Gorillaz ye un grupu británicu creáu en 1998 por Damon Albarn y Jamie Hewlett, una banda virtual de rock alternativu conformada por cuatro personaxes ficticios de dibuxos animaos. La banda virtual que representa al proyeutu foi creada por Jamie Hewlett n'Essex, Inglaterra. Los cuatro miembros ficticios de la banda son 2-D, Noodle, Murdoc Niccals y Russel Hobbs. La mayoría de los sos cantares vienen acompañaes de videos musicales animaos, en 3D 2D, estos videos suelen tener una trama y un orde cronolóxicu ente ellos.

Gorillaz
Datos
Tipu banda virtual (es) Traducir
Miembros Damon Albarn, Jamie Hewlett, Remi Kabaka Jr, 2-D (es) Traducir, Murdoc Niccals (es) Traducir, Russel Hobbs (es) Traducir, Noodle (es) Traducir, Cyborg Noodle (en) Traducir y Ace (es) Traducir
Xéneru rock alternativu, art pop (en) Traducir, electrónica (es) Traducir, Hip hop, Indie rock y rap
Sellu discográficu Warner Bros. Records
Parlophone
Virgin Records
País Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Orixinarios de Essex
Fecha fundación 1998
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Mientres Hewlett y Albarn víen MTV, tuvieron la idea de crear la banda. Nuna entrevista comentó: «Si daquién mira MTV mientres demasiao tiempu, va poder dase cuenta de que ye un pocu como l'Infiernu: ende nun hai nada interesante. Asina tuvi la idea de crear una banda de dibuxos animaos con Albarn».[1] Gorillaz ta representáu por cuatro personaxes de dibuxos animaos: 2-D, Murdoc, Noodle y Russel. Son usaos pal material promocional, como nes portaes de discos, en cartelues y nos conciertos, nos que s'utilicen hologrames de los personaxes. La música del grupu siempres cunta con collaboraciones de diversos artistes; Albarn ye l'únicu collaborador permanente.[2] La so música foi considerada como un amiestu de rock alternativu, hip-hop, electrónica, Rap, dub y pop.[3] Gorillaz llanzó cinco álbumes d'estudiu coles compañíes discográfiques Parlophone y Virgin: Gorillaz en 2001, Demon Days en 2005, Plastic Beach en 2010, The Fall en 2011 y Humanz en 2017.

N'abril de 2009, llanzóse'l documental Bananaz, que cunta la historia detrás de Gorillaz dende la so creación hasta 2006. En payares de 2009, confírmase'l tercer álbum de Gorillaz, tituláu Plastic Beach que salió a la venta'l 8 de marzu de 2010. En febreru de 2009, publicáronse 3 demos del álbum: "Electric Shock", "Broken" (con Sid Hyet) y "Stylo". Jamie afirma que va dar una nueva perspeutiva a tolos personaxes. "Stylo" foi llanzáu como primer senciellu'l 26 de xineru de 2010 per mediu d'iTunes y cuenta coles collaboraciones de Mos Def y Bobby Womack. Anguaño, Damon Albarn confirmó que se grabaron dende'l principiu más de 80 del supuestu "Carrousel Project", temes de los cualos anguaño atopar editaos 18 y que según medios estraoficiales llanzaríense una segunda y hasta una tercer parte de Plastic Beach, anque Gorillaz nun mentó nada al respeutu. Lo que podría ser una pista d'ello sería'l nuevu single Doncamatic, el restu de les temes anguaño tán ensin terminar o esvalixaos nos distintos proyeutos de Albarn posteriores a Plastic Beach.

N'abril de 2012, Damon reveló que Gorillaz ta nuna especie de "receso" indefiníu yá que él y Hewlett tienen d'iguar ciertes diferencies con al respective de los sos futuros proyeutos y discrepancies cola falla de la promoción de Plastic Beach, pero que nun sería'l fin de Gorillaz.

N'abril de 2014, Albarn dixo al National Post qu'a él "nun-y fadiaría l'intentar nuevamente grabar más de Gorillaz." Dos meses más tarde informóse qu'había "estáu escribiendo un bon montón de cantares na carretera pa Gorillaz". El 19 d'ochobre de 2014, Albarn dixo al Sydney Morning Herald que taba entamando llanzar nuevu material de Gorillaz en 2016.[4] Al empar nel primer semestre del 2015 Hewlett publicó na so cuenta de instagram ilustraciones de los cuatro integrantes de la banda y afirmó: "Sí, Gorillaz ta de vuelta".[5] Díes dempués, Albarn confirmó que'l regresu de la banda ye seguru y aseguró qu'espera empezar a grabar el nuevu material ente payares y avientu, una vegada que termine de trabayar nun musical basáu en Alice In Wonderland llamáu "Wonder.land", y espera qu'esti nuevu álbum tea llistu al rematar el 2015.[6]

Fora de la so historia real, Gorillaz tien una llarga y complexa historia ficticia de los sos miembros virtuales. Escribióse un llibru llamáu Rise of the Ogre que cunta esta historia sobre los miembros virtuales dende los sos empiezos hasta 2007. A fines de 2010 Cass Browne guionista y batería de la banda anunció que taben pensando llanzar un llibru que siguiría tou dende 2007 a l'actualidá llamáu "The End Of Plastic Beach" cuntaría con entrevistes a la banda, imáxenes y esplicando misterios del surdimientu de la islla plástica.

El misteriu de los Kong Studios y Plastic Beach editar

La historia de Gorillaz desenvolvióse envolubrada de misterios nos Kong Studios, residencia de la banda, que podía ser visitáu por aciu la páxina web oficial. Nun principiu, los Kong Studios teníen l'apariencia d'un gran edificiu que disponía d'un cine, dellos corredores, más de 50 habitaciones, un antepar, un aparcamientu, un estudiu de música, etc., amás de 40 actividaes interactivas como xuegos, discos, videos, etc.(anguaño:rotu y abandonáu) Mientres enforma tiempu tuviéronse munches duldes alrodiu de los Kong Studios, por eso hanse teníu en cuenta los siguientes sucesos:

Fase unu editar

Nun principiu los Kong Studios amosábense como una estraña casa con distintos personaxes y oxetos estraños, amás de xuegos, audios y otros, y podía entrase a los cuartos de los miembros. Sicasí, pa entrar al Winniebago de Murdoc riquíase la versión especial del CD de Gorillaz, depués presentáronse una serie d'estraños eventos como'l Winniebago de Murdoc robáu por un enigmáticu Dr. Wurzel, qu'entamaba convertilo nun tanque de guerra super-xenial, pero que finalmente Murdoc recupera. Depués apaecen los videos Clint Eastwood, 19-2000, Rock the House y Tomorrow Comes Today. Dempués llanzóse'l primer DVD "Celebrity Take Down" nel que s'atoparíen los videos, los senciellos, conciertos, extras y demás. Pero tamién un nuevu misteriu: l'apaición de zombis nel edificiu, lo qu'esplicaría por qué los Kong Studios taben ermos sacante Gorillaz. La páxina web cerróse temporalmente cuando la banda dixebróse, pero entá podía entrase nel foru pa poner duldes y camientos. Tiempu dempués la páxina reabrir con dellos cambeos (como zombis, grafittis, basura, etc.).

Fase dos editar

Dempués de que los Kong Studios re-abrieren, pudo apreciase el gran cambéu qu'ellí se produció: víense muncho más reales, accidentes y embruxaos; añadiérense nueves seiciones como'l Hell Hole (Furacu del Infiernu), Noodle Lab y el cuartu de Brian. Al empiezu foi solo un preámbulu del nuevu álbum de Gorillaz "Demon Days" colos sos nuevos cantares y amás viose nel videoclip del cantar "Rock It", que representaba la enfermedá zombi nos Kong Studios y un nuevu puntu de vista de Gorillaz. Amás d'eso, viéronse los senciellos "Feel Good Inc.", "Dare", "Dirty Harry", "Kids With Guns" y "La Mañana". Esti postreru causó más polémica yá que nel videu ve la supuesta muerte de Noodle cuando ye atopada por 2 helicópteros, contrataos por Murdoc. De siguío, nos Kong Studios, l'habitación de Noodle empezar a destruyir adulces, apaecieron caxes de la empresa Fed-Ex nel edificiu y el pequeñu furacu del Hell Hole foise engrandando. Dempués d'esto, 2-D apaecía nel so cuartu aparentemente dormíu, pero en realidá yera un nuevu xuegu nel que se fadría remocicar a Murdoc intercambiando los sos órganos colos de 2-D, qu'anguaño sigue inconsciente na so cama. Más tarde veríase a un Murdoc remocicáu salir del Hell Hole pidiendo almes. Nel cuartu de Brian escucharíase un mensaxe d'auxiliu de Noodle y habría un xuegu nel que s'ayudar a Russel a faer un exércitu de súper-animales. Más palantre esplotó una bomba sobre los Kong Studios qu'estrozó tou por completu pero dexar inda accesible. Podíen vese tráilers de Slow Boat to Hades y Rise of the Ogre. Anguaño, nel esterior de los Kong Studios hai una X marcada nel suelu xunto con una pala de 2-D, que ye solamente un nuevu xuegu, y un cartelu onde indica que l'edificiu de los Kong Studios ta en venta.

Fase tres editar

Según una entrevista con Q Magacín, la banda nun se viera dende la so presentación de Demon Days nel Apollo Theatre en Harlem NY. Y Murdoc abellugárase nuna islla dafechu alloñada del restu del mundu nel Puntu Nemo, el puntu más inaccesible del mundu, onde estableció una base que se convertiría na nueva residencia de los Gorillaz, llamada Plastic Beach, de la cual Murdoc diz que ta fecha de tola basura del mundu. Los Kong Studios fueron amburaos por Murdoc pa faer una estafa al seguru.

Cuando al paecer Noodle fuera salvada, como Murdoc dixo primeramente, revelóse que yera una mentira y que nun viera a Noodle dende'l videu de "La Mañana" y que ésta entá s'atopaba nel Infiernu (daqué que dexó bien decepcionaos a los fans de Gorillaz). Murdoc consiguió daqué del ADN de Noodle de los restos del molín y fixo un retruque robot d'ella col kit de batería de Russel. Pa la grabación del álbum, Murdoc llevó al androide Noodle y a 2-D (que foi "secuestráu" por Boogieman) a la so base nel Puntu Nemo. Tamién se fixo saber que l'allugamientu de Russel yera desconocida. Murdoc dixo que Plastic Beach sería l'últimu álbum de Gorillaz, pero yá salió'l so cuartu álbum tituláu "The Fall".

De siguío estrenáronse los videos de Stylo y On Melancholy Hill y apaecieron les biografíes de los miembros del grupu (Murdoc, Russel, 2D, Cyborg Noodle, Real Noodle) pa esti nuevu álbum. Estes narren les situaciones nes que llegó cada integrante de Gorillaz a la Plastic Beach.

El sitiu web de Gorillaz yá taba accesible y amosábase l'interior de Plastic Beach xunto a nueves misiones. El videu de Stylo apaeció nel perfil de Gorillaz en YouTube, al igual que On Melancholy Hill y el storyboard de Rhinestone Eyes.

El 8 d'avientu de 2010, Damon Albarn confirmó al traviés d'una entrevista un álbum de Gorillaz rexistráu mientres la so xira per Estaos Xuníos como parte del "Escape to Plastic Beach Tour". El 15 d'avientu de 2010, Albarn confirmó, entrevistáu en Triple J, que'l nuevu álbum titulábase The Fall, y que foi grabáu n'ochobre. Foi llanzáu pa descargase de forma gratuita puramente polos miembros del club de fans, y p'escuchar de baldre nel sitiu web de Gorillaz el día de navidá, 25 d'avientu de 2010. El primer single del álbum titulábase Phoner To Arizona. El videu oficial de Phoner To Arizona foi llanzáu tamién na páxina oficial de Gorillaz de forma gratuita'l 24 d'avientu de 2010.

El 23 de febreru de 2012 llanzóse, como parte de la campaña de collaboración con Parole, el single DoYaThing (tamién escritu Do Yá Thing), que cunta cola collaboración de André 3000, d'Outkast, y James Murphy, de LCD Soundsystem. Enantes circulara per Internet un adelantu del cantar con una duración de 30 segundos según un making-of del videoclip, nel qu'apaecen 2D, Murdoc, Noodle, l'Home del Sacu (Boogeyman, tamién conocíu como Sun Moon Stars), y un home con una estraña mázcara y un sombreru d'ala ancha (André 3000). A la fin del videu, apaez Russel dormíu sobre'l teyáu (con un tamañu bien grande que, según la historia orixinal, llogró mientres nadaba escontra Plastic Beach), y atada por aciu una cuerda apaez la islla flotante del videoclip Feel Good Inc., y La Mañana.

Fase cuatro editar

N'abril de 2014, Albarn dixo al The National Post qu'a él "nun-y fadiaría l'intentar nuevamente grabar más de Gorillaz." Dos meses más tarde informóse que "tuviera escribiendo un montón de cantares na carretera pa Gorillaz". El 19 d'ochobre de 2014, Albarn dixo al The Sydney Morning Herald que taba entamando llanzar nuevu material de Gorillaz en 2016.[4] Al empar nel primer semestre del 2015 Hewlett publicó na so cuenta de instagram ilustraciones de los cuatro integrantes de la banda y afirmó: "Sí, Gorillaz ta de vuelta".[5] Díes dempués, Albarn confirmó que'l regresu de la banda ye seguru y aseguró qu'espera empezar a grabar el nuevu material ente payares y avientu, una vegada termine de trabayar nun musical basáu en Alice In Wonderland llamáu "Wonder.land", y espera qu'esti nuevu álbum tea llistu al rematar el 2015.[6]

Albarn describió la música qu'escribió pal próximu discu de Gorillaz como optimista, de bon humor y positiva, indicando qu'entama dar a les pistes "un puntu de referencia de 125 llatíos per minutu y nada per debaxo d'eso", ente que tamién suxure qu'una vegada más, va tener munches collaboraciones.

El 16 de xunetu de 2015, Albarn declaró mientres una entrevista pa la cadena ABC 7,30 n'Australia que diba empezar a trabayar nel próximu álbum de Gorillaz: " Empecé en setiembre la grabación pa un nuevu reistro de Gorillaz, tuvi bien, bien enchíu, asina que nun tuvi tiempu. encantaríame terminar y volver de nuevu a la rutina de tar en casa y dir al estudio cinco díes a la selmana ".

Al falar sobre la so rellación con Hewlett, Albarn dixo que magar lo publicao de la so separación, dambos quedaron en bonos términos resumides cuentes, lo qu'ayudó a la so rellación al llargu plazu. N'ochobre de 2015, Albarn reveló a Rolling Stone qu'él y Hewlett taben trabayando nun nuevu álbum de Gorillaz. N'abril de 2016, Hewlett xubió dos videoclips nel so Instagram amosando'l trabayu siguíu nel álbum. El primer clip cuntó con Liam Bailey y el rumoreado productor executivu nel álbum El tonu Twilite . El segundu clip foi un videu de ralu de tiempu con participaciones de Albarn, Bailey, Twilite Tone y Jean-Michel Jarre . El 17 de mayu de 2016, Gorillaz taba nel estudiu col artista de hip hop con sede en Chicago Vic Mensa.

El 20 de setiembre de 2016, Gorillaz empecipió una llinia de tiempu embrivida en retrospectiva de la historia de Gorillaz de los sos llanzamientos dende l'añu 2000. El 3 d'ochobre de 2016, Gorillaz empecipió la publicación d'una serie d'histories interactivas multimedia que xiren alredor de les vides ficticies de cada personaxe de Gorillaz d'alcuerdu a los sos perfiles en redes sociales, empezando con "el llibru de Noodle"(que terminó en Xapón y alcontró a un xefe del crime demoniu), "el llibru de Russel", él siendo inda un xigante d'alcuerdu a la historia de Plastic Beach, remaneciendo de les agües y varáu nes mariñes de Corea del Norte y tan afamiáu que s'amenorgó de nuevu al so tamañu normal, "el llibru de Murdoc" amosó que foi prindáu nel mar pol sellu discográficu EMI de la banda y dixo que taba faciendo otru álbum, y terminando con "el llibru de 2D" nel que foi tragáu por una ballena llamada Massive Dick na Plastic Beach, y naufraga nes mariñes de Méxicu, onde pa sobrevivir tuvo que comer grasa de la ballena, pero resultó que yera namái nuna parte inhabitada de Cabo San Lucas.

El 8 d'ochobre de 2016, Noodle abrió la so propia páxina de Instagram y anunció ser la Embaxadora Global de Jaguar Racing . El 19 de xineru de 2017, un nuevu cantar de la banda titulada " Hallelujah Money ", con Benjamin Clementine foi llanzada. El 6 de marzu de Gorillaz anunció'l llanzamientu del so propiu festival, llamáu "Demon Festival Dayz ', qu'empieza'l 10 de xunu de 2017 a Dreamland Margate en Margate, Kent, Inglaterra. La banda va encabezar el festival.

El 17 de marzu de 2017, la llista de cantares del próximu álbum penerar n'Internet, qu'amuesa carauterístiques d'invitaos d'una variedá artística, ente ellos collaboradores habituales como de D'El Soul, según nuevos collaboradores como Grace Jones, Vince Grapes, Pusha T, Rag'n'Bone Man, Anthony Hamilton, Quilu Kish y Kali Uchis.

El 23 de marzu de 2017, Gorillaz anunció al traviés de Instagram que'l nuevu álbum titúlase Humanz , con una fecha de llanzamientu prevista de 28 d'abril de 2017.[7] Na páxina oficial de Gorillaz en YouTube, dos nuevos videos fueron puestos llanzaos, del cantar "Saturnz Barz ", unu d'ellos nuna vista de 360°. La pista cunta cola voces d'artistes de Xamaica como dancehall Popcaan . La banda tamién llanzó un videu musical del cantar "Andromeda", ufiertando un planeta animáu nuna galaxa. La pista cunta col raperu estauxunidense DRAM Dos videos musicales más fueron puestos llanzaos: "Ascensión" (col raperu estauxunidense Vince grapes) y "We Got The Power" (con Jehnny Beth de la banda de rock Inglés Savages).

Estilu musical y evolución editar

Definida como «dark pop», «zombie hip-hop» polos sos creadores, la estética musical de Gorillaz pertenez en gran parte a Damon Albarn.[ensin referencies]

L'abanicu d'estilos de la banda ye ampliu y va dende'l hip-hop americanu más antiguu (Gorillaz tomó los ritmos típicos de la música negra de finales de sieglu XX y añadió-yos melodíes pop), el breakbeat, brit-pop (melodíes pegañoses y guitarres poderoses, carauterístiques de la etapa anterior de Albarn), ambient, música llatina, reggae, -dub, punk (Gorillaz supo captar dellos momentos de los primeros discos de la banda de Strummer y Cía. Tamién se quedaron cola rebeldía y el gamberrismu, dos carauterístiques perimportantes na imaxe y la música del grupu), trip hop y el rock indie ente otros.

Como puede vese nel documental Bananaz, Damon Albarn y Jamie Hewlett afirmen nuna entrevista d'una radio que'l grupu naz cola idea de burllar tola "basura" que puede vese en MTV. Esta ye una de les razones poles que'l grupu raspia tantos estilos, siendo la mayoría d'ellos los protagonistes de la cadena de televisión (electropop o hip-hop). Precisamente Noodle, la guitarrista de la banda virtual, nel so segundu discu creó y promovió el movimientu rellacionáu "Reject False Icons", que s'asitiaba en contra d'estos fenómenos.

Miembro editar

Miembros reales
  • Damon Albarn – voces, teclaos, guitarra, baxu, batería, percusión, melódica (1998–presente)
  • Jamie Hewlett – ilustraciones, visuales, efeutos especiales, direccion de los videos musicales (1998–presente)
Miembros en vivu
  • Mike Smith – teclaos (1998–presente)
  • Jeff Wootton – guitarra líder (2010–presente)
  • Seye Adelekan – baxu (2017–presente)
  • Jesse Hackett – teclaos (2010–presente), guitarra rítmica (2017–presente)
  • Gabriel Wallace – batería, percusión (2010–presente)
  • Karl Vanden Bossche – batería, percusión (2005–2006, 2017–presente)
Ex miembros en vivu

Llinia de tiempu editar

Discografía editar

Álbumes d'estudiu

Álbumes Recopilatorios

Otros Álbumes

Xires musicales editar

Logos de la banda editar

Mientres el trayeutu de la banda'l logo camudó según l'álbum que se presentaba:

  • El primer logo de Gorillaz yera un grafiti col nome de la banda en color coloráu Pantone© 485C y tamién en color blancu.
  • El segundu logo, utilizáu nel álbum Demon Days, presentaba un aspeutu más común. El nome de la banda apaez na fonte Century Gothic Bold con color blancu.
  • El tercer logo, utilizáu nel álbum Plastic Beach presenta un estilu onduláu en color coloráu escuru sólidu y tamién en blancu, especialmente na cubierta del álbum.
  • El postreru logo foi l'utilizáu nel álbum The Fall. Ye de color blancu cola fonte Gill Sans Ultra Bold.
  • Nel álbum G-Sides y The Singles Collection usóse'l logo orixinal de la banda.
  • Nel álbum D-Sides utilizóse'l logo de Demon Days.
  • En DoYaThing usóse'l logo de Plastic Beach.

Premios y nominaciones editar

Referencies editar

  1. «Keeping It (Un)real». Wired (xunetu de 2005). Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  2. Simpson, Avril (26 de setiembre de 2010). «Gorillaz in our midst». The Daily Telegraph (Londres). http://www.telegraph.co.uk/culture/3650536/Gorillaz-in-our-midst.html. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  3. Mar, Alex (2 de xunu de 2005). «Demon Days : Gorillaz : Review : Rolling Stone». Rolling Stone. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  4. 4,0 4,1 en:Gorillaz
  5. 5,0 5,1 http://www.diarioregistrado.com/non-se/112992-la espera-esta-llegando-a-el so-fin--vuelve-gorillaz.html
  6. 6,0 6,1 https://web.archive.org/web/20150219064905/http://www.sopitas.com/site/443090-damon-albarn-charra-con-sopitas-com-sobre-el regresu-de-gorillaz-el so-aficion-al-chelsea-y-mas/
  7. Escucha la edición deluxe de Humanz, el nuevu discu de Gorillaz - Indieófilo. Indieófilo. 28 d'abril de 2017. http://www.indieofilo.com/noticias/streaming/escucha-la-edicion-deluxe-humanz-nuevu-discu-gorillaz. Consultáu'l 5 de mayu de 2017. 

Enllaces esternos editar