El campera ye una llingua indíxena que se faló nos actuales Ecuador y Colombia, ta estinguida. La llingua ta pocu documentada anque esiste evidencia amplia de que sería parte de la familia llingüística barbacoana. Los miembros de la etnia pastio agora falen español.

Campera
Faláu en  Ecuador
 Colombia
Rexón Carchi, Nariño
Falantes estinguíu (s. XVII)
Familia Barbacoano

  Barbacoano septentrional
    Awano
      Idioma pastio

Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2
ISO 639-3

Distribución editar

El dominiu llingüísticu de la campera asitiábase alredor de les llocalidaes de Tulcán y Ipiales (Nariño), xunto a l'actual frontera ente Ecuador y Colombia. Dichu dominiu y tamién incluyiría la parte andina de la provincia ecuatoriana de Carchi.

Dialeutos editar

La variedá tamién estinguida de Muellamués taría rellacionada cola campera, d'esta llingua caltién una curtia llista de vocabulariu arrexuntada mientres el sieglu xix qu'amuesa clares similaridades col awa pit, anque ye una llingua distinta y con mayor incidencia de préstamos léxicos del quechua.[1] Adelaar cunta que el muellamués podría ser l'últimu dialeutu de la campera n'escastase.

Evidencia llingüística editar

Dellos elementos típicos de la toponimia de la campera son les terminaciones en -quer (Mayasquer, Altaquer) y en -ye (Ipiales, Pupiales, Túquerres).

El términu muellamués piar 'maíz' apaez nel topónimu Piartal na provincia de Carchi (Ecuador), la interpretación de la terminación -tal ye 'roca'[2]

Referencies editar

  1. Jijón y Caamaño, 1940, p. 147
  2. Paz y Miño, 1940, p. 147

Bibliografía editar