José Antonio Zavala y Delgadillo

militar paraguayu

José Antonio Zavala y Delgadillo (18 de setiembre de 1749Asunción – 15 de marzu de 1815Asunción) foi un militar paraguayu de les primeres etapes de la independencia del so país.

José Antonio Zavala y Delgadillo
Vida
Nacimientu Asunción18 de setiembre de 1749
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción15 de marzu de 1815 (65 años)
Oficiu militar
Cambiar los datos en Wikidata

Fíu del guipuzcuano Juan Antonio de Zavala y Arregui y de la criolla Lorenza Delgadillo y Garay. Sirvió como capitán en 1772, casándose en Buenos Aires cola porteña María Josefa Rodríguez de la Peña Funes tres años dempués, con quien tuvo cinco hijos y una fía. En 1789 ye xubíu a comandante de dragones. Tres  años más tarde dirixe una espedición contra les incursiones portugueses en Chaco, fundando'l Fuerte Borbón. Pola so esitosa actuación foi alzáu a teniente coronel y quedó como comandante en xefe del reximientu de Milicies de Dragones en 1795.

Ocho años dempués ye integráu al 2o. reximientu de Voluntarios de Caballería del Altu Paraguay. Xefe de la espedición de Bernardo de Velasco contra Corrientes en 1810, alcalde de 2o. votu d'Asunción y candidatu a diputáu por Paraguay nes Cortes de Cádiz. El 16 de setiembre de 1811 foi arrestáu con dellos familiares acusáu de collaborar colos realistes. Lliberáu'l 9 de marzu de 1812 en pagando una fuerte multa. Gaspar Rodríguez de Francia nun se fiaba d'él y los sos venceyos cola élite porteña, foi vixiláu constantemente pol dictador hasta'l final de los sos díes. Amigu personal de Félix de Azara.

Referencies editar

Enllaces esternos editar