Impresionismu musical

La música impresionista ye l'enclín musical que surdió en Francia a finales del sieglu XIX. El nome Impresionismu yá s'usaba antes pa denominar a la pintura de los años 1860 - 1870, una y bones les carauterístiques de dambes artes yeren bien similares. Los dos únicos autores a los que podemos llamar impresionistes naquella dómina son Claude Debussy y Déodat de Séverac, anque esti postreru nun ta tan reconocíu como gran parte d'autores posteriores. Sicasí, Claude Debussy ye l'autor impresionista más bultable, xunto colos tamién franceses Maurice Ravel y Erik Satie.

Impresionismu musical
movimiento musical (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos del Impresionismu editar

La música, yá dotaba de complexos sistemes harmónicos dende l'Antigua Grecia, onde s'usaben aproximao 7 escales. Estes escales pasaron de Grecia a Roma y socesivamente a la Ilesia Católica. Estes yeren frecuentemente utilizaes nel cantar llano y na música medieval. Pero al llegar el periodu barrocu, solo caltuviéronse dos d'estes escales (coles sos respeutives variaciones): la escala mayor (o xónica) y la menor (o eólica). Pero los años pasaron, y al llegar el posromanticismu, autores como Gabriel Fauré o Camille Saint-Saëns esperimentaron con estes escales y col timbre (aspeutu que más tarde sería esencial nel impresionismu) d'una manera pionera, pero ensin afondar demasiáu.

A finales del sieglu XIX, la vanguardia y el progresu nunca tuvieren tanta repercusión, tanto en política y en sociedá como nel ámbitu artísticu. En música, como en pintura, surdió l'impresionismu, la llibertá absoluta harmónica y ritmicamente (respetando unos parámetros primeramente fitos, pero manipulables en cualquier momentu) y l'esperimentación fueron los dos carauterístiques principales d'esti movimientu. Ensin dulda, Claude Debussy ye en gran parte'l creador, y autor por excelencia del impresionismu, y Francia el trubiecu d'esti movimientu.

Aspeutos del Impresionismu editar

 
Obra del pintor francés Claude Monet onde se retrata Parllamentu británicu.

L'impresionismu, tantu en música como n'otres artes, surde a partir de la idea d'espresar les idees d'una manera en ciertu mou suxurida. De cerca vense manches y de lloñe crea una figura por dicilo asina. Por casu, Na primer fotografía, puede reparase el Parllamentu británicu retratáu d'una manera nel qu'apenes se puede albidrar la so forma.

Aspeutos de la música del impresionismu editar

Syrinx de Claude Debussy
  • Un tempo más llibre, y con capacidá d'un rubato a gustu del intérprete (siempres respetando les indicaciones del autor).
  • Usu de los maneres, introduciendo numberoses variaciones de cada unu, ya inclusive inventándolos (como na obra Syrinx pa solu de flauta, de Claude Debussy). Non yá utilícense maneres clásicos, yá que tamién ye bien frecuente atopar escales propies de distintes etnies (Como nel tercer movimientu de Ma mère l'oi de Maurice Ravel, Laideronnette, l'impératrice des Pagodes).
  • Esperimentar col timbre, convirtiendo a este nel factor más importante de la música impresionista. D'esta manera, consiguíense efeutos nunca vistos antes na música. El preludiu de Claude Debussy La Cathédrale Engloutie ye un claru exemplu de los distintos timbres y sensaciones que pueden escuchase nuna mesma obra, interpretáu equí por Maurizio Pollini.
Nun esiste una teoría. Namái tienes qu'escuchar. El placer ye la llei. Gústame la música con pasión. Y porque me gusta tratu de lliberar de les tradiciones maneres que la afueguen. Ye un arte llibre que brota - un arte al campu, ensin llendes, como los elementos, el vientu, el cielu, el mar. En nengún casu tien de ser zarráu y convertíu nun arte académico.

Autores como Gabriel Fauré o Camille Saint-Saëns atrever a esperimentar cola música de la so dómina, y a crear daqué distinta a les obres d'entós. Pero foi Claude Debussy el primeru en crear una música totalmente distinta a l'anterior, y nunca antes escuchada.


Claude Debussy editar

Ensin dulda, Claude Debussy ye l'autor impresionista por excelencia, creador d'una de les músiques más poderoses y más orixinales de la hestoria, que nos tresporta a espacios más propios de la mitoloxía de l'Antigua Grecia, o de los suaños, siempres ensin escaecer la esencia del París bohemiu de finales del sieglu XIX. La so música ye en ciertu mou "brumosa", remembrando cantares alloñaos y ecos, y constantemente cambiante ya impredicible.

Otra de les carauterístiques esenciales na so música, ye la creación d'un motivu musical senciellu y repetitivu al empiezu, que va variando a lo llargo de tola obra, y anque nun se perciba a güeyu, ta presente en toes y cada una de les frases d'esta.

En munches ocasiones consideróse-y Simbolista, en llugar d'Impresionista. Dizse tamién que Debussy prefería a pintores acuarelistes como Constable y Turner primero que a los pintores impresionistes de la so dómina, y que yera nos sos cuadros nos qu'atopaba lo qu'él quería faer cola so propia música.

Cuando Claude Debussy estudiaba nel conservatoriu de París dende la edá de los 10 a los 22 años, munchos consideráron-y un rebelde pol so tratu cola disonancia y el so desdeñu poles formes establecíes. Según cúntase, mientres un recital de Beethoven, dirixir a un amigu, tamién estudiante, y díxo-y «Vamos, empecemos a anovar»
Ruth Ruggles Akers, críticu musical. Revista Vive la France, 2010

Maurice Ravel editar

Joseph Maurice Ravel (Ciboure, Labort, 7 de marzu de 1875-París, 28 d'avientu de 1937) foi un compositor francés del sieglu XX. La so obra, frecuentemente venceyada al impresionismu, amuesa amás un coraxosu estilu neoclásicu y, dacuando, traces del espresionismu, y ye el frutu d'un complexu heriedu y d'afayos musicales que revolucionaron la música pa pianu y p'orquesta. Reconocíu como maestru de la orquestación y por ser un meticuloso artesanu, cultivando la perfeición formal ensin dexar de ser coles mesmes fondamente humanu y espresivu, Ravel sobresalió por revelar «los xuegos más sutiles de la intelixencia y les efusiones más ocultes del corazón» (-y Robert)

Principales obres impresionistes editar

Claude Debussy editar

Isaac Albéniz editar

Manuel de Falla editar

Maurice Ravel editar

Tamién los neños del coru y otres más obres.

Erik Satie editar

  • 3 gymnopédies, pa pianu, ente les que destaca'l primer movimientu, Premiére Gymnopédie (1888).
  • 6 gnossiennes, pa pianu (1890).
  • Je te veux (Te preciso), valse pa pianu (1902).

Joaquín Turina editar

  • Dances fantástiques, pa orquesta (1919).
  • Sevilla, pa pianu (1908).

Otres obres impresionistes editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar