Jan-Michael Vincent

actor estauxunidense

Jan-Michael Vincent (15 de xunetu de 1944Denver – 10 de febreru de 2019Asheville) foi un actor, actor de televisión, actor de cine, productor de cine, aviador y surfista d'Estaos Xuníos. Ye meyor conocíu pol so papel como pilotu d'helicópteru nel deceniu de 1980 la serie de televisión d'Estaos Xuníos Airwolf (1984 a 1986) y como protagonista de John Miliu´s 1978 surf épica Big Wednesday.

Jan-Michael Vincent
Vida
Nacimientu Denver[1]15 de xunetu de 1944[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Vicksburg
Llingua materna inglés
Muerte Asheville[3]10 de febreru de 2019[3] (74 años)
Causa de la muerte paru cardiorrespiratoriu[4]
Fíos/es 1
Estudios
Estudios Hanford Joint Union High School District (en) Traducir
Ventura College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu
Oficiu actor, actor de televisión, actor de cine, productor de cine, aviadorsurfista
IMDb nm0001821
janmichaelvincent.org
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Vicente nació'l 15 de xunetu de 1944, en Denver, Colorado, la so madre Doris y el so padre Lloyd Vicente. La so familia treslladóse a Hanford, California, cuando Jan-Michael yera nueva. Vicente asistió al Colexu de Ventura en Ventura, California.

Carrera editar

1960 editar

Él taba terminando una temporada na Guardia Nacional del Exércitu de California cuando un cazatalentos foi cutíu poles sos mirada de tolos estauxunidenses. Primer trabayu d'actuación Jan-Michael Vincent taba na película Los Bandíos (tamién conocíu como Los Banditos), co-empobinada y protagonizada por Robert Conrad, en 1967.

La so carrera desapegó na década de 1960 cuando l'axente de casting Dick Clayton robló-y para Universal Studios. Vicente fixo una apaición ensin camisa na Dragnet 1968 episodiu "La granada", como un estudiante de secundaria musculares que sufrió un ataque acedu por un compañeru de clase mentalmente inestable (interpretáu por Mickey Sholdar). Tamién apaeció na Danger Island segmentos de Hanna-Barbera's The Banana Splits serie como Link (1968-1969). A lo último, na seronda de 1969 Vicente tuvo un papel protagonista nel horariu estelar de la telenovela Los sobrevivientes, xunto a Lana Turner y George Peppard; Sicasí, la serie foi atayada a metá de temporada.

Tamién actuó en delles películes de la dómina, tales como'l 1969 Twentieth Century Fox película Los indestruyibles (como Bubba Wilkes), protagonizada por John Wayne, Rock Hudson, y actor mexicanu Antonio Aguilar. El so nome apaeció como Michael Vincent nos creitos de la película. Vicente estrella convidada en dos episodios de Bonanza (abril 1969 de "L'ensin deseyar" como Rick Miller y "La llegada de Eddie" como Eddie MacKay 19 de mayu 1968, Temporada 9 acreditáu como Michael Vincent).

1970 editar

Vicente apaeció nun episodiu de Marcus Welby, MD como Richie, un adolescente con una adicción al alcohol. Vicente co-protagonizó xunto a Charles Bronson na película de crime The Mechanic. En 1970 , él llogró aponderamientos de la crítica pol so papel nel faer-pa-TV Tribus película -conocíu como "el soldáu que declaró la paz" n'Europa y el Reinu Xuníu, co-protagonizada por Darren McGavin, sobre un duru campamentu militar marina instructor tratar d'un hippie fichaxe (interpretáu por Vincent), que non Otres películes notables inclúin el cultu surf película "les regles del xuegu." Big Wednesday con William Katt y Gary Busey; Tamién atraxo l'atención dando un rendimientu bien complexu opuestu Robert Mitchum en Going Home. En 1971 apaeció na llei del revólver episodiu "La Lleenda".

En 1972 Vicente protagonizó una hestoria fecha pa la televisión por amor, castiellos de sable, y en 1973 protagonizó la película de Disney L'atleta más grande del mundu, con Tim Conway y John Amos. Vincent tamién protagonizó en 1974 el romance Buster y Billie como l'antihéroe románticu Buster Lane, onde sorprendió al públicu cola so completa desnudez frontera. En Hooper con Burt Reynolds, Vincent tuvo un home de trucu nuevu. En 1975 Bite the Bullet atopar compartiendo'l tiempu de pantalla frente a Gene Hackman, James Coburn y Candice Bergen. Tamién actuó nel clásicu de cultu de camioneru película blanca Line Fever; en 1976 del ñácaru azul marín, una película de guerra empobinada por John D. Hancock, que tamién protagonizó Glynnis O'Connor; y nel 1976 cultu Solombra clásicu de la co-protagonizada por Marilyn Hassett Hawk. El críticu de cine Roger Ebert dio a la película 2 de 4 estrelles. Vincent tamién apaeció en Damnation Caleyón, sobre la base de Roger Zelazny novela de ciencia ficción, en 1977.

1980 editar

En 1980, protagonizó'l drama peaes temática Defiance, que recibió un llanzamientu llindáu. Nesa película, que coprotagonizó xunto a Danny Aiello como residentes de Manhattan que lluchen contra los miembros de les peaes qu'apavoren al so barriu. Él tamién apaeció en La Torna, una película de ciencia ficción que foi llanzáu direutamente a la televisión y el videu. En 1981, co-protagonizó xunto a Kim Basinger en duru País. Vicente protagonizó la película de 1983 d'aición últimu avión de salida.

Dempués de la finalización del so papel nos 1983 miniserie de televisión Vientos de Guerra, Vicente foi escoyida como Stringfellow Hawke pa la serie d'aición y espionaxe Airwolf, na que Vicente co-protagonizó xunto a Ernest Borgnine y ye el papel pal que ye más conocíu y recordáu , según pola so tasa de pagu. Reparóse, nesi momentu, que'l salariu de Vicente pol so trabayu en Airwolf foi'l meyor pagu (se rumorea que 200.000 dólares per episodiu) de cualquier actor na televisión d'Estaos Xuníos. Mientres el rodaxe de Airwolf, Vicente almitió a drogues y problemes col alcohol pola que reconocieron la busca d'ayuda.

Tres el final de Airwolf Vicente foi atopáu papeles en proyeutos cinematográficos d'esposición más baxos y de menor presupuestu.

Años 1990 y 2000 editar

Vicente trabayó con Traci Lords en 1991 na película de suspensu Raw Nerve. Na segunda metá de la década, Vincent tuvo arreyáu en dos topetes d'automóviles graves, qu'apenes sobrevivió. Como resultáu d'un accidente en 1996, na que Vicente se rompió tres vértebres nel so pescuezu, que sufrió una mancadura permanente a les sos cuerdes vocales a partir d'un procedimientu médicu d'emerxencia. Esto dexar con una voz ronca de forma permanente. Mientres taba nel hospital que taba comprometíu con un papel na llinia colorada col Chad McQueen como Keller. Él apaeció na película cola cara enchida y repulgos, ya inda llevaba'l brazalete d'identificación del hospital. Vicente tuvo arreyáu n'otru accidente d'automóvil en 2008.

En 1997 tuvo un pequeñu papel como convidáu en Nash Bridges, xugando hermanu largamente perdíu del personaxe del títulu.

Una notable esceición al enclín a la baxa na post-carrera Airwolf de Vincent yera'l so pequeñu papel na película independiente aclamada Buffalo '66, en 1998.

La mayoría de los papeles de les películes recién inclúin la película independiente White Boy, tamién tituláu Amenaza (pa la versión en video de los Estaos Xuníos), publicáu en marzu de 2002.

Vida personal editar

Vicente lluchó contra l'alcoholismu mientres gran parte de la so vida. En 1983 foi arrestáu por conducir bebíu, pero evitó la cárcel por entrar en rehabilitación. Tamién foi arrestáu dempués de dos engarres de chigre en 1984 y 1985 y depués recibió un cargu de delitu grave d'asaltu en 1986, que foi absueltu del so abogáu argumentó dempués que la muyer zarapicó y cayó sobre un cable de teléfonu na so casa. En 1995, un fallu por falta de $ 374,000 facer nel so contra dempués de que la so ex novia alegó que la asaltara físicamente dempués de la so rotura y facer albortar al so fíu. Vicente foi acusáu de conducir bebíu otra vegada dempués del so accidente de 1996 y una vegada más condergáu a rehabilitación y puestu en llibertá condicional. Nuna entrevista nel programa de televisión The Insider el 18 de setiembre de 2007, cuando se-y preguntar alrodiu del so accidente de coche 1996, él respondió: "Yá sabes, nun tengo nin idea de lo que tas falando. Nun m'alcuerdo de tar nun accidente ".

En 2000 Vicente violó la llibertá condicional polos sos anteriores arrestos rellacionaos col alcohol por apaecer borrachu en públicu trés vegaes y afrellar a la so novia, Patricia; de resultes, foi condergáu a 60 díes en la cárcel del condáu d'Orange.

Vicente casóse cola so primer esposa, Bonnie Poorman, la so "compañeru de clase de la universidá novia" en 1969 y tuvieron una fía, Amber Vicente, en 1973. La so segunda esposa, Joanne Robinson, dexar y tenía una orde d'alloñamientu entró contra él en 1994, alegando qu'él abusara d'ella desque se casaron en 1985.

Nuna entrevista ochobre 2014 con National Enquirer, Vicente reveló esta la so pierna derecha foi toyida debaxo de la rodía nel 2012 dempués de qu'él contraxo una infeición na pierna como resultáu d'entueyos de la enfermedá arterial periférica. Agora camina con una prótesis, anque dacuando vese obligáu a utilizar una siella de ruedes. Él tamién reveló que tenía una delda d'impuestos de más de $ 70.000.

A partir de 2013, Vincent mora cerca de Vicksburg, Mississippi.

Filmografía editar

Años Titulo Papel Notes
1967 El Misteriu de la chatarra china De Tony Prito Acreditáu como "Mike Vicente"
1967 Dragnet (serie de televisión) Rick Schneiderman "La granada" episodiu, acreditáu como "Michael Vincent"
1967 Los Bandíos Taye "Boy" Brown
1968 Lassie (serie de televisión) Chris Hanford Episodios "Puntu de Hanford", parte 1-3, acreditáu como "Michael Vincent"
1968 Viaxe a Shiloh Pocu Lucket Bit Acreditáu como "Michael Vincent"
1968-1970 El Show de los Banana Splits 'Enllaz' Lincoln Simmons Dellos episodios, acreitaos como "Michael Vincent"
1968-1969 Bonanza Rick Miller y Eddie Episodios "L'ensin deseyar" y "La llegada de Eddie", acreditáu como "Michael Vincent"
1969 Los sobrevivientes Jeffrey Hastings
1969 L'invictu Bubba Wilkes Acreditáu como "Michael Vincent"
1970 Double Jeopardy Kevin Colter
1970 Tribus Adrian
1971 El postreru de los PowerSeekers desconocíu
1971 Dan agostu Kevin Colter Episodiu "Cadena de la Muerte"
1971 Homes en Derechu (serie de televisión) desconocíu Episodiu "Una americana"
1971 Los persuasores! Pilotu d'helicópteru Episodiu "L'oru de Napoleón", ensin acreitar
1971 La llei del revólver Travis Colter Episodiu "La Lleenda"
1971 El regresu a casa Jimmy Graham
1972 El guardián (película pa televisión) Sam Callende
1972 Castiellos de sable (película pa televisión) Michael
1972 The Mechanic Steve McKenna
1973 L'atleta más grande del mundu Nanu
1973 Marcus Welby, MD Ritchie Episodiu: "Atrapa a un aniellu que nun ta ellí"
1973 Llíbranos del mal (película pa televisión) Nick Fleming
1973 Toma (serie de televisión) Billy Haskell Episodiu "Desglose blocao"
1974 Buster y Billie Buster Carril
1973-1975 Police Story (serie de televisión) Warren Yates & Dave Hauser Episodios "Incidente na Zona Kill" y "Llinia de fueu"
1975 Bite the Bullet Carbo
1975 Blancu Fiebre Llinia Carrol Jo Hummer
1976 Baby Blue Marín Marion
1976 Shadow of the Hawk Micro
1976 Vixilante Fuercia Ben Arnold
1977 Damnation Caleyón Curtidor
1978 El gran miércoles Matt Johnson
1978 Hooper Esquí
1980 El regresu Wayne
1980 Desafíu Tommy
1981 Duru País Kyle
1983 Vientos de guerra (miniserie de TV) Byron Henry
1983 Postrera Planu Salir Jack Cox
1984 Airwolf (película pa televisión) Stringfellow Hawke
1985 ¡Fora de la mio habitación Oficial d'inmigración
1984-1987 Airwolf (serie de televisión) Stringfellow Hawke
1986 Hotel (serie de televisión) Nick Hauser Episodiu "Undercurrents"
1987 Seis contra la roca (película pa televisión) Miren 'compinche' Thompson
1987 Enemy Territory Parker
Nacíu nel Este de LA McCalister
1989 Demonstone Andy Buck
1989 Hit List Jack Collins
1989 Tarzán en Manhattan (película pa televisión) Brightmore
1989 Abrazu mortal (video) Stewart Moreland
1989 Xuegos puercos Kepler West
1990 Alienador Comandante
1990 Haunting Fear (videu) Detective James Trent
1991 Xtro II: El segundu alcuentru Oliver Mofu
1991 Hangfire El coronel Johnson
1991 Raw Nerve El teniente Bruce Ellis
1991 The Final Heist (película pa televisión) David Rei
1992 Más allá de la llamada del deber Len Xordania
1992 La Divina Enforcer (video) Padre Thomas
1992 Los instintos animales (video) Fletcher Ross
1993 Singapore Sling (película pa televisión) Porra
1993 Medianueche Testigu Lanza
1993 Sins of Desire Warren Robillard
1993 Obsesión Ocultos Ben Scanlon
1993 Héroes mortales Cody Subvención
1993 Comportamientu indecente Tom Mathis
1994 Renegade (serie de televisión) Max Episodiu "Hard Rider"
1995 Ruleta rusa - Moscú 95 desconocíu
1995 Secuestraos II: The Reunion Brad Allen
1995 Body Count Detective Reinhart
1995 Xelaos Home Detective Gifford
1995 Red Line (video) Keller
1996 Muyeres del Xurásicu (película de televisión) Zepp
1996 Órbita mortal (película pa televisión) Riff
1996 La Postrera Kill desconocíu
1997 Nash Bridges (serie de televisión) Bobby Caza Episodiu "Revelaciones"
1998 No habrá paz para los malvados Xérif Juan Ramírez
Buffalo '66 Hijito
2000 El 8 de Thundering desconocíu
2002 White Boy Ron Masters
2004 Escape to Grizzly Monte Trampero

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 3 mayu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. 3,0 3,1 «Jan-Michael Vincent, star of Airwolf and The Winds of War, dies at 74». Consultáu'l 8 marzu 2019.
  4. URL de la referencia: https://news.sky.com/story/airwolf-star-jan-michael-vincent-dies-aged-74-after-cardiac-arrest-11659065. Data de consulta: 9 marzu 2019.
  5. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0223419. Data de consulta: 1r marzu 2022.

Enllaces esternos editar