El guirlache ye un dulce fechu básicamente d'almendres y carambelu solidificado típicu n'España de munches zones de l'antigua corona d'Aragón: Aragón, Cataluña y la Comunidad Valenciana.

Guirlache
Nome Guirlache
Procedencia España
Procedencia España
Detalles
Ingredientes Almendra y azucre
Más información
[editar datos en Wikidata]

Historia editar

Acomuñáu a los turrones, que tienen un orixe árabe y medieval, ye bien similar al nougat provenzal, un dulce realizáu con nueces o almendres y miel. El so nome procede del francés "grillage" (turráu) y foi popularizáu polos franceses n'Aragón a partir del sieglu XIX.

Ellaboración editar

Anque como en munches recetes tradicionales bien estendíes pueden atopase variaciones locales nes recetes, la so preparación básica consiste en fundir azucre con agua hasta formar una pasta de carambelu a la que se añader almendres. N'otres recetes indícase que nesti momentu tamién se añader un pocu de zusmiu de llimón y un pocu de miel o bien que puede sustituyise l'azucre pol miel. Dempués de removese nel sartén mientres unos minutos estiende sobre una superficie antiadherente o nun molde apropiáu y déxase esfrecer. Cómese fríu.

Consumu editar

El guirlache úsase tanto como dulce navidiegu o de too tiempu según pa realizar construcciones sobre tartes o d'ingrediente n'otros postres. Por cuenta de la so composición resulta un alimentu hipercalórico, con munches propiedaes positives pero desaconseyao en casu de carecer dellos trestornos como diabetes, estriñimientu o obesidá.

Ingredientes editar

Opcionalmente:

  • Agua pa faer el carambelu si hai peligru de quemar l'azucre.
  • Miel p'añader o sustituyir al carambelu.
  • Zusmiu de llimón.
  • Anises de confitería.
  • Chocolate fundíu p'afatar o cubrir.

Ver tamién editar

  • Crocante
  • Turrón

Referencies editar

Enllaces esternos editar