La IndyCar Series ye la categoría de monoplaces más importante de los Estaos Xuníos, surdida orixinalmente sol nome de Indy Racing League hacia l'añu de 1996 en pleitu a la discrepancia poles polítiques cola organización CART, lo cual convirtióse nuna competición alterna y que pudiera competir frente a la categoría hermana y pa poder apostar carreres en circuitos de tipu óvalu, siquier nos sos entamos. En 2008, cuando la Champ Car (enantes CART) quedó en bancarrota y fundióse (o reunificó) cola IndyCar, el campeonatu arriquecer de nuevu con competiciones en circuitos permanentes y circuitos caleyeros.

IndyCar Series
Xeneral
Tipu de competición serie de competición de automovilismo (es) Traducir
Deporte formula racing (en) Traducir
País Canadá
Estaos Xuníos
Organizador Indy Racing League (es) Traducir
Historia
Fundación 1996
Competición
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Gran parte del prestíu d'esti campeonatu vien por cuntar ente les sos pruebes coles 500 milles d'Indianapolis y tol campeonatu xira en redol a esa carrera. Nos sos entamos, la totalidá de les feches del campeonatu correr n'óvalos, onde se superen los 350 km/h de velocidad promedio. Dende la temporada 2005, incorpórense circuitos urbanos y autódromos, que superen en cantidá a los óvalos a partir de 2010.

Historia editar

 
El presidente y dueñu del Indianapolis Motor Speedway y xefe máximu de la serie IndyCar Series, Tony George.

Antecedentes editar

La Indy Racing League creóse cuando l'empresariu Tony George, dueñu d'Indianapolis Motor Speedway, decidió dixebrase de la CART, la organización que sancionara la IndyCar World Series dende 1979, debíu principalmente a que discrepaba cola política d'introducir más circuitos mistos en desterciu de los óvalos y la creciente participación de pilotos estranxeros. Tamién s'argumentaba que, a semeyanza de la Fórmula 1, la CART habíase vueltu demasiáu teunolóxica y taba apoderada polos equipos adineraos a cuenta de los más artesanales.

Los sos entamos editar

 
Les 500 milles d'Indianapolis son el principal eventu del campeonatu.

La serie esbozóse coles mires d'atraer a los meyores pilotos estauxunidenses, con un reglamentu d'automóviles qu'esixera presupuestos menores y produxera finales de carrera más apostaos qu'otres series.

Hai de solliñar que la USAC yera l'órganu fiscalizador de les 500 milles indianapolis y la IRL hasta a mediaos de 1997. La USAC foi criticada poles dos polémiques carreres indianpolis y Texas. Na edición 81 de les 500 milles de indianapolis onde hubo 35 autos ( en cuenta de 33) amás del final polémicu de carrera onde tony stewart cuto contra la paré faltando trés vueltes sacando la bandera mariella pero non el coche de seguridá y por ello la última vuelta foi rellanzada xuntu cola bandera blanca. Na siguiente carrera en Texas la USAC reconoció equivocadamente como ganador a Billy Boat y cuando arie luyendyk (el verdaderu ganador) foi a prostestar nel victory lane, foi afrelláu por aj foyt (xefe de boat y dueñu d'equipu) y dende entós quedóse col troféu de ganador. Cuando la Usac reconoció'l so error por un fallu nos sistemes de cronometraxe y que luyendyk yera'l ganador legitimo. En vista pol discutiniu de indianapolis y Texas, la USAC foi removida como fiscalizador de la serie y dende entós la serie fiscaliza les carreres.

Disputa llegal y reunificación con CART editar

 
Hasta 2002 los derechos sobre'l nome IndyCar pertenecíen a CART, con quien la Indy Racing League caltuvo disputes llegales.

Por cuenta de una disputa llegal con CART, la IRL foi incapaz d'utilizar el nome IndyCar (rexistráu pola Indianapolis Motor Speedway en 1992 y llicenciáu a CART) hasta finales de 2002. El 2003 adopta la denominación actual, IndyCar Series.

Ente 2002 y 2003, trés de los mesmos equipos qu'antes apoderaron la CART, Ganassi, Penske y Andretti Green, pasaron a la IndyCar xunto colos provisores de motores Honda y Toyota y numberosos pilotos estranxeros. Distintos circuitos dexaron d'allugar carreres de la CART y pasaron a recibir a la IndyCar.

En 2006, Toyota y Chevrolet abandonaron la categoría, dexando a Honda como únicu provisor de motores. Dallara quedó en 2007 como únicu provisor de xasis ente los equipos. A entamos de la temporada 2008, y arriendes de la bancarrota que sufrió la Champ Car World Series, dellos pilotos y equipos de la mentada categoría sumar a la IndyCar Series. La Champ Car quebró debíu al desinterés del públicu xeneráu pola llucha ente dambes categoríes, a cuenta de esto, aumentando cada vez más la popularidá de NASCAR nos Estaos Xuníos.

Actualidá editar

 
Competencia de la IndyCar en Xapón en 2008.

Entrín y non, los vehículos fueron siendo más rápidos y a midida que migraben equipos veníos de CART por cuenta de la comodidá de presupuestu, estos diben volviendo más rápidos.Pero esto traxo consecuencies dacuando nefastes, como la seguridá de los vehículos.

Tal ye'l casu de Paul Dana quien finó al cutir con Ed Carpenter na pista de Homestead depués d'un inicidente del segundu, entrín y non Carpenter quien foi'l que recibió'l golpe resultó con traumatismos de poca considerancia, pero Danna, finó hores más tarde. Igual asocedió en 2003, cuando depués del tarrecible accidente de Kenny Brack en Texas el pilotu Tony Renna finara nun accidente n'Indianapolis productu d'una salida de pista y de travesar la barda, finando nel actu.Anque nengún pilotu ta exentu d'un accidente pos hai munchos casos onde los pilotos salieron perbién llibraos como Buddy Rice en Chicagoland nel añu 2004, Kenny Bräck en Texas Motor Speedway en 2003, Ryan Briscoe en Chicagoland en 2005, y Dario Franchitti en Michigan y Kentucky en 2007.

En 2007 Danica Patrick convertir na única muyer en quedase cola pole position de les 500 milles d'Indianapolis. De la mesma, ye la única muyer en liderar vueltes nesti eventu y en ganar carreres de IndyCar.

Una vegada más pa la temporada final de 2011 de la IZOD IndyCar Series cobró la vida d'otru pilotu de carreres, el que nel momentu ganárase nesi mesmu añu, les 500 milles d'Indianapolis el pilotu Británicu Dan Wheldon.

Años más tarde, en 2017, Takuma Sato convertir nel primer xaponés en ganar les 500 milles d'Indianapolis. Esa mesma carrera, cuntó cola participación del pilotu de Fórmula 1 Fernando Alonso, quien participó con un auto del equipu Andretti Autosport col patrociniu de McLaren Honda. Magar amosar un bon nivel y clasificar en quinta posición, l'español remató nel puestu 24 por cuenta de un frayatu del so motor. De la mesma, aseguró que volverá competir en dicha carrera.

Reglamentu editar

Puntuación y orde del campeonatu editar

Al igual qu'otres disciplines, IndyCar premia con puntos según el llugar nel qu'un conductor termina una carrera. Los trés primeros pilotos tán dixebraos por diez y cinco puntos respeutivamente (vease la tabla d'esta seición). Los finalistes de cuartu a décimu llugar tán dixebraos por dos puntos cada unu. De la oncena a la vigésimoquinta posición tán dixebraos por un puntu cada unu. Tolos demás pilotos qu'empiecen la carrera reciben diez puntos. Los puntos de bonificación otorgar de la siguiente manera: un puntu pal pilotu que gana'l polu de cada carrera (sacante en Indianápolis), un puntu pa cualquier pilotu que conduz siquier una vuelta nuna carrera, y dos puntos adicionales de bonificación pal conductor que lidera la mayor cantidá de vueltes cada carrera.

Pa cada edición de les Indianápolis 500, los puntos de calificación otorgar pa los 33 coches en Indianápolis 500. La escala de puntos esmuz sobre la base de los equipos que califiquen pal tirotéu de los nueve primeros, depués baxando por velocidá y posición. A partir de 2014, el 500 d'Indianápolis agora da dos puntos por llugar d'acabáu.

Posición Puntos Posición Puntos Posición Puntos Posición Puntos
100 puntos 11° 38 puntos 21° 18 puntos 31° 10 puntos
80 puntos 12° 36 puntos 22° 16 puntos 32° 10 puntos
70 puntos 13° 34 puntos 23° 14 puntos 33° 10 puntos
64 puntos 14° 32 puntos 24° 12 puntos - -
60 puntos 15° 30 puntos 25° 10 puntos - -
56 puntos 16° 28 puntos 26° 10 puntos - -
52 puntos 17° 26 puntos 27° 10 puntos - -
48 puntos 18° 24 puntos 28° 10 puntos - -
44 puntos 19° 22 puntos 29° 10 puntos - -
10° 40 puntos 20° 20 puntos 30° 10 puntos - -

Sistemes de seguridá editar

Les banderes nel automovilismu polo xeneral, son imprescindibles, pos ye la manera en que los comisarios de pista comunicar colos pilotos. Los conductores deben de conocer y respetar les distintes banderes.

Bandera Descripción
  Bandera mariella
Periodu nel que se presenta una neutralización de carrera por cuenta de dalgún accidente o escombros na pista qu'interfieran col desenvolvimientu y sían una posible causa de futuros accidentes. Nun se dexen sobrepasos nesta bandera. Nos óvalos, significa la entrada del auto de seguridá. Nos circuitos mistos el direutor de la prueba amuesa dos banderes señalizando la entrada del auto de seguridá.
  Bandera azul con franxa mariella
Cuando un coche arrezagáu vénce-y el pase llibre al coche que va en lideralgu, y por tanto dexa al coche más rápidu que'l coche arrezagáu.
  Bandera verde
Entamu de carrera o reinicio tres una bandera mariella.
  Bandera colorada
Carrera paralizada por accidente, agua (nel casu de los óvalos) o mala traza de la pista.
  Bandera con rayes verticales marielles y coloraes
Indica aceite o cualquier oxetu o líquidu esnidioso que produza peligru pa los conductores.
  Bandera blanca
Última vuelta.
  Bandera a cuadros
Fin de la carrera.
  Bandera blanca con una cruz colorada
Alvertir de la presencia d'una ambulancia na pista o ayuda médica si ye necesaria.
  Bandera negra con cruz blanca
Indicar a un pilotu que foi descalificáu de la carrera o clasificacón por conductes extradeportivas o téuniques.
  Bandera colorada con una X mariella
Indica que los pits tán zarraos.
  Bandera negra
Esta bandera utilizar pa penalizar situaciones de carrera indebida o situaciones téuniques nos pits, xeneralmente, el pilotu ye obligáu a dir a los pits y siguir les pautes del procesu tributariu según seya la so sanción que va dende un stop and go (dentención na caxa de pit ensin nengún trabayu nel coche y establezse por un tiempu determináu) o por pasar en coche en movimientu pela zona de pits cuando'l coche entepasó la llende de velocidá o ye penalizáu por conducta antideportiva. Si presentar con bandera blanca, el coche dexa de ser calficiado na prueba hasta que se convierta en bandera negra con cruz blanca.

El coche de seguridá ye un vehículu de la organización que depende direutamente de la Direición de Carrera. La so función básica ye la de neutralizar les carreres p'arrexuntar a los participantes ante un incidente grave. La presencia del coche de seguridá na pista ye acompañáu d'una bandera mariella.

Diseñu del xasis editar

Un coche Dallara - Honda IndyCar, del equipu Penske Racing, coche que s'usó hasta'l 2011, una y bones el coche camudó en 2012.
El Dallara DW12, el nuevu coche de la IndyCar Series dende la temporada 2012, ye la resultancia del Proyeutu ICONIC, el proyeutu que se venceyó pa entrar na nueva decada dende'l 2012 como imaxe de renovación de la serie con mires a resaltar y resurdir de la serie d'autos monoplaza tipu Indy..
Coche del equipu Chip Ganassi en Detroit 2012.

Primeramente utilizáronse xasis Lola, Reynard y motores Cosworth Buick V6 y Mercedes ex CART de xeneración anterior. Col cambéu de nuevu reglamentu utilizáronse xasis G-Force Riley & Scott y Dallara con motores Oldsmobile(dempués Chevrolet), y Infiniti hasta 2002 pa dexar el pasu a Honda y Toyota. El provisor monopólico de neumáticos ye F Firestone. Los motores partieron como V8 de 4.0 llitros de cilindrada basaos en producción y llindaos a 10,500 rpm y con 700 hp. Del 2000 al 2004 camudaron a 3.5 y fueron netamente de carreres, tres los accidentes del 2004 incluyíu l'aciar de Tony Renna y el severu de Kenny Bräck baxaron a 3.0. Tres la llegada del etanol volvieron a 3.5.

Proyeutu ICONIC y les especificaciones del coche reglamentaries editar

Pa la temporada 2012, el Proyeutu ICONIC, ye'l proyeutu que foi presentáu en marcu de la edición 96° de les 500 milles d'Indianapolis de 2011, que ye l'actual coche que s'utiliza nos circuitos y ovalos, qu'a partir de la temporada 2012 ye'l coche reglamentariu pa tolos equipos, siendo Lotus, Honda y Chevrolet, los provisores de motores y el paquete aerodinámicu, xunto a Dallara la marca oficial del diseñu del xasis.

Motores disponibles editar

Dende la temporada 2012, los motores tienen un máximu de seis cilindros y 2,2 llitros de cilindrada, y van poder tar forníos con turbocompresores. Les marques qu'aproven dende la temporada 2012 los motores, son:

Estes marques (Con esceición de Lotus, que se retiró a la fin del 2012 por problemes colos sos motores, lo cual obligó a que munchos equipos a metá de temporada camudaren los sos motores impulsores) que de manera oficial un nuevu coche que yá nun precisa'l sistema d'aspiración por aire, y vuélvese al usu d'un motor turbo paecíu al utilizáu na Champ Car, pero siendo ésti una hibridación ente l'IndyCar d'entamos de la década de 1990 col coche Champ Car de finales de 1990, faciendo volver parcialmente a los raigaños tradicionales del carauterísticu diseñu clásicu de los coches Indy ganadores carauterísticos, pero con nueves teunoloxíes innovadores nel aspeutu aerodinámicos de cara al sieglu XXI. Amás va rematar la era del motor alimentáu per aire que se venía utilizando dende 1996. Estes marques tien contratu hasta 2013 con opción de prórroga.

La llista inicial de los posibles provisores orixinalmente taben en discutiniu con marques como Ford, Cosworth, y Mazda.[1] Honda convertir nel primer provisor en comprometese a aprovir motores pal 2012 y más allá. La so propuesta ye presentar un motor turbo V6 que va ser desenvueltu por Honda Perfomance Development.[2] El 19 d'agostu de 2010, Cosworth anunció'l so interés n'aprovir motores de cuatro cilindros en llinia.[3] El 12 de payares de 2010, Chevrolet foi confirmáu como provisor de motores pal 2012, que va aprovir un motor doble turbo V6.[4] El motor va ser construyíu nun esfuerciu conxuntu con Ilmor,[4] y va ser presentáu en sociedá con Penske Racing.[4] Chevrolet tamién va apurrir un kit aerodinámicu.[5]

El Tercer Provisor: Lotus editar

  • Lotus, quien se convirtiera nel tercer provisor de motores fuera anunciáu'l 18 de payares de 2010 nel Auto Show de Los Angeles, xustu antes de rematar dicha temporada 2010. Lotus construyó un motor n'asociación con Judd xunto a un kit aerodinámicu pa los coches que profulsó. El motor foi construyíu nuna asociación con KV Racing, sicasí, mientres la temporada 2012 esti motor presentó falta de fiabilidá, potencia y la marca retirar de la categoría a la fin del 2012[6][7]

Carrocería disponible editar

 
Coche mientres les Práutiques nel Gran Premiu de Detroit de 2012.

En 2012 los fabricantes de la carrocería anunciaren ser les marques de la temporada 2012:

Dende'l 2013, col fallíu intentu de Lotus na categoría, namái dos provisores van ser oficiales na categoría; prevese qu'en 2013 los equipos tengan llibertaes en cuanto al desenvolvimientu del paquete aerodinámicu, pero en collaboración coles mesmes marques:

Tocantes a los xasis, el que va ser d'usu oficial a partir de 2012, y que esta marca vieno siendo'l provisor oficial nos últimos años va ser siendo:

Les carreres editar

Circuitos editar

 
Trazáu más emblemáticu de la serie, el Indianapolis Motor Speedway, onde se realicen les famoses 500 milles d'Indianapolis.

El principal eventu del calendariu son les 500 milles d'Indianapolis, que se realicen nel Indianapolis Motor Speedway. Anque'l campeonatu acoyer dende 1996 y a pesar de que dicha pista correr dende 1909, se caraceriza como l'eventu principal por cuenta de la so antigüedá ya importancia, amás de ser el so dueñu, l'empresariu estauxunidense Tony George, l'artífiz de la serie. Tamién cumplió'l papel d'eventu principal de les series antecesores CART/IndyCar World Series (1979 - 1995), Campeonatu Nacional del USAC (1956 - 1978, 1980-1984 campeonatu interín de USAC, incluyíu dientro de la organización de CART/IndyCar World Series, solamente dedicábase a apurrir el premiu de les 500 milles), y el Campeonatu de l'AAA (1905 - 1955).

Tolos circuitos que visitaba la IndyCar Series yeren óvalos estauxunidenses. L'óvalu de Rafaela (Autódromu Ciudá de Rafaela), foi'l primeru fuera del país, en 1971. Na temporada 2005 añader por primer vegada circuitos mistos: el urbanu de San Petersburgu y los autódromos de Sears Point y Watkins Glen. Dos años más tarde sumáronse'l circuitu urbanu de Detroit y el autódromu de Mid-Ohio.

Por cuenta de la fusión con Champ Car, carreres como Edmonton y Long Beach xunir nel 2008 y Surfers Paradise foi una fecha non puntuable. Pela so parte. Detroit perdió la so carrera caleyera pa 2009 y xúnese Toronto. La temporada 2010 foi la primera en que los óvalos fueron minoría.[8] Sumóse una carrera caleyera en São Paulo, Brasil y otra nel autódromu de Barber en 2010, y un nuevu circuitu urbanu en Baltimore y el retornáu óvalu de New Hampshire en 2011. Los óvalos de International Speedway Corporation, propiedá de la familia France (dueños de Nascar), fueron abanadonados definitivamente'l 2011 por poca promoción.

* Na temporada 1996-1997, tantu Las Vegas como New Hampishire allugaron una carrera en 1996 y otra en 1997.

De siguío, van amosase los circuitos y ovalos que fueron parte de la serie:

Óvalos d'Estaos Xuníos
Ovalos fora d'Estaos Xuníos
  •   Motegi (2003 - 2010). (óvalu). (****)
  •   Rafaela (1971). (óvalu).


Circuitos mistos d'Estaos Xuníos


Circuitos fora d'Estaos Xuníos
  • (*) Eventu canceláu dempués de 13 vueltes.
  • (**) Eventu de 1999 suspendida.
  • (***) NP: Eventu Non Puntuable, Fora del Campeonatu.
  • (****) El Japan Indy 300 nun corrió nel trazáu oval, siendo sustituyíu pol trazáu permanente de Twin Ring Motegi que s'usa davezu pola MotoGP, por cuenta de serios daños al óvalu causaos pol terremotu de 2011 y el tsunami en Tōhoku.

Palmarés editar

Títulos per añu editar

Temporada

Campeón

Novatu del añu

Pilotu más popular

Pilotu Escudería Xasis
Indy Racing League (1996-2002)
1996(*)   Scott Sharp A.J. Foyt Lola Ford-Cosworth Nun se concedió Nun se concedió
  Buzz Calkins Bradley Reynard Ford-Cosworth
1996-1997(**)   Tony Stewart Menard G-Force Oldsmobile   Jim Guthrie   Arie Luyendyk
1998   Kenny Bräck A.J. Foyt Dallara Oldsmobile   Robby Unser   Arie Luyendyk
1999   Juan Pablo Montoya Ganassi Racing Dallara Oldsmobile   Scott Harrington   Scott Goodyear
2000   Buddy Lazier Hemelgarn Dallara Oldsmobile   Airton Voi Dar   Al Unser Jr.
2001   Sam Hornish Jr. Panther Dallara Oldsmobile   Felipe Giaffone   Sarah Fisher
2002   Sam Hornish Jr. Panther Dallara Chevrolet   Laurent Rédon   Sarah Fisher
IRL IndyCar Series(2003-2007)
2003   Scott Dixon Ganassi G-Force Toyota   Dan Wheldon   Sarah Fisher
2004   Tony Kanaan Andretti Green Dallara Honda   Kosuke Matsuura   Sam Hornish Jr.
2005   Dan Wheldon Andretti Green Dallara Fonda   Danica Patrick   Danica Patrick
2006   Sam Hornish Jr. Penske Dallara Fonda   Marco Andretti   Danica Patrick
2007   Dario Franchitti Andretti Green Dallara Fonda   Ryan Hunter-Reay   Danica Patrick
ICS IndyCar Series (2008 - Presente)
2008   Scott Dixon Ganassi Dallara Fonda   Hideki Mutoh   Danica Patrick
2009   Dario Franchitti Ganassi Dallara Fonda   Raphael Matos   Danica Patrick
2010   Dario Franchitti Ganassi Dallara Fonda   Alex Lloyd   Danica Patrick
Campeón (Troféu Copa Astor Nome del troféu dende 2011)
2011   Dario Franchitti Ganassi Dallara Fonda   James Hinchcliffe   Dan Wheldon
2012   Ryan Hunter-Reay Andretti Dallara Chevrolet   Simon Pagenaud   James Hinchcliffe
2013   Scott Dixon Ganassi Dallara Honda   Tristan Vautier   Tony Kanaan
2014   Will Power Penske Dallara Chevrolet   Carlos Muñoz   Juan Pablo Montoya
2015   Scott Dixon Ganassi Dallara Chevrolet   Gabby Chaves   Justin Wilson
2016   Simon Pagenaud Penske Dallara Chevrolet   Alexander Rossi   Bryan Clauson
2017   Josef Newgarden Penske Dallara Chevrolet   Ed Jones

Estadístiques editar

Escuderíes con más campeonatos editar

Xasis con más campeonatos editar

  • 1°)   Dallara: 19 (1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017)
  • 2°)   Panoz G-Force: 2 ('96-'97 y 2003)
  • 3°)   Lola: 1 (1996) *
  • 4°)   Reynard: 1 (1996) *
  • *: Campeonatu compartíu

Provisores de motores con más campeonatos editar

  • 1°)   Honda: 8 (2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011)
  • 2°)   Chevrolet: 6 (2002, 2012, 2013, 2014, 2015,2016)
  • 3°)   Oldsmobile: 5 (96-97, 1998, 1999, 2000, 2001)
  • 4°)   Toyota: 1 (2003)
  • 5°)   Ford-Cosworth : 1 (1996)

Máximos pilotos campeones editar

Notes editar

(*) Al rematar la temporada 1996, Scott Sharp y Buzz Calkins empataron por puntos. Como nun esistíen criterios de desempate, dambos fueron declaraos campeones.
(**) Esta temporada cubríen namái en 1996 la edición de la Indy 500 y en 1997 el restu del campeonatu, sicasí, en 1997 hubo competición de la Indy 500, non puntuable pa la temporada 1996/1997, sacante la carrera de 1996, pero la temporada 1996, anterior a la mesma (1996/1997) nun faía parte la Indy 500, que se corrió seya comoquier, y que vendría partir de la siguiente temporada.
† Pilotu popular a títulu póstumu.

Premios y Distinciones editar

Pal campeón de la IndyCar Series, anguaño dende'l 2011 implementóse un antiguu troféu de monoplaces americanu, la llexendaria Copa Astor, que yá fuera utilizada pa ciertes carreres respuendas por del Campeonatu Nacional de l'AAA nel pasáu, plantegaba utilizase el troféu de la Copa Vanderbilt que s'utilizaba orixinalmente nos últimos años de la Champ Car World Series y pa premiar a los ganadores de la USA 500, yá que nesa dómina dichu troféu surdió como respuesta al llexendariu troféu de la Copa Vanderbilt de mediaos de los años 20', 30's y 60's, y que comparte la mesma historia que la Copa Astor nel historial del Campeonatu de Monoplaces d'Estaos Xuníos, y xunto a la Copa Astor, concédense dos trofeos adicionales, el Troféu de Ovalos y el Trofeos de Circuitos, qu'hasta 2013 llevaben el nome de los llexendarios A.J. Foyt y Mario Andretti, que por diversu situaciones, dichos nome yá nun son utilizaos, sicasí, dende 2014 van siguir cumpliendo la mesma función pero nes sos respeutives especialidaes de circuitos. Adicionalmente, la marca de bébores Fuzzy's Ultra Premium Vodca va premiar col so propiu troféu al pilotu que llogre ganar la Triple corona del automovilismu de IndyCar al que llogre siquier ganar dos de los trés competencies puntuables o inclusive tres competencies na temporada, nos ovalos d'Indianapolis Motor Speedway, Pocono Raceway y nel Auto Club Speedway, toes elles carreres de 500 milles caúna.

Trofeos A.J. Foyt y Mario Andretti editar

Dende'l 2010 creóse un formatu adicional nel que se va premiar al pilotu que sume más puntos per un sitiu en circuitos ovales y por otru en circuitos mistos. Lleven el nome de Troféu A.J. Foyt y Troféu Mario Andretti respecticamente, escoyíos tres una seleición d'un comité y una votación del públicu. Sicasí, dende 2013 yá nun s'usen los nomes d'estos memorables pilotos de la historia del Campeonatu de Monoplaces d'Estaos Xuníos pa estos trofeos.

Añu
Troféu A.J. Foyt Trofeo Mario Andretti
2010
  Dario Franchitti
  Will Power
2011
  Scott Dixon
  Will Power
2012
  Ryan Hunter-Reay
  Will Power
Añu
Troféu de Ovalos
Troféu de Circuitos
2013
  Hélio Castroneves
  Scott Dixon
2014
  Juan Pablo Montoya
  Will Power
2015
  Juan Pablo Montoya
  Will Power
2016
  Josef Newgarden
  Simon Pagenaud

Dalgunos de los equipos notables de la IndyCar Series editar

Equipu Temporaes Activos Títulos Llograos
Chip Ganassi Racing (2000-Presente) 6 (2003; 2008-2011; 2013)
Andretti Autosport
Andretti Green/Team Green
(2003-Presente) 4 (2004-2005; 2007(*); 2012)
A.J. Foyt Enterprises (1996-Presente) 2 1996 (**) y 1998)
Penske Racing (2001-Presente) 2 (2006; 2014)
Panther Racing (1996-2014) 2 (1996 y 1998)
Bradley Motorsports (1996-2002) 1 (1996) (**)
Team Menard (1996-2003) 1 (1999')
Hemelgarn Racing (1996-2010) 1 (2000)
Otros Equipos
Equipu
Temporaes Activos
Dale Coyne Racing (2008-presente)
Dragon Racing(***) (2007-2013)
Vision Racing (2005-2010)
Ed Carpenter Racing (2012-Presente)
KV Racing Technology (2008-Presente)
Newman/Haas Racing (2008-2011)
Panther Racing (1996-Presente)
Patrick Racing (2004-2005)
Rahal Letterman Lanigan Racing (2004-2010; 2012-Presente)
Sam Schmidt Motorsports (2002-2003; Namái Indy 500: (2003-2010); 2011-Presente)
Forsythe Racing (2008)
Galles Racing (1996-2001)
HVM Racing (2008-2012)
Walker Racing (2008)
FAZZT Race Team (2008-2010)
Kelley Racing (1998-2004)
Dreyer & Reinbold Racing (2000-2013)
Bryan Herta Autosport (2011-Presente)
Sarah Fisher Hartman Racing (2008-Presente)
Pagan Racing (1996-1998)
Project Indy (1996-1997)
Team Scandia (1996-1999)
Treadway Racing (1996-2002)
McCormack Motorsports (1996-2001)
Mo Nunn Racing (2001-2005)
Conquest Racing (2001; 2008-2011)
Cheever Racing (1997-2008)
Fernández Racing (2005-2007)
PDM Racing (1997-2006)
Roth Racing (2004-2008)
Brocal/Agajanian/Beck Motorsports (1996-2000; 2001-2010)
American Dream Motorsports (2005-2008)
SAMAX Motorsport (2007)
Racing Professionals (2001-2008)
Chastain Motorsports (1997-1998)
Team Leader Motorsports (2006-2007)
Pacific Coast Motorsports (2008-2009)

Notes editar

  • (*) Los títulos inclúin cola asociación del equipu Team Green.
  • (**) Los títulos d'A.J. Foyt Enterprises y Bradley Motorsports fueron compartindos nesa temporada.
  • En NEGRUCA, Equipos qu'entá compiten na IndyCar Series, en cursiva, equipos inesistentes o que cerraron les sos operaciones na categoría, pero que siguen como equipos n'otres categoríes..
  • (***)Compite dende 2014 n'otra categoría

Cobertoria Televisiva editar

Les Carreres de la IndyCar tresmitir en cadenes de Televisión Abierta como: ABC, NBC, CBS y Fox. Les Carreres de la IndyCar tresmítense tamién per Televisión per Cable incluyendo: ESPN, Fox Sports, Movistar+, CBS SN y NBC SN.

Otros Países editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. INDYCAR: 2012 Engine Has Manufacturers Listening. SPEED. 2 de xunu de 2010. http://auto-racing.speedtv.com/article/indycar-2012-engine-has-manufacturers-listening/. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  2. Honda adopts new engine formula for 2012. IndyCar.com. 7 d'agostu de 2010. http://www.indycar.com/news/show/55-izod-indycar-series/38996-fonda-adopts-new-engine-formula-for-2012/. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  3. INDYCAR: Cosworth 2012 Q&A. SPEED. 19 d'agostu de 2010. http://auto-racing.speedtv.com/article/indycar-marshall-pruett-cosworth-2012-qa. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  4. 4,0 4,1 4,2 Chevrolet revs up new engine for 2012 car. IndyCar.com. 12 de payares de 2010. http://www.indycar.com/news/show/55-izod-indycar-series/40431-chevrolet-revs-up-new-engine-for-2012-car/. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  5. ECONOMAKI: Chevrolet To Make Welcomed IndyCar Return. National Speed Sport News. 16 de payares de 2010. http://www.nationalspeedsportnews.com/opinion/economaki-chevrolet-to-make-welcomed-indycar-return/. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  6. Lotus to manufacture engines for IndyCar Series beginning in 2012. Sports Illustrated. 17 de payares de 2010. http://sportsillustrated.cnn.com/2010/racing/more/11/17/lotus.indycar/index.html. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  7. IndyCar: Lotus to badge engines in 2012, will pertenez against Honda and Chevy. AutoWeek. 17 de payares de 2010. http://www.autoweek.com/article/20101117/IRL/101119867. Consultáu'l 25 de febreru de 2011. 
  8. 2010 expansion - IndyCar.com (n'inglés)

Enllaces esternos editar