El Gribskov ye una amplia zona montiega nel nordeste de la islla de Selandia, Dinamarca y el cuartu monte más grande del país. Atopar al norte de la ciudá de Hillerød y al oeste del llagu Esrum, dientro de les llendes del conceyu de Gribskov. Tien una superficie averada de 5600 hai. Solo ye superáu polos montes de Silkeborg, el monte de Rold y el plantíu de Klosterheden.

Paisaxe cinexético de montería de Selandia Septentrional
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Hayas acabante reverdecer nel Gribskov
Llugar Dinamarca
Criterios Cultural: ii, iv
Referencia 1469
Inscripción 2015 (XXXIX Sesión)
Área Europa y América del Norte
Coordenaes Non
Cambiar los datos en Wikidata

El nome del monte provién de grib, una antigua espresión danesa que denota una área ensin un propietariu determináu, y skov, que significa "monte", de suerte que Gribskov significaría aproximao "monte común". Nel sieglu XIII el monte pertenecía al monarca de Dinamarca. Darréu, el monesteriu cisterciense de Esrum utilizó una parte del área, pero cola reforma protestante tol monte tornó a propiedá de la Corona.

Dende'l sieglu XVI al XVIII los reis utilizaron l'área principalmente pa caza y como zona de llendo pa la cría de caballos del castiellu de Frederiksborg. El rei Federico II llevó agua a Frederiksborg dende'l llagu Store Gribsø al traviés d'un sistema de canales, que les sos traces entá son visibles.

El Gribskov ye una Zona d'Especial Proteición pa les Aves y una Zona d'Especial Caltenimientu. Gribskov foi inscritu na llista del Patrimoniu de la Humanidá de la Unesco en 2015 como parte del conxuntu Paisaxe cinexético de montería de Selandia Septentrional.[1]

Referencies editar

  1. «The par force hunting landscape in North Zealand». UNESCO World Heritage Centre. Consultáu'l 27 de marzu de 2017.
  • Dean Store Danske. «Gribskov» (danés). Consultáu'l 6 de setiembre de 2013.

Enllaces esternos editar


56°00′N 12°20′E / 56.000°N 12.333°E / 56.000; 12.333