Kütahya

distritu de la provincia de Kütahya (Turquía)

Kütahya ye una ciudá asitiada na rexón del Exéu, al oeste de Turquía, y la capital de la provincia de Kütahya. Cuenta con una población de 212.934 habitantes[1] (2007).

Kütahya
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia de Kütahya
Tipu d'entidá distritu de Turquía
Nome llocal Kütahya (tr)
Códigu postal 43000–43999
Xeografía
Coordenaes 39°25′27″N 29°59′00″E / 39.4242°N 29.9833°E / 39.4242; 29.9833
Kütahya alcuéntrase en Turquía
Kütahya
Kütahya
Kütahya (Turquía)
Altitú 970 m
Demografía
Población 266 784 hab. (2018)
Porcentaxe 46.16% de provincia de Kütahya
0.31% de Turquía
Más información
Llocalidaes hermaniaes Anqing, Bavlí (es) Traducir y Pécs
kutahya.bel.tr
Cambiar los datos en Wikidata

La rexón de Kütahya cunta con pequeñes llombes dedicaes a l'agricultura que, al norte y al oeste, alzar hasta convertise n'altos montes.

Historia editar

Los oríxenes de Kütahya remontar al tercer mileniu e.C., cuando s'estableció un importante llugar de camín na ruta dende la rexón del Mármara hasta Mesopotamia. Conocíase como Kotiaion (nome griegu) o Cotyaion (forma llatinizada que caltién como diócesis católica titular[2]), "la ciudá de Cotis". Nel sieglu XII e. C., incorporar a Frixa, convirtiéndose nuna de les ciudaes más importantes del reinu.

La ciudá pasó a formar parte de la provincia romana de Phrygia Salutaris. A partir del sieglu II, consideróse un centru de herexía. Sócrates (IV, xxviii) faló de Novaciano, obispu de la provincia. De primeres obispu sufragante de Synnada, convertir en arzobispu autocéfalo, probablemente nel sieglu VIII. Escontra'l sieglu X apaez como metrópolis con trés sedes sufragantes, que aumentaron darréu a trelce.Le Quien (I, 851) menta a diez obispos, el postreru nel sieglu XIV. El primeru foi Ciro, unviáu por Teodosio II, dempués de que la población matara a cuatro obispos.

Nel añu 1071, foi conquistada polos selyúcides, anque escontra 1095 pasó a manes de los cruciaos. En 1182, los selyúcides reconquistar.

En 1302, convertir en capital del principáu de Germiyan, y en 1402 foi conquistada y escalada por Tamerlán. En 1428 pasó a formar parte del Imperiu otomanu. En 1514, el sultán Selim I treslladó a los ceramistes de Tabriz a Kütahya y a İznik en venciendo a los perses. Gracies a ello, Kütahya ganó importancia como centru de la industria ceramista otomana, produciendo azulexos y fayenza pa mezquites, ilesies y edificios oficiales de too Oriente Mediu.

Nel sieglu XIX, cola rápida crecedera d'Eskişehir, Kütahya perdió gran parte de la so importancia económica rexonal.

Economía editar

La industria de Kütahya tien una llarga tradición. Kütahya ye conocida polos sos productos de kiln, como los azulexos y la cerámica, vidráu y multicolor.[3] Ente la industria moderno que s'atopa en Kütahya destaca'l refináu d'azucre, el curtido, el procesáu de nitratu, según distintos productos d'espluma de mar, que s'estrayi cerca de la ciudá. La producción agrícola inclúi los ceberes, la fruta y la remolacha azucrera.La ganadería tamién ye de gran importancia. Cerca de Kütahya esisten mines onde s'estrayi lignitu.

Kütahya ta conectáu per ferrocarril y carretera con Balıkesir (a 250 km al oeste), Konya (a 450 km al sureste), Eskişehir (a 70 km al nordeste) y Ankara (a 300 km al este).

Cultura editar

Los barrios antiguos de Kütahya cunten con edificaciones tradicionales otomanes feches de madera y estuco. Dalgunos de los meyores exemplos atópase en Germiyan Caddesi.

La ciudá caltién delles ruines antigües, un castiellu bizantín y una ilesia. Mientres los últimos sieglos, Kütahya foi conocida pola so lloza turca, dalgunos de que los sos oxetos atópase n'Istambul. El muséu de Kütahya cunta con una interesante coleición d'oxetos artísticos y culturales de la zona.

Educación editar

Na ciudá atopen el campus principal y el de Germiyan de la Universidá Kütahya Dumlupınar.

Xente notable editar

  • Esopo: antiguu escritor griegu de fábules, créese que nació na ciudá.
  • Evliya Çelebi: escritor y viaxeru otomanu.
  • Lajos Kossuth: abogáu, políticu y presidente rexente del reinu d'Hungría en 1849.
  • Komitas Vardapet: etnomusicólogo, compositor y sacerdote armeniu (nacíu en Kütahya, vivió equí los años de la so infancia).
  • Aydilge Sarp: cantante.

Referencies editar

  1. World Gazetteer Censu de Kütahya. Consultáu'l 13 d'ochobre de 2008
  2. www.newadvent.org/cathen/04422a.htm Catholic Encyclopaedia: Cotiaeum.
  3. Henry Glassie, Turkish Traditional Art Today (Indiana University Press, 1993), 435 ff.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Plantía:Catholic