La India portuguesa (en portugués tamién Estáu da Índia) yera'l conxuntu de posesiones portugueses na India. Na dómina de la independencia india en 1947, la India portuguesa incluyía dellos enclaves na mariña occidental, incluyendo Goa, según los enclaves costeros de Damán (en portugués Damão) y Diu, y los enclaves de Dadra y Nagar Haveli, que tán nel interior. Los territorios de la India portuguesa, tamién formaron parte del imperiu español ente 1580 y 1640, tres la unificación ente España y Portugal cola Unión Ibérica. De cutiu recibíen el nome coleutivu de Goa, una y bones esta foi la principal plaza comercial.

India portuguesa
(de 1505 a 1961)
colonia alministrativa
Alministración
Reinu[[Reinu de Portugal|{{{2}}}
Capital Panaji (de 1843 a 1961)
Goa Vieja (es) Traducir (hasta 1843)
Goa
Xeografía
Coordenaes 2°11′20″N 102°23′04″E / 2.1889°N 102.3844°E / 2.1889; 102.3844
Economía
Moneda rupia indo-portuguesa (es) Traducir y escudo indoportugués (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

L'estáu de la India portuguesa foi constituyíu col nomamientu del primer virréi, Francisco de Almeida, primeramente establecíu en Kochi, seis años dempués de la llegada de Vasco da Gama a la India. Tres la espansión territorial efectuada en 1510 por Afonso de Albuquerque, que conquistó Goa, recibió'l nome oficial d'Estáu Portugués de la India (Estáu Português da Índia).

Mientres dos sieglos tomó toles posesiones portugueses n'Índicu, namái en 1752 Mozambique dispunxo de gobiernu propiu y en 1844, l'Estáu Portugués de la India dexó d'alministrar los territorios de Macáu, Solor y Timor, viéndose confináu a la India.

Portugal detentó los derechos sobre varios enclaves de la mariña india dende la dómina de Vasco da Gama. Ente estos territorios incluyíense:

Mapa de la evolución de la India Portuguesa.

Antes de la independencia de la India en 1947 caltenía Goa, Damán, Diu, y Dadrá y Nagar Haveli, perdió esti últimu territoriu en 1954 y los trés restantes places n'avientu de 1961, cuando fueron ocupaos pola Unión India, (anque Portugal namái reconoció la ocupación tres la Revolución de los Claveles en 1975), terminando asina, tres cuatros siglo y mediu, l'Estáu Portugués de la India.

Economía editar

 
Moneda española con resello circular de la India Portuguesa.

La falta de monedes nes colonies portugueses de la India fixo común la práutica de contramarcar distintes pieces estranxeres coles mires de revalorizar el so valor y dexar la so circulación en dichos territorios. Les primeres contramarcas se estamparon sobre xerafines nel añu 1684, y consistíen nuna cruz dientro d'un círculu y cruz de puntos. La segunda contramarca, utilizada en 1770, yera circular y contenía l'escudu de Portugal. El 15 de xunetu de 1831 coles mires de verificar l'autenticidá de les monedes de 1 y ½ tanga, ordenar por decreto ley que se marcaren toles pieces con lleenda “P.R.809”. La sigla “P.R.” faía referencia a “Portaria Rexistrada”, y el númberu “809” al númberu de rexistru. Del 4 al 26 de xunetu de 1832 empezóse otru acuñamientu que consistió nun punzón con escudu de Portugal y la sigla “A.P-T” (Asia Portuguesa). Nun principiu esta contramarca utilizóse namái sobre monedes de cobre, pero depués tamién se estampó sobre monedes de plata. Coles mires de revalorizar les monedes de cobre, nel añu 1850 volver a contramarcar con punzón circular les pieces de 15, 30 y 60 tangues.[1]

 
Moneda de la India Portuguesa, emitida en 1959.


Referencies editar

  1. José Antonio de la Fuente: "La plata de la Nao de China", Muséu d'Arte Oriental de Salamanca, imprenta comercial Segovia, 2008.

Enllaces esternos editar