Islla del Cabu Bretón

La islla del Cabu Bretón, n'inglés Cape Breton Island, en francés Île du Cap-Breton (enantes Île Royale), n'escocés: Eilean Cheap Breatainn, na llingua de los Micmac: Únamakika, ye una islla nel Océanu Atlánticu na costa d'América del Norte. El so nome vien de la rexón francesa de la Bretaña.

Islla del Cabu Bretón
Unama'ki (mic)
Situación
PaísBandera de Canadá Canadá
ProvinciaBandera de Manitoba Nueva Escocia
Tipu islla
Asitiáu en Océanu Atlánticu
Coordenaes 46°17′42″N 60°40′12″W / 46.295°N 60.67°O / 46.295; -60.67
Islla del Cabu Bretón alcuéntrase en Canadá
Islla del Cabu Bretón
Islla del Cabu Bretón
Islla del Cabu Bretón (Canadá)
Datos
Altitú media 532 m
Puntu más altu White Hill (en) Traducir
Superficie 10 311 km²
Población 132 010
Fusu horariu UTC−04:00
Llonxitú 180 km
Cambiar los datos en Wikidata

La islla del Cabu Bretón pertenez a la provincia de Nueva Escocia (Canadá). Magar ta separtada dafechu de la península de Nueva Escocia pel Estrechu de Canso, ta coneutada artificialmente por un autopista, Canso Causeway. Ta allugada al este del continente, mirando la so costa norte y oeste al Golfu de San Llorienzu. Tien ún de los llagos salaos más grandes del mundu, el Bras d'Or (del francés "Brazu d'Oru"), que domina'l centru la islla.

La so población total según el censu canadián de 2001 yera de 147.454 "Cape Bretoners"; aproximadamente'l 16% de la población total de la provincia de Nueva Escocia.

La islla abelluga cinco reserves indies de la Nación Micmac: Escasoni, Membertu, Wagmatcuc, Waycobah y Potlotec. La Escasoni ye la más grande en tamañu y miembros.

Historia editar

Los primeros habitantes de la islla fueron los ancestros de los Micmac. Llueu aportaríen los portugueses de la mano de João Álvares Fagundes del 1521 al 1570. En 1713 los franceses funden el Fort Sainte Anne y permaneceríen ellí hasta la firma del Tratáu de Paris de 1763 cuando la islla pasa a manes britániques.

Cola llegada de los primeros colonos escoceses nel 1775 de la mano de Michael Mor MacDonald la islla algamaría'l so aspeutu cutural definitivu.

Na primera metá del sieglu XIX, la islla recibió la llegada de numberosos escoceses de les Tierres Altes, alrodiu de los 50.000. Como resultáu, la cultura de les Tierres Altes d'Escocia domina l'heriedu cultural de la islla del Cabu Bretón. Inda güei, el gaélicu escocés ye la llingua materna de muncha de la población más vieyo.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar