Jiang Qing tamién conocida nel mundu occidental como Chiang Ching o Madame Mao, (Chinu: 江青 ; Pinyin: Jiāng Qīng; Wade-Giles: Chiang Ch'ing), nacida como Lǐ Shúméng (李淑蒙), (19 de marzu de 1914 - 14 de mayu de 1991) foi una política china, qu'en 1939 convertir na cuarta esposa de Mao Zedong. Dirixó la Revolución Cultural nel planu artísticu y formó parte del Politburó del Partíu Comunista de China dende 1969. A la muerte de Mao, pasó a formar parte de la denomada Banda de los Cuatro. Sicasí, foi detenida al mes de morrer Mao (1976) polos sos enclinos radicales. Foi la persona más poderosa mientres los últimos años del réxime maoísta.[8][9]

Jiang Qing
Esposa del Presidente de la República Popular China

1r ochobre 1949 - 27 abril 1959 - Wang Guangmei
Vida
Nacimientu Zhucheng[1] y República Popular China[2]5 de marzu de 1914
Nacionalidá Bandera de la República Popular China República Popular China [3]
Bandera de Taiwán República de China  (1914 -  1949)
Muerte Beijing Hospital (en) Traducir[4]14 de mayu de 1991[5] (77 años)
Sepultura Beijing Futian Cemetery (en) Traducir[6]
Causa de la muerte aforcamientu
Familia
Casada con Tang Na (1936 – 1936)
Mao Zedong (1939 – 1976)
Fíos/es Li Na
Familia
Estudios
Estudios National Qingdao University (en) Traducir
Llingües falaes chinu[7]
Oficiu actriz, políticaactriz de cine
Miembru de Banda de los Cuatro
Movimientu Maoísmu
radicalismo político (es) Traducir
Seudónimu/os Lan Ping
Serviciu militar
Lluchó en Revolución Cultural
Creencies
Relixón ateísmu
Partíu políticu Partíu Comunista de China
IMDb nm0156952
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en Zhucheng, na provincia china de Shandong fía d'un carpinteru,[10] y foi actriz sol seudónimu de Lan Ping, ganando relativa fama na industria cinematográfica de China mientres los entamos de la década de 1930. En 1933 xunto col so entós maríu, Yu Qiwei, xunir al Partíu Comunista de China, trabayando como actriz na ciudá de Shanghai. En divorciándose de Yu Qiwei, fuxe de Shanghai al conocese la noticia de la invasión xaponesa en xunetu de 1937, partiendo con otros actores escontra Yan'an pa xunise a la resistencia comunista contra la invasión. Dos años dempués, en 1939, ye presentada a Mao, con quien acabaría casándose y con quien tuvo una fía.[11]

En 1949 convertir en Ministra de Cultura del primer gobiernu de la República Popular China. En 1966, ye escoyida como direutora de la Revolución Cultural, empecipiada esi mesmu añu, y dende la cual exercería cargos de gran influencia ya importancia nel gobiernu de China, impulsando gran parte de les polítiques de la Revolución Cultural y patrocinando les actividaes de los Guardias Coloraos mientres esti periodu. Sicasí, Jiang Qing proyeuta y executa actos masivos de represión política contra artistes ya intelectuales que nun siguen los postulaos del réxime, pero tamién acusando de "enemigos del Estáu" a antiguos rivales y competidores del mundu cultural. L'usu de la represión policial estender a pleitos personales de Jiang Qing cuando ordenó l'arrestu d'una muyer que se casara col so primer maríu.[12]

En 1969 Jiang Qing entra nel Buró Políticu del Partíu. Nesti puntu, acomuñar a la famosa Banda de los Cuatro, encargaos de defender los principios del maoísmu y d'exercer diversos abusos de poder contra funcionarios y ciudadanos comunes.[13] Al respeutu destacó la inquina personal de Jiang Qing contra Zhou Enlai, a que los sos fíos ordenó primero arrestar (y depués asesinar en prisión) ensin acusación dalguna. Tales situaciones, y la negativa de Mao a poner llende a la Banda de los Cuatro, fixeron crecer la medrana y l'odiu de la élite gubernamental escontra Jiang Qing.[14]

El 5 de setiembre de 1976, la mala salú de Mao volvióse crítica cuando sufrió un ataque al corazón, muncho más grave que los sos dos anteriores a primeros d'añu. Jiang Qing volvió del so viaxe al campu y pasó namái unos minutos nel edificiu 202 del hospital, onde Mao taba siendo tratáu. Más tarde tornó a la so propia residencia na Cámara de la Primavera de Lotus.

Na tarde del 7 de setiembre, la situación de Mao empioró. Mao acababa de cayer dormíu y precisaba folgar, pero Jiang Qing aportunó n'estrega-y el llombu y mover les sos estremidaes, y ella roció el polvu blanco nel so cuerpu. L'equipu médicu protestó que'l polvu nun yera bonu pa los sos pulmones, pero ordenó a les enfermeres de serviciu que siguieren el so exemplu más tarde.

A la mañana siguiente, 8 de setiembre, entró na habitación de Mao pa volver visitalo. Esta vegada quería que'l personal médico camudara la posición de dormir de Mao, alegando que tuviera tendíu demasiáu tiempu nel llau esquierdu. Li Zhisui, el médicu principal de serviciu oxetó, esplicándo-y que Mao podía alendar namái nel so pulmón esquierdu. Jiang ordenó a Li que moviera a Mao sicasí. Como resultancia, la respiración de Mao detúvose y la so cara púnxose azul. Jiang Qing dexó la sala ente que'l Dr. Li y el restu del personal médico punxeron a Mao nun respirador y realizaron una reanimación cardiopulmonar d'emerxencia.

Finalmente, Mao foi alicáu y Hua Guofeng encamentó a Jiang Qing a nun interferir más col trabayu de los médicos. Sicasí, casi tolos órganos de Mao fracasaron y cayó en coma a la fin d'esi día. Con Mao más allá de la recuperación y pocu dispuestu a enllargar más el so sufrimientu, Jiang y otros miembros del gobiernu chinu decidieron desconectar l'aparatu de sustentu a la vida de Mao.

La muerte de Mao asocedió xusto dempués de la medianueche a les 00:10 hores del 9 de setiembre de 1976. El socesor escoyíu de Mao, Hua Guofeng, convertir nel presidente del so comité funerariu. Creíase que Hua yera un candidatu de compromisu ente los marketeers llibres y el partíu ortodoxu. Dalgunos sostienen qu'esto puede ser por cuenta de la so ambivalencia y el so perfil discretu, particularmente en comparanza con Deng Xiaoping, el candidatu preferíu de les facciones empobinaes al mercáu. L'aparatu del partíu, so órdenes de Jiang Qing y Zhang Chunqiao, escribió un aponderamientu qu'afirma los llogros de Mao pa xustificar les sos demandes al poder.

Nesi momentu los medios de comunicación estatales taben efeutivamente sol control de la Gang of Four. Los periódicos estatales siguieron denunciando a Deng pocu dempués de la muerte de Mao. Jiang Qing taba pocu esmolecida pola débil Hua Guofeng, pero tarrecía enforma a Deng Xiaoping. En numberosos documentos publicaos nos años ochenta afirmábase que Jiang Qing conspiraba pa faese la nueva Presidenta del Partíu Comunista.

Los cuatro miembros del grupu fueron espulsaos del Partíu Comunista de China y arrestaos, acusaos d'entamar un golpe d'estáu pa faese col poder.[15] En 1980, los cuatro fueron sometíos a xuiciu públicu, acusaos de diversos crímenes cometíos na Revolución Cultural, siendo qu'ante los tribunales la defensa de Jiang Qing basar en qu'ella siempres cumplía órdenes del so home. Pa esto, ella afirmó: Yo yera'l perru enoxáu de Mao. A quien él dixera qu'había que morder, yo mordíalu 039;'.

Jiang Qing foi condergada a muerte, anque finalmente castigóse-y a cadena perpetua en 1983. En 1991 foi puesta en llibertá, por causa de graves problemes de salú por sufrir cáncer na gargüelu. Morrió pocu dempués de la so salida de la cárcel. Más tarde, el Gobiernu chinu diría que se suicidó a los diez díes de la so puesta en llibertá dexando una nota acusatoria contra les polítiques de Deng Xiaoping.[16]

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.economist.com/node/21528262.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0025903. Data de consulta: 29 xineru 2023.
  3. URL de la referencia: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/303751/Jiang-Qing.
  4. URL de la referencia: http://www.biography.com/people/jiang-qing-9354625.
  5. «江青用手帕自殺成功:死前曾留“值得紀念”等字樣» (chinu tradicional). people.cn (12 ochobre 2012). Consultáu'l 19 agostu 2014.
  6. URL de la referencia: https://www.findagrave.com/memorial/50897770/jiang-qing.
  7. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0025903. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  8. Landsberger, SR (2008) Madame Mao: Sharing Power with the Chairman.
  9. Suicide of Jiang Qing, Mao's widow, is reported. http://www.nytimes.com/1991/06/05/obituaries/suicide-of-jiang-qing-mao-s-widow-is-reported.html. 
  10. Terrill, R (1991) Madame Mao: the white boned demon. Stanford University Press.
  11. Witke, R (1977) Comrade Chiang Ch'ing. Little Brown.
  12. Chang, J; Halliday, J (2006) Mao: The Unknown Story.
  13. «Jiang Qing Wants to be Empress» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 22 de febreru de 2012.
  14. Teiwes, FC; Sun, W (2004) The First Tiananmen Incident Revisited: Elite Politics and Crisis Management at the End of the Maoist Yera. Pacific Affairs.
  15. Hutchings, G Modern China. Harvard University Press.
  16. «Jian Qing's gravesite» (chinu).

Enllaces esternos editar