Un jerife o sharif (n'árabe, شريف šarīf, femenín شريفة šarīfa: noble, respetable) ye un descendiente del profeta Mahoma, polo xeneral al traviés de la so fía Fátima, esposa d'Alí. Por esta razón, munchos jerifes llamáronse fatimíes (de Fátima) o alauíes, que la toma del árabe šurafā' o ašraf, plural de šarīf, y ye por tanto traducible como jerifes.

Delles tradiciones consideren jerife solu al que ye descendiente d'Hasan, fíu mayor de Ali y Fátima, ente que a los descendientes del fíu menor, Husayn, dáse-yos el títulu de sayyid (señor).

La dinastía alauí reinante anguaño en Marruecos ye jerife. Por esta razón, hasta la creación del Marruecos modernu en 1956, el país yera llamáu Imperiu Jerifiano. Fueron los socesores de la Dinastía saadí, que tamién yera jerife.

Tamién ye jerife la dinastía Hashimí o Hachemí reinante en Xordania. Antes de la creación del reinu de Xordania, los Hashimíes apoderaben la rexón del Hiyaz en Arabia (d'onde fueron espulsaos polos saudines). El monarca hashimí d'esi territoriu llevaba'l títulu de jerife de La Meca.

Ser jerife implica cierta reconocencia social, pero nengún privilexu. Munchos musulmanes ser. En Marruecos, por casu, un gran númberu de persones son non solo jerifes sinón específicamente alauíes, y por tanto tán emparentaes en mayor o menor midida cola familia reinante ensin qu'ello se traduza nuna posición social elevada o cualesquier otru privilexu.

Ente los musulmanes xiinos, los miembros del cleru que son jerifes lleven un turbante negru, ente que los que nun lo son llevar de color blancu.