Islla de Ḥong Kong

La islla de Hong Kong (en chinu tradicional: 香港島) ye una islla na zona sur de Ḥong Kong, China. Tien una población de 1.268.112 habitantes y una densidá de población de 15 915 habitantes/km² (2006). La islla foi tomada pol Reinu Xuníu a empiezos de la década de 1840, y fundóse la Ciudá de Victoria na islla. La zona central de la islla ye'l nucleu históricu, políticu y económicu de Ḥong Kong. La mariña norte de la islla ye la mariña sur del puertu de Victoria, que xugó un papel bien destacáu nel desenvolvimientu y crecedera de Hong Kong, yá que pola so fondura ye apoderáu pal tráficu de grandes buques.

Islla de Ḥong Kong
Situación
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Rexón alministrativa especialBandera de Ḥong Kong Ḥong Kong
Tipu islla
Asitiáu en Mar de la China Meridional
Coordenaes 22°15′18″N 114°11′42″E / 22.255°N 114.195°E / 22.255; 114.195
Islla de Ḥong Kong alcuéntrase en República Popular China
Islla de Ḥong Kong
Islla de Ḥong Kong
Islla de Ḥong Kong (República Popular China)
Datos
Altitú media 552 m
Puntu más altu Cumbre Victoria (es) Traducir
Superficie 80,4 km²
Población 1 270 876[1]
Fusu horariu UTC+08:00
Cambiar los datos en Wikidata

La islla tien munches de les vistes más famoses en Hong Kong, como'l picu de Victoria y el Parque del Océanu, según tamién munchos sitios históricos y dellos centros comerciales. Les cadenes montascoses que traviesen la islla son utilizaes pa la práutica de senderismu. La parte norte de la islla xunto al centru urbanu de Kowloon formen la principal área urbana de Hong Kong. La estensión combinada de dambos territorios ye d'aproximao 88,3 km², y la so población combinada ye d'aproximao 3.156.500 persones, lo que reflexa una densidá poblacional de 37 700 habitantes/km².

La islla dacuando ye llamada'l llau de la islla» polos locales, en referencia al llau sur del Puertu de Victoria.

Alministración editar

 
Vista del Distritu Central y Occidental, allugáu na islla
 
Vista dende un teleféricu del Parque del Océanu nel distritu sur. En primer planu ta'l mediu de la islla. Al fondu, la badea "repulse".

Los distritos de la islla son:

  • Distritu Central y Occidental
  • Distritu Oriental
  • Distritu Meridional (incluyendo les islles de Ap Lei Chau y Ap Lei Pai)
  • Distritu Wan Chai

Nota: La islla de Hong Kong nun ye parte del Distritu de les Islles.

Historia editar

La islla foi ocupada militarmente pol Capitán de la marina británica, Charles Elliot, el 20 de xineru de 1841. Foi conocida como la badea manera. La marina británica desembarcó nel Puntu de Posesión.

El Tratáu de Nankín oficialmente dexó la islla a Gran Bretaña en 1842.

La Segunda Guerra Mundial foi un periodu escuru pa Hong Kong. Británicos, canadienses, indios y les fuercies de defensa voluntaries de Hong Kong aguantaron la invasión xaponesa comandada por Saki Takashi, que empezó'l 8 d'avientu de 1941, ocho hores depués del ataque a Pearl Harbor. Sicasí, los xaponeses fueron capaces de tomar control de los cielos de la islla nel primer día d'ataque, superando en númberu a les fuercies defensives.

Los británicos y los hindús retirar de la Llinia de los bebedores de Gin y de Kowloon por causa de un fuerte bombardéu aereu y d'artillería. Un feroz combate desenvolver na islla de Hong Kong ente xaponeses y canadienses, colo que se perdió l'únicu depósitu d'agua de Hong Kong. Los Canadian Winnipeg Grenadiers engarraron nel enclave de Wong Nai Chong Gap y aseguraron el pasu ente la ciudá y les partes retiraes al sur de la islla. Sicasí, la so victoria duró poco tiempu.

Hong Kong rindióse'l 25 d'avientu, de 1941, no que ye conocíu pola población llocal como la Navidá negra. El Gobernador de Hong Kong, Mark Young, rindir en persona nos cuarteles de campaña xaponeses, nel tercer pisu del Hotel Península. Isogai Rensuke foi'l primer gobernador xaponés de Hong Kong. De siguío siguió un periodu de hiperinflación y racionamientu de los alimentos; y los xaponeses declararon illegales los dólares de Hong Kong. Amás, unes 10.000 muyeres fueron violaes nos primeros díes depués de la captura de Hong Kong y un gran númberu de persones que s'abarruntaba yeren disidentes fueron executaos. Los xaponeses amenorgaron les raciones d'alimentos a los civiles pa caltener la comida pa los soldaos, hasta niveles de fame. Cuando Xapón rindió ante los Estaos Xuníos el 14 d'agostu, de 1945, la población amenorgárase a 600.000 habitantes, menos de la metá de la población antes de la guerra, que yera de 1,6 millones d'habitantes.

Xeografía editar

Depués d'islla de Lantau, la islla de Hong Kong ye pola so estensión la segunda islla del territoriu. Tien una superficie de 80,4 km², incluyíos 6,98 km² de tierra ganada al mar dende 1887. La mesma representa aproximao'l 7% del territoriu de Hong Kong. Ta dixebrada de la península de Kowloon y los Nuevos territorios en tierra firme pol puertu de Victoria.

Tresporte editar

 
Estación de MTR de Hong Kong.

Esisten llinies de tren soterrañes (MTR) que cuerren na islla de Hong Kong, d'oeste a este, al traviés de la llinia de la mariña norte de la islla. Sicasí, el llau oeste de la islla entá nun ta coneutada a dichu tresporte. El gobiernu y la MTR entamaron estender la llinia de la islla a Kennedy Town, l'estremu oeste. Espérase empecipiar obres nel 2008 y que les operaciones arrinquen nel 2012.

Les llinies de tranvía de Hong Kong, y el tram del picu cuerren dende Kennedy Town a Shau Kei Wan, con conexones dende la badea Causeway hasta Happy Valley.

La islla ta coneutada a la península de Kowloon, en tierra firme, al traviés de dos túneles p'autos y dos túneles de llinies del MTR, según tamién una tercer llinia de MTR con combinaciones a otres.

Esisten planes pa construyir más combinaciones nesta última llinia pa resolver los enormes problemes de conxestión de los túneles nes hores pico.

Nun esiste ponte dalguna ente la islla y el territoriu continental, magar sí lo hai ente Ap Lei Chau y Wong Chuk Hang de Aberdeen, qu'empecipió operaciones 1983, con dos carriles ampliaos a cuatro en 1994.

Arte y cultura editar

La esposición de los United Buddy Bears, celebrada nel branu de 2004 nel históricu Parque Victoria sol patrociniu de Jackie Chan, foi'l mayor espectáculu al campu nunca vistu en Hong Kong. Unos dos millones de persones esfrutaron de la muestra. La esposición de los United Buddy Bears, creada por artistes de sonadía alredor del mundu, ye probablemente la mayor del so xéneru. Esta muestra itinerante, na que yá tán representaos 140 Estaos miembros de les Naciones Xuníes, percorrió hasta la fecha 20 grandes ciudaes de los cinco continentes.

Ver tamién editar


Referencies editar

  1. Afirmao en: Hong Kong 2011 Population Census - Main Report: Volume I. Páxina: 16. Editorial: Census and Statistics Department. Llingua de la obra o nome: chinu tradicional. Data d'espublización: payares 2012. Autor: Census and Statistics Department.

Enllaces esternos editar