Jeep ye una marca d'automóviles touterrén creada pola compañía Willys-Overland en 1941, y que güei día ye una división de FCA US LLC, una subsidiaria del grupu automovilísticu Fiat Chrysler Automobiles.

Jeep
marca de automóviles (es) Traducir, negociu, empresa de capital abiertu y productor d'automóviles
Llocalización
Sede Toledo
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación1941
Organigrama
Dueñu Stellantis
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos coche pasaxeros
Participación empresarial
Organización matriz Stellantis
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Nome editar

Esisten diverses versiones sobre l'orixe del nome "Jeep". La más aceptada provién de les historietes de la década de 1930, Popeye el marín, nes qu'apaecía un personaxe llamáu Eugene the Jeep, una mascota mariella similar a un perru, con poderes sobrenaturales y los soldaos estauxunidenses atribuyíen esos poderes al Jeep mientres la Segunda Guerra Mundial. Esta versión acompañar d'otra menos imaxinativa, que atribúi'l nome a les sigles G. P., Xeneral Purpose, so les cualos l'exércitu d'Estaos Xuníos convocó'l concursu p'aprovise d'un pequeñu vehículu utilitariu de cuatro ruedes. La razón pola cual estes versiones confundir y alderíquense ye finalmente pola forma en como ta escritu: Dizse que'l nome de Jeep resulta de la pronunciación amenorgada de les sigles n'inglés G. P. Sicasí, como'l personaxe de Popeye el marín usaba'l nome Jeep tal que s'escribe'l nome de la marca, y amás esti simpáticu personaxe solo comunicábase por aciu la repetición de "jeep jeep", finalmente suélse-y atribuyir l'orixe del nome.[1]

El xeneral George C. Marshall definió al Jeep como «La mayor contribución de los Estaos Xuníos d'América a les operaciones de guerra modernes». Ello ye que la hestoria de la Segunda Guerra Mundial ye tamién la hestoria de los primeros años de Jeep, yá que dempués de 1941 participó en toles campañes como vehículu artillado, vehículu de reconocencia, ambulancia, carroceta, limusina pal frente, tresporte de municiones, máquina pal tendíu d'alambres y taxi.

 
Soldaos estauxunidenses mientres la Segunda Guerra Mundial xunto a un Jeep artillado. Branu de 1942.

Nes Ardenas, mientres la batalla del Bulge, (1944-1945), los Jeep 4x4 cargaos con camiyes ocupaes con soldaos mancaos, corríen faía la salvación per delantre del Exércitu Nazi.
Nel Desiertu d'El Sáḥara, na selva de Nueva Guinea, y nos campos nevaos d'Islandia, los vehículos Jeep arremolcaron cañones antitanque de 37 mm hasta los campos de batalla. N'Exiptu, Gran Bretaña utilizó una patrulla de vehículos Jeep del SAS y el LRDG pa poner fora de combate los camiones de suministros que taben en ruta escontra les fuercies de Rommel, la viéspora de la batalla d'El Alamein. En Guadalcanal, los vehículos Jeep acompañaron a los Marines estauxunidenses.

El 13 de xunu de 1950 Willys-Overland rexistrar como marca comercial internacional. En 1953 la marca foi mercada pola compañía Kaiser Motors que pasó a denominase Kaiser Jeep. En 1970 la empresa American Motor AMC fíxose cargu de la so producción, compañía que dempués pasaría a control de Renault.[2] Anguaño la marca ye propiedá de Fiat, cuando Chrysler Corporation adquirió American Motors (AMC) a Renault, socesora de Willys-Overland, en 1987.

Anguaño'l Jeep ye usáu en diversos llugares d'América y del mundu como un vehículu de diversión nel que distintos clubes compiten pa distintes torgues y distintes rutes per ríos, desiertos, piedres, etc., siendo esti deporte uno de los más estremos con vehículos y bien conocíu nos Estaos Xuníos.

Modelos actuales editar

Historia editar

 
El modelu de la compañía Bantam

La hestoria de Jeep empieza oficialmente en 1941 cuando Ford y Willys-Overland empezaron a fabricar vehículos Jeep nes sos fábriques d'Ohio, Estaos Xuníos Pero foi en 1938 cuando s'entamó cómo diba ser el Jeep. En 1940 l'Exércitu de los Estaos Xuníos pidió a los fabricantes de vehículos estauxunidenses que presentaren ufiertes pa un vehículu pequeñu, con traición a los cuatro ruedes que pudiera sirvir pa distintes xeres y misiones, con sobresalientes capacidad de desempeñu, estabilidá, autonomía, confiabilidad y caltenimientu. Esta solicitú fíxose más urxente cuando les fuercies del Exa empezaron a llograr victories n'Europa y África del Norte, polo cual l'exércitu norteamericanu aceptaría solo propuestes que pudieren cumplise nun ralu de 49 díes.[3]

Les especificaciones orixinales del gobierno norteamericanu fueron les siguientes: pesu máximu de 1310 llibres (594,20 kg), traición nos cuatro ruedes, una distancia ente exes inferior a 2032 mm, y una distancia ente ruedes menor que 1193 mm; la distancia mínima al suelu tenía de ser de 158 mm y tendría de ser lo suficientemente capaz como pa tresportar 605 lb (274,42 kg) de pesu y ensin recalentar el motor al colar a baxes velocidaes.

Los dos compañíes que cumplieron la solicitú fueron la American Bantam Car Company y Willys-Overland.

 
Bantam BRC 40

Bantam encargó al inxenieru Karl Probst el diseñu del nuevu vehículu que se convertiría depués nel míticu Jeep. Probst empezó a trabayar el 17 de xunetu de 1940 y completó los planos orixinales n'apenes dos díes. Bantam apurrió al exércitu'l sobre colos diseños del vehículu'l 22 de xunetu; curiosamente Bantam afirmaba que'l vehículu cumplía coles especificaciones riquíes anque en realidá entepasaba'l pesu llende.

Bantam terminó'l so primer prototipu fechu a mano el 21 de setiembre de 1940, cumpliendo col plazu de 49 díes. L'exércitu sometió al vehículu a delles pruebes en trayectos que totalizaron más de 5500 km, de los cualos apenes 400 yeren asfaltaos. Concluyeron que'l vehículu amosaba una gran potencia y cumplía colos requerimientos del Exércitu de los Estaos Xuníos.

 
Jeep Willys

Delmar "Barney" Roos, propietariu de Willys-Overland, añadió un comentariu positivu a la refugada ufierta de Willys diciendo «ye imposible que nengún vehículu sía fuerte con un pesu de 1300 llibres». Esplicó esto al mayor H. J. Lawes, l'oficial encargáu de les compres y contratos del campamentu Holabird y suxurió que Willys-Overland construyera'l so propiu modelu piloto pa probalo. Tamién ayudó que l'exércitu dexó a Ford y Willys «inspeicionar» el modelu de Bantam, ameyorando los dos marques los sos modelos, que s'acabaron paeciendo sospechosamente al prototipu de Bantam.

 
Jeep Ford GPW.

Por cuenta de les llimitaciones téuniques y financieres de Bantam, l'Exércitu apurrió a Willys-Overland y a la compañía Ford los planos orixinales de Bantam, con cuenta de presentaren los sos propios prototipos. Willys presentó'l "Quad", y Ford presentó'l "Pygmy", incorporando cambeos al diseñu orixinal de Bantam que'l so peso finalmente foi de 2030 llibres (1044,09 kg). El Willys Quad entepasaba demasiáu'l pesu inicial especificáu por cuenta de que llevaba un meyor motor que depués se conocería como'l célebre Go Devil. Esto resultó ventaxosu pa Willys yá que la llende de pesu dexáu foi amontáu a 2160 lb (979,75 kg), colo cual el Quad foi l'únicu prototipu en complacer dafechu los requerimientos del exércitu: los sos aplastantes 105 lb/pie de par motor entepasaben el par motor solicitáu y yera bien cimeru a les 83 lb/pie de par motor ufiertaes por Bantam y les 85 lb/pie de par motor del prototipu de Ford.

 
Jeep Willys MA.

Teniendo los prototipos de los trés empreses, l'exércitu fixo un pidíu de 4500 vehículos, 1500 a caúna d'elles, pa probalos nel terrén. L'equipu de Roos empezó a trabayar p'allixerar el Quad. Desmontar por completu y analizó caúna de les pieces pa ver si esistía la posibilidá d'utilizar un material más llixero en dalguna d'elles. Cuando acabaron, el Jeep solo devasaba en 7 tomes el pesu riquíu.

La entrega de los 4500 vehículos empezó en xunu de 1941 y l'exércitu decidió qu'había qu'escoyer un diseñu igual pa toos. Finalmente escoyóse'l diseñu de Willys (motor Go-devil con soluciones mecániques Bantam) con dellos cambeos qu'incorporaben carauterístiques de Ford y de Bantam. En xunetu de 1941, Willys llogró un contratu pa 16 000 vehículos. Esi mesmu añu, el Cuerpu d'Intendencia del exércitu ordenó a Willys-Overland que pasara los sos diseños a Ford p'aumentar la producción.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, Willys-Overland y Ford fabricaron 600 000 Jeeps, Willys produció más de 368 000 y la pequeña Bantam solo 2675, la mayoría de los cualos dexar a Gran Bretaña y a la Xunión Soviética por cuenta de la Llei de Préstamu y Arriendu (la producción de Bantam cesó xustu antes del ataque xaponés a Pearl Harbor).

Cuando se creó'l primera Jeep nun esistía lo que güei se conoz como segmentu 4x4 nel ámbitu de los utilitarios. Los principales veceros del Jeep fueron les Fuercies Aliaes que trataben d'imponer la paz nun mundu estrozáu poles batalles de la Segunda Guerra Mundial. Concibióse como'l sustitutu de la motocicleta utilizada pa llevar mensaxes ente les distintes unidaes del exércitu estauxunidense, sicasí, solo unos pocos de los primeros vehículos Jeep fabricaos hasta 1945 quedar n'Estaos Xuníos. En llugar d'eso, cientos de miles d'estos vehículos unviar a Europa, África y al Pacíficu.

Dempués de la Segunda Guerra Mundial editar

Serie CJ editar

 
Jeep Willys CJ-3B producíu per primer vegada en 1953

A finales de la guerra, Willys-Overland empezó a considerar fabricar el Jeep pa xeres agrícoles. La resultancia foi'l primera Jeep Universal en 1945, dando pasu a lo que la compañía llamaría agrijeep creando les variantes conocíes cola sigla CJ: Civilian Jeep. El primer CJ foi'l CJ-2A, la versión civil del esitosu modelu militar Willys M38, modificáu con luxos como portón de carga, llimpiaparabrís, tanque de gasolina esterno, gabitu traseru p'acoplar ferramientes agrícoles, una caxa de velocidaes ameyorada y otres reformes. Esti Jeep incorporó la famosa rejilla frontera de 7 abertures que Jeep caltién como llinguaxe de la so marca, al igual que los sos faros redondos, los guardabarros trapezoidales, y un escepcional desempeñu en terrenes difíciles (los Willys MB de la Segunda Guerra Mundial teníen 9 abertures na so rejilla frontera).129762419715 627084715 2606978 1908401 n.jpg

Los modelos CJ-2A producíos dende 1945 hasta 1949, dieron pasu al CJ-3A, qu'usaba'l mesmu motor Go Devil del so predecesor (4 cilindros en llinia, 2195 cc de desplazamientu, 60 hp de potencia, y 105 llibres/pie de par motor) polo que dambos modelos clasifíquense como de "tapa baxa". Les diferencies aniciaben en reformes estétiques, incluyendo un parabrís ensin división y con unu o dos llimpiaparabrís na parte inferior; fueron aumentaos los diámetros de les exes pa una mayor capacidá de tresmisión de fuercia, según mayor capacidá pa trabayos agrícoles y accesorios adicionales pa tal fin; una versión de tractor foi ufiertada al públicu y la producción del modelu CJ-3A enllargóse hasta 1953 cola apaición del CJ-3B. Tuvieron disponibles como versiones utilitaries ente 1959 y 1964, como DJ-3A Surrey Gala (versión de carpa vacacional col enfotu de ser vendíu a sitios de descansu y resorts), Hardtop (versión cabinada que cuntaba con traición solo en dos ruedes y ufiertaba la palanca de cambeos al llau del timón y una distancia ente exes más llarga) y Dispatcher (una versión curtia del Hardtop). 129762419715 627084715 2606978 1908401 n.jpg

El CJ-3B foi'l primer modelu de "tapa alta", una y bones la tapa del motor tuvo que sufrir un cambéu pa poder agospiar el nuevu motor Hurricane (4 cilindros en llinia, 2195 cc de desplazamientu, 71 hp de potencia, y 114 llibres/pie de par motor), qu'esencialmente yera'l mesmu Go Devil pero camudaba la distribución en L de les válvules, por una distribución en F, faciendo que la válvula d'almisión quedara más fuera del bloque del motor, dexando que fuera más llarga que la válvula d'escape, lo que resultaba nuna mayor entrega de potencia en rellación al diseñu básicu del motor usando'l so mesma cilindrada y arquiteutura. Tamién incorporaba una caxa de tresferencia de 4X4 muncho más silenciosa. Por esta razón la parrilla frontera ye muncho más alta, y la so producción caltener hasta 1968. Ye'l Jeep más numerosamente producíu nel mundu, una y bones delles compañíes haber reproducíu so llicencia entá hasta'l presente.

 
Jeep Willys, CJ-3B, modelu 1954

En 1954 apaez el Jeep CJ-5, una versión dafechu distinta al CJ-3B, que'l so diseñu basar nel M38A1 desenvueltu en 1952 pa la guerra de Corea. Incorporaba guardabarross delanteros muncho más grandes y envolventes, y ye el Jeep producíu mientres más tiempu, llegando a les 600 000 unidaes en tol mundu nuna producción continua de 30 años. En 1965 dio'l primer pasu significativu al ufiertase con un motor en V-6 de 155 hp (117 kW) conocíu como Dauntless, y en 1970 apaez la so primer versión Renegade, anovada en 1971 como Renegade II; otres versiones fueron Tuxedo Park, Camper, 462, Super Jeep y Golden Eagle. Esti Jeep polo tanto ye unu de los vehículos tou terrén más populares del sieglu XX. Una versión pocu popular foi'l CJ-6, un CJ-5 con mayor distancia ente exes que dexaba un mayor espaciu interior y qu'en dalgún momentu tamién aportó a ufiertáu col nome de Toxedo Park.

Enforma s'especuló sobre la esistencia d'un CJ-4, el modelu perdíu entemediu ente'l CJ-3B y los primeros modelos de CJ-5. N'efeutu foi un vehículu esperimental y al paecer el primeru en llevar el motor Hurricane. El so aspeutu ye realmente entemediu ente'l CJ-3B con guardabarros rectos y estrechos, xunto col frente arrondáu qu'incorporó'l CJ-5, polo cual el so diseñu fronteru ye dafechu únicu y distintu. Mecánicamente yera bien similar al M38A1 y especialmente al CJ-3B; por enforma tiempu caltúvose como un misteriu ensin resolver yá que naide podía atestiguar que realmente esistiera esti "Jeep entemediu" y les úniques pruebes de la dómina amosar en dos fotografies como'l vehículu Willys Esperimental X-151. Finalmente en 1997 apaeció a la lluz público l'únicu CJ-4 qu'esiste anguaño. El vehículu esperimental foi adquiríu pol inxenieru xefe de la seición de Xasis de Willys, Miguel Odorica, a mediaos de la década de los cincuentes. Él usar na so granxa por enforma tiempu y cuando morrió en 1977 el Jeep pasó a manes de John Milam quien lo guardó per dellos años. Anguaño atópase nuna detallada restauración por un coleicionista de Jeep.

Depués del CJ-5, salió'l postreru CJ que foi'l CJ-7 qu'apaeció en 1976. La so estraordinaria introducción al mercáu fizo que la compañía AMC (dueña daquella de Jeep)enfocara tolos sos esfuercios de producción nésti vehículu y la so versión Pick-up de xasis llargu, el CJ-8 Scrambler, polo que'l CJ-5 empezó'l so camín escontra'l retiru en 1982. Incorporaba un tableru dafechu nuevu y per primer vegada con acabaos en plásticu, dando pasos escontra enclinos más modernos; otres reformes estétiques incluyíen ángulos más pronunciaos nes sos puertes que les curves avezaes nes puertes del CJ-5, según un techu ríxidu moldiáu de fábrica, removible de la carrocería, y puertes d'aceru. Tuvo disponible con traición integral nos cuatro ruedes Quadra-Trac (opcionalmente) que non necesariamente foi una opción carauterizada pola so fuercia, pero taba disponible la so caxa de tresferencia 4X4 tradicional, y con diversos motores incluyendo un V8. La versión CJ-8 nun taba disponible con Quadra-Trac y tenía la caxa de tresferencia tradicional con gabitos de accionamiento manual, y al igual que'l CJ-7, tuvo disponible con dos caja mecániques de 4 o 5 marches, y una automática opcional de 3 marches.

CJ-7 editar

 
Jeep CJ7

El modelu CJ-7 introducir al mercáu en 1976, más de 379,299 fueron fabricaos mientres los sos 11 años de producción. El Jeep CJ-7 tenía una base de plantes 10 pulgaes más llarga que la del CJ-5 y escarecía de la curva carauterística del CJ-5 nes puertes. A diferencia del CJ-5 el CJ-7 tenía un xasis conformáu por dos rieles paralelos llonxitudinales de seición C. La porción trasera del xasis del CJ-7 ye más ancha con tal d'afaer los resortes y amortiguadores más cercanos al esterior de la carrocería del vehículu y collo ameyorar el so manexu y estabilidá. El CJ-7 introducía la opción d'un nuevu sistema de tresmisión automática con traición nos cuatro ruedes llamáu Quadra-Trac al igual qu'una caxa de tresferencia manual de dos velocidaes y tresmisión automática. Otres opciones incluyíen un toldu duru y puertes metáliques. Los CJ-7 se comerciaizaron tamién con versiones Renegade y Laredo, estremables polos sos distintos calcomanias de carrocería. El modelu Laredo tenía asientos de cubu en piel altu, flecha de direición ajustable y un paquete d'accesorios cromaos ellaboráu qu'incluyía defenses, parrilla de radiador, espeyos y rines de llanta.

En Venezuela la versión de techu duru con xasis curtiu full equipu denominóse-y Llaneru, en cuantes que'l descapotado llamábase-y Renegáu.

Tamién esistía la opción d'incorporar un diferencial traseru Tral-Lok. La proporción d'engranes de la exa trasera primeramente foi de 3.54 pero darréu baxó a 2.73. Les proporciones del diferencial variaben dependiendo del motor qu'incorporaba'l Jeep. El motor Diesel de 145 cu in emplegaba la proporción d'exa trasera de 4.10 (tantu nel Renegade como nel Laredo), tantu l'I6 de 258 cu in como'l de cuatro cilindros en 150 cu in emplegaben una proporción de 3.73 ente que'l V8 AMC de 304 cu in (producíu ente 1976 y 1981 como la versión Golden Eagle) emplegaba una proporción de 3.55.

Ente los años de 1976 y 1980 los CJ-7 fueron forníos con una caxa de tresferencia Dana 20, un diferencial delanteru Dana 30 (con engrane de 27 o 31 dientes) y un diferencial traseru AMC 20 de 29 dientes. El diferencial traseru camudar por una Dana 44 a partir de 1986 y tolos modelos del CJ-7 producíos a partir de 1980 incorporaron la robusta caxa de tresferencia Dana 300.

Jeep Wrangler editar

Estéticamente, el CJ-7 ye l'antepasáu más cercanu al Jeep Wrangler, introducíu per primer vegada en 1987 cuando AMC foi adquirida pola Corporación Chrysler. Esti Jeep taba propulsado pol touterrén llexendariu AMC PowerTech I6 242 de 6 cilindros en llinia, con 190 hp y 220 lb/ft. de torque, y dende el principiu incorporó carauterístiques más radicales que los modelos CJ's, al ser ufiertáu con interiores más luxosos y parcialmente derivaos del so contemporaneu Cherokee XJ. Sicasí munchos fieles a la tradición de los CJ's ven nos faros rectangulares del Wrangler una pequeña perda d'autenticidá y clasicidad, retomada en 1997 cola reforma estética del Wrangler y caltenida anguaño polos nuevos Wrangler 2007 y la primer versión en 4 puertes d'esti auténticu Jeep, el Wrangler Unlimited 2007.

Jeepster editar

Otru intentu d'ufiertar un nuevu productu de Jeep foi'l Jeepster en 1948, un automóvil d'apariencia deportiva y convertible que se caltuvo en producción hasta 1951 col motor Hurricane, y que'l so nome foi retomáu en 1967 cola apaición del Jeepster Commando, un campero con una estética bastante controversial gracies a les sos guardafangos delanteros anchos, y el so portón traseru inclináu; tuvo disponible en versión cabinada (Station-Wagon) o Convertible, y caltúvose en producción hasta 1973.

(Station Wagon), y vehículos deportivos utilitarios editar

Empezar a producir dende 1946 como Willys Station Wagon (ver: IKA Estanciera), que teníen capacidá d'hasta 7 pasaxeros y que s'ufiertaron primeramente con traición simple. Escontra 1949 empezar a vender les primeres Station Wagon con traición total y motor Willys de seis cilindros.

Evolucionaron darréu hasta'l Jeep Wagoneer qu'apaeció en 1963. Esti modelu tuvo en producción 20 años, con renovaciones estétiques nos años 1970.[4]

Por esta razón los modelos Wagoneer pueden considerase como'l predecesores de la esitosa serie de Cherokee (SJ y XJ). La primer serie Cherokee SJ apaez en 1974 y producióse hasta 1983. Trátase d'un SUV de gran tamañu, fecha a partir de la Wagoneer (producida hasta 1967), diseñada por Brooke Stevens, que la so estrema cola Jeep Wagoneer aniciaba nos sos dos puertes, ufiertándose como una versión deportiva de Station Wagon. Cuando taba fornida con un poderosu motor V8 de 6.6 llitros y una caxa de tresferencia de gran rellación, tenía grandes atributos colos que podía superar los 160 km/h. Tamién taba disponible col motor AMC de 6 cilindros en llinia y 4.2 llitros de cilindrada. Ye unu de los vehículos tou terrén más revolucionarios qu'esistieren.

Depués apaeció la serie de Cherokee XJ en 1984, diseñada con participación de Renault escontra 1978, que daquella sostuvo delles rellaciones comerciales con AMC (American Motor Company); la intención d'esti nuevu touterrén compactu foi la d'ufiertar toles capacidaes touterrén de la Jeep Wagoneer con un motor más pequeñu, lo qu'enllargaría'l so rangu d'aición y la so economía de combustible. Tuvo disponible con delles versiones de motores 2.5 llitros y 4.0 llitros, que se caltuvieron hasta'l final de la producción de la segunda serie de XJ (1997-2002). Otros motores menos populares fueron un 2.1 llitros turbodiésel de Renault y un 2.8 V-6 de GM. El nome Jeep Wagoneer pasó a ser una versión más luxosa de la Cherokee básica, usando la mesma carrocería XJ pero que la so estrema esterna más notable son los sos cuatro faros cuadraos y la so moldura d'imitación de madera llateral, y vendióse hasta 1990.

 
Jeep Grand Cherokee WJ.

En 1993 apaez el Grand Cherokee ZJ, que pretendía, en principiu, reemplazar al Cherokee pero que, dada la so popularidá caltuvo la so producción hasta que'l modelu Liberty reemplazar nel añu 2002. Esto debe a que'l motor AMC de seis cilindros y 4.0 llitros de cilindrada con sistema d'inyeición Chrysler, conocíu depués como Power Tech I6 242 High Output que tuvieron tanto'l Cherokee, como Grand Cherokee y el Wrangler, ye unu de los meyores motores pa tou terrén que se producieron: el 60% del so par motor total de 298Nm (220 lb·ft) esto ye, 179Nm (132lb·ft), ta disponible al ralentín, faciendo que'l so capacidade pa xubir pendientes pronunciaes y esguilar roques sía bien cimera a motores del so mesma cilindrada. Esto significa, amás, que tien les mesmes capacidaes tou terrén de motores más grandes y potentes, pero con un consumu menor de combustible. A pesar de tener árbol de lleves llateral, esto ye, nel bloque de los cilindros (OHV) y de tener problemes iniciales d'apaciguadura pol so gran pesu, esti motor duró daqué más de venti años en producción, con llixeros cambeos na inyeición de combustible, y demostró ser indestruyible.


El Grand Cherokee WK caltiénse entá como un modelu luxosu del segmentu del que Jeep ye práuticamente un miembru únicu de Off-Road SUV, esto ye, de vehículos utilitarios tou terrén. A pesar de qu'esisten otres marques qu'ufierten vehículos similares, Jeep caltuvo estes propiedaes en tolos sos vehículos a precios de games medies, consolidándose como una marca bien popular y reconocida de vehículos tou terrén. Comercializar colos motores PowerTech V6 de 3.7L, PowerTech V8 4.7L FlexFuel, que puede funcionar con gasolina y etanol, un HEMI V8 5.7L d'altes prestaciones y con desconexón automática de la metá de los cilindros pa menguar el consumu; y un turbodiésel V6 3.0 L d'orixe Mercedes-Benz, famosu por ser unu de los motores diésel más eficientes que se produxeren gracies al so sistema d'inyeición common-rail d'última xeneración. El Grand Cherokee tamién ta disponible na versión especial SRT-8, propulsado por un HEMI V8 de 6.1 L de 428 cv, lo que-y dexa competir en prestaciones con modelos como'l Mercedes-Benz ML63 AMG (510cv), Porsche Cayenne Turbo (500 cv) y Turbo S (550 cv) o'l Volkswagen Touareg W12 (450cv).

Modelos posteriores como'l Jeep Liberty KJ caltuvieron la imaxe de bon rendimientu fora de la carretera. A pesar de sustituyir la exa ríxida delanteru por una suspensión independiente, colo cual piérdense facultaes tou terrén, el reemplazu del llexendariu Cherokee (nome col que se viende fora d'USAR) resultó ser tou un ésitu. Mientres tola so carrera granible tuvo propulsado por motores de gasolina PowerTech L4 de 2.4L y PowerTech V6 de 3.7L, que tamién s'emplega nos Dodge Durango y Ram; y por motores turbodiésel CRD L4 de 2.5L y 2.8L d'orixe VM (Italia), emplegaos tamién nes versiones europees del Chrysler Voyager y del Dodge Nitro. Anguaño un nuevu modelu, el Liberty KK que tien correxíos dellos de los errores que se detectaron mientres la primer serie atópase en procesu de llanzamientu, y una de les sos carauterístiques más notables ye'l techu en lona desmontable Sky Slider que recuerden al Citroën 2CV disponible de forma opcional; cuenta de forma única col motor V6 de 3.7L,

 
Jeep Patriot KK.

y con versiones Sport y Limited, dientro de les cualos ufiértense una caxa manual de seis velocidaes y una automática de cinco, aire acondicionáu con control climáticu de temperatura, apertura remota de bodega, comunicación manes llibres por aciu Bluetooth, control d'estabilidá electrónicu según asistencia en descensos pronunciaos, asistencia d'arranque en xubida, control de traición electrónicu y traición a los cuatro ruedes controlada electrónicamente. Esta carrocería KK ye compartida pol Dodge Nitro.

 
Jeep Grand Cherokee SRT8.

Tamién la recién introducción de los modelos Compass y Patriot que comparten la mesma plataforma MK y un sistema de tresmisión dafechu nuevu pal segmentu (CVT: Continously Variable Transaxle, que consta de polees de diámetru automáticamente variable) qu'amenorgaron los costos al consumidor y crean un nuevu segmentu pa veceros menos esixentes con automóviles de costos más baxos y d'operación más senciella. A diferencia de munchos de los sos hermanos de llinia contemporáneos, estos Jeep nun lleven caxa reductora yá que los sos sistemes de traición nos cuatro ruedes funciona de forma distinta pa distribuyir la fuercia a los dos exes, sicasí'l Jeep Patriot demostró ser un vehículu bien axilosu y versátil, y según la compañía la versión Limited puede cruciar senderos moyaos d'hasta 19 pulgaes de fondura. Dambos vehículos tán forníos con un motor de 2.0L a gasolina, o un 2.4L con tiempu de válvules variable (VVT); les sos tresmisiones son una caxa manual de cambeos o la nueva tresmisión automática CVT. Estos dos vehículos resultaron ser los touterréns menos costosos que produxera Jeep en munchos años y la Jeep Patriot retoma, en parte, el conceutu sol cual llanzárase la Jeep Cherokee XJ al amenorgar la cilindrada ensin menguar la potencia, y ensin que les capacidaes fora de la carretera veanse afeutaes notoriamente.

Pickup editar

 
Jeep Gladiator

Les primeres versiones de les carrocetes utilitaries Willys Pick-up y Willys Truck, surden a partir de les primeres Station Wagon de mediaos de los años cuarentes y produciríense hasta 1965. Otra serie d'utilitarios con compartimientu traseru son los modelos de camión "Forward Control" con esteriores dafechu distintos conocíos como FC-150 y FC-170.

Estes carrocetes fueron asocedíes pol radical Jeep Gladiator (versión pick-up de la primera Jeep Wagoneer), y producióse hasta l'añu 1971. D'ellí surde'l Jeep Honcho, una versión pick-up de la siguiente serie de Wagoneer o de les Cherokee's SJ y caltúvose en producción hasta 1989.

Darréu apaez el Jeep Comanche, producíu ente 1986 y 1992, como versión pick-up de la Cherokee XJ.

Jeep n'Europa editar

L'aceptación del Jeep como vehículu de trabayu civil, yá empezara antes de la década de los cincuentes. Cuando l'exércitu nun podía usalos, o cuando'l so arreglu nun-y resultaba práutica, miles d'estos vehículos vendíense y apurríen un tresporte a granxes y pequeñes empreses en toa Europa. El Jeep yera n'ocasiones l'únicu vehículu de que podíen disponer a falta d'automóviles nuevos y furgonetes.

Diseñaos pa poder ser reparaos rápido nel campu de batalla, yeren fáciles de remanar y baratos pa reparar. Caltenelos en marcha foi una de les razones que fizo que se volviera abrir la fábrica de Volkswagen en Wolfsburgu, Alemaña en 1945. Como depósitu d'arreglos, dirixíu pol Exércitu Británicu, el so trabayu yera caltener los vehículos de les fuercies aliaes. En Francia, Hotchkiss, un fabricante d'automóviles calidable bien respetáu, creó una división dedicada al arreglu de vehículos jeep pa la so venta al públicu. Nun tardó en trate superada pola demanda y empezar a fabricar so llicencia'l Jeep Universal, abandonando los sos propios modelos d'automóviles en 1954 pa concentrase nos Jeep y los camiones.

Otros fabricantes europeos a cencielles copiaron la fórmula Jeep. En Gran Bretaña, por casu, el prototipu orixinal de Land Rover, basar en munchos componentes claves de los Jeep, como exes y bastidor de la carrocería, inclusive utilizaron la mesma alloña ente ruedes, 80 pulgaes. Fiat fabricó'l so propiu “Jeep” cola serie Campagnola que tenía un aspeutu bien paecíu. Inclusive'l fabricante de coches deportivos Alfa Romeo creó un vehículu d'aspeutu similar al Jeep, el 1900 AR-52.

Europa tendría qu'esperar hasta 1994 antes de poder tener un Jeep xenuinu propiu. La Steyr-Daimler-Puch austriaca empezó a montar la primer xeneración de Jeep Grand Cherokee na so fábrica de Graz dientro d'un proyeutu conxuntu con Chrysler. Naquel momentu, los 100 contenedores diarios que llegaben de los Estaos Xuníos a Austria por mar y tren yeren la mayor unviada realizada en toa Europa.

Jeep n'Arxentina editar

 
1° Unidá de Jeep Ika fabricada'l 27 d'abril de 1956.

Los primeres Jeep's fueron importaos pol exércitu arxentín posterior a la Segunda Guerra Mundial y nun tuvieron mayor usu civil (sacante en delles películes y unes pocoñín de unidaes). Cola instalación de Kaiser n'Arxentina, decidir en 1956 industrializar el Jeep n'Arxentina y fabricalo so llicencia poles Industries Kaiser Arxentina, xunto a un cientu de derivaos, tales la IKA Estanciera (Willys Overland Station Wagon), y dellos desarrollos locales como'l Baqueano (versión pick-up), utilitariu (versión furgón carrozado de fábrica) y el Jeep Cargueru (xasis pa carrozar o semi-carrozado) el cual produciéronse 589 unidaes. Darréu, llegaría la pick up Jeep Gladiator fabricada llocalmente hasta mediaos de los 70's, cuando Renault adquier dafechu'l paquete accionario d'Industries Kaiser Arxentina y centra na so marca la producción de la planta de Santa Isabel, Provincia de Córdoba. Igualmente, l'exércitu arxentín usó los IKA y caltuvo los vieyos Willys importaos a fines de la década de 1940 y hasta los 50 y ye común ver en delles concentraciones o alcuentros ciertos Willys de diversos años. Tres dellos años ensin mayor participación, en 1996 constrúyese una nueva fábrica en Córdoba, más precisamente nes axacencies de la ciudá capital de la provincia mediterránea, en Ferreyra, onde se producen los Jeep Cherokee y Grand Cherokee hasta fines de 2000, cuando decide cerrase la planta por cuenta de la fusión que tuviera llugar tiempu antes (1998) ente'l grupu Chrysler y Daimler-Benz. Asina, centróse l'actividá industrial na planta de Mercedes-Benz de González Catán y al añu siguiente decidióse la importación dende Austria de la gama Jeep (quitando'l Wrangler dende Estaos Xuníos d'América).

El Jeep Willys en Colombia editar

A Colombia llegó esti vehículu nel añu de 1946, que foi adquiríu pola creciente élite cafetera que vía nesti automóvil les cualidaes necesaries pa la carga de café y otros productos agrícoles. Nesta zona de Colombia conózse-yos como les "mulitas mecániques" por cuenta del so importante llabor pa los llabradores. Les primeres versiones llegaron por concesión del Ministeriu de Defensa Colombianu yá que se trataba de Willys M38's o CJ-2A's, polo que se-yos conoz col nome de "Minguerras". Sicasí, la popularidá de los Jeep nesta rexón estender a los modelos CJ-3B y CJ-5; amás dellos modelos retruque como'l CJ-6 produciéronse de forma intermitente mientres dellos años.

 
Yipao, caciplo d'una familia llabradora

Nos departamentos de Caldas, Antioquia, Quindio y Risaralda, abriéronse delles categoríes onde se reconoz y prémiase por concursu a los meyores "yipaos" como se-yos diz nestes rexones, que debe'l so progresu a esti gran automóvil pol so escepcional rellación cilindrada-torque, la distribución de les rellaciones na caxa de cambeos, la traición nes sos 4 ruedes, y la so simplicidá estética y mecánica.

Estos vehículos faen parte entós de la cultura de cientos de families dedicaes al cultivu del café, polo que reciben la personalización de los sos cariciosos dueños con adornos y accesorios llamativos qu'en gran cantidá d'ocasiones inclúin imáxenes relixoses. La compenetración d'estos vehículos ye tal que na rexón afírmase que tolos enseres d'una casa campesiana, incluyendo dacuando a los sos miembros, tienen de poder ser tresportaos por un solu Jeep.

De xacíu el so usu nun se llindó puramente a la zona cafetera (compuesta principalmente polos departamentos de Risaralda, Caldas, Quindío y el sur d'Antioquia) por cuenta de la accidentada topografía de Colombia, que n'ocasiones esixe vehículos qu'aguanten tou tipu de situaciones difíciles de sortear a automóviles que non necesariamente tienen toles capacidaes d'un Jeep.

En febreru de 2006 batióse'l récores Guinness na ciudá de Calarcá (Quindío) cola "Caravana más llarga d'automóviles d'una mesma marca" (Longest Jeep Parade), categoría que foi creada especialmente pal récor, con un total de más de 370 vehículos Willys CJ's cola participación de modelos hasta 1979, con siquier un 50 per cientu de los sos partes orixinales.

Modelos modernos editar

Paradóxicamente los exércitos yá nun usen el Jeep, modelos como'l Humvee reemplazar. Los vehículos actuales, el Wrangler y Wrangler Unlimited, Liberty (KK), Compass (MK), Commander, Grand Cherokee (WK) y Patriot (MK), son descendientes direutos de los primeros modelos de Jeep. Sicasí, agora tienen unos niveles de potencia, estilu y esfrute na conducción impensables p'aquellos que fixeron el primer Jeep en 1941.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar