José Reguero Argüelles

escritor asturianu (1803–1853)

José Reguero Argüelles (23 de marzu de 1803Villaviciosa – 5 de payares de 1853), astrónomu y matemáticu asturianu.

José Reguero Argüelles
Vida
Nacimientu Villaviciosa23 de marzu de 1803
Nacionalidá España
Muerte 5 de payares de 1853 (50 años)
Estudios
Estudios Universidá de Valladolid
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritor
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu de Francisco Regueru y María Josefa Argüelles, hermana d'Agustín Argüelles, estudia gramática castellana y llatina en Villaviciosa y Humanidaes en Valdediós. Protexíu pol entós obispu de Zamora, que yera familiar so, Pedro Inguanzo y Rivero, ingresó nel Seminariu de Zamora, nel que concluyó los estudios de Filosofía y más tarde na Universidá de Salamanca, na que se graduó de llicenciáu en Cánones en 1832, facultá de la que se doctoró pocu dempués na Universidá de Valladolid. Concluyíos los estudios, y siempres so la proteición de Inguanzo y Rivero, yá arzobispu de Toledo, ésti designó-y racionero del arzobispáu y más tarde conseyeru del gobiernu d'esa xurisdicción eclesiástica. En tal puestu intervieno na guerra carlista y diose a conocer como escritor col so Apoloxía del xustu mediu, llibru que reflexa'l talante d'un home lliberal y amante del progresu.

Treslladar a Toledo a trabayar baxu tutelar de Pedro Iguanzo, nesi tiempu arzobispu de Toledo, y ellí interésase pola astronomía. Publica'l so llibru Uranugrafía vulgar, un mapa celeste que-y reporta fama y fai que se-y dea una cátedra de matemátiques nel naciellu institutu de segunda enseñanza y el cargu de vicerrector. Publica tamién los trés tomos del so Astronomía física. El concordatu de 1851 suprimió la clase de los racioneros, pero dióse-y una canonjía al añu siguiente, que llogró cola dignidá de capitular y na que tuvo pocu tiempu, yá que finó'l 5 de payares de 1853.

Obra editar

  • Uranografía vulgar, ó sea representación clara y palpable del mecanismo celeste. Toledo: Editorial J. de Cra. 1842.
  • Astronomía física. Nociones de esta ciencia sublime, dirigidas a ponerla al alcance de todos, y á preparar al estudio elemental de la misma. Madrid, 1850-51, 3 tomos, 672p. + 638p. + 397p. 7 llámines plegaes.
  • Apología del justo medio: Discurso político, calmante de excitación, conciliador de extremados partidos, lo dirige a un amigo y lo ofrece al público el licenciado... (Toledo, 1836).
  • Brevísimas reflexiones sobre el discurso que, contra la intolerancia de cultos religiosos, pronunció un ilustre diputado en la sesión de Cortes el 13 de diciembre de 1836 (Toledo: Imp. de D. J. de Cea, 1837).
  • Máximas y verdaderos principios del Derecho público canónico que sirven de bases preliminares al Tratado y concordia entre el sacerdocio y el imperio (Toledo 1838).
  • La Religión y las Ciencias, o sean, principales puntos de contacto de la religión con las ciencias en general y especialmente con la Astronomía (Madrid: Impr. y casa de la Unión Comercial, 1843), 2 vols.

Fuentes editar

  • ABEPI. Archivu biográficu español y iberamericano: II 756, 175-177.

Referencies editar

Enllaces esternos editar