Jadranka Kosor (1 de xunetu de 1953Pakrac) ye una antigua periodista y política croata, qu'asumió'l cargu de Primer ministra de Croacia dempués de la dimisión d'Ivo Sanader, el 6 de xunetu de 2009. Foi sustituyida n'avientu de 2011 por Zoran Milanović, vencedor de les eleiciones llexislatives d'esi añu.

Jadranka Kosor
Primer ministro de Croacia (es) Traducir

6 xunetu 2009 - 23 avientu 2011
Ivo Sanader - Zoran Milanović
parlamentario croata (es) Traducir

Vida
Nacimientu Pakrac1 de xunetu de 1953[1] (70 años)
Nacionalidá Bandera de Croacia Croacia
Familia
Casada con Ivo Škopljanac
Estudios
Estudios Faculty of Law of the University of Zagreb (en) Traducir
Llingües falaes croata[2]
Oficiu periodista, política, poetaescritora
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu ensin valor
Unión Democrática Croata (es) Traducir
Liga de Comunistas de Yugoslavia (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacida'l 1 de xunetu de 1953 en Pakrac. Estudió derechu na Universidá de Zagreb. En 1972 trabayó como periodista pal diariu Večernji list (Diariu de la tarde, en llingua croata). Mientres la guerra d'independencia de Croacia (1991-1995), Kosor trabayó como periodista de Radio Zagreb, ocupándose sobremanera de temes de los refuxaos y los tullíos de guerra. Tamién fixo cróniques pa la BBC.

Publicó dos llibros de poesía y dos sobre la independencia de Croacia.

Amás del croata nativu, fala inglés y alemán, como llingües estranxeres.

Política editar

En 1995 foi escoyida miembru del parllamentu y vicepresidenta de la cámara de representantes, hasta l'añu 2000. Nel so partíu, la Unión Democrática Croata tamién foi escoyida Vicepresidenta en 1995. En 2003 foi nomada Vizprimer Ministru nel gobiernu de Ivo Sanader y Ministra de la Familia, de Veteranos y de la Solidaridá Interxeneracional.

En 2005, Kosor allegó a les eleiciones a la presidencia de Croacia y foi ganada pol incumbente Presidente Stjepan Mesić, que cuntaba col soporte de la coalición del centru esquierda[3]

Designada candidata a Primer Ministra de Croacia al dimitir por sorpresa Ivo Sanader el 1 de xunetu de 2009. Al preparar p'aportar al puestu de primer ministru declaró que les sos prioridaes van ser superar la crisis económica y aportar como miembru a la Xunión Europea y combatir la corrupción.[4] Dempués del votu del parllamentu croata, el 6 de xunetu de 2009, asocede a Ivo Sanader como novena primer ministra de Croacia dende la independencia en 1991.[5]

Nes eleiciones d'avientu de 2011, el HDZ foi llargamente superáu por una coalición de centru esquierda, polo que Zoran Milanovic, del Partíu Social Demócrata de Croacia, reemplazó nel cargu a Kosor.

Referencies editar

  1. Afirmao en: FemBio database. Identificador FemBio: 31324. Apaez como: Jadranka Kosor. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: js20211107754. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  3. New York Times (n'inglés) [1]
  4. Crónica del encargu del presidente Stjepan Mesic pa formar gobiernu [2]
  5. Crónica llocal del votu nel parllamentu (n'inglés) [3]

Enllaces esternos editar