El guante ye una prinda, que la so finalidá ye abrigar les manes, o protexeles de golpes, rayones, calor estremo o una sustancia dañible.

Guante llargu de satin.

Esiste una lleenda griega que cunta que mientres Afrodita, la diosa del amor y la guapura, escorría a Adonis nos montes, mancóse les manes con unos escayos. Los trés Gracies, en cuanto oyeron el so llamentos socorrer y xunieron unes tires delgáu y llixeru qu'afixeron a les manes de la diosa.

Sicasí, comprobóse que muncho primero que los griegos, los habitantes del Norte, espuestos a los grandes fríos tuvieron la necesidá de protexer les sos manes contra los rigores de la nieve, el xelu y los vientos polares.

El célebre xeneral ya historiador ateniense Xenofonte afirmó que los perses, usaben mitones. L'usu d'esti accesoriu taba bien espublizáu ente otros pueblos d'Asia Menor, y tanto etruscos como exipcios conocíen el so usu na antigüedá. Ente los habitantes del Nilo teníen un calter especial una y bones-y los consideraba atributos del faraón, a quien se suponía d'orixe divín.

Nos pugilatos, los romanos usaben un tipu de guantes que pueden considerase'l predecesores de los actuales guantes de boxéu. Yeren una especie de manoples armaes con correes llamaes cestos, que nel so interior teníen laminuques de plomu pa dar un golpe más enérxicu.

Nel sieglu IV, pa los caballeros el guante foi un artículu de luxu, símbolu d'elegancia y distintivu de casta. Mientres la Edá Media, l'armadura de los fidalgos incluyía manoples d'aceru. Nesa dómina la tradición y l'etiqueta nun dexaben l'usu de guantes nes dames. Tamién fueron un símbolu de la invistidura feudal, un testimoniu de ennoblecimiento dau por un emperador o por un rei.

En dellos testos del sieglu XII, como'l Cantar de Roldán, el guante desempeño un papel importante, yá que apurrir un guante a un home yera lo mesmo que confia-y una misión.

Escontra'l sieglu IX, les muyeres empezaron a usar guantes. Los fabricantes emplegaron diversos materiales pa igualos y diéron-yos interesaes formes. N'el so realización usaron toa clase de pieles y teles, tales como terciopelu, gamuza, coneyu, corderu, cabritilla, foína, llondra, perru, llobu, foín, gatu, llebre, venáu y búfalu. Tamién s'engalanaron con botones, encaxes, perlles y piedres precioses.

Nos sieglos XII y XIII, Italia, Francia y España anduvieron a la tema na industria del guante. Fabricáronse guantes arumaos con aceite de xazmín, ámbare, aceite de cedru, azahar y rosa, que tuvieron de moda mientres enforma tiempu.

Ente los homes, la idea del retu acomuñábase siempres al actu de refundiar el guante.

Na Edá Media nun se dexaba qu'una persona tuviera les sos manes enguantadas en presencia d'un superior.

En miniatures de los sieglos XIV y XV, pudiéronse reparar personaxes colos guantes na mano. L'usu del guante algamó'l so apoxéu a fines de la Edá Media. Los llamaos guantes llitúrxicos constituyíen parte de los ornamientos que s'apurríen al nuevu obispu nel momentu de la so consagración. Estos guantes empezaron a usase antes del sieglu XII, y llevaben nel envés un bordáu d'oru que representaba una cruz, un corderu pascual, un monograma o otru símbolu rellacionáu col cultu.

Tipos de guantes editar

De proteición editar

 
Guantes descartables de nitrilo.

Munches actividaes, tantu en medicina como n'industria, riquen l'usu obligatoriu de guantes. Ente elles:

  • Guantes de ciruxía y de profesionales sanitarios . Los sos materiales son: látex, nitrilo y vinilu, principalmente, *

d'exame en látex, nitrilo o vinilu (pvc), * pa soldadores, * pa bomberos

Ta incluyíu como EPI (Equipu de Proteición Individual, conforme a la definición del Real Decreto 1407/1992, de 20 de payares, pol que se regulen les condiciones pa la comercialización y llibre circulación intracomunitaria de los equipos de proteición individual. BOE núm. 311, de 28 d'avientu) protexendo la parte del cuerpu que más mancadures sufre como ye la mano (cortes, golpes. abrasiones, infeiciones)

Munches vegaes non solo ye utilizáu pa protexer la mano, sinón que tamién ye utilizáu pa protexer el productu (memories, pantalles, cristales, alimentos, etc)

Guantes Industriales editar

Nel casu d'un operador industrial, este depende de les manes pa realizar el so trabayu y esta ferramienta ye una manera de protexeles. La finalidá de los guantes industriales ye protexer les manes de los operadores de dalgún componente químicu, de la temperatura, de dalguna carauterística curtiu-punchante, riesgos mecánicos y/o productos bien delicaos. Nun ye de sorprendese que los guantes industriales fuéronse desenvolviendo nes distintes xornaes llaborales nes cualos pueden llegase a presentar situaciones de riesgu. Tou esto cola cuenta d'embrivir riesgos d'accidentes curiando les manes del operador industrial, y al ser les manes les estremidaes más espuestes nestos ambientes, ye d'esperase que seya necesariu curiales pa optimizar una producción ameyorando los factores de manipulación, tiempu y sobremanera seguridá. Tou esto tien lóxica cuando coles mesmes qu'empezó la industrialización viose la necesidá de crear y afaer el productu a esta área n'específicu, siendo necesaria la so implementación xunto con otres ferramientes posiblemente nun entamu de manera opcional, anguaño yá obligatoriu. Físicamente la mayoría son guantes d'algodón motudo con aplicación de microgotas na palma, lo cual tien efeutos antideslizantes. Nun presenta cordures, con estructura elástica que s'afai a esquitar pero dexa que tea ventilada, de puñu elastizado, agarre firme y sobremanera nun llinda los movimientos.

Deportes y recreación editar

Abrigu editar

Son guantes ellaboraos con diversos materiales: llana, cueru, terciopelu, encaxe, seda. Abriguen y viéndense a pares. D'antiguo los guantes facer cola piel de la cabra.

Usu domésticu editar

Son guantes de látex utilizaos nel llar pa llavar. son bien usaos na hixene de la cocina, na llavandería pa protexer les manes de los deterxentes químicos y nel aséu del llar pa evitar andaes de bacteries o fungos presentes en baños, pisos, parés, etc.

Usu llitúrxicu editar

Ver guantes pontificales.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar