Juliette Récamier
Vida
Nacimientu Lyon[1]3 d'avientu de 1777
Nacionalidá Bandera de Francia Francia [2]
Muerte París[1]11 de mayu de 1849[3] (71 años)
Sepultura Cementerio de Montmartre (es) Traducir
Causa de la muerte cólera
Familia
Casada con Jacques-Rose Récamier
Familia
Estudios
Llingües falaes francés[4]
Oficiu salonnière, escritorasocialite
Llugares de trabayu París
Cambiar los datos en Wikidata
Semeya de Juliette Récamier sentada, pol barón Gérard (1802).
Juliette o Julie Récamier, de nome completu Jeanne Françoise Julie Adélaïde Récamier (3 d'avientu de 1777Lyon – 11 de mayu de 1849París), foi la organizadora d'un famosu salón lliterariu nel París postrevolucionario y napoleónicu.

Biografía editar

Fía del influyente notariu de Lyon, Jean Bernard y de Marie Julie Matton, casóse en 1793, con 15 años d'edá col cuarentón financieru lionés Jacques Récamier, con importantes negocios con España. Más tarde, afirmaríase que yera fía illexítima de Récamier, protexida por "los sos padres Jean y Marie Julie, teniendo la moza Julie o Juliette una "rellación paternu-filial platónica" col so supuestu padre'l banqueru Jacques.[ensin referencies]

Salón lliterariu editar

L'arriendu pol so home del Castiellu de Clichy y los sos parques y xardinos anexos, sería siguíu pola compra d'un magníficu palacete na rue Moint Blanc de París que perteneciera al padre de la tamién famosa organizadora de salones Madame de Stäel, once años mayor qu'ella, con quien la xuniría una amistá perdurable mientres más d'una ventena d'años y afigurada nun cuantioso epistolariu.

Filósofos como Benjamin Constant, Pierre-Simon Ballanche, Charles Augustin Sainte-Beuve, Prosper Brugière de Barante, (10 de xunu de 1782–22 de payares de 1866) historiador en misiones n'Alemaña, Polonia y España, embaxador en Turín dempués de xunetu de 1830 y en San Petersburgu en 1835, Gran Cruz de la Lexón d'Honor poco primero de la cayida de los Nuevos Borbones Franceses de febreru de 1848, o l'escritor Alphonse de Lamartine, (1790 - 1869), son dalgunos de los almiradores de la so guapura, la so espiritualidá, la so saber escuchar, la so cencellez, la so maestría nel baille, etc.

Dempués del golpe d'estáu conocíu como "18 Brumario" qu'asitió a Napoleón Bonaparte a la cabeza del Triunviratu Gobernante, entusiastes del comer y el beber como Jean Anthelme Brillat-Savarin, (Belley, Ducáu de Savoya, 2 d'abril de 1755 - Paris, 1 de febreru de 1826), honráu cola denominación d'un nuevu quesu francés normandu - borgoñón pocu más de 100 años más tarde de la so muerte, al que se xunten otros personaxes como Luciano Bonaparte, (21 de mayu de 1775 - 29 de xunu de 1840), padre de Charles Luciano, l'ornitólogu distinguíu de les aves norteamericana, pero él conocíu como Príncipe de Canín.

El suizu Fredéric Cesar de La Harpe, (* 6 d'abril de 1754 Rolle, Cantón de Vaud - † 30 de marzu de 1838 Lausanae, Cantón de Vaud, Suiza), doctor en Derechu pola Universidá Alemana de Tübingen en 1774, preceptor en 1782 hasta 1795 (13 años) del futuru Zar Alexandru I de Rusia hasta avientu de 1794 por interés de la güela, la Zarina Catalina II de Rusia y depués por pidimientu del mesmu mozu Zarevich Alexander, y del so hermanu Konstantin en San Petersburgu. Xenerador de la Independencia inicial del Cantón de Vaud y depués de la República Helvética. Viaxeru a Rusia otra vegada p'asesorar al Zar Alexandru I dempués del asesinatu en marzu de 1801 del Zar Pablo I de Rusia. Reconocencia de la Independencia del Cantón de Vaud polos aliaos europeos a partir de 1814, incluyida Rusia, Cantón - República del que ye conseyeru ente 1814 y 1828.

Tamién el padre del matemáticu Camille Jordan, Després, Teresa Cabarrús, tamién llamada nel París revolucionariu Madame Tallien y Notre-Dame de Thermidor, (31 de xunetu de 1773 nel castiellu de Carabanchel de riba, cerca de Madrid - 15 de xineru de 1835 nel castiellu de Chimay, en Hainaut, Francia), divorciada pol so home, un marqués francés en 1792, amante depués casada del revolucionariu del Terror Francés Jean-Lambert Tallien, (1767 - 16 de payares de 1820), y , ente otros, del famosu banqueru y vizconde Paul François Jean Nicolas Barres, (30 de xunu de 1755- 29 de xineru de 1829), condergada a muerte na dómina del tarrecible Robespierre, que sería pintada pol pintor neo clasicista François Gérard en 1804, yera fía del banqueru español Francisco Cabarrús y Lalanne, (Bayonne, Francia, 1752 - † Sevilla 1810), pintáu pol aragonés Francisco de Goya en 1788.

Otros visitantes editar

Otru visitante importante yera'l Duque d'Orleans, Luis Felipe José d'Orleans, padre del Rei Luis Felipe de Francia (París, 6 d'ochobre de 1773 - 26 d'agostu de 1850).

Otros visitantes yeren los Príncipes de Beaujolais y de Montpensier, el Xeneral - Mariscal Bernadotte, Rei Carlos XIV Juan de Suecia ente 1818 y 1844 por convenciones apautaes sueques y europees al morrer Carlos XIII de Suecia ensin herederos, y que intercede como Xeneral francés ante Napoleón en 1802 pola detención del "padre" de Juliette, el notariu Jean Bernard. Amás la Princesa rusa Dolgorouki, güela de la famosa espiritista y teósofa rusa Madame Blavatski, Madame Visconti, la desterrada por Napoleón Anne Louise Germaine Necker, (París, 22 d'abril de 1766 - París 14 de xunetu de 1817), tamién conocida como Madame de Stäel.

Pero la enemiga de Napoleón, a quien nun-y faía nin casu la bella y virtuosa Juliette, escontra'l so home, desagua nel fundimientu de delles cases de Banca socio de Jacques operando n'España y fai que tenga de vender el palacete de la Rue Mont Blanc con namái 29 años d'edá, (1806).

Amás Georgiana Spencer, tamién llamada Duquesa de Devonshire n'Inglaterra, que toma al casar el títulu del so home, según Lord Holland y Lady Holland.

Ye con Madame de Stäel nel so famosu Castiellu de Coppet en Suiza, onde Juliette va morar 5 meses en 1807, Castillo güei visitable de que'l so patronatu formen parte los Duques - Príncipes de Broglie.

Otra visitante frecuente ye la Condesa de Boigne, y l'escritor René de Chateaubriand, visitante d'España cuando acompaña les campañes peninsulares del so padre, a quien Juliette amaría depués mientres más de 20 años hasta la so muerte.

Napoleón, qu'asegura en 1809 que "miraría como enemigu personal a tou aquel que frecuentara la casa de Madame Récamier" desterrar a non menos de 200 km de París en 1811. Retirada a Châlons-sur-Marne mientres 8 meses frecuenta la compañía de los sos vecinos como los Duques de la Rochefoucauld y del Montmoréncy, Duque de Laval.

En 1813 Juliette atopar en Roma onde recibe flores tolos díes del escultor Antonio Canova, y mueve al Reinu de Nápoles "ocupáu" como Nuevu Rei pol Xeneral d'aiciones militares n'España, Joachim Murat, (Labastide-Fortunière, 25 de marzu de 1767 - executáu en Pizzo, Italia, 13 d'ochobre de 1815)) y la so esposa la Nueva Reina Carolina Bonaparte, (25 de marzu de 1782 (Ajaccio, Córcega)- 18 de mayu de 1839 (Florencia)), hermana de Napoleón, de Luciano, del recién Nuevu rei n'España Xosé I Bonaparte, pero yá en connivencia colos ingleses p'afrellar al so cuñáu corsu y caltener el so nuevu tronu.

Carolina, prindada del encantu personal de Juliette gasayar como Rexente de Nápoles mientres el so home Joachim prepara la guerra contra l'hermanu de Caroline, el so cuñáu, Emperador de Francia.

Xubida al tronu de Napoleón editar

Madame Récamier, por Jacques-Louis David.

El 31 de marzu de 1814 capitulaba París la so rindición y el 20 d'abril Napoleón abdicaba en Fontainebleau, xubiendo al tronu de Francia Lluis XVIII.

Los fogosos aproximamientos del politólogu suizu Benjamin Constant, Henri-Benjamin Constant de Rebecque, (Lausana, 25 d'ochobre de 1767 - 8 d'avientu de 1830), yá casi cincuentón, a Juliette, siempres refugaes con cierta elegancia y finura señorial abondo altives como pa dir saliendo del machismu y acoso de Benjamin y los aproximamientos amorosos del yá casi héroe del sieglu pola Guerra n'España y pola decisiva Batalla de Waterloo, non lloñe de Bruxeles, Bélxica, inda por engarrase, Thomas Wellesley, Duque de Wellington, (Dublín, Irlanda, 1 de mayu de 1769 — 14 de setiembre de 1852), bien entráu na cuarentena, debieron de provocar un cambéu radical en Benjamin Constant quien tuvo "los cien díes" col recién vueltu Napoleón nel so Conseyu d'Estáu y na Redaición del "Acta Adicional a les Constituciones del Imperiu".

Los múltiples desciframientos dende entós del comportamientu de Constant por despecho del coqueteo de Madame Récamier col Gran Héroe Irlandés Thomas Welleley pueden formar parte d'un tratáu de Psiquiatría o de Psicológía del Comportamientu Humanu.

Nada podría pagar los desvelos posteriores de Juliette, esitosos, n'evitar el fundimientu políticu y proscripción de Benjamin Constant a nivel européu, que paecía aseguráu.

Non otru que'l famosu escritor de les sos conquistes amoroses post matrimoniales, con regalos de ropes y dineros d'elles, René de Chateaubriand, antiguu visitante d'España col so padre militar napoleónicu, podía remover los deseos d'amor de la yá serondiega, (con 42 años), Madame Récamier, escontra 1819, magar tou más nuevu que Chateaubriand, y a quien l'introvertíu y silenciosu filósofu poeta lyonés Pierre Simon de Balanche amaría en silenciu otros 30 años más.

Sería ella quien consiguiría pa Chateaubriand la Embaxada en Berlín, que llueu sería siguida pola de Londres hasta la so encumbramiento como Ministru d'Asuntos Esteriores, onde lu escribía : "La gloria y la felicidá de Francia daten de la mio entrada nel Ministeriu". Muncho más tarde, René sería Embaxador en Roma.

Mozos poetes de 20 años, como'l lyonés Jean Jacques Ampère, fíu d'André Marie Ampêre, bebía los vientos amorosos por esta reina de corazones sublimados y domados de deséu.

La so mayor amiga, Madame de Stäel, esto ye Anne Louise Germaine Necker, poderosa ya influyente de familia d'antepasaos banqueros y de matrimonios con poderosos financieros basncarios, morriera'l 14 de xunetu de 1817, con unos 52 años d'edá. Los fracasos financieros del supuestu home de Juliette aconseyen que mueva a l'Abbaye - aux - Bois, nun tercer pisu incómodu ya insuficiente con escaleres a prueba d'infartu pa burgueses y homes influyentes ricos que non por eso dexaron de venir a la so casa pa restañar odios políticos y faltes personales.

Viaxe a Italia editar

De payares de 1823 a mayu de 1825 Juliette viaxa per Italia, reencontránsdose ellí otra vegada, como en 1822 cola británica Duquesa de Devonshire, que va morrer a los pocos meses n'Italia.

Reasitiada dempués de vivir siete años nun tercer pisu al primeru, pa mayor comodidá de les sos rodíes y todíos y de los de los sos invitaos, yera Chateaubriand quien llevaba la batuta de falar o oyer nos almitíos a les sos xuntes magar perder los sos poderes alministrativu y gubernamental.

Saint - Beuve, Alphonse de Lamartine, Jean Jacques Ampère, el Duque de Broglie, el Duque de La Rochefoucauld , Pierre Simon de Balanche, el pintor Gérard, el Conde de Saint Aulaire, Víctor Cousin, el novelista Honoré de Balzac, el pintor y críticu d'Arte Etienne-Jean Delécluze, (1781 - 1863), el comprometíu políticu y escritor Saint - Marc Girardin, Mathieu de Montmoréncy, el Príncipe Augusto de Prusia y otros más nuevos, como la escritora George Sand, seudónimu d'Amandine-Aurore-Lucille Dupin, baronesa Dudevant, el viaxeru y escritor anti fundamentalista Edgar Quinet, Gustave Drouineau, el pensador derechiegu y pro - norteamericanu Alexis de Tocqueville, Alexis Henri Charles de Clérel, vizconde de Tocqueville, ( 29 de xunu de 1805, Verneuil-sur-Seine (Islla de Francia) — 16 d'abril de 1859, Cannes), Ozanam, la poeta bretona Elise Mercoeur, (Saint-Sébastien-sur-Loire, 24 de xunu de 1809 - Paris, 7 de xineru de 1835), el Duque de Noailles, Charles Brifaut, (15 de febreru de 1781 - Dijon Paris 1857)amigu de la pintora y retratista famosa Élisabeth Louise Vigée o tamién Elizabeth Louise Vigée Le Brun, (16 d'abril de 1755, Paris - 30 de marzu de 1842, Louveciennes), oyíen con respetu les opiniones de la Vieya Guardia Viva de Juliette sobre la que presidía'l vanidosu y egoísta René de Chateaubriand, siempres escasu de dineru pola so forma de vivir.

Chateaubriand, paralizáu de mediu cuerpu por hemiplejia camudar a vivir a la Rue du Bac en 1838 y yá septuaxenariu por que Madame Récamier pudiera curialo meyor al tar asina más próximu a la so residencia semifrailuna de l´Abbaye. Madame Récamier, la formosa muyer de principiu de sieglu, casi ciega, moraba de cutiu na casa de los Duques de Noailles viendo cómo René, el casquivano y castigador muyeriegu escastábase adulces como ella.

El silenciosu y namoráu filósofu - poeta Ballanche morrería daqué dempués que la esposa de René, siendo soterráu nel nichu de Montmartre de la familia de Juliette por decisión so.

Al enviudar René se rumoreaba qu'ufiertara matrimoniu a la so almirada Juliette, pero quiciabes Juliette refugara convertise en sirvienta y enfermera perdiendo la so llibertá de viuda antes deseyada y amada siempres, siempres, mientres más de mediu sieglu, mientres la Revolución, el Direutoriu, el Consuláu, l'Imperiu y los reinaos de los reis restauraos por aliances europees, Lluis XVIII, Carlos X y Luis Felipe I d'Orleans.

Muerte editar

Chateaubriand morrería'l mesmu añu de les revoluciones europees de 1848, que exilaron a enforma, mientres Juliette, anque nun podía ve-y, oyía la so respiración fatigosa antes del óbito. El 11 de mayu de 1849 foi la vez de Juliette por causa de una epidemia de cólera na zona de París y contorna.

Récamier nel arte editar

Son famosos los sos semeyes al cargu de dalgunos de los meyores artistes de la so dómina: el pintor áulico Jacques-Louis David (del añu 1800, cuando ella tenía 23 años) y François Gérard (de 1802, cuando tenía 25 años).

Bibliografía editar

  • Una biografía sobre Madame Récamier y les sos conexones polítiques, lliteraries y artístiques foi publicada en 2 volumes pol políticu radical francés y parllamentariu de la 3ª República Édouard Herriot.
  • La obra del políticu radical - socialista francés foi afecha por Juan Cabal, pseudónimu de José Escofet, al castellán, editándose xunto con un estudiu sobre la Emperatriz Josefina Behaurnais en mayu de 1957 pola Editorial Mocedá S.A.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Рекамье Жюли. Data de consulta: 28 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. «WeChangEd».
  3. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6gb404x. Apaez como: Juliette Récamier. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jo2015870307. Data de consulta: 1r marzu 2022.

Enllaces esternos editar