Golfu de Guayaquil

cuerpu d'agua del Océanu Pacíficu al oeste de Sudamérica

El golfu de Guayaquil ye un entrante del océanu Pacíficu n'América del Sur. Esti golfu, el que más penetra na llinia de costa del continente de tolos del continente sudamericanu, tien como llende septentrional la punta de Santa Elena, na ciudá homónima, n'Ecuador, y como llende meridional el cabu Blanco, en Perú. D'orielles baxes y en xeneral pantanoses, tien una fondura d'ente 14 m, frente a la ciudá de Guayaquil, y los 95 m al suroeste de la islla Santa Clara.

Golfu de Guayaquil

Imaxe de satélite del golfu de Guayaquil
Situación
Tipu golfu
Parte de Océanu Pacíficu
Asitiáu en Océanu Pacíficu
Coordenaes 3°00′S 80°30′W / 3°S 80.5°O / -3; -80.5
Golfu de Guayaquil alcuéntrase n'Ecuador
Golfu de Guayaquil
Golfu de Guayaquil
Golfu de Guayaquil (Ecuador)
Datos
Noamáu por Guayaquil
Cambiar los datos en Wikidata

Recibe'l so nome del de la ciudá ecuatoriana de Guayaquil, la mayor de les de la costa del golfu. Nelli desagüen ríos tanto de Perú como d'Ecuador: Guayas, Jubones, Zarumilla y Tumbes, ente más otros.

Nel subsuelu del golfu atópense un conxuntu de falles xeolóxiques, de les que dalgunes adiéntrense nel territoriu continental, al traviés d'Ecuador[1]. Les principales oriéntense'n sentíu NNE-SSO, y pueden xenerar terremotos de cierta importancia[1].

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Chunga K., Ochoa-Cornejo F., Mulas M., Toulkeridis T., Menéndez E., Characterization of seismogenic crustal faults in the Gulf of Guayaquil, Ecuador. Andean Geology, 2019;46(1):66-81.

Enllaces esternos editar