El Jargon File (del inglés archivu de xíriga) ye un glosariu de xíriga de hacker.

L'archivu orixinal yera una coleición de xíriga de hacker de cultures téuniques incluyendo'l llaboratoriu d'intelixencia artificial (IA) del MIT, el llaboratoriu de IA de Stanford (SAIL) y otres de les comunidaes d'intelixencia artificial/programación en Lisp/PDP-10 de l'antigua ARPANET incluyendo a Bolt, Beranek y Newman (BBN), la Universidá de Carnegie-Mellon (CMU) y l'Institutu Politéunicu de Worcester (WPI).

De 1975 a 1983 editar

El Jargon File (a partir d'equí llamáu 'jargon-1' o 'l'archivu') foi empecipiáu por Raphael Finkell na Universidá de Stanford en 1975. Dende esi tiempu hasta la desconexón del ordenador del SAIL en 1991, l'archivu llamábase "AIWORD.RFUP" o "AIWORD.RFDOC". Dellos términos nél daten de muncho primero (frob y delles connotaciones de moby, por casu, provienen del Tech Model Railroad Club del MIT y créese que daten cuandoquier de principios de los 1960). Nenguna de les revisiones del jargon-1 teníen numberación y pueden considerase en xunto la "versión 1".

En 1976, Mark Crispin viendo un anunciu avera del archivu nel ordenador del SAIL, descargó una copia vía FTP del archivu al MIT. Notó que taba bien llindáu a pallabres de IA y guardar nel so direutoriu como AI:MRC;SAIL JARGON.

L'archivu puestu foi renombráu como JARGON > (el signu '>' activaba'l control de versiones nel ITS) coles mesmes qu'una agua de cambeos fueron fechos por Mark Crispin y Guy L. Steele Jr. Desafortunadamente, metanes tou esto, naide pensó en camudar el términu "xíriga" (jargon) a "xíriga" (slang) hasta que'l compendiu yá se volviera bien conocíu como'l Jargon File. Seique'l términu 'xíriga' dio al compendiu falta de seriedá.

Raphael Finkel dexó la participación activa pocu dempués y Don Woods convertir nel contautu del SAIL pal archivu (el cual caltúvose dobláu nel SAIL y nel MIT, con sincronizaciones periódiques).

L'archivu espandir por arreglos y amiestes hasta alredor de 1983; Richard Stallman foi unu de los más destacaos ente los que contribuyeron, amestando munchos nuevos términos del MIT y relativos al ITS.

Na primavera de 1981 un hacker de nome Charles Spurgeon publicó una gran parte del archivu en CoEvolution Quarterly de Stewart Brand (exemplar 29, páxines 26-35) con ilustraciones de Phil Wadler y Guy Steele (incluyendo un par de caricatures de Crunchly). Esta paez ser la primer publicación en papel.

Una versión posterior del jargon-1 aumentada con comentarios pal mercáu masivu, foi editada por Guy Steele nun llibru publicáu en 1983 como The Hacker Dictionary (Harper & Row CN 1082, ISBN 0-06-091082-8). Los otros editores del jargon-1 (Raphael Finkel, Don Woods y Mark Crispin) contribuyeron nesta revisión, según Richard Stallman y Geoff Goodfellow. Esti llibru (que yá non s'imprime) d'equí d'equí p'arriba va ser referíu como 'Steele-1983'.

De 1983 a 1990 editar

Pocu dempués de la publicación de Steele-1983, l'archivu detuvo realmente la so crecedera y cambéu. Orixinalmente esto debió al deséu de conxelar l'archivu temporalmente pa facilitar la producción del Steele-1983, pero delles condiciones esternes causaron que'l conxelamientu 'temporal' volviérase permanente.

La cultura del llaboratoriu de IA fuera duramente cutida a fines de los 1970 por retayos de fondos y la consecuente decisión alministrativa d'utilizar hardware soportáu pol fabricante y el so software propietariu acomuñáu en vegada del fechu en casa siempres que fuera posible. Nel MIT, la mayoría del trabayu de IA camudárase a máquines dedicaes de LISP. Coles mesmes, la comercialización de la teunoloxía de IA alloñó de les nueves empreses a dalgunos de los meyores y más brillosos del llaboratoriu de IA por tola ruta 128 en Massachusetts y hasta l'oeste en Silicon Valley. Les nueves empreses construyeron máquines LISP pal MIT; l'ordenador central del MIT-AI convertir nun sistema TWENEX en cuenta de un host pal amáu ITS de los hackers de IA.

El llaboratoriu de IA de Stanford había efeutivamente dexáu d'esistir en 1980, sicasí l'ordenador del SAIL siguió como recursu del Departamentu d'Informática hasta 1991. Stanford convertir nel sitiu TWENEX más importante, en ciertu momentu operó más d'una docena de sistemes TOPS-20; pero a mediaos de los 1980 la mayoría del trabayu de software interesante taba faciéndose sobre l'incipiente estándar BSD Unix.

En mayu de 1983, les cultures centraes nel PDP-10 que nutrieren al archivu fueron aniquilaes cola cancelación del proyeutu Xúpiter en DEC. Los compiladores del archivu, yá esvalixaos, camudaron a otres coses. El Steele-1983 foi parcialmente un monumentu de lo que los sos autores pensaron yera una tradición n'estinción; nengún de los arreyaos diose cuenta nesi momentu cuan grande sería la so influencia.

Como se menta en delles ediciones:[1]

A mediaos de los años 1980 el conteníu del archivu taba faciéndose obsoleto, pero la lleenda que creciera na so redolada nunca morrió en realidá. El llibru y copies electróniques sacaes de ARPANET, circularon inclusive en cultures bien alloñaes del MIT y Stanford; el conteníu exerció una fuerte y continua inflúi sobre'l llinguaxe hacker y el so humorismo. Inclusive al advenimiento de la microcomputadora y otros enclinos qu'alimentaron una espansión terrible del dominiu hacker, l'archivu (y materiales relativos como los AI Koans [Koans de IA] nel Apéndiz A) viéronse como una especie d'epopeya, una Materia de Bretaña de la cultura hacker que narraba los heroicos trucos de los Caballeros del Llaboratoriu. El ritmu de cambéu nel dominiu hacker aceleróse tremendamente, pero'l Jargon File, que pasara de ser un documentu vivu a un iconu, permaneció esencialmente intactu mientres siete años.

De 1990 d'equí p'arriba editar

En 1990 empecipióse una nueva revisión, que contenía casi tol testu d'una última versión del jargon-1 (dellos términos obsoletos relativos al PDP-10 esaniciáronse dempués d'una cuidadosa consulta colos editores del Steele-1983). Entendió alredor d'un 80% del testu del Steele-1983, omitiendo dalgún material marxinal y unos pocos términos introducíos nel Steele-1983 qu'agora solo son d'interés históricu.

La nueva versión tomó una rede más amplia que'l vieyu Jargon File; el so oxetivu yera cubrir non solo la cultura hacker del PDP-10 y de la IA sinón toles cultures téuniques de computación onde se manifiesta la verdadera naturaleza hacker. Más de la metá de los términos deriven agora de la Usenet y representen la xíriga actual nes comunidaes de la programación nel llinguaxe C y Unix, pero fíxose un esfuerciu especial n'axuntar la xíriga d'otres cultures incluyendo la de los programadores de la PC de IBM, aficionaos de les Amiga, entusiastes de les Mac ya inclusive del mundu de les mainframes de IBM.

Eric S. Raymond caltién el nuevu archivu cola asistencia de Guy Steele y tien el creitu d'editor de la versión impresa, The New Hacker's Dictionary. Dalgunos de los cambeos realizaos so la so supervisión fueron revesosos; dellos críticos acusaron a Raymond de camudar inxustamente l'enfoque del archivu a la cultura hacker de Unix en cuenta de les antigües cultures hacker nes cualos l'archivu anicióse. Raymond contestó a esto diciendo que la naturaleza del hacking camudó y que'l Jargon File tendría de describir la cultura hacker, y nun intentar glorificarla.[2] Más apocayá, Raymond foi acusáu d'añader términos al Jargon File que paecen ser usaos orixinalmente por él, y d'alteriar l'archivu pa reflexar les sos opiniones polítiques.[3]

Esta actitú de Raymond provocó l'apaición de la versión 5.0.0 la cual reconoz ser una bifurcación de la versión 4.2.0,[4] y que desfai los cambeos acumulaos dende ellí hasta la versión 4.4.8 de Raymond.[5]

Referencies editar

  1. THIS IS THE JARGON FILE, VERSION 2.6.2, 14 FEB 1991
  2. Raymond, Eric S.. «Updating JARGON.TXT Is Not Bogus: An Apologia» (inglés). Consultáu'l 17 de marzu de 2011.
  3. «Need To Know 2003-06-06». Archiváu dende l'orixinal, el 31 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 25 de xineru de 2007.
  4. Tulsyan, Yash (25 de xunu de 2011). «#======= THIS IS THE JARGON FILE, VERSION 5.0.0, 25 JUN 2011 =======#» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de xunetu de 2011. Consultáu'l 10 de marzu de 2018. «The Jargon File is currently maintained by Yash Tulsyan <yashtulsyan at gmail.com> in response to the static nature of ESR-2003, as well as the many criticisms layed out against it. It was forked from version 4.2.0.»
  5. El Jargon File vuelve tener caltenimientu

Enllaces esternos editar