Ilesia d'Inglaterra

La Ilesia d'Inglaterra (n'inglés: Church of England) ye la ilesia cristiana mayoritaria n'Inglaterra y actúa como “madre” y "primer antigüedá" de la Comunión Anglicana. Ye tamién ilesia-miembru fundadora de la Comunión de Porvoo y orixe del Anglicanismu.

Ilesia d'Inglaterra
ilesia estatal, ilesia episcopal y confesión cristiana (es) Traducir
Llocalización
Sede Church House (en) Traducir
Direición Reinu Xuníu
Historia
Organigrama
Presidente Carlos III del Reinu Xuníu (8 setiembre 2022)
Participación empresarial
Propietariu de
Forma parte de
Bolsa de valores anglicanismu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Teoloxía y socioloxía editar

 
Catedral de Canterbury dende'l suroeste. Ye la catedral del Arzobispu de Canterbury, la ilesia matriz de la Diócesis de Canterbury (este de Kent) y de la Ilesia d'Inglaterra, según centru focal de la Comunión Anglicana.
 
Abadía de Westminster.

En creencies y práutiques, la Ilesia d'Inglaterra entemez diverses formes y tradiciones: En delles de les sos congregaciones, l'adoración y la lliturxa son bien paecíes a les que practica'l catolicismu romanu dende'l Vaticanu II (vease High Church), pero n'otres ye difícil estremar ente les formes puramente anglicanes y les espresiones d'otros cuerpos evanxélicos (vease Low Church). La constitución anglicana afirma, sicasí, munches creencies teológicamente conservadores, la so espresión llitúrxica d'adoración ye tamién bien tradicional y la so organización basar na conveniencia de caltener una xerarquía episcopal histórica d'arzobispo, obispo y diócesis.

Na opinión de munchos, la Ilesia d'Inglaterra estrémase especialmente por tener como principal heriedu la so amplitú de criteriu y el so liberalidad. Por ello anguaño, les sos creencies y práutiques estrémense cada vez más de les Anglu-Católiques, que siguen acentuando la lliturxa y los sacramentos, y non los servicios centraos na prédica, nin aquellos onde s'incorporen testimonios de vida a la manera evanxélica nin menos aquelles xuntes de avivamientu mesmes de carismáticos y pentecostales. Pero esta “broad church" d'Inglaterra (Ilesia amplia) fai frente d'esta manera a los emerxentes desafíos doctrinales que'l desenvolvimientu de la sociedá moderna trai consigo, tales como los conflictos con al respeutive de la ordenación sacerdotal de muyeres (aceptada en 1992 y exercida en 1994), o la disputa sobre la situación del cleru homosexual non aceptáu pola gran mayoría anglicana. En xunetu de 2005 esti tipu de divisiones remaneció con más fuercia cuando'l Sínodu Xeneral votó'l procedimientu pa dexar, a medianu plazu, la consagración de muyeres como obispos, lo que produció qu'en febreru de 2006 el mesmu Sínodu votara de forma apolmonante a favor d'una esploración adicional que dexara tamién establecer un esquema institucional que facultara a cada parroquia la decisión autónoma de nun aceptar un obispu muyer y optar por un home nel so llugar.[1]

Gobiernu y alministración editar

 
El Reverendísimo Justin Welby foi'l centésimu quintu Arzobispu de Canterbury hasta marzu de 2013.

La cabeza espiritual de la Ilesia d'Inglaterra ye'l Arzobispu de Canterbury, que ye amás Obispu Primáu de toa Inglaterra y Metropolitanu de la Provincia de Canterbury. Ye tamién focu d'unidá pa la Comunión Anglicana, fraternidá mundial d'ilesies nacionales y rexonales independientes que lu reconocen como primero ente los sos pares. Justin Welby, un ex executivu de la industria petrolero, foi nomáu'l 9 de payares de 2012 105º Arzobispu de Canterbury. Pela so parte, el monarca británicu (anguaño Sabela II) ostenta'l títulu constitucional de “Gobernador Supremu de la Ilesia d'Inglaterra”.

La Ilesia d'Inglaterra tien un cuerpu llexislativu, el Sínodu Xeneral. Los resoluciones del Sínodu tienen de ser aprobaes (pero non enmendadas) pol Parllamentu del Reinu Xuníu antes de recibir el consentimientu real y convertise en parte de la llei inglesa. La Ilesia tien tamién el so propiu sistema xudicial, conocíu como Les Cortes Eclesiástiques, que formen parte del sistema xudicial británicu y tienen facultaes especiales no referente al cuidu de les ilesies y los sos campusantos y a la disciplina del cleru.

Amás d'Inglaterra puramente tal, la xurisdicción de la Ilesia d'Inglaterra estender a la Islla de Man, les Islles de la Canal y delles parroquies del condáu galés de Flintshire. N'años recién, congregaciones expatriadas en territoriu continental européu formaron la denomada Diócesis n'Europa.

== Nomamientos Tolos rectores y vicarios de la Ilesia d'Inglaterra son propuestos por patrocinadores, que pueden ser individuos privaos, cuerpos corporativos (tales como catedrales, universidaes o fideicomisos), por un obispu o por daquién designáu pola Corona. Sicasí, nengún clérigu puede ser nomáu nin ser instaláu nuna parroquia ensin emprestar el Xuramentu de llealtá a La so maxestá ("Oath of Allegiance to Her Majesty"), y el Xuramentu d'Obediencia Canónica ("Oath of Canonical Obedience") en toles coses llegal y honestu al obispu. Depués, suel ser el archidiácono quien instala al acabante nomar na posesión del so cargu (incluyendo ilesia y casa clerical). Más embaxo na xerarquía eclesiástica, los curatos son designaos polos rectores y vicarios antes señalaos, pero si trátase solo d'un "sacerdote a cargu", entós puede facer l'obispu direutamente, tres consultes col patrocinador respeutivu. Dellos clérigos catedralicios, sicasí, son designaos pola Corona (dependiendo de la catedral que se trate), otros pol Obispu, pol Deán o pol Capítulu de la catedral respeutiva.

El procesu de designar a los obispos diocesanos ye democráticu y ye más complexu, y ye supervisáu por un cuerpu llamáu Comité de Nomamientos ("Crown Nominations Committee") y pol primer ministru del Reinu Xuníu (qu'actúa en nome de la Corona) pa la so correuta considerancia.

Historia editar

La Ilesia d'Inglaterra remonta la so hestoria a los primeros sieglos de la Cristiandá, y sabemos que para 180 taba yá establecida la diócesis de Londres. Les evidencies arqueolóxiques demuestren un cristianismu bien ceo, lleváu a les islles Britániques de xuru por esclavos de los asentamientos romanos o por cristianos que fuxíen a les islles Britániques pa lliberar de la persecución, probablemente al traviés de les rutes comerciales del estañu compartíes con Irlanda y España, y esistió independientemente al igual que munches otres comunidaes cristianes d'esa era. Los rexistros señalen la presencia d'obispos británicos qu'asistieron al Conciliu de Arles nel 314 y, muncho más destacable, Gran Bretaña foi'l llar de Pelagio, que les sos enseñances (Pelagianismo) enfrentáronse y casi ganaron la doctrina sobre'l pecáu orixinal desenvuelta por Agustín d'Hipona.

De tala forma que cuando llega San Agustín de Canterbury con una misión de monxos nel añu 597, pa "evanxelizar" a los pueblos Anglos, atopar con una ilesia yá establecida, anque totalmente nativa. A esta primer ilesia conózse-y como Ilesia Celta.

Cola ayuda de los cristianos de Kent, el misioneru fundó la so ilesia en Canterbury, antigua capital del reinu (agora ye Maidstone), y foi'l primer arzobispu de la sede.

Simultáneamente, la Ilesia Celta de San Columba siguió evanxelizando Escocia. Asina, la Ilesia Celta y la ilesia Continental, trayida por San Agustín, mientres un sieglu trabayaron en forma conxunta, hasta que por cuestiones práutiques fundir nel Sínodu de Whitby nel añu 644.

Mientres los sieglos siguientes, el sistema continental introducíu per San Agustín de Canterbury absorbió gradualmente a les ilesies cristianes celtes presistentes.

 
Sabela I d'Inglaterra, retratada por Nicholas Hilliard en 1585.

La ilesia d'Inglaterra surde de la Ilesia Católica Romana al dixebrase d'ella en 1534, mientres el reináu d'Enrique VIII. Una separación teolóxica venía xestándose metanes la Ilesia británica al traviés de movimientos como'l de los Lolardos, pero la Reforma Inglesa ganó verdaderu sustentu políticu cuando Enrique VIII quixo "anular" el so matrimoniu con Catalina d'Aragón (d'alcuerdu al Derechu canónicu). So presión del sobrín de Catalina, l'emperador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu Carlos V, el Papa Clemente VII, primeramente favorable a la solicitú, refugar y, finalmente, el rei Enrique VIII, anque teológicamente un católicu romanu devotu (proclamáu "Defensor de la Fe" polos sos ataques al Luteranismu), decidió convertise en Xefe Supremu de la Ilesia d'Inglaterra p'asegurar l'anulación del so matrimoniu.

Enrique caltuvo una fuerte preferencia pola lliturxa católicu-romana tradicional mientres el so reináu. Los reformadores protestantes nun pudieron realizar práuticamente nengún cambéu nes doctrines y práutiques de la Ilesia d'Inglaterra sol so mandatu. Pero mientres el reináu del so fíu, Eduardu VI (1547-1553), la ilesia aportó a teológicamente protestante anque fuera solo hasta retornar a la Ilesia Católica Romana mientres el reináu de la reina María I en 1555 (que foi moteyada polos sos detractores como "María la Sanguinaria" - Bloody Mary). L'establecimientu, sol gobiernu d'Elizabeth I (a partir de 1558) d'una Ilesia d'Inglaterra claramente protestante, pero moderada (pos reconocía'l so heriedu católica y apostólica), dexó consolidala llegalmente (conforme al Estáu y parte d'él) y dexa-y afaer dientro de la so comunión a una amplia gama de posiciones teolóxiques, lo cual foi, de magar, una de les sos carauterístiques esenciales.

Asuntos Sociales editar

La Ilesia d'Inglaterra, dende l'añu 1993, ordenó a les muyeres sacerdotises.[2] En 2015, la ilesia aprobó de la consagración de les muyeres obispas y la primera obispa de la denominación ye la Rev. Libby Lane.[3] Tocantes a la sexualidá humana, tamién como na Comunión Anglicana entera, esistió un gran alderique. Oficialmente, la Ilesia d'Inglaterra solamente oficia matrimonios heterosexuales. Sicasí, dende'l 2005 delles congregaciones anglicanes ufiertaron una bendición o una ceremonia d'oración pa les pareyes homosexuales.[4] El 2016, la Ilesia d'Inglaterra de nuevu dedicóse a aldericar el matrimoniu nel Sínodu Xeneral.[5]

Iglesias rellacionaes editar

La Ilesia d'Inglaterra tien una ilesia hermana n'Irlanda, la Ilesia d'Irlanda, que tamién esperimentó reformes mientres el sieglu XVI. Pero a diferencia de asoceder n'Inglaterra, la mayor parte de la población nun tuvo acordies con estos cambeos y prefirió xuntase a la Ilesia Católica Romana. Sicasí, la Ilesia d'Irlanda caltuvo la so situación d'ilesia oficial nesa nación hasta 1871. Na actualidá sigue entamándose y considerando a sigo mesma como una ilesia pa toa Irlanda.

N'Escocia, la Ilesia d'Escocia ye reconocida llegalmente como la "ilesia nacional" anque la so situación llegal nun funcionar de la mesma manera que'l de la Ilesia d'Inglaterra. La Ilesia d'Escocia tien un sistema de gobiernu de tipu Presbiterianu. Una pequeña Ilesia Anglicana esiste tamién n'Escocia, denomada Ilesia Episcopal Escocesa, que ta en completa comunión cola Ilesia d'Inglaterra. La so hestoria ye complicada, incluyendo periodos de promoción oficial y tamién de persecución. Por causa de la so asociación col Jacobitismo tuvo tamién que funcionar dalgún tiempu de manera clandestina.

Cuando la Ilesia Episcopal nos Estaos Xuníos d'América independizar de la Ilesia d'Inglaterra tres la Guerra d'Independencia, los líderes ingleses nun creyeron que fora llegalmente posible la consagración de nuevos obispos anglicanos a quien nun se riquir el xuramentu habitual de llealtá a la corona británica. Poro, fueron los obispos "non juramentados" de la entós non reconocida Ilesia Episcopal Escocesa quien consagraron a los primeros obispos estauxunidenses, hasta qu'una nueva llexislación fixo posible que la Ilesia d'Inglaterra relaxara la so política al respeutu.

La Ilesia de Gales, primeramente una parte de la Ilesia d'Inglaterra, dixebrar d'ella en 1920 y coles mesmes tresformóse en miembru independiente de la Comunión Anglicana.

La Ilesia d'Inglaterra atópase en completa y total comunión con otres ilesies na Comunión Anglicana, y xebradamente colos otros signatarios de la Comunión de Porvoo. La Ilesia d'Inglaterra tien tamién membresía plena na Conferencia d'Ilesies Europees.

 
Emblema de la Comunión Anglicana na Catedral de Canterbury.

Iglesias hermaniaes cola Ilesia d'Inglaterra editar

Toes los trenta y ocho provincies de la Comunión anglicana son independientes, caúna col so propiu Obispu o Arzobispu Primáu y la so propia estructura de gobiernu. Estes provincies pueden tomar la forma d'ilesies nacionales (por casu, en Canadá, Uganda o Xapón) o arrexuntar un ciertu númberu de naciones (tales como Indies Occidentales, África Central, Sureste d'Asia o Conu Sur d'América). Les provincies de la Comunión anglicana, n'orde alfabéticu, son les siguientes:

Amás, hai seis ilesies extraprovinciales, cinco de les cualos tán so l'autoridá del arzobispu de Canterbury como arzobispu metropolitanu.

Amás ta acomuñaes les ilesies que pertenecen a la Unión d'Utrecht, que non tán so l'autoridá del arzobispu de Canterbury como arzobispu metropolitanu, pero si reconocen munchos de los alcuerdos de mancomún:

Tamién tán acomuñaes toles ilesies que pertenecen a la Comunión de Porvoo, salvo les que pertenecen oficialmente a la Comunión Anglicana qu'en cuenta de ser acomuñaes son ilesies de plenu derechu de la Comunión Anglicana:

Otres ilesies que participen como observadores son:

Emblema de la Comunión Anglicana editar

La Comunión Anglicana utiliza la Rosa de los vientos como'l so símbolu o emblema, representando asina'l so algame mundial y naturaleza descentralizada. Sobre ella figura, tal como nun escudu d'armes eclesiásticu, la mitra episcopal; nel centru apaez una Cruz de San Jorge conmemorando los oríxenes de la Comunión Anglicana na Ilesia d'Inglaterra. El lema en griegu, Ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς (“La verdá va llibertavos”) ye una cita del Evanxeliu según San Juan 8,32. Esti emblema foi diseñáu por Edward Nason West, canónicu de la catedral de San Juan el Divín na ciudá estauxunidense de Nueva York.

Situación financiera editar

 
La Catedral de Hereford ye una de los cuarenta y tres catedrales de la Ilesia d'Inglaterra, munches con hestories que daten de sieglos.


La Ilesia d'Inglaterra, anque ye la ilesia oficial d'esi país, nun recibe nengún financiamientu direutu del gobiernu británicu. Les donaciones constitúin la so fonte más importante de recursos financieros, anque tamién se sofita fuertemente nes rentes aniciaes poles sos variaes dotaciones históriques. Hacia l'añu 2005, la Ilesia d'Inglaterra envaloró les sos egresos[6] totales n'alredor 900 millones de llibres esterlines.

Históricamente, les parroquies recaldaron y alministraron individualmente la mayor parte de los recursos de la Ilesia, ye por ello que'l salariu de los clérigos variaba según la bayura financiera de cada parroquia, y dalgunes d'elles fixeron especialmente pruyíes. Delles diócesis tamién alministraron activos considerables: La diócesis de Durham, por casu, tuvo tal bayura de recursos y de poder políticu, que'l so obispu foi conocíu como Príncipe-Obispu. Dende la segunda metá del sieglu XIX, sicasí, la Ilesia d'Inglaterra fixo esfuercios notables por igualar la situación financiera de les sos diócesis y parroquies. El cleru, por casu, recibe na actualidá estipendios estándares pagos dende los fondos diocesanos. Mentanto, la Ilesia movió la mayoría de los sos ingresos a la inversión n'activos rentables (nel pasáu a bienes inmobiliarios y tierres, más apocayá al mercáu accionario y financieru) y lliberó dafechu al cleru individual y a los obispos del cuidu d'estos asuntos p'apurrilos a un cuerpu de Comisiones de la Ilesia, qu'utiliza estos recursos p'arreglar tamién una amplia gama de gastos non parroquiales, incluyendo les pensiones del cleru y los costos del caltenimientu de catedrales y palacios episcopales. Estos fondos d'inversiones[7] xuben a casi 4.000 millones de llibres y xeneren rentes por unos 164 millones de llibres cada añu (datos del 2003), alredor d'un quintu de les rentes totales de la Ilesia.

Les Comisiones de la Ilesia apurren recursos financieros en calidá de concesión a les parroquies locales, pero la mayor parte de la carga financiera pol caltenimientu de les ilesies y el trabayu parroquial local inda se sostién na parroquia y la diócesis respeutiva, que resuelve les sos necesidaes con donaciones. Les donaciones direutes a la Ilesia (ensin incluyir heriedos) algamen alredor de 460 millones de llibres per añu, ente que los fondos de reserva de les parroquies y diócesis xeneren otros 100 millones de llibres. Los fondos recaldaos en parroquies locales espliquen casi tou esti dineru donáu, y la mayor parte d'ellos permanecen na parroquia, de cuenta que los recursos disponibles pa les parroquies inda varien descomanadamente, según el monto de donaciones que pueda recaldar.

La mayor parte de les parroquies apurren una parte de los sos ingresos a la diócesis respeutiva a manera de 'cuota', y anque esti pagu nun ye daqué obligatoriu, les diócesis animar fuertemente y planien los sos presupuestos incluyéndolos; les parroquies xeneralmente namái s'abstienen de pagar cuando son incapaces de recaldar los fondos abondos o, dacuando, como un actu de protesta específicu. Magar el pagu de los gastos diocesanos cuerre por cuenta de los fondos diocesanos, esos fondos tamién apurren la paga del cleru y los gastos d'agospiamientu (los cualos totalizan alredor de 260 millones de llibres per añu considerando a toles diócesis), lo cual significa que, finalmente, les condiciones de vida del cleru dependen inda, hasta ciertu puntu, del financiamiento específicu de cada parroquia.

 
La catedrales vieyo y nuevo de Coventry. La catedral nueva foi construyida xunto a les ruines de la vieya, que foi destruyida mientres la Segunda Guerra Mundial.

Anque ye rica n'activos fixos, la Ilesia d'Inglaterra tien qu'ocupase y caltener los sos millares d'ilesies por tola nación -- la parte del lleón del heriedu arquiteutónicu d'Inglaterra. Como'l númberu de congregantes atópase anguaño deteníu en niveles relativamente baxos y les cuentes de caltenimientu aumenten mientres los edificios fáense cada vez más vieyos, munches d'estes ilesies nun pueden autosustentarse económicamente. A esti problema añade'l fechu de que, pola so importancia histórica y arquitectónica, faise difícil vendeles. Nes últimes décades, les catedrales y otres ilesies famoses resolvieron dalgunos de les sos costos de caltenimientu gracies a concesiones d'organizaciones tales como la English Heritage (Heriedu inglés); pero la mayoría de les pequeñes ilesies parroquiales dependen dafechu de les sos congregaciones y de les recaldaciones benéfiques locales (el gobiernu, sicasí, apurre una cierta ayuda so la forma de deducciones impositives, por casu, un reembolsu del 100% del IVA pa los gastos por renovación a los edificios relixosos).

Amás de los edificios consagraos, la Ilesia controla numberosos edificios ancilares xuníos o acomuñaos a les ilesies, incluyendo un bon númberu de residencies clericales, según vicaríes y rectorías. Tamién se deben considerar les residencies episcopales (llamaes palacios) pa cada unu de los 114 obispos de la Ilesia d'Inglaterra. En dellos casos, esti nome ye dafechu conveniente, pos, edificios como'l Palaciu de Lambeth del Arzobispu de Canterbury en Londres o'l Vieyu Palaciu de Canterbury ("Old Palace") tienen dimensiones verdaderamente palaciegues, al igual qu'otros, como'l Castiellu d'Auckland del Obispu de Durham, que tien 50 habitaciones, un enorme salón de llacuaes y 12 Has. de xardinos y parques. Sicasí, munchos obispos consideren desavenientes los antiguos palacios pa les necesidaes y formes de vida actuales, y les sos "palacios episcopales" son cases comunes y corrientes de cuatro dormitorios. Munches diócesis que caltuvieron grandes palacios empleguen bona parte del espaciu pa oficines alministratives, mientres los obispos y les sos families viven en departamentos pequeños dientro del palaciu. Nos últimos años, delles diócesis tamién aprovecharon l'espaciu sobrante y el grandor de los sos palacios p'arrendalos como centros de conferencies.

Los trés magníficos palacios episcopales mentaos enantes - Palaciu de Lambeth, Vieyu Palaciu Canterbury y el Castiellu d'Auckland - sirven na so mayor parte como oficines pa l'alministración de la Ilesia y sales de conferencies, y solo en menor grau pa residencia personal d'un obispu. El tamañu de les cases episcopales viénose contrayendo fuertemente y los sos presupuestos pa personal de serviciu y eventos sociales aportaron a una fraición minúscula del so nivel decimonónicu.

Referencies n'inglés editar

  1. Church votes overwhelmingly for compromise on women bishops - news from ekklesia | Ekklesia
  2. «The women priests alderique». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de marzu de 2015. Consultáu'l 19 d'abril de 2016.
  3. «Libby Lane: First female Church of England bishop consecrated - BBC News» (inglés). Consultáu'l 19 d'abril de 2016.
  4. Correspondent, By Jonathan Petre, Religion. «Church blessing for homosexual vicar». Consultáu'l 19 d'abril de 2016.
  5. «Church of England's centuries-old teaching on marriage 'up for discussion' to accommodate same-sex couples». Consultáu'l 19 d'abril de 2016.
  6. «Funding the Church of England». The Church of England Website. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015.
  7. «Annual Report 2005». The Church of England Website.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar