La Islla Devon ye la segunda mayor islla del archipiélagu de les Islles de la Reina Isabel, en Nunavut, Canadá. Ye la 27ª mayor islla del mundu y la 6ª de Canadá. Ye la mayor islla despoblada de la tierra.

Islla Devon
Alministración
PaísBandera de Canadá Canadá
Territorio (es) TraducirBandera de Nunavut Nunavut
Tipu d'entidá islla
Xeografía
Coordenaes 75°08′N 87°51′W / 75.13°N 87.85°O / 75.13; -87.85
Superficie 55247 km²
Puntu más altu Devon Ice Cap (en) Traducir
Altitú media 1920 m
Demografía
Población 0 hab.
Densidá 0 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

N'agostu de 1924, establecer en Dundas Harbour un puestu d'avanzada, p'asegurar la presencia del gobierno ante la presencia estranxera destinada a la caza de la ballena y otres actividaes.

Xeografía editar

La Islla Devon abarca una área de 55 247 km². La islla ta percorrida pola cordal Árticu, siendo les principales subcordilleras na islla los montes Cunningham, nel sur; la cordillera Duero, la cordal Grinnell y la cordal Haddington, nel noroeste; y los montes Treuter, nel norte.

Fauna y flora editar

Por cuenta de la so relativamente alta elevación y la so estrema llatitú al norte, na islla namái habiten unos pocos gües almizcleros. La vida animal concentrar nes planicies de Truelove, que tien una microclima favorable que dexa la crecedera de delles especies vexetales ártiques. Les temperatures mientres la curtia temporada de crecedera nun entepasen de los 10 °C, y pel hibiernu pueden cayer hasta los -50 °C. Con una ecoloxía de desiertu polar, islla Devon recibe bien poques precipitaciones.

Xeoloxía editar

Islla Devon tamién ye conocida pola presencia del Cráter Haughton, creáu hai unos 39 millones d'años cuando un meteoritu d'unos 2 km de diámetru topetó contra lo que na dómina yera un monte. L'impautu dexó un cráter d'aproximao 23 km de diámetru, que se convirtió nun llagu mientres dellos millones d'años. El cráter ye anguaño unu de los llugares más paecíu a la xeografía de Marte qu'hai sobre la tierra.



Referencies editar

Enllaces esternos editar