Gobiernu de la Xunión Soviética

El Gobiernu de la Xunión Soviética (oficialmente conocíu como'l Gobiernu de la Unión) foi establecíu pola Constitución de la Xunión Soviética de 1924 como l'autoridá gobernadora d'una unión de primeru cuatro y depués 15 repúbliques socialistes soviétiques colectivamente denominaes la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques (URSS). El gobiernu moraba en Moscú, la capital de la URSS.

Entendía tres rames: el poder llexislativu, el poder executivu, y el xudicial. El poder llexislativu exercíalo el Comité Executivu Central de la Xunión Soviética (1923-1938) y depués el Sóviet Supremu de la Xunión Soviética (1938-1991). Componer de dos cámares (Sóviet de la Unión y el Sóviet de les Nacionalidaes) y yera l'encargáu de nomar el Presidium del Sóviet Supremu. El poder llexislativu yera lideráu pol Presidente del Presidium del Sóviet Supremu, quien yera'l xefe d'Estáu. El poder executivo exercíalo el Conseyu de Comisarios del Pueblu (1923-1946) y depués el Conseyu de Ministros (1946-1991) lideráu pol Presidente del Conseyu de Ministros, quien yera'l xefe de Gobiernu. El poder xudicial taba conformáu pola Corte Suprema y cortes civiles, criminales y de familia a nivel distrital, acordies col derechu soviéticu.

Sicasí, el principiu de separación de poderes apaeció, per primer vegada nuna constitución rusa namái tres la disolución de la Xunión Soviética, por aciu una enmienda de 1992 a la Constitución de la Xunión Soviética de 1977. Esti principiu foi incluyíu na Constitución de la Federación de Rusia de 1993.

Les lleis civiles y criminales que rexíen a los ciudadanos de la Unión Soviétiques yeren establecíes na llexislatura. Los gobiernos de tola Unión y de cada república consistíen de poderes executivu, llexislativu y xudicial. El sistema llegal, aplicable tantu pa tola Unión como pa cada gobiernu republicanu, basar nel derechu socialista.

Rol del Partíu Comunista editar

Según l'artículu 6 de la Constitución soviética, el Partíu yera «la fuercia dirixente y guía de la sociedá soviética y el nucleu del so sistema políticu, de toles organizaciones estatal y públicu, ye'l Partíu Comunista de la Xunión Soviética. El PCUS esiste pal pueblu y sirve al pueblu». El Partíu Comunista yera oficialmente un partíu comunista marxista-leninista, lo que determinó'l desenvolvimientu xeneral de la sociedá soviética, tanto en política interior como na política esterior. Coles mesmes, dirixó la «gran obra» de construyir el comunismu al traviés de la planificación económica y la llucha pola victoria del comunismu. Toles organizaciones del Partíu Comunista teníen de siguir el marcu establecíu pola Constitución soviética de 1977.[1] Por cuenta de la creciente presión exercida polos grupos opositores al sistema d'unipartidismu, por decisión del Sóviet Supremu de la Xunión Soviética, en marzu de 1990, del Artículu 6 de la Constitución foi suprimida la frase «la fuercia dirixente y guía» reemplazándose pol Partíu Comunista de la Xunión Soviética y otros partíos políticos».[2]

El poder acumulao pol grupu gobernante de la Xunión Soviética, que recibió'l nomatu informal de nomenklatura, foi una de les razones principales pola que la Xunión Soviética duró práuticamente setenta años (1922-1991) o setenta y cuatro, si cuntar dende la Revolución d'ochobre de 1917. Los miembros de la nomenklatura yeren nomaos pol PCUS pa tolos puestos importantes na sociedá soviética, lo que podía significar un cargu local o d'algame nacional. Esto, xunto col monopoliu del poder del PCUS, llevó a una gradual dexeneración física ya intelectual de la Xunión Soviética como Estáu. Mientres el Secretariu xeneral del PCUS cuntaba cola llealtá del Politburó, la so posición casi nun tenía oposición y, por tanto, fungía de líder del país.[3]

Referencies editar

Ver tamién editar