Klemens von Metternich

Clemente Wenceslao Lotario de Metternich, I conde y depués príncipe de Metternich-Winneburg (n'alemán: Klemens Wenzel Lothar von Metternich; Koblenz, 15 de mayu de 1773Viena, 11 de xunu de 1859[6]) foi un políticu, estadista y diplomáticu austriacu, que sirvió mientres 27 años como Ministru d'Asuntos Esteriores del Imperiu Austriacu, amás d'exercer en simultáneu como'l primera 1º Primer Ministru del Imperiu Austriacu dende 1821, momentu en que se creó'l cargu, hasta la venida de les Revoluciones de 1848. Foi'l architete de Napoleón I.

Klemens von Metternich
Minister-President of Austria (en) Traducir

25 mayu 1821 - 13 marzu 1848
Wenzel Anton Graf Kaunitz (es) Traducir - Franz Anton von Kolowrat-Liebsteinsky (es) Traducir
ambassador of Austria to France (en) Traducir

1806 - 1809 - Carlos Felipe de Schwarzenberg (es) Traducir
embaxador del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu en Prusia

1803 - 1806
Franz Binder von Kriegelstein - Franz Binder von Kriegelstein
embajador en Sajonia (es) Traducir

1801 - 1803
Vida
Nacimientu Koblenz[1]15 de mayu de 1773[1]
Nacionalidá Bandera de Sacru Imperiu Romanu Xermánicu Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Bandera de Imperiu austriacu Imperiu austriacu
Muerte Viena[1]11 de xunu de 1859[1] (86 años)
Sepultura Metternich tomb (en) Traducir
Familia
Padre Franz Georg Karl von Metternich-Winneburg-Beilstein
Madre Maria Beatrix Gräfin von Kageneck
Casáu con Eleonore Fürstin von Metternich (1795 – )[2]
Maria Antonia von Leykam (es) Traducir (1827 – )[2]
Melanie Fürstin von Metternich (1831 – )[2]
Pareyes Catherine Bagration (es) Traducir
Fíos/es
Pueblu Casa de Metternich (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá d'Estrasburgu : political science and government (en) Traducir
Johannes-Gutenberg-Universitat Mainz 1794) : xurisprudencia, political science and government (en) Traducir
Llingües falaes alemán[4]
Alumnu de Christoph Wilhelm von Koch (es) Traducir
Oficiu diplomáticu, políticuescritor
Emplegadores Emperador de Austria (es) Traducir
Premios
Miembru de Instituto Arqueológico Alemán (es) Traducir
Real Academia Sueca de Letras, Historia y Antigüedades (es) Traducir
Towarzystwo Naukowe Krakowskie (en) Traducir[5]
Geheime Staatskonferenz (es) Traducir
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

A lo llargo de la so dilatada carrera, Metternich amosóse como un firme conservador, opuestu a los movimientos lliberales y pro-revolucionarios, dedicándose a la defensa de les monarquíes europees, siendo al traviés del Congresu de Viena l'arquiteutu de la «Europa de Fierro», que restauró'l Antiguu Réxime a lo llargo de los distintos países del continente, tres la cayida del Imperiu Napoleónicu.

Biografía editar

Klemens Metternich nació'l 15 de mayu de 1773 en Koblenz, na Renania. Foi'l fíu mayor del conde Franz Georg Karl von Metternich-Winneburg-Beilstein, diplomáticu (y, nel momentu de nacer Metternich, embaxador d'Austria ante les cortes de los eleutores de Tréveris, Colonia y Mainz), y la condesa Maria Beatrice Aloisia von Kagenegg.

La educación de Metternich tuvo dirixida sobremanera pola so madre y bien influyida pola proximidá de la so casa natal a Francia (ello ye que él mesmu mientres años faló meyor el francés que l'alemán). Dende bien neñu, acompañó al so padre nos sos viaxes oficiales. So la direición del tutor protestante John Frederick Simon, aprendió a nadar y a montar a caballu, amás de les materies puramente académiques.

En 1788 empezó a asistir a la Universidá d'Estrasburgu pa estudiar Derechu, pero en 1790 abandonar p'allegar a la ceremonia de coronación del emperador Leopoldu II con un cargu honoríficu. Ellí, so la guía del so padre, conocería al futuru emperador austriacu Franciscu II y fadría munches amistaes ente los numberosos aristócrates asistentes.

A finales de 1790 treslladóse a la Universidá de Mainz, onde estudiaría hasta 1792, en cuantes que mientres el branu collaboró col so padre (daquella plenipotenciario nos Países Baxos Austriacos). En 1792, Franciscu II asocedió a Leopoldu nel tronu imperial, y Metternich tamién asistiría a la so coronación nel branu de dichu añu. Mentanto, españara la Guerra de la Primer Coalición, que forzó a Metternich una vegada más a abandonar los sos estudios.

En 1794, tres diverses misiones nes que collaboró col so padre, foi unviáu a Inglaterra a axustar un préstamu na misión del vizconde Desadrouin, tesoreru de los Países Baxos austriacos. N'Inglaterra tuvo contautu col rei y colos principales estadistes del país (William Pitt, Charles James Foz, Edmund Burke]]). Esi mesmu añu foi nomáu ministru plenipotenciario de les Provincies Xuníes de los Países Baxos en Londres, pero la ocupación francesa fizo que nun pudiera exercer el so cargu. Peor entá, n'ochobre los franceses ocuparon la vera izquierda del Rin y tomaron les propiedaes de la so familia, lo que lo obligó a abellugase colos sos padres en Viena. Ellí, en 1795, cásase cola condesa Eleonore von Kaunitz, nieta del canciller austriacu Wenzel Anton Kaunitz, coles condiciones de que la novia siguiría viviendo cola so familia y que Metternich nun sirviría na diplomacia mientres viviera'l so suegru. El matrimoniu foi un clásicu exemplu de matrimoniu alcordáu, nel cual Metternich nun sintió'l menor ciñu pola so esposa (ello ye que llueu empezaría a se-y infiel con diverses amantes). Sicasí, el matrimoniu abrió-y les puertes de los salones aristocráticos vieneses (que yera la meta escorrida pola so madre al alcordar el matrimoniu) y a la muerte del so suegru en 1797 consiguió participar nel Segundu Congresu de Rastatt como secretariu del so padre, primero, y como representante del bancu de los condes de Westfalia, dempués. Sicasí, el trabayu nun-y resultó nada interesante, y pa él foi un aliviu que'l congresu dar por termináu en 1799.

En 1801, la derrota del Sacru Imperiu na Segunda Coalición solmenó los círculos diplomáticos, y al prometedor Metternich ufiertóse-y ser embaxador en Ratisbona, Copenḥague o Saxonia. Escoyó Saxonia y en payares de 1801 instalar en Dresde, onde, a pesar de la desidia política del eleutor, esfrutó de la mundanalidad de la ciudá y tomó por amante a Katharina Bagration, cola que tuvo una fía. En Dresde conoció tamién al escritor y publicista Friedrich von Gentz, quien sería unu de los sos principales collaboradores por más de trenta años.

En 1803, la Reichsdeputationshauptschluss, que pretendía la redistribución territorial de los Estaos alemanes tres la invasión francesa, consiguió pa la so familia propiedaes en Ochsenhausen, el títulu de príncipe y un escañu na Dieta Imperial. Esi mesmu añu foi designáu ministru plenipotenciario en Berlín, dende onde intentó convencer a Prusia de xunise al bandu austriacu na tercer coalición contra Napoleón, cosa que fizo,pero de mala gana, y, ello ye que tres el desastre d'Austerlitz, aína abandonó la coalición y robló una paz separada.

En 1806 foi unviáu a Francia como embaxador con un arrogante sueldu de 90.000 florinos d'oru al añu. En Francia, conoció a Napoleón y a Talleyrand (esta última rellación sería-y de gran utilidá nel Congresu de Viena y fíxose descomanadamente popular na alta sociedá parisina. Sicasí, llueu españó la Guerra de la Cuarta Coalición, que al igual que l'anterior terminó mal p'Austria y, ello ye que'l tratáu de Tilsit (robláu en 1807) asitió a Austria nuna situación vulnerable dientro d'Europa. Sicasí, pensó que los trataos roblaos ente Rusia y Francia nun duraríen y que una guerra a gran escala ente los dos países yera inevitable (y los acontecimientos daríen-y la razón). A tal fin, procuró faer tolo posible por que la nueva alianza ente franceses y rusos nun cuayara. Los sos esfuercios tuvieron ésitu, pos nel congresu de Erfurt (nel que Napoleón vetó la presencia de Talleyrand), l'alianza rusu francesa que se robló foi bien débil y nun tardaría en rompese a pocu d'españar la siguiente guerra ente Austria y Francia.

Sicasí lo anterior, la guerra volvió dir mal p'Austria y, ello ye que Viena foi ocupada y darréu los austriacos sufrieron un tarrecible desastre en Wagram. Metternich (que mentanto volviera a Viena, nun intercambiu ente diplomáticos austriacos y franceses) reemplazó al desprestigiadísimo Stadion como ministru d'Estáu y consiguió, tres difíciles negociaciones, salvar la monarquía austriaca de correr la mesma suerte que la española. Darréu convenció al emperador Franciscu I por que diera la mano de la so fía María Lluisa d'Austria a Napoleón. Esti matrimoniu d'estáu arruinó definitivamente la yá fráxil alianza ente Napoleón y el zar Alexandru I de Rusia, y dio tiempu al Imperiu Austriacu pa rearmarse, cola esperanza de ganar a Bonaparte. Sicasí, hasta la campaña napoleónica en Rusia, Metternich procuró caltener deliberadamente un perfil baxu y, ello ye qu'Austria espachó un contingente de tropes por que formara parte de la Grande Armée (Metternich llogró qu'esi contingente fuera muncho más pequeñu que'l prusianu).

Cuando l'exércitu francés foi vencíu na desastrosa campaña de Rusia, Metternich, evitando primeramente apaecer como un aliáu de Prusia y Rusia, esixó nes propuestes de Frankfurt a Napoleón la devolución de tolos territorios austriacos ocupaos per Francia dende la Revolución francesa, en cuenta de mediar ente Francia y los aliaos. Napoleón negóse, polo qu'Austria y Suecia xunir a la Sesta Coalición (magar, Metternich aguantar hasta'l final a faelo, daqué que de cutiu agafó a los sos aliaos).

Poco dempués Napoleón foi vencíu na batalla de Leipzig (1813), tamién conocida como la batalla de les Naciones. Un inmensu exércitu aliáu invadió Francia y ocupó París en marzu de 1814, ente que Napoleón abdicaba en Fontainebleau y se exiliaba na islla d'Elba. Poco dempués Lluis XVIII volvía al tronu de Francia.

Nel Congresu de Viena, que s'axuntara tres la derrota de Napoleón, reorganizóse Europa en beneficiu d'Austria, que pudo recuperar tolos territorios perdíos dende la Revolución francesa (sacante Bélxica, que se xunió a Holanda) y caltuvo Venecia. Amás, tolos soberanos fueron restauraos nos sos antiguos tronos y amenorgóse a Francia a les sos fronteres pre-revolucionaries.

Ante la vuelta de Napoleón formóse la Séptima Coalición, que ganó al emperador na batalla de Waterloo (1815). Tres esto, Bonaparte foi conducíu a la islla Santa Lena. Llibres del so mayor enemigu, Metternich y Franciscu I esplegaron una activa diplomacia destinada a caltener l'absolutismu n'Europa.

Asina se formó la Santa Alianza, una lliga formada por Federicu Guillermu III de Prusia, Alexandru I de Rusia y Franciscu I d'Austria, a la que depués se xuniríen otros reis (como Lluis XVIII) coles mires de frenar el procesu revolucionariu. Tamién se formó la Cuádruple Alianza pa caltener l'equilibriu européu.

A lo más líder de la Contrarrevolución, Metternich unvió al exércitu austriacu contra los nacionalistes italianos. Nesta dómina Francia restablecía'l absolutismu n'España cola unviada de los Cien Mil Fíos de San Lluis, ente que Prusia restauraba l'orde n'Alemaña y el nuevu zar Nicolás I de Rusia ganaba a los decembristas, que ciscaben una constitución.

Sicasí, Metternich fracasó nos sos intentos de caltener a tolos Estaos d'Europa xuníos pa caltener l'absolutismu. Asina, l'Imperiu rusu sofitó la independencia de Grecia y Gran Bretaña la independencia de Bélxica, ente qu'en París el reaccionariu rei Carlos X de Francia yera espulsáu del tronu (para más información, vease Revolución de 1830).

Incapaz de caltener l'absolutismu, Metternich tuvo que dimitir cuando la revolución llegó a la capital del Imperiu Austriacu, Viena, y en despidiéndose del emperador Fernandu I d'Austria (que nun tardaría n'abdicar), coló al exiliu (vease Revoluciones de 1848).

Volvió a Viena en 1851, cuando'l nuevu emperador Franciscu Xosé I d'Austria restableciera l'orde, pero yá nun volvió participar na política, dedicándose en cuenta de ello a escribir y aconseyar al emperador. Sicasí, los sos conseyos fueron escuchaos cada vegada menos. Asina, a pesar de les repitíes súpliques de que nun lo fixera, Franciscu Xosé empezó la Segunda Guerra de la Independencia Italiana contra'l reinu d'El Piamonte-Cerdeña y Francia.

Finó en Viena a pocu d'empezar dicha guerra, el 11 de xunu de 1859. La so muerte pasó absolutamente inalvertida pa la prensa estranxera.

Fíos editar

Metternich tuvo los siguientes fíos (nomes ensin traducir):[7]

Con Evelyn Jandy
  • Maria Leopoldina (1797–1820)
  • Franz Karl Johann Georg (1798–1799)
  • Klemens Eduard (1799–1799)
  • Franz Karl Viktor Ernst Lothar Clemens Joseph Anton Adam (1803–1829)
  • Klementine Marie Octavie (1804–1820)
  • Leontine Adelheid Maria Pauline (1811–1861)
  • Hermine Gabriele (Henrietta) Marie Eleonore Leopoldine (1815–1890)
Con Antoinette
Con Melanie
dos fíos, tres varones
  • Melanie Marie Pauline Alexandrine (1832–1919)
  • Klemens (1833–1833)
  • Paul Klemens Lothar (1834–1906)
  • Maria Emilia Stephania (1836–1836)
  • Lothar Stephan August Klemens Maria (1837–1904)
Con Katharina Bagration (illexítima, reconocida)
  • Marie-Klementine Bagration (1802–1884)

Bibliografía editar

  • Berglar, Peter. Metternich, conductor d'Europa, Ediciones Rialp, Madrid 1979, ISBN 84-321-1984-9

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 22 setiembre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 2,2 Identificador de persona en The Peerage: p40601.htm#i406002. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 3,12 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. Data de consulta: 30 agostu 2022. URL de la referencia: http://tnk.krakow.pl/czlonkowie/metternich-klemens/.
  6. Palmer 1972, pp. 5–6, 339
  7. Palmer 1972, p. Family tree

Enllaces esternos editar