L'Antártida Oriental

L'Antártida Oriental, o L'Antártida Mayor, (80°S 80°E / 80°S 80°E / -80; 80) ye una de los dos grandes rexones en que s'estrema L'Antártida, correspondiendo al llau que queda escontra l'océanu Índicu, partiendo dende los montes Tresantárticos. Entiende, siguiendo la mariña en direición oeste, la Tierra de Coats, la Tierra de la Reina Maud, la Tierra de Enderby, la Tierra de Kemp, la Tierra de Mac. Robertson, la Tierra de la Princesa Elizabeth, la Tierra de Guillermu II, la Tierra de la Reina Mary, la Tierra de Wilkes, la Tierra Adelia, la Tierra de George V, la Tierra de Oates y la Tierra de Victoria, y tol interior del continente de la pandu Polar. Cuasi toa L'Antártida Oriental ta dientro del hemisferiu oriental. Nella atopa'l Polu Sur xeográficu, el Polu Sur Xeomagnéticu y el polu sur de la inaccesibilidá.

L'Antártida Oriental
Alministración
Condominio (es) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q21590062|{{{2}}}
Tipu d'entidá rexón xeográfica
Xeografía
Coordenaes 78°S 75°E / 78°S 75°E / -78; 75
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata
Mapa de L'Antártida Oriental (esti mapa tien distinta orientación).

Dacuando tamién s'utiliza'l nome L'Antártida Oriental pa referise namái al área del continente que s'atopa dientro del hemisferiu oriental.

El nome esistió dende hai más de 100 años (Balch, 1902; Nordenskjöld, 1905), pero'l so usu xeneralizáu empezó col Añu Xeofísicu Internacional (1957-58) una y bones les esploraciones revelaren que los montes Tresantárticos constitúin una útil separación rexonal ente L'Antártida Occidental y L'Antártida Oriental. L'Advisory Committee on Antarctic Names (US-ACAN, Estaos Xuníos) aprobó'l nome (n'inglés, East Antarctica) en 1962.

A diferencia de L'Antártida Occidental, la mayor parte de L'Antártida Oriental ye un gran escudu correspondiente a un estensu cratón anguaño cubiertu por una estensa capa de xelu. En L'Antártida Oriental atópense los mayores glaciares del planeta Tierra y —na Tierra de Wilkes— un xigantescu cráter d'orixe meteóricu llamáu cráter de la Tierra de Wilkes.

La mayor eminencia de xelu del continente antárticu allugar en L'Antártida Oriental, más precisamente nel Domo A.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar