás l'encargáu de nomar y destituyir a la so llibre disposición a ministros y vicepresidentes. L'enfotu del Congresu de los Diputaos d'España ye-y dada a él personalmente, teniendo por ello una autoridá xeneral y absoluto dientro del Executivu.

L'artículu 98.2 de la Constitución de 1978, afirma que'l presidente del Gobiernu «dirixe l'acción del Gobiernu y coordina les funciones de los demás miembros del mesmu, ensin perxuiciu de la competencia y responsabilidá direuta d'éstos na so xestión». Xunto con una amplia gama de funciones de calter constitucional, la so xera de cara a l'Alministración Pública vien numberada nel artículu 2 de la Llei de Gobiernu (LGob), que-y encarga la determinación orgánica y funcional del Gobiernu, la representación d'este y de la so política, y la direición y coordinación de los miembros del equipu de Gobiernu.

Asina, no referente a la estructuración orgánica y funcional del Gobiernu, el presidente, según dicta l'artículu 2.2.j LGob, va ser l'encargáu de «crear, modificar y suprimir, por Real Decretu, los Departamentos Ministeriales, según les secretaríes d'Estáu". Tamién decide qué persones van ocupar los Ministerios y les Vicepresidencies, que van ser nomaos formalmente pol Rei a propuesta del presidente. Hai de solliñar que se trata d'un "actu regláu"», tocantes a la imposibilidá constitucional que tien el monarca pa oponese o modificar tal propuesta, quedando venceyáu por completu a la voluntá espresada pol presidente del Gobiernu.

Per otru llau, representa al Gobiernu y la so política nes rellaciones qu'ésti caltenga col restu d'órgano constitucionales, de manera que l'actuación del Presidente va poder faer surdir una eventual responsabilidá xurídica del Gobiernu al que representa. De nuevu tratar d'una función legitimada pol venceyu d'enfotu direutu esistente ente'l presidente y el Congresu de los Diputaos, y non ente'l mesmu Gobiernu y la Cámara Baxa.

Finalmente, la función más importante del presidente del Gobiernu consiste en dirixir l'actuación de cada unu de los miembros del Gobiernu, lo mesmo que de ésti nel so conxuntu. Asina, nel planu formal, según l'artículu 2.2.g LGob, atribúyese-y la competencia pa «convocar, presidir y afitar l'orde del día de les xuntes del Conseyu de Ministros...». Igualmente, nel planu material, ye l'encargáu d'establecer un programa políticu sobre'l que'l Congresu va dar el so enfotu na sesión de invistidura, según lo que s'esprende del artículu 99.2 de la Constitución. Artículu 99.2 CE: El candidatu propuestu conforme a lo previsto nel apartáu anterior va esponer ante'l Congresu de los Diputaos el programa políticu del Gobiernu que pretenda formar y va solicitar l'enfotu de la Cámara. Nel mesmu sentíu, va ser responsable de la execución de tal programa, pa lo que va poder dar instrucciones a los miembros del Gobiernu, supervisar el cumplimientu d'oxetivos, determinar prioridaes y garantizar la coherencia de l'actuación del conxuntu de ministerios, tal que s'esprende del apartáu m) del artículu 2.2 LGob.

Presidente Partíu Mandatu
1. Adolfo Suárez González UCD 2 d'abril de 1979-26 de febreru de 1981 (I Llexislatura)
2. Leopoldo Calvo-Sotelo UCD 26 de febreru de 1981-2 d'avientu de 1982 (I Llexislatura)
3. Felipe González Márquez PSOE 2 d'avientu de 1982-5 de mayu de 1996 (II, III, IV y V Llexislatures)
4. José María Aznar PP 5 de mayu de 1996-17 d'abril de 2004 (VI y VII Llexislatures)
5. José Luis Rodríguez Zapatero PSOE 17 d'abril de 2004- 21 d'avientu de 2011 (VIII ya IX Llexislatures)
6. Mariano Rajoy Brey PP 21 d'avientu de 2011- 1 de xunu de 2018 (X, XI y XII Llexislatures)
7. Pedro Sánchez Pérez-Castejón PSOE 2 de xunu de 2018 - actualidá (XII Llexislatura)

Vicepresidente del Gobiernu editar

La vicepresidencia, o vicepresidencies nel so casu, ye un órganu d'esistencia puramente eventual y de calter esencialmente personal, que s'escasta si cesa la persona que la ostenta, y que puede combinase cola condición de ministru. El presidente del Gobiernu va proponer al rei llibremente'l númberu de vicepresidencies, según los sos titulares, y nel mesmu sentíu. El rei nomar y dixebra (artículu 100 CE).

No referente a les sos funciones, cabo destacar que nun hai regulación dalguna na Constitución, siendo una materia regulada pola Llei de Gobiernu. Asina, el so artículu 13 afirma que les funciones del presidente del Gobiernu van ser asumíes polos vicepresidentes nos casos de vacante, ausencia o enfermedá, siguiendo'l correspondiente orde de prelación.

Nel casu de qu'un vicepresidente non atropu na so persona dalguna cartera ministerial, ello da-y cierta capacidá de coordinación d'árees gubernamentales, ostentando'l so titular una relativa supremacía política sobre'l restu de ministerios que tengan interés na materia en cuestión.

Per otru llau, l'artículu 3.1 dexa que'l presidente encamiente l'exerciciu de determinaes funciones a los vicepresidentes, sirviendo estos de sofitu funcional de la Presidencia del Gobiernu. Esta xera, ensin dulda, ye la más relevante del presente órganu.

Ministerios editar

Órganos de collaboración y sofitu editar

Los titulares de los órganos de collaboración y sofitu nun son consideraos miembros del Gobiernu nel sentíu estrictu del Conseyu de Ministros.

Estos órganos atopen parte de la so regulación esencial na Llei del Gobiernu (Títulu I, Capítulu II), que na so Esposición de Motivos, definir como un engarcie fundamental ente'l Gobiernu y l'Alministración.[9]

Secretarios d'Estáu editar

La Secretaría d'Estáu ye un órganu cimeru, integráu na Alministración Xeneral del Estáu y sometíu a la direición d'un ministru o del presidente del Gobiernu.[10]

Les sos competencies van venir determinaes por Real Decretu, ocupándose xeneralmente d'un determináu sector homoxéneu d'actividá dientro del ámbitu competencial del Ministeriu al que tean adscritos; o de la presidencia del Gobiernu, nel so casu.[10]

Comisión Xeneral de Secretarios d'Estáu y Subsecretarios editar

Compuesta polos secretarios d'Estáu y los subsecretarios de los distintos Ministerios, esta Comisión encargar de la preparación y estudiu de les cuestiones a tratar nes sesiones del Conseyu de Ministros.[11]

La Comisión Xeneral de Secretarios d'Estáu y Subsecretarios ye un órganu de collaboración y sofitu al Gobiernu. Encargar d'estudiar y preparar los asuntos que se someten a deliberación nos Conseyos de Ministros, ensin derechu a adoptar decisiones o alcuerdos per delegación del Gobiernu.

La so presidencia correspuende a un vicepresidente del Gobiernu, o nel so casu, al ministru de la Presidencia. La Comisión ta integrada polos titulares de les Secretaríes d'Estáu y polos subsecretarios de los distintos Departamentos Ministeriales. Reglamentariamente va determinase quien exerz la Secretaría de la Comisión.

Toos y cada unu, de los asuntos que vaigan sometese a aprobación del Conseyu de Ministros son esaminaos pola Comisión sacante los que reglamentariamente determine les normes de funcinamiento del Conseyu.

Secretariáu del Gobiernu editar

El Secretariáu del Gobiernu, orgánicamente integráu nel Ministeriu de la Presidencia,[12]encargar d'apurrir sofitu téunicu y alministrativu al Conseyu de Ministros, a les Comisiones Delegaes y a la Comisión Xeneral de Secretarios d'Estáu y Subsecretarios.[13]

Gabinetes editar

Los Gabinetes son órganos de marcáu calter políticu qu'asisten al presidente del Gobiernu, a los vicepresidentes, a los ministros y a los secretarios d'Estáu.[14]

Conforme a la Llei del Gobiernu, los Gabinetes desempeñen «xeres d'enfotu y asesoramientu especial ensin qu'en nengún casu puedan adoptar actos o resoluciones que correspuendan llegalmente a los órganos de l'Alministración Xeneral del Estáu».[14]

Funciones editar

Les funciones del Gobiernu atópense venceyaes a un programa qu'hai de ser aceptáu pol Congresu de los Diputaos, que va poder ser sometíu a cuestión d'enfotu o a una moción de censura.

En rellación col poder llexislativu editar

Art. 80 y 88, proyeutos de llei, prioridad ante les proposiciones de les Cortes Xenerales; dictar decretos llexislativos y decreto llei; potestá pa dictar reglamentos; l'actividá de gobiernu articúlase al traviés d'un programa y materialízase en lleis.

En rellación cola Corona editar

El refrendo de los actos del rei asumiendo la responsabilidá, sacante la disolución de la cámara y proposición del presidente que lu refrenda'l presidente de la Cámara.

En rellación col poder xudicial editar

Propón el nomamientu del fiscal xeneral del Estáu, el nomamientu de dos miembros del Tribunal Constitucional, interponer el recursu d'inconstitucionalidá y miembros del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial.

Direición política editar

El gobiernu asesora al presidente del Gobierno ante la disolución del parllamentu y la prestación de la cuestión d'enfotu. L'artículu 97 atribúi al gobiernu la direición de la política interior y esterior, amestada a la defensa y les rellaciones internacionales.

Función presupuestaria editar

Ellabora'l presupuestu y les Cortes Xeneral esaminar y aprueben, el Gobiernu realiza la planificación económica p'harmonizar y permediar el desenvolvimientu rexonal.

Parllamentarismu editar

El Gobiernu respuende solidariamente de la so xestión política ante'l Congresu de los Diputaos. N'igual midida, someter al control políticu tantu del Congresu de los Diputaos como del Senáu.

Invistidura editar

La invistidura parllamentaria recái sobre'l presidente del Gobiernu, quien de la mesma noma llibremente a los ministros y demás miembros del Gobiernu.

La invistidura del presidente producir a propuesta del rei tres la correspondiente ronda de consultes colos grupos parllamentarios.[15] El candidatu va haber d'esponer el so programa políticu ante'l Congresu de los Diputaos,[16] resultando investido si llogra l'enfotu del so mayoría absoluta.[17]

En casu de nun llograr dicha mayoría absoluta, la votación habría de repitise trescurríes 48 hores. Nesta ocasión, el candidatu resultaría investido con una mera mayoría simple.[17]

Si tres dos meses repitiendo dichu procedimientu sigue ensin resultar investido nengún candidatu, el rei va dar# en eslleir les Cortes, convocando darréu nueves eleiciones xenerales.[18]

Control políticu editar

Les Cámares y les sos Comisiones van poder axenciar, al traviés de los sos presidentes, la información y ayuda que precisen del Gobiernu y departamentos, de les autoridaes del Estáu o de les CC. AA. Van Poder reclamar tamién la presencia de los miembros del Gobiernu.

Los miembros del Gobiernu tienen accesu a les sesiones de les Cámares y de les sos Comisiones y facultá de faese oyer nelles. El Gobiernu y cada unu de los sos miembros tán sometíos a les interpelaciones y entrugues que se-yos formulen nel Congresu de los Diputaos o nel Senáu.

Responsabilidá política editar

La responsabilidá política ye un tipu de control parllamentariu que puede implicar el cese del Gobiernu in solidum. N'España, esta forma de control solo puede ser exercida pol Congresu de los Diputaos.[19]

Cuestión d'enfotu editar

La cuestión d'enfotu ye un procedimientu constitucional pol que, a iniciativa del presidente del Gobiernu y previa deliberación del Conseyu de Ministros, el Congresu da'l so enfotu al Gobiernu por mayoría simple, o la retira en casu de nun llograr dicha mayoría.[20]

Nel supuestu de que'l Congresu de los Diputaos niegue'l so enfotu, va producise la dimisión del Gobiernu, abriendo darréu un nuevu procesu d'invistidura.[21]

Moción de censura editar

La moción de censura ye un procedimientu constitucional pol que, a iniciativa de la décima parte de los diputaos[22] esíxese responsabilidá política al Gobiernu, y la so aprobación por mayoría absoluta nel Congresu de los Diputaos provoca'l cese del Gobiernu[23] y la sustitución del presidente pol candidatu que tien de proponese na mesma moción.

El sistema constitucional español plantega un modelu de moción de censura constructiva, carauterizáu por sustituyir direutamente al presidente por un nuevu candidatu.[24]Trátase d'una midida destinada a fomentar la estabilidá del Gobiernu y evitar los vacíos de poder, oxetivu que tamién se reflexa na prohibición de que los mesmos diputaos qu'empecipiaron una moción de censura puedan volver poner en marcha'l procedimientu mientres el mesmu periodu de sesiones.[25]

En cuanto al procedimientu, la Constitución señala que, tres l'entamu d'una moción de censura, va abrise un plazu de dos díes en que pueden presentase mociones alternatives. La votación solo va poder empecipiase trescurríos cinco díes dende'l planteamientu de la moción de censura.[26]

Gobiernu en funciones editar

L'artículu 101 de la Constitución española establez nel so apartáu primeru que «El Gobiernu cesa tres la celebración d'eleiciones xenerales, Moción de censura, por dimisión o fallecimientu del so presidente». A ello añade nel so apartáu segundu que «El Gobiernu cesante va siguir en funciones hasta la toma de posesión del nuevu Gobiernu».

Hasta l'aprobación de la Llei del Gobiernu nun s'establecía de forma espresa llimitación dalguna na so actividá por más que dende la doctrina y la práutica política defendíase la necesidá de autorrestricción mientres dichos periodos.

La continuidá en funciones del órganu gubernamental dibuxa nésti una naturaleza estremada que s'asitia na finalidá de la so actuación: torgar que se produza un paralís de la función de gobiernu y faer posible el trespasu de poderes y la formación del nuevu Executivu. Esto tuviera de traducise, teóricamente, y dende considerancies polítiques, na inhabilitación del mesmu pal desenvolvimientu del so programa de gobiernu conforme a considerancies partidistes, y la llimitación de la so actividá a la ordinaria alministración de los asuntos públicos, cola lóxica habilitación —con independencia de tales criterios— pa los supuestos en que la urxencia de la midida asina la pudiera faer precisu; llindar asina l'acción del Gobiernu, condicionando la llibertá de los sos fines, conteníos y formes d'actuación.

Treslladar estes idees a la práutica nun resulta fácil. N'ausencia de previsión espresa que llinde l'ámbitu d'actuación d'un Gobiernu que permanez en funciones, son los usos constitucionales los que van dar, seya que non, la pauta de la interpretación de dicha continuidá y les sos consecuencies. Con tal ausencia namái podría esbozase la esclusión de determinaes competencies del so repartu de potestaes sobre la base de la esistencia de llimitaciones implícites derivaes de la mesma estructura institucional; con esceición d'estes, el restu de competencies tener habilitaes jurídicamente, por más que sería igualmente problemáticu concretar aquélles.

Comoquier, y si pretende dase un pasu más allá que sala d'una curtia reconducción a la autorrestricción gubernamental o del diseñu de llimitaciones implícites, tenemos d'afirmar que nin acutar les competencies d'un Gobiernu en funciones resulta operación senciella, nin faelo resuelve, ensin más, los problemes que trai analizar les consecuencies práutiques de la naturaleza estremada d'un Gobiernu nesti estáu.

Intentar delimitar esti ámbitu d'actuación podía faese al traviés de dos operaciones estremaes, por aciu un acercamientu positivu o negativu al mesmu. Aquella primera atoparía los problema de la so interpretación y aplicación, yá que una delimitación positiva paez precisar, seya que non, conceutos xurídicos indeterminaos pal so resolución; la segunda sería más realista y facedera yá que al escluyise espresamente determinaes competencies resultaríen práuticamente innecesarios mayores analises.

La Llei de Gobiernu 50/1997 sirvir de dambes perspectives a la d'encetar esti fenómenu, regulando de manera minuciosa tantu la configuración de la so status estremáu como les sos competencies; asina, per un sitiu determinó como ámbitu propiu d'actuación d'un Gobiernu en funciones el despachu ordinariu de los asuntos públicos», pudiendo dir más allá d'esta llende en supuestos de «urxencia» o d'interés xeneral»; recordemos el tenor lliteral d'esta Llei:

Artículu 21. “(..) 3. El Gobiernu en funciones va facilitar el normal desenvolvimientu del procesu de formación del nuevu Gobiernu y el trespasu de poderes al mesmu y va llindar la so xestión al despachu ordinariu de los asuntos públicos, absteniéndose d'adoptar, salvu casos d'urxencia debidamente acreditaos o por razones d'interés xeneral que la so acreditación espresa asina lo xustifique, cualesquier otres midíes.”

A esta determinación acompañó una llista tasada (y detallada) de potestaes que nun podríen ser exercitaes en nengún casu mientres la permanencia en funciones del Gobiernu, sistematizándolas en función de que se tratara de llimitaciones nes facultaes del Gobiernu o del so presidente.

Artículu 21. “(..) 4. El presidente del Gobiernu en funciones nun va poder exercer les siguientes facultaes: a) Proponer al rei la disolución de dalguna de les Cámares, o de les Cortes Xenerales. b) Plantegar la cuestión d'enfotu. c) Proponer al rei la convocatoria d'un referendu consultivu. 5. El Gobiernu en funciones nun va poder exercer les siguientes facultaes: a) Aprobar el Proyeutu de Llei de Presupuestos Xenerales del Estáu. b) Presentar proyeutos de llei al Congresu de los Diputaos o, nel so casu, al Senáu. 6. Les delegaciones llexislatives daes poles Cortes Xenerales van quedar en suspensu mientres tol tiempu que'l Gobiernu tea en funciones de resultes de la celebración d'eleiciones xenerales.”

Estes previsiones específiques xunto a aquélles más xenériques del apartáu terceru conformen el campu d'actuación del Gobiernu en funciones nel nuesu ordenamientu, acutándo-y la so capacidá de direición política, concebida como aquella actividá del Gobiernu dirixida a empobinar ya impulsar l'actuación del sistema estatal nel so conxuntu, al entender que ye naquella onde se traduz o tien de traducise'l tresformamientu de la llexitimidá del Gobiernu nestos periodos. (Vease, Reviriego Picón, F., El Gobiernu cesante o en funciones nel ordenamientu constitucional español, Boletín Oficial del Estáu, 2002).

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Art. 102.1 CE
  2. Art. 102.2 CE
  3. Art. 103.3 CE
  4. Art. 5.2 LG
  5. STC 196/1990
  6. Art. 6.1 LG
  7. Art. 6.2 LG
  8. Art. 6.4 LG
  9. EM LG
  10. 10,0 10,1 Art. 7 LG
  11. Art. 8 LG
  12. Art. 9.2 LG
  13. Art. 9.1 LG
  14. 14,0 14,1 Art. 10.1 LG
  15. Art. 99.1 CE
  16. Art. 99.2 CE
  17. 17,0 17,1 Art. 99.3 CE
  18. Art. 99.5
  19. Art. 108 CE
  20. Art. 112 CE
  21. Art.114.1 CE
  22. Art.113.2 CE
  23. Art.113.1 CE
  24. Art. 113.2 CE
  25. Art. 103.4 CE
  26. Art. 113.3 CE

Bibliografía editar

  • Aguiar de Luque, Luis: "La posición del gobiernu cesante o en funciones nel ordenamientu constitucional español", El Parllamentu y los sos tresformamientos actuales, Garrorena, A., (Ed.), Asamblea Rexonal de Murcia/Tecnos, Madrid, 1990, páxs. 261 a 270.
  • Reviriego Picón, Fernando: El Gobiernu cesante o en funciones nel ordenamientu constitucional español, BOE, Madrid, 2003
  • Satrústegui, Miguel: "El cese del Gobiernu y el Gobiernu cesante", Comentarios a la Constitución Española de 1978, Tomu VIII, Alzaga, O., (Ed.), Editorial Revista de Derechu Priváu, Madrid, 1998

Enllaces esternos editar

  • La Moncloa, páxina oficial de la Presidencia del Gobiernu *

Vicepresidencia primer del Gobiernu, páxina oficial de la Vicepresidencia primera del Gobiernu d'España.