Hemisferiu oriental

metá de la Tierra que ta al este del meridianu de Greenwich y al oeste de la llonxitú 180°

Hemisferiu oriental[1] ye un términu xeográficu usáu pa referise a la metá de la Tierra que s'atopa al este del meridianu de Greenwich (el cual crucia'l pueblu de Greenwich, Reinu Xuníu) y al oeste de la llinia internacional de cambéu de fecha. Tamién pue ser usáu como una noción xeográfica imprecisa pa referise a toda Asia y gran parte d'Europa, África y Oceanía, ente que el hemisferiu occidental incluyiría a América. Amás, pue utilizase nun sentíu cultural o xeopolíticu como sinónimu del "Vieyu Mundu".

Hemisferiu oriental
Situación
Tipu Hemisferiu
Parte de Tierra
Coordenaes 0°N 90°E / 0°N 90°E / 0; 90
Hemisferiu oriental alcuéntrase en Tierra
Hemisferiu oriental
Hemisferiu oriental
Hemisferiu oriental (Tierra)
Datos
Puntu más altu Everest
Cambiar los datos en Wikidata

La llinia que delimita a los hemisferios oriental y occidental ye una convención arbitraria, a diferencia del Ecuador (equidistante de los polos terrestres), que estrema a los hemisferios norte y sur. El meridianu de Greenwich con llonxitú de 0° y la Llinia internacional de cambéu de fecha con llonxitú d'alredor de 180° son les fronteres aceptaes convencionalmente, yá que dixebren a los llargores cartográficos orientales de les occidentales. Esta delimitación dexa a porciones d'Europa Occidental, África y Rusia oriental nel hemisferiu occidental, d'esta forma amenorgando la so utilidá pa la cartografía y p'otros aspeutos yá que Eurasia y África suelen ser incluyíes nel hemisferiu oriental. Consecuentemente, los meridianos 20° O y 160° Y (el so opuestu) frecuentemente son usaos como fronteres alternatives, incluyendo asina a los continentes européu y africanu na so totalidá pero tamién a una pequeña porción del nordeste de Groenlandia (que polo xeneral ye considerada como parte d'América del Norte) y esclúi a la mayor parte de Rusia oriental y Oceanía (por casu, Nueva Zelanda).

Los dos principales rexones de L'Antártida reciben el so nome del hemisferiu nel que s'atopen; L'Antártida Oriental alcuéntrase casi na so totalidá dientro del hemisferiu oriental.

En comparanza col hemisferiu occidental, l'Oriental ye'l más pobláu del mundu.

Países nel Hemisferiu oriental editar

 
Países pertenecientes al hemisferiu oriente sombreados.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. RAI. Diccionario de la lengua española Escribir con minúscules: hemisferiu oriental