Jeff Chandler (15 d'avientu de 1918Brooklyn – 17 de xunu de 1961Los Angeles) foi un actor d'Estaos Xuníos que mientres la década de los cincuenta convirtióse en toa una estrella de cine de la edá dorada de Hollywood.

Jeff Chandler
Vida
Nacimientu Brooklyn15 d'avientu de 1918[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Los Angeles17 de xunu de 1961[1] (42 años)
Sepultura Cementerio Hillside Memorial Park (es) Traducir
Causa de la muerte complicaciones quirúrxiques
Familia
Casáu con Marjorie Hoshelle
Fíos/es 2
Estudios
Estudios Erasmus Hall High School (es) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actor, actor de cine, cantautor, actor de televisión, productor de cineactor de teatru
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu western
Discográfica Liberty
IMDb nm0001996
Cambiar los datos en Wikidata
Jeff Chandler

Primeros años y entamos editar

Foi rexistráu, al nacer, col nome Roxura Grossel. Crióse pola so madre dempués de que los sos padres dixebrar na so infancia. Estudió nel Erasmus Hall High School, onde estudiaron munches estrelles del cine y del teatru. El so padre taba conectáu col mundu de los negocios de restoranes y consiguió-y trabayu como caxeru. Él siempres quixo ser actor, pero les dificultaes económiques obligar a estudiar arte y a trabayar como pintor de cuadros encargaos per corréu. Col tiempu aforró dineru abondo pa tomar un cursu d'actuación, trabayó depués de volao na radio y más palantre como actor nuna compañía d'actores. Los sos empiezos como actor fueron en los años cuarenta, tantu na radio como nel teatru, atayaos pola segunda guerra mundial, na que participó.

Primeros ésitos y trayeutoria editar

A finales de los cuarenta empezó a actuar en películes pa la Universal Studios, compañía que la había contratáu. Trabayó con direutores de sonadía, como Fritz Lang (Con brenga), Robert Rossen (Johny O'Clock), George Sherman (La espada del desiertu) y Elliot Nugent (Mr. Belvedere estudiante). En 1950 participó na película Flecha rota, dirixida por Delmer Daves y protagonizada por James Stewart y Debra Paget. Ellí, Chandler interpretó a Cochise, lo que lo llevó a ser nomáu al Óscar al meyor actor de repartu y a que se desenvolviera, nel cine de Hollywood, el personaxe del «bon indiu» (o'l «bon xavaz», como se conoz el mitu de la lliteratura y del pensamientu européu de la Edá Moderna). A partir d'equí y mientres tola década nun-y faltó'l trabayu como protagonista de destacaes películes, como Travesía peligrosa (Joseph M. Newman), Los hermanos Barbarroja (Charles Lamont), al llau de Maureen O'Hara; Asaltu al fuerte Clark (George Sherman), tamién al llau de Maureen O'Hara; Ave del paraísu (Delmer Daves), con Debra Paget; Batalla en pasu Apache (George Sherman); La carga de los indios siux (Lloyd Bacon), y Red Ball Express, de Budd Boetticher. Tamién apaeció en Atila, rei de los hunos, de Douglas Sirk, y en cintes béliques como Escala en Tokyo (Jack Arnold) y Invasión en Birmania (Samuel Fuller), la so última película (finó enantes del estrenu).

Vida privada y fallecimientu editar

Casóse cola actriz Marjorie Hoshelle en 1946, con quien tuvo dos fíos y de quien se dixebró primero en 1954 y depués definitiva y llegalmente, a solicitú d'ella, en 1957. Los sos dos fíes morrieron de cáncer, igual que la so madre, una tía materna, un tíu y el so güelu.

Cuando Sammy Davis, Jr. perdió un güeyu nun accidente y tuvo en peligru de perder l'otru, Chandler ufiertó-y unu de los suyos: él tuviera a puntu de perder un güeyu nun accidente automovilísticu.

Tuvo una rellación amorosa con Esther Williams, quien afirmó, na so autobiografía (1999), que terminó la so rellación con él porque acostumaba vistise de muyer.

Sofitó públicamente al gobiernu d'Israel, lo que provocó que la República Árabe Xunida declarara en 1960 la prohibición de toles sos películes nos países árabes.

Morrió por cuenta de un envelenamientu sanguineu causáu mientres la intervención quirúrxica realizada pa una hernia discal. Foi soterráu nel Hillside Memorial Park Cemetery.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 119301032. Data de consulta: 17 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 23 mayu 2020.

Enllaces esternos editar