Los jedis,[1] nel universu ficticiu de Star Wars creáu por George Lucas, son defensores de la paz y personaxes de gran poder y sabiduría, siguidores del llau lluminosu de la Fuercia, que pertenecen a una orde mística y monacal llamada la Orde Jedi.[2] Tuvieron el so cuartel xeneral y templos en diversos planetes a lo llargo de la historia d'esti universu ficticiu, como Coruscant, Ossus, Dantooine y Yavin 4, etc.

Los caballeros jedis son guerreros con vocación espiritual y de serviciu a la comunidá que recuerden a los héroes de les tradiciones celta y budista. Los sos principales enemigos na saga son los siths, los integrantes de la Orde Sith, que son la so contraparte de la Fuercia.

N'español utilízase la grafía orixinal inglesa jedi en minúscules cuando se refier a los caballeros.[1] La so pronunciación suel ser /yédi/ en función del doblaxe de la triloxía orixinal, pero tamién s'emplega la pronunciación /yedái/ o /yédai/ con base na pronunciación de jedi n'inglés.

Etimoloxía editar

Dalgunos afirmen que la pallabra jedi foi tomada por George Lucas del xaponés 時代劇 (jidaigeki) que significa drama de dómina centráu nel mundu de los samuráis, anque otros aseguren que s'inspiró nes pallabres jed (rei) y jeddak (emperador) de la serie de noveles marcianes d'Edgar Rice Burroughs, una serie que Lucas consideró afaer al cine.[3][4]

Dientro del universu ficticiu, la película Rogue One: A Star Wars Story suxure que'l nome derivar del planeta Jedha, que ye'l llugar de procedencia de los cristales kiberianos utilizaos nos sables de lluz.

Bibliografía editar

Muñoz, David (1997). Les galaxes de George Lucas. Barcelona: Ediciones Clenat.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «guerra-de-les galaxes editorial=Fundación del Español Urxente La guerra de les galaxes, claves de redaición» (15 d'avientu de 2015). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  2. «Jedi Order» (inglés). Consultáu'l 2017-12-27.
  3. Nash, Eric P. (1997) (n'inglés). The Names Came From Earth. The New York Times. ISSN 0362-4331. https://www.nytimes.com/1997/01/26/movies/the-names-came-from-earth.html. Consultáu'l 2017-12-26. 
  4. (n'inglés) John Carter versus Star Wars. SciFiNow. https://www.scifinow.co.uk/cinema/john-carter-versus-star-wars/. Consultáu'l 2017-12-26. 

Ver tamién editar