Igualeja

conceyu de la provincia de Málaga (España)

Igualeja ye un conceyu español de la provincia de Málaga, Andalucía, asitiáu al oeste de la provincia, nel Valle del Genal, siendo una de la poblaciones que conformen la contorna de la Serranía de Ronda.

Igualeja
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Igualeja (es) Traducir Francisco Ricardo Escalona Macias
Nome oficial Igualeja (es)[1]
Códigu postal 29440
Xeografía
Coordenaes 36°37′53″N 5°07′16″W / 36.6315°N 5.1212°O / 36.6315; -5.1212
Igualeja alcuéntrase n'España
Igualeja
Igualeja
Igualeja (España)
Superficie 44 km²
Altitú 706 m
Llenda con Parauta, Benahavís, Pujerra y Cartajima
Demografía
Población 774 hab. (2023)
- 381 homes (2019)

- 382 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.05% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 17,59 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
igualeja.es
Cambiar los datos en Wikidata

En 2016 la población cunta con 793 habitantes.[2]

Situación editar

Asitiar a unos 690 metros sobre'l nivel del mar na cabecera del Valle del Genal. Una paraxa serrapatosa, aislláu y de gran guapura paisaxística polos cultivos de castañal. El pueblu atopar a unos 20 km de la ciudá de Ronda, a 8 quilómetros de Pujerra y a 36 km de la Costa del Sol pela carretera de San Pedro.

Historia editar

La primer referencia histórica d'esti pueblu ye del sieglu XV. Nesta dómina pertenecía a la cora (provincia) de Takoronna, integrada nel reinu nazarí de Reinu nazarí de Granada Granada. El nome de Igualeja podría provenir del términu árabe al-walay, que significa "el recodo", o bien del castellán "iguales", que fadría referencia a la repartida igualitaria realizáu polos cristianos tres la espulsión de los moriscos en 1570.

Monumentos editar

Como monumentos destacaos tán la Ilesia de Santa Rosa de Lima, que foi reformada delles vegaes a lo llargo de la historia pero qu'entá caltién el campanariu proveniente del minarete de la mezquita primitiva, la ermita del Divín Pastor y el nichu de la plaza onde s'atopa'l señor de la misericordia. Paraxes de singular guapura son el manantial del ríu Genal conocíu como "La Nacencia" y la cueva de la Fuensanta y la cueva escéntrica.

Economía editar

La economía igualejeña ta basada na agricultura del castañu, xenerando una producción cada mes d'ochobre (conocíu popularmente como el mes de la castaña) d'unos 2 millones de quilos de castañes. Ye importante la fabricación de chacinas y l'estracción de mármol. Nos últimos años ta cobrando importancia'l turismu rural.

Política editar

Les formaciones polítiques que más simpatíes llogren de los igualejeños son el Partíu Socialista Obreru Español o PSOE (socialdemócrata) y el Partíu Popular o PP (conservador). La rivalidá ente estes formaciones son l'orixe de delles de los discutinios esistentes ente los igualejeños. Estes formaciones tienden a asocedese nel conceyu de Igualeja. Nel mes de la castaña tol mundu trabaya nel campu , y lleven les castañes a la cooperativa y dellí a los camiones pa tresportala a otros sitios.

Fiestes editar

Ye tradición en Igualeja que les fiestes sían pagaes por donativos de voluntarios, conocíos como mayordomos, y que sían esfrutaes por toos. La fiesta más importante ye la Feria, celebrada a finales d'agostu mientres la selmana del 23, n'honor a la patrona Santa Rosa de Lima. Otres fiesta celebren el 12 de marzu n'honor al patrón San Gregorio Magno, el día del Corpus, el día de la Octava, que ye una selmana dempués del anterior, y el domingu de Resurreición.

Gastronomía editar

Ensalada de llimones: Aceite d'oliva virxe extra d'alta calidá, llimón estazáu ensin piel, cebollu y sal. Comer con pan turrao típicu del pueblu. Tamién puede apaecer la so variante añader naranxa estazada..

  • Sopa cocida: cocinar nel sartén con aceite, ayos, pimientu, cebolla, pataca, pan y güevos.

Personaxes pernomaos editar

Francisco Flores Arrocha naz en Igualeja en 1887. Según cunten el so suegru nun quixo vende-y una finca de la so propiedá, y acaba vendiéndo-yla al so cuñáu Salvador. En 1931 Flores Arrocha va falar col so cuñáu Salvador pa convencelo de que-y vienda la finca que lu mercara al so suegru. Dambos epondérense nun discutiniu qu'acaba cola muerte de la fía de Salvador de 18 años. Dende esi momentu Flores Arrocha fuxe a la sierra y ye escorríu pola Guardia Civil. En 1932 Flores Arrocha vuelve a la finca y acaba matando a Salvador, a la so esposa y los fíos de dambos, sobreviendo solo una fía que tenía meses, anque resultó mancada. Flores Arrocha tres estos fechos, vuelve a la sierra, y n'avientu de 1934 la Guardia Civil llogra dar col so paraderu y van na so busca, tres un duru enfrentamientu, ufiertando gran resistencia y ensin querer rindise, y tres la muerte de dellos guardies civiles, estos llogren cercalu y da-y muerte.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. «Institutu d'Estadística y Cartografía d'Andalucía. TORCA - Igualeja (Málaga)» (castellanu). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2017.

Enllaces esternos editar