Kon-tiki foi'l nome de la balsa utilizada pol esplorador noruegu Thor Heyerdahl (1914-2002) na so espedición de 1947 pel océanu Pacíficu dende Suramérica hasta la Polinesia. El nome de la embarcación deber al dios solar de los inques, Viracocha, de quien se dicía que d'antiguo llevara'l nome de «Kon-Tiki». Kon-Tiki ye tamién el nome del llibru qu'escribió Heyerdahl sobre la so esperiencia.

Heyerdahl sostenía que pobladores procedentes de Suramérica podríen llegar hasta la Polinesia yá en tiempos precolombinos. El propósitu de Heyerdahl yera demostrar la posibilidá de que'l poblamientu de la Polinesia llevárase a cabu per vía marítima, dende América del Sur, en balses idéntiques a la usada mientres la espedición y movides namái poles marea, les corrientes y la fuercia del vientu, que ye casi constante, en direición este oeste, a lo llargo del Ecuador. Sicasí, la espedición dispunxo de ciertos elementos como una radio, relós, mapes, sextantes y cuchiellos, anque los mesmos nun fueron relevantes a la de probar qu'una balsa como la utilizada podía realizar la travesía.

La espedición Kon-Tiki foi financiada por aciu préstamos y cuntó con donaciones de parte del exércitu d'Estaos Xuníos. Heyerdahl viaxó tiempo antes a Perú, onde, xunto con un pequeñu grupu de persones y dientro del espaciu provistu poles autoridaes nacionales, #dedicar a la construcción de la balsa. Para ello, #emplegar tueros de madera balsa y otros materiales autóctonos, y caltúvose l'estilu de construcción indíxena tal como se reparó nes ilustraciones dexaes polos conquistadores españoles.

La travesía empezó'l 28 d'abril de 1947. Heyerdahl y otros cinco integrantes viaxaron mientres 101 díes a lo llargo de casi 7000 km pel océanu Pacíficu, hasta llegar a un petón nel atolón de Raroia, nes islles Tuamotu, el 7 d'agostu de 1947. Tola tripulación llegó a tierra sana y salva.

El llibru Kon-Tiki, que Heyerdahl escribió rellatando les peripecies de la espedición, foi un best-seller y traducióse a 66 idiomes, y la película que se filmó ganó un Óscar al meyor documental en 1951.

Tripulación editar

La tripulación de la balsa Kon-Tiki taba integrada por seis homes, toos ellos noruegos, sacante Bengt Danielsson, que yera suecu.

  • Thor Heyerdahl (1914-2002): el líder de la espedición. Escribió un llibru sobre la espedición del que se vendieron más de 50 millones d'exemplares. El documental que fizo de la espedición ganó un Óscar.
  • Erik Hesselberg (1914-1972): l'espertu en temes de navegación y amás artista. Foi'l responsable de pintar la figura de Kon-Tiki na vela de la embarcación.
  • Bengt Danielsson (1921-1997): l'encargáu de les provisiones y el racionamientu de los alimentos. Danielsson yera un sociólogu que s'interesara en teoríes de migración humana. Per otra parte, cumplió'l rol de traductor, yá que yera l'únicu miembru de la tripulación que sabía falar español.
  • Knut Haugland (1917-2009): l'espertu en radio, que fuera condecoráu polos británicu na segunda guerra mundial por cuenta del so desempeñu na batalla de l'agua pesao, qu'atayó los planes d'Alemaña de desenvolver la bomba atómica.
  • Torstein Raaby (1920-1964): tamién taba al cargu de les tresmisiones per radio. Ganara esperiencia como operador de radio mientres tuvo infiltrado na guerra mundial detrás de les llinies alemanes, espiando l'acorazáu Tirpitz. Les sos tresmisiones secretes per radiu, a la llarga, ayudaron a los aliaos a alcontrar y fundir el buque.
  • Herman Watzinger (1910-1986): un inxenieru especializáu nes midíes téuniques. Mientres la travesía, tuvo encargáu de rexistrar les observaciones meteorolóxiques ya hidrográfiques. Tres la espedición viaxó pel mundu como ministru de pesca pa les Naciones Xuníes. Morrió xunto al llagu Titicaca en 1986.

Habiendo descubiertu que los predecesores de los inques y los antiguos habitantes de ciertes rexones de la Polinesia adoraron a un mesmu dios solar, llamáu Kon-Tiki, Thor Heyerdahl dedució que los primeros pobladores de les islles del Pacíficu fueron americanos de los tiempos preincaicos. Pero otros investigadores oxetaron que naquella remota dómina, los aboríxenes peruanos solo teníen balses, coles que yera imposible cruciar el Pacíficu. Pa demostrar la exactitú de la so hipótesis, Heyerdahl fixo construyir una balsa, fiel imitación de los modelos antiguos, y, en compañía de cinco #collaciu, intentó la esperiencia y llevar a feliz términu.

Construcción editar

 
La balsa espuesta nel Muséu Kon-Tiki, n'Oslu.

La balsa foi construyida con nueve tueros de balsa, cada unu d'ellos de 13,7 m de llargu y 60 cm de diámetru, que taben xuníos ente sigo cola ayuda de llazos de cáñamu. Transversalmente a los tueros principales #allugar tueros de balsa de 5,5 m de llargor y 30 cm de diámetru, a intervalos de 1 m, coles mires de dar soporte llateral. Adicionalmente, utilizáronse tablones de pinu nos llaterales de la embarcación, según seiciones de 60 cm de llargu y 25 mm d'espesura del mesmu material como quillas.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar