House of Saddam ye una serie de televisión dramática qu'amuesa l'ascensu y la cayida de Sadam Husein. Coproducida ente la BBC y HBO films, foi estrenada nel Reinu Xuníu por BBC Two en cuatro partes ente'l 30 de xunetu y el 20 d'agostu de 2008.

House of Saddam
Datos
Títulu orixinal House of Saddam
Xéneru docudrama (es) Traducir
País d'orixe Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Duración 60 min.
Direición Jim O'Hanlon (en) Traducir y Alex Holmes (en) Traducir
Númberu de temporaes 1
Númberu d'episodios 4
Repartu
Personaxes
Primer emisión 30 de xunetu de 2008
Última emisión 20 d'agostu de 2008
Emisora orixinal BBC Two (es) Traducir
Productora British Broadcasting Corporation
Distribuidora Netflix, Hulu y HBO Max (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Episodios editar

Parte I editar

La secuencia previa a los títulos amuesa a Saddam viendo la emisión del ultimátum en marzu de 2003 del Presidente Bush. Cuando empieza'l bombardéu sobre Bagdag, la familia de Saddam recueye apresuradamente y abandona el palaciu presidencial.

1979: Mientres el branu, el vicepresidente Sadam Husein axunta al so círculu más cercanu na fiesta del séptimu cumpleaños de la so fía, Hala. Ente'l grupu hai miembros del partíu Baaz.

Sadam, medrosu del creciente poder de Jomeini n'Irán y una posible unión con Siria, socatra'l derrocamientu del Presidente al-Bakr. L'acabante designar presidente Sadam Husein ordena al so mediu hermanu, Barzan Ibrahim al-Tikriti, empecipiar una sangrienta llimpieza nel lideralgu del partíu Baaz. El mesmu Sadam executa al so ínitimo amigu y aliáu, Adnan Madani, como amuesa del so poderíu. El Partíu Islámicu Dawa cuti Bagdag con una serie d'ataques terroristes mientres Sadam atopar de cacería en Tikrit cola so esposa, Sajida Talfah, y el so fíu Uday.

Sadam intenta caltener bones rellaciones colos Estaos Xuníos y lleva al so país a la guerra con Irán, mientres empecipia una rellación sentimental con una profesora casada, Samira Shahbandar. Tamién ordena la execución de dos altos xenerales iraquinos tres la derrota d'Al-Muhammarah y vuélvese en contra de Barzan tres la muerte de la so madre, poniendo en peligru la boda apautada ente la fía de Sadam, Raghad, col fíu de Barzan, Mohammed. Darréu, cuando Sadam sobrevive a un intentu d'asesinatu en Dujail, un baluarte de Dawa, Barzan tarrez pola so vida y afara la ciudá. A pesar de les sos súpliques a Sadam por que non lo deshonre, Barzan ye exiliáu y Sadam casa a Raghad con Husein Kamel, pa formar una alianza col clan al-Majid. Husein Kamel toma'l puestu de Barzan y conviértese nel nuevu líder de la Guardia Republicana.

Parte II editar

1988: Husein Kamel repara (por circuito zarráu de TV) cómo Uday Husein pierde'l control nun club nocherniegu de Bagdag en 1988. El so comportamientu inclúi'l blandir una arma so la influencia del alcohol y disparala de la qu'ordena a los veceros que sigan baillando porque "ganaron la guerra".

Saddam encarga a Mohammed Ghani que construya les Manes de la Victoria pa conmemorar la so declarada victoria sobre Irán anque l'Iraq de la posguerra dirixir a la bancarrota mientres Kuwait baxa'l preciu del petroleu al amontar la producción. Sajida afaya que Saddam tomóse a Samira como segunda esposa y culpa al asistente d'enfotu de Sadam, Kamel Hana Gegeo, por favorecer el romance. Uday tamién culpa a Kamel Hana y casi lo mata en nome del honor de la so madre.

Mientres, Husein Kamel, viendo una oportunidá d'entrar nel círculu de Sadam, empieza a crear rocea ente Sadam y el so cuñáu, el Xeneral Adnan, cuando Adnan pide a Sadam que dexe a los soldaos volver a casa. Tariq Aziz, nun cume de la OPEP en Xinebra, revela que Kuwait tuvo furando deliberadamente los campos de petroleu irquíes y ordenar el cese inmediatu y que s'esculpen.

Tres unes ficies d'enfile col so hermanu, Qusay, sobre les esmoliciones de que nengún fíu que Sadam pudiera tener cola so nueva esposa, Samira, pudiera poner en peligru'l so estátus como llexítimu herederu, Uday enfrentar a Kamel Hana una vegada más nuna fiesta nocherniega y cutir hasta matalo ante l'horror de los presentes. Sadam arrésta-y y casi mata al so primoxénitu na celda. Adnan pon en dulda la capacidá de Uday pa liderar Iraq nel so momentu, anque nun ye sofitáu por Husein Kamel, quien sigue ganándose l'enfotu de Sadam. Poco dempués, Adnan muerre nuna sospechosa esplosión nun helicópteru.

Sajida enfrentar a Sadam pola muerte del so hermanu pero él asegua que foi un simple accidente. Sadam axuntar col embaxador estauxunidense, April Glaspie, y tómase la so declaración de "Ensin comentarios" pa siguir alantre cola idea d'invadir Kuwait anque'l Presidente Bush denuncia immediatamente l'acción y entama una coalición pa espulsar a les fuercies iraquines. Saddam refuga la retirada y muévese ente delles cases segures cuando la Guerra del Golfu empieza col bombardéu de Bagdag. L'exércitu iraquín ye rápido forzáu a retirase y la coalición declara l'altu'l fueu y retírase a la frontera dexando a un Saddam griespu.

Parte III editar

1995: Iraq sobrevive a la Guerra del Golfu pero ta paralizáu económicamente, coles Naciones Xuníes negándose a llevantar les sanciones mientres el gobiernu nun coopere colos inspeutores d'armes. Sadam declara qu'él nun tente nada qu'esconder provocando un enfrentamientu col inspeutor xefe de la ONX, Rolf Ekeus.

A pesar d'esto, Sadam paez más esmolecíu la busca de los sos raigaños. Asímismo, ignora a Qusay, quien trata d'alverti-y avera del comportamientu erráticu de Uday. Nel so llugar, presenta'l so árbol xenealóxicu y la "prueba" de que son descendientes direutos del profeta Mahoma. Qusay ta bastante esmolecíu pol estáu d'ánimu del so padre, pero déxa-y n'el so asuntos. Más tarde, Sadam escribe'l Corán cola so propia sangre.

La rivalidá ente'l xeneral Husein Kamel y Uday se descontrola cuando'l erráctico fíu del Presidente humilda a Husein Kamel refundiándo-y la comida mientres una cena cola presencia de los aliaos más cercanos de Sadam. L'atayáu xeneral manifiesta la so desilusión col réxime de Sadam que dexa qu'un esquiciáu Uday remanar ensin el control de naide. La so paciencia termina cuando Uday secuestra una unviada de suministros médicos que tenía la intención de vender col so hermanu, Sadam Kamel. Husein Kamel cúnta-y al so hermanu'l so plan pa espulsar a Sadam cooperando col inspeutor Ekeus de les Naciones Xuníes y cola CIA, de quien Husein Kamel espera que derroque a Sadam y déxe-y convertir se nel nuevu presidente.

Mientres una fiesta celebrando la "victoria" sobre Irán, Husein y Sadam Kamel viaxen escontra la frontera con Xordania, llevándose a les sos esposes, les fíes de Sadam Hussin, Raghad y Rana, quien alverten qu'a los sos homes de lo que'l so padre va faer si son prindaos. Na fiesta, Uday quita la sede el so mambís violando a una camarera. Qusay nota que daqué va mal cuando les sos hermanes nun apaecen y alvierte al so padre. En Xordania, el rei Husein concede l'asilu al grupu autu-exiliáu de la que Sadam declarar traidores n'Iraq. Husein Kamel entama derrocar a Sadam cola cooperación occidental y congraciarse él mesmu con occidente al revelar secretos d'Estáu. Los sos planes vense atayaos cuando Sadam decide revelar la información él mesmu. Los hermanos Kamel vense cada vez más aisllaos en Xordania y empiecen a perder el sofitu del Rei y de los sos contactos de la CIA. Sadam Husein telefonia a Kamel y ufierta a él y al so hermanu l'indultu si tornen coles sos esposes a Iraq. Creyendo que va ser perdonáu, y esmolecíu pol so creciente perda de status social, Husein Kamel persuade a los demás pa volver.

Husein y Sadam Kamel atopar con Uday y Qusay, quien-yos humilden al obliga-yos a divorciase de les sos esposes y desaposiase de los sos uniformes iraquinos. Sicasí, déxase-yos tornar al so llar familiar. Sadam Husein diz-y a Ali Hassan al-Majid que l'honor del clan al-Majid haise mancillado mientres los hermanos nun sían castigaos. Ali arrodia la casa de los hermanos coles tropes y ufiérta-yos armes con cuenta de que puedan morrer lluchando. Nuna batalla campal, Husein y Sadam Kamel son asesinaos.

Parte IV editar

2003: Saddam y Tariq Aziz ven pola televisión los reportaxes de les fuercies de la coalición occidental de la invasión d'Iraq. Qusay entama la retirada de grandes sumes de dineru n'efectivu del bancu central d'Iraq cuando Saddam ye derrocáu del poder. Cuando les tropes estauxunidenses empiecen una caza a gran escala del ex-presidente iraquín, la so familia y secuaces, Saddam fuxe a les zones rurales de Tikrit, onde se ve obligáu a la clandestinidá. Telefonia a Samira dende una cabina y diz-y que fuxa a El Líbanu y que nun va xunir se a ella. Con unos pocos guardaespaldes fieles a Sadam, esconder nuna casa rústica. Fai amistá con Ahmed, un allegre rapazu local que primeramente nun sabe quién ye. Él aportuna en que'l pueblu iraquín tien de siguir aguantando, emitiendo los sos mensaxes dende'l so escondite. La so primer muyer, Sajida, y la so familia ven enganiosamente'l desenvolvimientu de los acontecimientos na televisión.

Uday y Qusay, un guardaespaldes, y el fíu de Qusay, Mustapha, abellugar nuna casa en Mosul. Uday prefier fuxir al traviés de la frontera pero Qusay nun lo considera asina. Sadam ye informáu de qu'hai un pagu pola captura de la so familia, pero aportuna en que l'honor iraquino ta percima de los sobornos. El propietariu de la casa en que Uday y Qusay escuéndense, cafiante pola so presencia, traicióna-yos a los estauxunidenses, qu'arrodien l'edificiu. Qusay apurre al so fíu una arma y lluchen contra les fuercies de la coalición hasta qu'un ataque con cohetes mátalos. Sajida ve desesperada per televisión el reportaxe sobre la muerte de los sos fíos.

Sadam ye informáu de les muertes y fai una visita secreta a les tumbes Uday, Qusay y Mustapha, asitiando banderes iraquines sobre elles. Sigue afalando al pueblu iraquín contra les fuercies d'ocupación, diciéndo-yos que los sos fíos y nietu son héroes de la yihad. Los sos guardaespaldes constrúin un zulo nel que despinta-y. Un guardia ye finalmente prindáu cuando visita a la so novia. Cuando nun vuelve, Sadam decide treslladase, pero'l mozu Ahmed alviérte-y que patrullar estauxunidenses tán perdayuri. Ufiertar a despintar a Sadam, pero'l presidente negar a arreya-y. Na Operación Amanecer Colloráu, Sadam ye prindáu y puestu so custodia.

2006: Sadam ye finalmente lleváu a xuiciu por crímenes contra la humanidá y en 2006 ye condergáu a muerte na forca pola matanza de 148 chiítas en Dujail, un actu cometíu en represalia pol intentu d'asesinatu, el 8 de xunetu de 1982.

Repartu editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar