Guillermo de Jumièges

Guillermo de Jumièges (circa década de de 1000Normandía – depués de 1070, Abadía de Jumièges (es) Traducir) foi un monxu y escritor anglo-normandu que redactó les sos obres en llatín mientres el sieglu XI.

Guillermo de Jumièges
Vida
Nacimientu Normandíacirca década de de 1000
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Abadía de Jumièges (es) Traducir, depués de 1070
Estudios
Llingües falaes Llatín medieval
Alumnu de Thierry de Mathonville
Oficiu monxu, escritorhistoriador
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Contemporaneu de la conquista normanda d'Inglaterra, Guillermo de Jumièges foi unu de los primeros autores que remembra los acontecimientos de 1066. Trátase d'una figura enigmática de quien solo se sabe que foi monxu na abadía de Jumièges pola so epístola dedicada a Guillermo'l Conquistador. Puesto que menta tamién que foi testigu ocular de dellos acontecimientos sol reináu de Ricardu III (1026-7), paez razonable suponer que nació alredor del añu 1000. Entró probablemente al monesteriu mientres el primer trimestre del sieglu XI y foi educáu por Thierry de Mathonville. Según Orderico Vital, el llamatu de Guillermo yera «Calculus», pero nun desveló'l significáu d'esti llamatu. La so muerte posterior a 1070— nun foi conseñada por fontes del tiempu.

Guillermo de Jumièges yera un normandu qu'escribía dende esi puntu de vista y, anque namái fuera un monxu ensin nenguna esperiencia militar, narró los acontecimientos del so pueblu con arguyu. Foi'l compilador orixinal de la hestoria de los duques de Normandía conocida sol nome de Gesta Normannorum Ducum («Historia de los duques normandos»), escritu escontra 1070. Esta xesta foi ellaborada sobre'l cuadru d'una hestoria precedente compilada por Dudon de Saint-Quentin, De moribus et actis primorum Normanniae ducum («Costumes y aiciones de los primeros duques de Normandía»), redactada ente'l 996 y el 1015. Esta obra solicitada pol duque Ricardu I y vuelta pidir pol so hermanascu, el conde Raúl de Ivry y el so fíu Ricardu II (996-1026). La obra de Dudon ye usada alredor de los años 1050 por Guillermo de Jumièges quién revisó, encurtió y punxo al día'l so De moribus... y añadió una rellación sobre los reinos de los duques Ricardu II, Ricardu III (1026-7), Roberto'l Magníficu (1027-35) y Guillermo el Conquistador (1035-1087).

En concluyendo la so obra en 1060, Guillermo retomar cuando Guillermo'l Conquistador aportó a rei d'Inglaterra al añader l'episodiu de la conquista d'esi país y los acontecimientos hasta 1070. Les Gesta Normannorum Ducum fueron ampliaes nel sieglu XII por monxos qu'ellaboraben cróniques como Orderico Vital y Roberto de Torigni.

Obra editar

La Gesta Normannorum ducum foi editada en delles ocasiones:

  • Éd. François Guizot, Paris, Brière, 1826.
  • Éd. Jean Marx, Paris, A. Picard, 1914.
  • Éd. Elisabeth Van Houts, 2 volúmenes, Oxford, Clarendon Press, 1992 et 1995.

Bibliografía editar

  • Johannes Steenstrup, Jens Worsaae, Les Invasions normandes en France : étude critique, París, Albin Michel, 1969
  • Pierre Bouet, «-yos Sources historiographiques de la Normandie romane», en -yos Siècles romans en Basse-Normandie, Art de Basse-Normandie, n° 92, 1985, p.18-27