JAG, acrónimu de Judge Advocate Xeneral (traducíu como "Abogacía Xeneral de la Marina de los Estaos Xuníos"), ye una serie de televisión d'Estaos Xuníos d'aventura y drama, producida por Donald Bellisario, n'asociación cola Paramount. JAG estrenar na NBC en 1995, pero foi atayada en 1996 n'acabando na posición nᵘ67 d'audiencia. La cadena rival CBS llevantó la serie y emitir mientres 9 temporaes más hasta abril de 2005.

JAG
Datos
Títulu orixinal JAG
Xéneru serie de televisión dramática y drama legal (es) Traducir
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 44 min.
Compositor Bruce Broughton
Númberu de temporaes 10
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 227
Llista d'episodios episodios de JAG (es) Traducir
Repartu
Personaxes
Primer emisión 23 de setiembre de 1995
Última emisión 29 d'abril de 2005
Emisora orixinal NBC
CBS
Distribuidora CBS Television Distribution
Series derivaes NCIS
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La serie amuesa a los oficiales del JAG, fuertemente idealizaos, aplicando les estipulaciones del códigu de xusticia militar y el Derechu internacional de forma qu'aprovan a esti melodrama televisivu. La serie basóse primeramente n'el provisores de sofitu militares de Hollywood y usando'l stock de metraxe esistente d'otros bien conocíos filmes navales y militares, incluyendo Top Gun, The Final Countdown, The Hunt for Red October y Clear and Present Danger. El Departamentu de Defensa dempués reconoció los valores positivos de la serie y garantizó-y el so sofitu oficial, apurriendo a los productores accesu a instalaciones militares y equipamientu. Ta situación llegó tan lloñe que ye la única serie de televisión que foi oficialmente respondida por coles mesmes pola Armada d'Estaos Xuníos y el Cuerpu de Marines d'Estaos Xuníos. La serie incorpora dende'l principiu remanes militares nos sos guiones por casu la Guerra en Bosnia, o l'ataque al destructor Cole, los Atentaos del 11 de setiembre de 2001 y la siguiente Invasión d'Iraq y Afganistán. Mientres los ataques del 11 de setiembre la serie foi catapultada nes audiencies y algamó el puestu nᵘ10.

Personaxes editar

La serie centrar nel comandante de la marina d'Estaos Xuníos Harmon "Harm" Rabb, Jr. , interpretáu por David James Elliott, y na teniente coronel del Cuerpu de Marines Sarah "Mac" MacKenzie, interpretada por Catherine Bell. El personaxe de Elliott foi xubíu a capitán nel últimu episodiu, cuando fuera designáu Auditor Xeneral pa Europa, con destín en Londres. La obvia atraición qu'esiste ente dambos personaxes y que nun se dexa qu'afecte a la so rellación profesional, va ser una tema recurrente na serie; ello ye que nel últimu episodiu anuncien la so boda.

Elliott interpretó'l papel de Rabb dende l'entamu de la serie en 1995. la compañera orixinal na serie yera la teniente de l'Armada Caitlin Pike, interpretada por Andrea Parker, qu'abandonó la serie pa protagonizar la serie The Pretender (más tarde retornó como estrella convidada en tres episodios), foi reemplazada por Tracey Needham nel papel de la teniente Meg Austin, que de la mesma dexó la serie en 1996 y foi reemplazada por Catherine Bell.

Otros personaxes de la serie son el teniente Bud Roberts, interpretáu por Patrick Labyorteaux, primero como Oficial de rellaciones públiques nel portaviones USS Seahawk, y depués como abogáu Júnior nel JAG. Mientres taba asignáu nel Seahawk conoció a la que sería la so esposa, l'alférez/teniente Harriet Sims, interpretada por Karri Turner, l'ayudante alministrativu (asignada dende la oficina del Inspector Xeneral) que caltién la oficina xunida. La torpeza de Bud tanto física como verbal y les sos allocaes aficiones (Ye un trekkie (aficionáu a la serie Star Trek) esteláu polo paranormal, ya informáticu torpón), xunto cola naturaleza maternal de la so esposa, son una fonte habitual de situaciones risibles. L'actriz Nanci Chambers, esposa de David James Elliott, interpreta a Loren Singer, nun papel de villana odiosa con gran aclamación. Singer tien una personalidá sociopática que conspira constantemente pa promover de cutio la so ambición por cuenta de los que la arrodien. Foi especialmente sonada l'actuación na qu'usó la muerte de la fía de Harriet, Sarah, pa desacreditarla ante un tribunal. Sicasí, nun episodiu posterior, Harriet vengar d'ella dexándola inconsciente. Singer foi asesinada, recayendo los barruntos en Rabb, que foi finalmente absueltu (los dos capítulos que detallaron la investigación del asesinatu usáronse como pilotu pa la secuela de la serie, NCIS.

Otros personaxes de JAG editar

  • Contralmirante Al Brovo, Armada Kevin Dunn.Episodiu piloto y Temporada 1.
  • Comandante Theodore "Teddy" Lindsey, Armada W. K. Stratton. Temporada 1 (provisional).
  • Contralmirante Albert Jethro 'A.J.' Chegwidden, Armada John M. Jackson. Temporaes 2-9.
  • Xeneral Mayor Gordon Cresswell, Cuerpu de Marines David Andrews. Temporada 10.

Artistes invitaos editar

En 2005 David James Elliott anunció que dexaba la serie pa empecipiar otros proyeutos dempués de que los productores nun-y ufiertaren una renovación del contratu. Introduciéronse personaxes nuevos (Cris Beetem de la serie As the World Turns) nun infructuosu esfuerciu por evitar la cancelación. Finalmente CBS anunció'l final de la serie tres 10 temporaes el 4 d'abril de 2005; el 29 d'abril emitióse l'últimu episodiu, tituláu “Fair Winds and Following Seas”, nel que Harm y Mac son asignaos a distintos destinos: Harm en Londres y Mac en San Diego, California. Finalmente, enfrentar a los sos sentimientos y deciden casase. L'episodiu remata con ellos llanzando una moneda pa decidir quien sigue la carrera del otru. La decisión nun llega a trate, pos la pantalla acaba nun fundíu qu'amuesa la cara de la moneda na que diz “JAG 1995-2005”.

Crítica y receición del públicu editar

A pesar del llargu percorríu de la serie y de la so alta audiencia, JAG namái tuvo una modesta cuota de pantalla y d'atención de los medios comparáu con otres series contemporánees como Alias, 24 o Sex and the City. Una de les esplicaciones más corrientes especialmente ente los conservadores, ye que los medios trataron les temes militares tres la Guerra de Vietnam de forma peyorativa. Pela cueta díxose que'l JAG solo ye un melodrama estándar d'abogaos, con personaxes planos, asitiáu nun ambiente militar y añadiendo elementos d'aición. Otra esplicación común ente los fans ye que JAG nunca recibió abonda atención nin per parte de Paramount nin per parte de la CBS.

Referencies editar

Enllaces esternos editar