Ingrid de Suecia

consorte sueca (1910–2000)

Ingrid de Suecia (Ingrid Victoria Sofia Louise Margareta Bernadotte; Estocolmu, 28 de marzu de 1910 - Fredensborg, 7 de payares de 2000) foi reina consorte de Dinamarca dende 1947 a 1972 como esposa de Federicu IX de Dinamarca.

Ingrid de Suecia
Consorte de Dinamarca (es) Traducir

20 abril 1947 - 14 xineru 1972
Vida
Nacimientu Palaciu Real d'Estocolmu28 de marzu de 1910[1]
Nacionalidá Bandera de Suecia Suecia
Bandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Llingua materna suecu
Muerte Palacio de Fredensborg (es) Traducir7 de payares de 2000[1] (90 años)
Sepultura Catedral de Roskilde
Familia
Padre Gustavo VI Adolfo de Suecia
Madre Margarita de Connaught
Casada con Federico IX de Dinamarca (es) Traducir (1935 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Bernadotte
Casa de Glücksburg (Dinamarca) (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes danés[4]
Oficiu consorte
Premios
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata

Nacida nel senu de la Casa de Bernadotte, yera la fía del rei Gustavo VI Adolfo de Suecia y de la so primer esposa la princesa Margarita de Connaught. Yera la madre de Margarita II, actual reina de Dinamarca, de la princesa Benedicta de Sayn-Wittgenstein-Berleburg y de la reina Ana María de Grecia, esposa del rey Constantino II. Tamién yera tida de Carlos XVI Gustavo, actual rei de Suecia.

Biografía editar

 
La princesa Ingrid colos sos padres y los sos trés hermanos nel 1912.

Nacencia editar

La princesa Ingrid nació'l 28 de marzu de 1910, nel Palaciu Real en Estocolmu como'l tercer fíu y única fía de Gustavo Adolfo, príncipe herederu de Suecia y la so primer esposa, la princesa Margarita de Connaught. El so padre yera'l fíu mayor del rei Gustavo V de Suecia y de la princesa Victoria de Baden. La so madre yera fía del príncipe Arturo, duque de Connaught y Strathearn, tercer fíu de la reina Victoria del Reinu Xuníu y de la princesa Lluisa Margarita de Prusia.

Bautizu editar

Foi bautizada como Ingrid Victoria Sofía Lluisa Margarita na Capiya Real del Palaciu Real el 5 de mayu de 1910. Los sos padrinos fueron: los sos güelos paternos, el rei Gustavo V y la reina Victoria de Suecia; la so bisagüela paterna, reina viuda Sofía; los sos güelos maternos, el duque y la duquesa de Connaught y Strathearn; la so bisagüela paterna, la gran duquesa viuda Lluisa de Baden; la gran duquesa Hilda de Baden; la duquesa viuda Teresa de Dalarna; la emperatriz Alejandra de Rusia; la princesa Alicia de Teck; el príncipe Adalberto de Prusia; y el príncipe de Gales.[6]

Infancia editar

La familia vivía n'apartamentos nel palaciu real d'Estocolmu, nun edificiu en Ulriksdal, cerca de la capital, y nuna residencia de branu, castiellu de Sofiero en Escania, nel sur de Suecia.[7] En 1920, cuando Ingrid tenía tan solo diez años, la so madre morrió de meninxitis, mientres l'octavu mes del so sestu embaranzu. El so padre casóse con lady Lluisa Mountbatten trés años más tarde. Lluisa yera prima segunda de Ingrid. Namái una fía muerta resultó del segundu matrimoniu del so padre.

Ingrid foi educada nel sentíu del deber y la seriedá. Ella yera intelixente y taba interesada nos deportes, cuantimás la equitación, esquiar y el tenis. Tamién llogró bien llueu'l so llicencia de conducir.

Rellaciones editar

La cuestión del matrimoniu de Ingrid yera una tema de conversación bien frecuente na década de 1920. Foi empareyada con diversos diplomáticos estranxeros y foi vista, por dalgunos, como una posible esposa pal herederu del tronu británicu, el príncipe de Gales, el so primu segundu. La so madre, Margarita de Connaught, y l'entós rei Xurde V, padre del príncipe de Gales,yeren primos hermanos, dambos nietos de la reina Victoria. En 1928, Ingrid axuntar con Eduardo en Londres, sicasí, nun se llevó a cabu'l compromisu.

Matrimoniu y descendencia editar

Compromisu editar

El 15 de marzu de 1935, poco primero de el so 25 cumpleaños, comprometer con Federicu, Príncipe de Dinamarca y d'Islandia.

Ellos taben emparentaos de delles maneres: como descendientes d'Oscar I de Suecia, polo que yeren primos terceros. Al traviés de Leopoldu I de Baden, polo que yeren primos terceros. Y finalmente al traviés del zar Pablo I de Rusia, polo que Federicu yera primu en cuartu grau de la madre de Ingrid.

=== Boda casaron el 24 de mayu de 1935 na catedral d'Estocolmu. Ente los invitaos taben el rei Cristián X de Dinamarca, la reina Alexandrina de Dinamarca, los reis de Bélxica Leopoldu III y Astrid y los príncipes herederos de Noruega, Olav y Marta.

Fíes editar

Nietos editar

Príncipe herederu Federicu de Dinamarca (1968-)

Reina de Dinamarca editar

Convirtióse en reina consorte de Dinamarca nel momentu d'adhesión del so home al tronu, el 20 d'abril de 1947. Como tal reformó les tradiciones de la vida de la corte danesa, abolió munches de les costumes pasaes de moda de la corte y creó un ambiente más relaxáu nes receiciones oficiales.

En 1972, morrió'l rei Federicu IX de Dinamarca, y Ingrid quedóse vilba con 61 años. La so fía mayor, Margarita de 31 años, convirtióse na nueva reina, y Ingrid asimó a una posición de matriarca de la familia. Esi mesmu añu, dempués de xurar respetar la constitución danesa, foi nomada Rigsforstander (rexente formal) y representante del monarca cuando la so fía (y más tarde los sos nietos) taben ausentes, una xera que llevó a cabu en munches ocasiones.

Muerte editar

La reina Ingrid morrió'l 7 de payares del 2000 nel palaciu de Fredensborg, colos sos trés fíes, la reina Margarita, la princesa Benedicta y la reina Ana María y los sos nietos.

Miles de persones axuntáronse fora del Palaciu d'Amalienborg al conocer la so muerte, llevando flores y veles.

El so funeral llevar a cabu'l 14 de payares del 2000 y foi soterrada xunto al so maríu'l rei Federicu IX de Dinamarca, xunto a la catedral de Roskilde, non nel interior.

Títulos, tratamientos y distinciones editar

 
Monograma de la reina Ingrid

Títulos y tratamientos editar

  • 28 de marzu de 1910 – 24 de mayu de 1935: La so Alteza Real la princesa Ingrid de Suecia *

24 de mayu de 1935 – 17 de xunu de 1944: La so Alteza Real la princesa heredera de Dinamarca ya Islandia

  • 17 de xunu de 1944 – 20 d'abril de 1947: La so Alteza Real la princesa heredera de Dinamarca
  • 20 d'abril de 1947 – 14 de xineru de 1972: La so Maxestá la reina de Dinamarca
  • 14 de xineru de 1972 – 7 de payares de 2000: La so Maxestá la reina Ingrid de Dinamarca

Ancestros editar


Predecesor:
Alexandrina de Mecklemburgu-Schwerin
 
Reina consorte de Dinamarca

20 d'abril de 1947 - 14 de xineru de 1972
Socesor:
Enrique de Laborde de Monpezat

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 9422843. Apaez como: Ingrid. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10171.htm#i101703. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. 3,0 3,1 3,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 22 mayu 2020.
  5. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 497. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  6. Roger Lundgren, Ingrid, Prinsesse af Sverige, Dronning af Danmark, People's Press, 2010. Retrieved 15 August 2013.
  7. «Queen Ingrid of Denmark». Daily Telegraph. 8 de payares de 2000. http://www.telegraph.co.uk/news/obituaries/1373615/Queen-Ingrid-of-Denmark.html. 

Enllaces esternos editar