Huddinge ye un conceyu de Suecia na Provincia d'Estocolmu, na contorna de Södermanland nel centru de Suecia. Huddinge ta allugáu al sur de la comuña d'Estocolmu. Ye una de les municipalidaes con mayor cantidá d'habitantes dempués d'Estocolmu.

Huddinge
Huddinge municipality Coat of Arms (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Suecia Suecia
Provincies[[Provincia d'Estocolmu|{{{2}}}
Tipu d'entidá conceyu de Suecia
Capital Huddinge Centre (en) Traducir
Chairman of the municipal board in Huddinge Municipality, Sweden (en) Traducir Daniel Dronjak Nordqvist (Partíu Moderáu)
Llingües oficiales suecu
finlandés
Xeografía
Coordenaes 59°14′N 17°59′E / 59.23°N 17.98°E / 59.23; 17.98
Superficie 140.5 km²
Llenda con conceyu d'Estocolmu, Ekerö, Botkyrka, Haninge y Tyresö
Demografía
Población 113 920 hab. (31 avientu 2023)
Densidá 810,82 hab/km²
Más información
Fundación 1r xineru 1971
huddinge.se
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

La municipaliad cubre tola zona central de la península de Södertörn. Más de la metá del área terrestre ta compuesta por agricultura, montes, cuetos o llagos y contién siete reserves naturales.

Huddinge borda cola comuña d'Estocolmu, Ekerö (per agua), Botkyrka, Haninge y Tyresö (per agua).

Demografía editar

Huddinge tien una población d'aproximao 100,116 (2012), o 4.5% de la población de la provincia d'Estocolmu. La edá media ye 36.7 años, pero un terciu de la población tien menos de 25 años. Esto significa que Huddinge tien una población un pocu más nuevu que'l permediu de la rexón que ye (38.9 años) y en país ye (40.6 años). La densidá de población nel conceyu aumentó significativamente dende los 1960 como la población doblóse. Huddinge ta ente les 20 municipalidaes más grande de Suecia.

Historia editar

Envalórase que la hestoria de Huddinge data siquier 1000 años, antes de la edá de los viquingos. Cuando barcos contrarios averábense les comunidaes, los habitantes de Huddinge xubiríen los cuetos y prendíen fogatas.

Estes fogatas tán alcontraes por tol llagu del Malaren. L'escudu de Huddinge lleva una fogata nel so escudu fiel a la tradición.

 
Ilesia de Huddinge

Subdivisiones editar

El conceyu de Huddinge ta subdividíu en seis distritos:

En Huddinge tamién hai cuatro congregaciones: Huddinge, Trångsund, Flemingsberg y St. Mikael (San Miguel).

Cultura editar

En municipalidá hai seis biblioteques públiques y la biblioteca de la universidá de Södertörn Södertörn University College.

Kungens Kurva ye unu d'árees de shopping más grande de Suecia. Equí hai delles compañíes grandes como IKEA (cola tienda más grande del mundu), el cine más grande del país, y munches otres grandes tiendes. En total xeneren al añu como 6 billones de corones sueques y tienen más 15 millones d'habitantes cada añu.

Ciudaes hermaniaes editar

  Nuuk, Groenlandia

Referencies editar

Enllaces esternos editar