John Obi Mikel

futbolista nixerianu

John Michael Nchekwube Obinna (22 d'abril de 1987Jos), más conocíu como John Obi Mikel, ye un futbolista nixerianu que xuega nel puestu de mediocampista nel Tianjin Teda de la Superliga China.

John Obi Mikel
Vida
Nacimientu Jos22 d'abril de 1987[1] (37 años)
Nacionalidá Bandera de Nixeria Nixeria
Estudios
Llingües falaes inglés
Pidgin nigeriano (es) Traducir
Oficiu
Oficiu futbolista
Trayeutoria
  Equipu
2019– Trabzonspor (es) Traducir
2019–2019 Middlesbrough Football Club
2017–2018 Tianjin Jinmen Tiger (es) Traducir
2006–2017 Chelsea Football Club
2004–2006 FC Lyn Oslo (es) Traducir 6(1)
  Seleición nacional
2006–   seleición masculina de fútbol de Nixeria
2005–2005   seleición masculina de fútbol sub-20 de Nixeria
Posición o especialidá centrocampista
Númberu de dorsal 12
Pesu 86 kg
Altor 188 cm
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Nació en Jos, Nixeria, como John Michael Nchekwube Obinna, el fíu de Michael Obi, que dirixe una empresa de tresporte inter-estatal en Jos, la capital del estáu de Plateau. A midida que el so padre yera un miembru del grupu étnicu igbo, pal Igbo "Nchekwube" significa "esperanza" y "Obinna" significa "corazón del Padre".

Empezó la so carrera nel fútbol oficial a la edá de 12 años cuando Pepsi Football Academy a la hora tomó como futbolista talentosu de más de 3000 nuevos talentos. Un equipu que nesi momentu yera bien conocíu por dar la vuelta a Nixeria a la busca de lo meyor qu'hai de toles futures estrelles próximes, los nuevos talentos pa pasar más tarde al fútbol un pocu más profesional. Yá entós Obi destacar a tolos scouts. Él foi escoyíu pa xugar nun equipu d'altu vuelu como ye'l Plateau United FC, tamién se conoz por faer estrelles de xugadores como Celestine Babayaro, Victor Obinna, Christian Obodo y munchos más que pasaron a xugar n'equipos europeos y representar al so país más palantre nes sos carreres. Más tarde conocíu como John Obi Mikel foi ganando títulos pal so país nel Mundial Sub-17 celebráu en Finlandia. Xugó mientres una curtia estancia en Sudáfrica col Ajax Cape Town FC. Mientres los preparativos del Mundial Sub-17 del 2003, l'Asociación de Fútbol de Nixeria, transmitidó por error a Mikel como "Michael" pal tornéu en Finlandia. Decidió caltenese el nome de nuevu, diciendo que tenía un aniellu especial pa él. El 31 de xunetu de 2006, afirmó que prefier que lu llamen Mikel John Obi en llugar de John Obi Mikel, como se-y llamó con mayor frecuencia.

Nel branu de 2005, Mikel xugó pa Nixeria nel Campeonatu Mundial Xuvenil celebráu nos Países Baxos. Tenía un escelente tornéu hasta Nixeria, llegó a la final, onde perdió por 2-1 ante Arxentina. Obi ganó'l Balón de Plata dempués de ser votáu nel tornéu como segundu meyor xugador.

Revesosu trespasu a Inglaterra editar

El 29 d'abril de 2005, pocos díes dempués que Mikel cumplió 18 años, el Manchester United de la Premier League anunció que llegara a un alcuerdu col club noruegu n'Oslu pa roblar al xugador. El sitiu web del club tamién afirmó que fixeren un tratu direutu col adolescente y que él roblara un contratu pa xunise a ellos. Los axentes de Mikel fueron dexaos de llau yá que el club persuadió al nuevu pa roblar un contratu de cuatro años ensin representación. Lyn Oslo al paecer unvió un fax a los sos axentes nel estranxeru, alegando que los sos servicios yá nun yeren necesarios pa Mikel. Los informes dixeron que l'alcuerdu foi valoráu primeramente en 4 millones de llibres, y vese que'l xugador llega a Old Trafford en xineru de 2006.

El so rival de la Lliga Premier, el Chelsea, más tarde emitió una reconvención lo que suxure que yá tenía un alcuerdu con Mikel y los sos axentes, pero Lyn Oslo negó esta afirmación. Sicasí, informes posteriores indicaron que'l Chelsea afirmó tar arreyáu na organización de movimientu orixinal del xugador a Inglaterra, con mires a la firma d'él nuna fecha posterior. Amás la sustancia añader a esta afirmación dempués de que se reveló que'l xugador del Chelsea, impresionara a José Mourinho, mientres l'entrenamientu col primer equipu del club nel branu de 2004.

Mikel espresó'l so prestu por xunise al United nuna precipitada conferencia de prensa, onde foi fotografiáu sosteniendo una camiseta del Manchester United, que llevaba'l númberu 21. Dempués de la so firma del contratu pa incorporase al Manchester United, hubo denuncies de Noruega que recibiera delles llamaes telefóniques amenazantes de fontes desconocíes. Mikel asignóse-y un guardia de seguridá y treslladóse a una caxa fuerte. Sicasí, el 11 de mayu de 2005, el mediocampista perder mientres un partíu de la Copa de Noruega contra Klemetsrud, que nun fuera escoyíu pal partíu, pero tuviera reparando dende les graes. Ente que el xugador créese que dexaron con unu de los sos axentes, John Shittu, qu'aquel día yá volara pa cumplir con Mikel, la so desapaición provocó la cobertoria de los medios de comunicación masiva en Noruega y tamién provocó una investigación policial dempués de que'l direutor del Lyn Oslo Morgan Andersen fixo afirmaciones nos medios de comunicación noruegos de que Mikel fuera "secuestráu". Estes afirmaciones fueron repitíes dempués pol asistente del Manchester United, xerente de Carlos Queiroz, quien acusó al Chelsea de tar arreyáu nel presuntu "secuestru".

Darréu súpose que Mikel viaxara a Londres col so axente John Shittu. El direutor téunicu del Manchester United, Alex Ferguson, considera viaxar a Oslu, pa visitar a Mikel, pero decidió dempués de que s'informó que Mikel abandonara'l país, agospiase nun hotel de Londres, y unos nueve díes dempués de sumir, Mikel declaró en Sky Sports News que fuera obligáu a roblar el contratu col United, ensin el so axente presente, les declaraciones fueron furiosamente refugaes pol Manchester United y Lyn Oslo. Mikel dixo a los medios británicos que'l Chelsea yera'l club qu'él realmente quería roblar. En respuesta a estos eventos, Reinu Xuníu presentó una quexa oficial a la FIFA sobre'l comportamientu del Chelsea y los axentes del xugador, John Shittu y Rune Hauge. La FIFA refugó estes afirmaciones n'agostu de 2005 afirmando qu'había pruebes abondes pa presentar una demanda contra'l Chelsea.

Tres el tornéu, Mikel nun pudo volver a Lyn Oslo, y el club presentó una denuncia ante la FIFA. El 12 d'agostu de 2005, la FIFA decidió que Mikel tien de volver a Lyn Oslo pa cumplir el so contratu col club noruegu, ente que decidiría nuna fecha posterior si'l contratu que robló col United ten de ser confirmada o cancelada. Dempués d'un retrasu de más d'un mes, Mikel cumplió cola decisión de la FIFA y volvió a Lyn Oslo a principios de setiembre de 2005 dempués d'una ausencia de tres meses.

Trespasu resueltu editar

En llugar de dexar a la FIFA pa determinar la validez del contratu robláu col Manchester United, Chelsea, intervieno como voluntariu pa resolver la saga de tresferencia al traviés de la negociación con Lyn Oslo y el Manchester United.

El 2 de xunu de 2006, Chelsea, Manchester United y el Lyn Oslo, llegaron a un alcuerdu pa resolver el futuru del xugador. Por que Mikel pudiera ser tresferíu al Chelsea, Manchester United, alcordó poner fin al so alcuerdu d'opción con Mikel. So los términos d'esti alcuerdu'l Chelsea alcordó pagar el Manchester United 12 millones d'euros, la metá pagáu a la finalización del contratu y la otra metá en xunu de 2007, y el Lyn Oslo 4 millones d'euros, la metá por pagar de momentu y la otra metá en xunu de 2007. Como resultáu d'esti alcuerdu, toles reclamaciones nesta materia fueron retiraes. El 19 de xunetu de 2006, al Chelsea concedióse-y un permisu de trabayu pal mediocampista dempués de completar la firma de 16 millones d'euros en xunu de 2006.

Arriendes de la tresferencia, Morgan Andersen, que tenía una condena anterior por falsificación de documentos oficiales, foi declaráu culpable de fraude y de faer acusaciones falses y da un añu de prisión suspendida por un tribunal d'Oslu. El tribunal tamién-y ordenó pagar 20.000 corones (£ 1,944) nos costos. Chelsea fixo una afirmación del Tribunal Cimeru de 16 millones de llibres contra'l Lyn Oslo y Andersen tres la condena, alegando que l'alcuerdu alcordáu primeramente nun yera venceyante como "la tresferencia basar nuna declaración fraudulenta, agora demostrada por un tribunal de xusticia". Esta afirmación resolvióse darréu fora de los tribunales.

Chelsea editar

Temporada 2006-07 editar

 
Mikel (de blancu) xunto a los sos compañeros d'equipu.

El 12 de setiembre de 2006, Mikel fixo la so primer titularidá pal Chelsea na UEFA Champions League contra'l Levski Sofia y llevóse un potente disparu que l'arqueru nun pudo salvar y Didier Drogba balancióse sobre'l rebote. Mikel recibió munchos comentarios positivos pola so actuación nel partíu. Sicasí, desque foi espulsáu nun partíu contra'l Reading el 14 d'ochobre de 2006, Mikel foi multáu en trés causes separaes pol Chelsea por presentase tarde a la formación.

Nesi momentu, l'entrenador del Chelsea, José Mourinho, creía que tenía grandes reserves sobre'l so estilu de vida fora de Stamford Bridge y los informes del club, teniendo en cuenta la descarga del xugador. Mikel foi abandonáu fai más d'un mes, mientres el cual el so padre Michael espresó les sos esmoliciones sobre'l comportamientu del so fíu. Dempués de la puntualidá ameyorada y presentaciones nes sesiones d'entrenamientu, Mikel llogró una recuperación al entrar de tiular na victoria de la fase de grupos de la UEFA Champions League frente'l Werder Bremen el 23 de payares de 2006. Mikel marcó'l so primer gol pal Chelsea na victoria 6-1 sobre'l Macclesfield Town el 6 de xineru de 2007. Él tamién anotó contra'l Nottingham Forest na siguiente ronda de la competición. Mientres el trunfu del Chelsea na final de la Carling Cup en 2007, Mikel foi espulsáu en tiempu de descuentu (al llegar al campu como suplente) en topetando con Kolo Touré, l'incidente foi siguíu por una engarradiella enorme, nel que Touré y Emmanuel Adebayor, del Arsenal fueron espulsaos, Cesc Fàbregas y Frank Lampard fueron reservaos y José Mourinho y Arsene Wenger tuvieron arreyaos nel incidente nel campu de xuegu.

Nos xuegos posteriores, Mourinho esplegó a Mikel como titular na celebración d'un papel clave nos xuegos onde impresionó enforma, sobremanera na sesta ronda de la FA Cup frente al Tottenham, los cuartos de final de la UEFA Champions League frente al Valencia CF, les semifinales de la UEFA Champions League frente al Liverpool FC y tamién la victoria na final de la FA Cup ante'l Manchester United. L'altor de Mikel y de gran fuercia, xunida a un bon control del balón y una gama extraordinariamente amplia de camín, déxa-y non yá pa torgar los ataques contrarios, sinón tamién pa espublizar la obra de teatru con eficacia. Cola salida de Claude Makélélé, Mikel foi llargamente favoritu pa ser el so socesor nel mediocampo defensivu, y, finalmente, amosar el potencial que persuadió al Chelsea a pagar £16 millones por él.

 
Mikel al pie del so compañeru d'equipu Salomon Kalou

Temporada 2007-08 editar

Mikel foi espulsáu per tercer vegada na so carrera en setiembre de 2007, cuando Mike Dean despidió-y por una entrada contra'l defensor del Manchester United Patrice Evra. Chelsea apeló la tarxeta colorada, pero tuvo una suspensión de trés partíos.

Tamién foi unviáu fora de la semifinal de la Carling Cup contra'l Everton, nun retu contra Phil Neville. A pesar d'esto, volvió con fuercia p'arredondiar lo que foi unes bones primeres dos temporaes pa él nel Chelsea.

Temporada 2008-09 editar

El branu de 2008 el mediocampista Claude Makélélé foi tresferíu al Paris Saint-Germain, dexando la posición de mediocampista defensivu vacante. A lo llargo de la temporada 2008/09, Mikel vio una gran cantidá de tiempu de xuegu por cuenta de una mancadura de Michael Essien. Mientres esti periodu d'aición mayor, Mikel realizó un llabor almirable nel papel. El so cada vez meyor xuegu foi emponderáu pol entrenador del Chelsea, Luiz Felipe Scolari, y la so importancia pal equipu foi sorrayáu cuando s'apurrió'l tiru llibre que Salomon Kalou anotó pa igualar contra'l Manchester United. Él xugó perbién na temporada 2008-09 que foi nomáu pal xugador de club y xugador nuevu de la temporada. El 24 de xineru de 2009, Mikel foi acusáu de conducir bebíu, unes hores antes del partíu de la FA Cup frente al Ipswich Town, Mikel nun diba xugar porque él taba cumpliendo una suspensión. A pesar de que tenía tou esi trabayu'l 22 de xunetu, Mikel robló un nuevu contratu de cinco años col Chelsea.

Temporada 2009-10 editar

 
Mikel xugando frente al Fulham el 28 d'avientu de 2009

El 13 de febreru de 2010, Mikel llanzó un balón llargu a Didier Drogba por que llograra superar al arqueru David Marshall na victoria 4-1 de la octava ronda de la FA Cup frente al Cardiff City. Mikel na victoria 5-0 nes semifinales de la FA Cup asistió a Didier Drogba pa que convirtiese un gol pa pasar a les finales d'aquel tornéu frente al Portsmouth FC onde'l Chelsea llevaríase'l títulu. Mikel xugó los noventa minutos na victoria aplastante 7-1 del Chelsea frente al Aston Villa, pa caltener la competencia pol títulu de la Premier League col Manchester United. Nel so próximu partíu de Premier League contra'l United, Mikel xugó escelente nel mediocampo del Chelsea na victoria 2-1 con goles de Joe Cole y Didier Drogba pa quedar punteros de la competición con un puntu de diferencia colos sos rivales.

Sol nuevu xerente de Carlo Ancelotti, Mikel siguió actuando con eficiencia nel so papel de mediocampista defensivu yá que xugó 32 partíos colos Blues y en mayu de 2010 recibió la medaya de ganador de la FA Cup y Premier League al ganar los dos competiciones nesta temporada.

Temporada 2010-11 editar

Mikel y el Chelsea empezaron la nueva campaña de la Premier League, xugando a la defensiva fuerte y la adición d'acabaos mortales. Mikel xugó los 90 y ayudó a caltener llimpies los trés fueyes, nos primeros trés partíos del Chelsea, ganándo-y al West Brom 6-0 el 14 d'agostu, siete díes más tarde entartallaron al Wigan Athletic por 6-0 y superaron al Stoke City 2-0 el 28 d'agostu.

Mikel yera la opción preferida nel mediocampo defensivu como compañeru d'equipu de Michael Essien, que pasó la mayor parte de la temporada na banca con mancadures nes rodíes. El dañu a la versátil de Essien obligó al club a xugar el nuevu fichaxe de Ramires con más frecuencia na segunda metá de la temporada. Mikel apaeció en 28 partíos na Premier League pal Chelsea onde l'equipu de Londres quedó de segundes, a nueve puntos del campeón Manchester United. Dempués de la decepción de nun ganar un títulu y una perda abismal por 1-0 ante'l Everton nel últimu día de la temporada, l'italianu Carlo Ancelotti, foi despidíu pol club.

Temporada 2011-12 editar

 
Mikel xunto a los sos compañeros d'equipu celebrando'l títulu de la UEFA Champions League

Antes del entamu de la so campaña de la lliga, el padre de Mikel foi secuestráu nel so país natal, Nixeria, el 10 d'agostu, a pesar d'esto, Mikel empezó en primer partíu del club contra'l Stoke City. Mikel tuvo a puntu de reclamar al nuevu entrenador André Villes-Boes nel so primer xuegu a cargu del Chelsea nun xuegu inspiráu nos llaos nel qu'empataron 0-0.

Por cuenta de la llarga mancadura na rodía de Michael Essien, Mikel atopó más tiempu de xuegu, pero na dómina navidiega perdió'l so llugar a la nueva firma del Chelsea, Oriol Romeu. Dempués d'una racha de partíos decepcionantes incluyendo una derrota catastrófica por 3-1 ante'l Napoli na UEFA Champions League na ida de los octavos de final y una derrota por 1-0 ante'l West Brom, André Villes-Boes foi despidíu pol dueñu del Chelsea Roman Abramovich. Nestos dos partíos Mikel tuvo nel banquín de los blues. Tres el nomamientu del ex centrocampista del Chelsea Roberto Di Matteo, Mikel apaeció en 16 de los postreros 20 partíos del club y foi titular en 14 d'ellos, y empezó a tocar daqué del so meyor fútbol pal club.

Mikel xugó los 90 minutos nel 2-1 del Chelsea na victoria sobre'l Liverpool na final de la FA Cup, el 5 de mayu de 2012, recoyendo una tarxeta mariella nel minutu 36. La Premier League vio a Mikel apaecer en 22 partíos de lliga, titular en 15 d'ellos, según xugar n'ocho partíos previos a l'apaición del equipu na final de la UEFA Champions League contra'l Bayern Múnich.

Na final en Múnich el 19 de mayu, Mikel xugó los 120 minutos que los llaos empataron 1-1. Chelsea xugó una batalla defensiva dura y Mikel foi aclamáu pol comentarista Jamie Redknapp de Sky Sports por xugar un xuegu escelente poniendo "nuna actuación que nun pensé que tenía nél, que foi la estinción de xugaes peligroses perdayuri". El Chelsea aclamóse campeón con una victoria por 4-3 na tanda de penaltis. Dempués del so rendimientu Mikel dixo a los periodistes que se trataba de la "meyor nueche de les nueses vides". Bones actuaciones de Mikel nes etapes finales de la temporada y la so esplegue impresionante en Múnich ayudó al Chelsea clasificase a la UEFA Champions League de la próxima temporada de fútbol a pesar de terminar nel sestu llugar, cutiendo rivales londinenses como'l Tottenham Hotspur en ciertu tornéu.

Tianjin Teda editar

Clubes editar

Club País Añu !width="50"|Partíos Goles
Plateau United   Nixeria 2003 - 2004 1 0
Lyn Oslo   Noruega 2004 - 2006 5 1
Chelsea F.C.   Inglaterra 2006 - 2017 421 7
Tianjin Teda   China 2017 - Presente 0 0

Seleición nacional editar

El 6 de mayu de 2014 foi incluyíu pol entrenador de la seleición nixeriana Stephen Keshi na llista provisional de 30 xugadores que van empecipiar los entrenamientos con mires a la Copa Mundial de Fútbol de 2014.[2][3][4] El 2 de xunu confirmóse la so inclusión na nómina definitiva de 23 xugadores.[5]

Participaciones en Copes del Mundu editar

Mundial Sede Resultáu !width="60"|Partíos


Goles
Copa Mundial de Fútbol Sub-17 de 2003   Finlandia 3 1
Copa Mundial de Fútbol Xuvenil de 2005   Países Baxos Subcampeón 7 1
Copa Mundial de Fútbol de 2014   Brasil Octavos de final 4 0
Copa Mundial de Fútbol de 2018   Rusia Primer fase 3 0

Participaciones en Copa Confederaciones editar

Mundial Sede Resultáu !width="60"|Partíos


Goles
Copa Confederaciones 2013   Brasil 3 1

Participaciones en Copa Africana editar

Mundial Sede Resultáu !width="60"|Partíos


Goles
Copa Africana de Naciones 2006   Exiptu Tercer llugar 5 1
Copa Africana de Naciones 2008   Ghana Cuartos de final 4 1
Copa Africana de Naciones 2010   Angola Tercer llugar 5 0
Copa Africana de Naciones 2013   Sudáfrica Campeón 6 0

Palmarés editar

Campeonatos Nacionales editar

Títulu Club País Añu
Capital One Cup Chelsea F. C.   Inglaterra 2007
FA Cup Chelsea F. C.   Inglaterra 2007
FA Cup Chelsea F. C.   Inglaterra 2009
Community Shield Chelsea F. C.   Inglaterra 2009
Premier League Chelsea F. C.   Inglaterra 2010
FA Cup Chelsea F. C.   Inglaterra 2010
FA Cup Chelsea F. C.   Inglaterra 2012
Capital One Cup Chelsea F. C.   Inglaterra 2015
Premier League Chelsea F. C.   Inglaterra 2015

Campeonatos Internacionales editar

Títulu Club Sede Añu
Lliga de Campeones Chelsea F. C.   Múnich 2012
Lliga Europea Chelsea F. C.   Ámsterdam 2013

Referencies editar

  1. Afirmao en: FBref. ID de jugador de FBref: 424d5f72. Apaez como: John Obi Mikel. Llingua de la obra o nome: distintes llingües.
  2. Shina Oludare (6 de mayu de 2014). «Nixeria name 30-man provisional World Cup squad» (inglés). Goal.com. Consultáu'l 7 de mayu de 2014.
  3. Axencia Télam (7 de mayu de 2014). «Nixeria dio la so llista preliminar de 30 convocaos pal Mundial». ESPN Deportes. Archiváu dende l'orixinal, el 8 de mayu de 2014. Consultáu'l 7 de mayu de 2014.
  4. AFP (8 de mayu de 2014). «sos-30-convocados-2335937.html Nixeria tien los sos 30 convocaos». FIFA. Archiváu dende l'sos-30-convocados-2335937.html orixinal, el 11 de mayu de 2014. Consultáu'l 8 de mayu de 2014.
  5. Axencia Reuters (3 de xunu de 2014). «Football - Nixeria name World Cup squad» (inglés). Eurosport. Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xunu de 2014. Consultáu'l 5 de xunu de 2014.

Enllaces esternos editar