Jharkhand (hindi: झारखंड, santali: ᱡᱷᱟᱨᱠᱷᱚᱸᱰ, bengalí: ঝাড়খণ্ড, AFI: [dʒʰaːrkʰəɳɖ]) ye unu de los ventinueve estaos que, xunto colos siete territorios de la Unión, formen la República de la India. La so capital ye Ranchi. Ta allugáu al nordeste del país, llindando al norte con Bihar, al este con Bengala Occidental, al sur con Orissa y al oeste con Chhattisgarh y Uttar Pradesh. Con 414 hab/km² ye l'octavu estáu más densamente pobláu, por detrás de Bihar, Bengala Occidental, Kerala, Uttar Pradesh, Haryana, Tamil Nadu y Punyab. Foi establecíu como tao'l 15 de payares de 2000 a partir de los territorios que pertenecíen a la zona sur del estáu de Bihar.

Jharkhand
Alministración
PaísBandera de India India
ISO 3166-2 IN-JH
Tipu d'entidá estáu de la India
Capital Ranchi
Chief Minister of Jharkhand (en) Traducir Champai Soren (es) Traducir
Nome oficial झारखंड (hi)
Nome llocal झारखंड (hi)
Llingües oficiales Hindi
División
Xeografía
Coordenaes 23°N 85°E / 23°N 85°E / 23; 85
Superficie 79714 km²
Llenda con Bihar, Bengala Occidental, Odisha, Chhattisgarh y Uttar Pradesh
Demografía
Población 32 988 134 hab. (2011)
Densidá 413,83 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+05:30
Fundación 15 payares 2000
jharkhand.gov.in
Cambiar los datos en Wikidata
Distritos de Jharkhand.

Amás de la capital, otres ciudaes importantes, toes altamente industrializaes, son Jamshedpur, Bokaro y Dhanbad. Popularmente, Jharkhand recibe'l nome de Vananchal. El términu Vananchal deriva de la combinación de dos pallabres en hindi: Vana que significa "monte" y anchal que significa "área". L'estáu tien importantes recursos minerales según productos llograos de la esplotación de los montes.

La mayor parte del estáu ta asitiáu na Pandu Chota Nagpur na que nacen los ríos Damodar, Brahmani y Subarnarekha. La zona ta cubierta de montes que sirven d'hábitat natural para tigres y elefantes indios.

Historia editar

Les demandes pa constituyir Jharkhand nun estáu independiente remontar a principios del sieglu XX cuando Jaipal Singh, capitán del equipu olímpicu de 1928, espunxo la idea de crear un estáu independiente coles zones sur del estáu de Bihar. Mientres décades la idea permaneció latente. El 2 d'agostu de 2000, el Parllamentu d'India empecipió la reforma del estáu de Bihar. Un total de 18 distritos d'esti estáu reagrupar pa formar el nuevu Jharkhand que quedó establecíu de forma oficial el 15 de payares de 2000.

Sicasí, los raigaños de Jharkhand remóntense más allá. El Raxa Jai Singh d'Orissa declarar a sí mesmu gobernante de Jharkhand nel sieglu XIII. Mientres el periodu del Imperiu mogol, la zona foi conocida como "Kukara". A partir de 1765, l'área quedó so control británicu y foi llamada Jharkhand, "tierra de les xungles", una y bones la zona cunta con numberosos montes.

La colonización de la rexón per parte de la Compañía Británica de les Indies Orientales dio como resultáu una fuerte resistencia per parte de la población. Unos 100 años antes de la primer guerra d'independencia india (1857), los habitantes de Jkarkhand sulevar en repitíes ocasiones contra'l gobiernu colonial británicu. Les tropes colonizadores intentaron frenar estes revueltes realizando un importante esplegue militar na rexón.

Demografía editar

Jharkhand ye'l llar de numberoses comunidaes tribales dende tiempos inmemoriales. Dalgunos de los sos distritos tán principalmente habitaos por minoríes étniques. En total, Jharkhand alluga a 32 grupos tribales. Estos son: Asur, Baiga, Banjara, Bathudi, Bedia, Binjhia, Birhor, Birjia, Chero, Chick-Baraik, Gond, Gorait, Ho, Karmali, Kharwar, Khond, Kisan, Kora, Korwa, Lohra, Mahli, Mal-Paharia, Munda, Oraon, Parhaiya, Santal, Sauria-Paharia, Savar, Bhumij, Kol y Kanwar.

El hinduismu, l'Islam y el cristianismu son los trés principales relixones. Los grupos tribales tienen les sos propies creencies espirituales, llamaes de forma común Sarna. Mientres el periodu colonial, les creencies tribales fueron consideraes como paganes lo que s'utilizó como un mediu de subordinación.


Referencies editar

Enllaces esternos editar