Inxeniería alimentaria

La inxeniería n'alimentos o inxeniería d'alimentos ye la caña multidisciplinaria de la inxeniería que tien como función l'estudiu del tresformamientu y procesos de materies primes de peracabo humanu na innovación de productos con una vida útil más enllargada encontada na comprensión de fenómenos de la química, la bioloxía y la física de los alimentos. Esto realízase con distintos fines, siendo'l más importante que'l productu pueda caltenese'l mayor tiempu posible, ensin que pierda'l so valor nutritivu, amenorgando costos d'ellaboración y tresporte ; deshidratación ye l'exemplu más común: lleche, frutes.

Inxeniería n'Alimentos
Inxeniería de los alimentos, Inxeniería d'Alimentos, Inxeniería n'Industria Alimentaría
Árees del saber química, bioloxía y física
Campu d'aplicación ameyora nos alimentos pal consumu humanu
[editar datos en Wikidata]

La manera en que se procesen los alimentos inflúi decisivamente nes propiedaes que van presentar. Asina, si sométese-y a un tratamientu térmicu, por casu la cocción, ye d'esperar que la perda d'agua seya la causante del fechu de que llarpie al mordelo. Este ye'l casu de les galletes. Coles mesmes un cambéu nes propiedaes del alimentu tamién puede introducir efeutos ensin deseyar. Siguiendo col exemplu, si esa galleta dexa'l tiempu abondu al campu va tender a absorber el mugor perdío nel tratamientu térmicu sufiertu, colo que se va amollecer. Per otra parte, el procesu esperimentáu mientres el llogru del alimentu, si realizar en condiciones desaparentes, podría conducir a una perda de determinaos componentes:compuestos volátiles, vitamines, inclusive proteínes.

L'inxenieru n'alimentos tien como trabayo'l solucionar los problemes que se presenten en tol procesu de creación de los alimentos teniendo como oxetivu l'amenorgar l'impautu al mediu ambiente, los bagazos y costos de producción, otorgando productos calidable y valor nutrimental satisfaciendo les demandes de los consumidores, desenvolviendo y ameyorando les teunoloxíes aplicaes nel procesu de producción.

Campos editar

  • Operaciones de tresporte de cantidá de movimiento *Operaciones

de tresferencia de calor

  • Simulación y control de proceso *Ingeniería de proceso *Operaciones

de separación (o operaciones unitaries) o de tresferencia de masa Químico de los alimentos

  • Microbioloxía industrial
  • Bioloxía
  • Llexislación d'Alimento *Calidad

d'Alimentos

  • Inocuidad d'Alimento *Seguridad

y Soberanía Alimentaria

Oxetivos editar

  • Controlar les operaciones de los procesos industriales de fabricación, tresformamientu o acondicionamientu de materies primes
  • Diseñar y controlar sistemes de procesamientu colos menores impautos negativos sobre'l mediu ambiente *Utilizar

les ciencies de los alimentos pa desenvolver, ameyorar o ufiertar nuevos productos

  • Diseñar sistemes calidable que contribuyan a asegurar el valor nutritivu, la inocuidad de los alimentos
  • Proyeutar, planiar, calcular y controlar les instalaciones, maquinaries y preseos d'establecimientos industriales
  • Asegurar al consumidor la inocuidad de cada unu de los productos alimenticios
  • protexer los alimentos

Algames editar

1.- Productos industriales nos que s'arreye la producción, tresformamientu, fraccionamiento y envasado de pro-ductos alimenticios.

2.- Controlar toles operaciones intervinientes nos procesos industriales de producción, tresformamientu, fraccionamiento y envasado de productos alimenticios.

3.- Diseñar, implementar y controlar sistemes de procesamientu industrial d'alimentos.

4.- Desenvolver téuniques de producción, tresformamientu, fraccionamiento y envasado d'alimentos, destinaes al meyor aprovechamientu de los recursos naturales y materies primes.

5.- Supervisar les operaciones correspondientes al control calidable de les materies primes a procesar, los productos n'ellaboración y los productos ellaboraos, na industria alimentaria.

6.- Establecer les normes operatives correspondientes a les distintes etapes del procesu de producción, caltenimientu, almacenamientu y comercialización de los productos alimenticios.

7.- Realizar estudios de factibilidad referíos a sistemes de procesamientu, instalaciones, maquinaries y equipamientu destinaos a la industria alimentaria.

8.- Participar na realización d'estudios de factibilidad destinaos a la radicación d'establecimientos industriales del área alimentaria.

9.- Realizar peritaxes y arbitraxes pa efeutuar determinaciones alrodiu de los procesos de producción, tresformamientu, fraccionamiento y envasado, utilizaos na industria alimentaria, lo mesmo que de les instalaciones, maquinaries y equipamientu correspondientes a dicha industria.

10.- Proyeutar, implementar y controlar les condiciones d'hixene y seguridá de los procesos ya instalaciones industriales del área alimentaria.

Campu llaboral editar

  • Docencia y capacitación
  • Industries alimentarias
  • Investigación y desenvuelvo
  • Área de ventes
  • Organismo gubernamentales de regulación Casinos d'alimentación y cocines industriales
  • Empreses d'envases
  • Llinia de producción
  • Fabricación y distribución de materies primes

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar